Skocz do zawartości

[2016] Nowa grupa Shimano XT M8000 11-speed


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Prawda... O ile chcesz koniecznie napęd 1x...

A no właśnie. Dla 1xX obecne 11-42 jest i tak za mało by zaspokoić potrzeby wszystkich, a dla 2xX wcale nie potrzeba 11 rzędów, by uzyskać fajne (lepsze) stopniowanie nawet w zakresie 11-42. Stopniowanie korby o 10 zębów też jest złudne :) Wystarczy dorobić odpowiednią (większą) ilość pinów i zmiana będzie identyczna lub nawet lepsza. W M8000 jest ich raptem 4, przy korbie 35/21 może być ich 7, w 36/24 aż 12. Tylko po co tworzyć doskonałość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

proszę o podpowiedź czy takie coś się może udać? Planuję zmienić swój napęd 2x9 (36/22 i 34/11) na nowy XT (32 i 42/11), z tym że korbę zostawię starą (FC-M590) z zębatką NW np. HCC. Czy jeśli napęd 1x11 mi nie podejdzie, to konwersja do 2x11 poprzez zakup manetki i przerzutki XT M8000 oraz dołożenie do ww. korby blatów (np. 38/26) z napędu dziesięciorzędowego będzie poprawnie działać? Chodzi mi o współgranie korby z przednią przerzutką i łańcuchem. Chciałbym uniknąć kupna korby. Oczywiście wiem, że niby kaseta 42/11 jest tylko do 1x11 ale zaryzykuje. W przerzutce będzie długi wózek. Dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawie, tylko to już ogromne jest... A co myślicie, żeby na codzień na równiny złożyć sobie 1x11 na 11-42 i blacie 40t, a w gory przekładać blat 28t? Teraz mam 11-34 i 40-22 na korbie i w sumie w Świeradowie dało się w górę jechać, 28t na blacie dało by to samo, tylko czy by z górki nie brakowało za bardzo? Na równina, wycieczkowe po szosie, lesie i polnych drogach 40t z przodu pewnie by dało wystarczająco miękkie przełożenie. Trochę to zmniejsza "funkcjonalność" roweru i jest jakby trochę kastracją, ale z drugiej strony prostota jednego blatu mi się bardzo podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne jest też 10-42. A wcześniej ogromne było 34. 

Ja w rowerze mtb, w terenie używam tarczy w korbie 32 i nie widzę możliwości by dać mniejszą. Na dojazdowych płaskich odcinkach też raczej zejście w dół dla mnie nie wchodzi w rachubę, optymalnie miałbym gdyby środkowa tarcza mojej korby miała 34-36 w połączeniu z małą 22 i kasetą 12-36.c

Oczywiście, można zmieniać zębatki w korbie (ale Shimano chyba nie oferuje koronki 28 t do wersji jednorzędowych napędów), jeśli ktoś lubi grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem was, większość osób zhejciła 1x11, ponarzekała i się obraziła. Nie wiem co z tym FR jest, że nowości trzeba zmieszać z błotem  wychwalić wielką wspólną pieśnią do niebios jedyny słuszny 3x9. Na innych polskich i zagranicznych forach nowości jak XT 1x11 są przyjmowane z dużym entuzjazmem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego (tylko) hejtu nie widzę, za to przyczyny niechęci rozumiem.

I wskaż gdzie tu na forum kochają tylko 3x9 bo jak dla mnie najbardziej popularna i najczęściej rekomendowana opcja (jak i na całym świecie) jest 2x10, co jest zupełnie oczywiste skoro większość nabywców nowych rowerów że średniej półki (szczególnie tych którzy wcześniej żadnego roweru nie mieli) tylko taki 2x10 poleci bo tylko z takiego korzysta.

I nie wiem jak entuzjazm ma się do realiów bo jeśli sprzęt dopiero wszedł to można o jego użytkowaniu powiedzieć tyle co nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno oczekiwać zrozumienia dla jednak "wyspecjalizowanego" napędu, który nie jest dla każdego. Nawet do każdego typu roweru się nie nadaje. Na innych forach zachwyt miesza się z wątpliwościami czy nawet "zlewką" bo jest masa zwolenników 1x10 z cog'em. Inne powody też się znajdą i były tu przytaczane. Poza tym o jakie niby fora się rozchodzi bo chyba nie enduro. To forum XC gdzie kombinacja z napędem 1x ... kończy się też rozmyślaniem nad kolejnym dokładaniem zębów na kasecie bo przecież trzeba dołożyć na korbie. 

Ja za to rozumiem, że kogoś bolą palce od wachlowania przednią zmieniarą, ceni sobie prostotę bo już z nią jest za skomplikowanie ale są też granice zachwytu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO sprawa wyboru napędu jest dla mnie bardzo prosta. Najbardziej uniwersalny napęd dla amatora startującego w maratonach to 2x10, najbardziej uniwersalny napęd w ogóle (od Mazowsza po Tatry) to 3x9. Tego nikt nie zmieni...

 

Oczywiście wiadomo, że co jest do wszystkiego to jest do niczego, dlatego mamy też masę innych konfiguracji napędów do bardziej specyficznych zastosowań np. 1xX (które w zależności od stopniowania są idealne dla zawodowców, wyścigów XCO, czy 100% górskich wyryp).

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno oczekiwać zrozumienia dla jednak "wyspecjalizowanego" napędu, który nie jest dla każdego. Nawet do każdego typu roweru się nie nadaje. Na innych forach zachwyt miesza się z wątpliwościami czy nawet "zlewką" bo jest masa zwolenników 1x10 z cog'em. Inne powody też się znajdą i były tu przytaczane. Poza tym o jakie niby fora się rozchodzi bo chyba nie enduro. To forum XC gdzie kombinacja z napędem 1x ... kończy się też rozmyślaniem nad kolejnym dokładaniem zębów na kasecie bo przecież trzeba dołożyć na korbie. 

Ja za to rozumiem, że kogoś bolą palce od wachlowania przednią zmieniarą, ceni sobie prostotę bo już z nią jest za skomplikowanie ale są też granice zachwytu.

 

To jest forum xc?

 

Ja nie mowię o wyższości 1x nad 2x itp, chociaż sam na 1x jeżdzę. Mowię o wszechobecnym hejcie na rozwiązania które są nowe i mają więcej zwolenników i jedynym słusznym 3x9 lub od biedy coraz cześciej pojawia się mowa o 2x10.

Sprawa nie dotyczy wyłącznie napędu, ale np qr15 o której się mówi że wcale nie jest sztywniejsza od qr9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się spierać jakie to forum ale na pewno składa się z dość szerokiego spektrum użytkowników. Zarówno tych co mają bardzo stare rowery i mają spore kłopoty przy próbach dokupienia pewnych podzespołów jak i tych co zmieniają sprzęt co sezon a nawet częściej. Nie może być zatem tak, że nie będzie krytyki bo ktoś ma "starą sterówkę" zamiast 1,5", gwintowaną mufę zamiast wciskanej czy oś 9mm zamiast sztywnej. 

Sprawa ma się też tak, że często nie rozumie się zagadnienia. Sam napisałem, że 2x11 to głupota i muszę to odszczekać. Tylko trzeba było samemu się przekonać. Dzisiaj z miłą chęcią przytulił bym do fulla korbę 34-24T z kasetą 40T/42T. Do sztywniaka takie samo stopniowanie też by mi pasowało gdybym "wchodził" w napęd 11sp. 

Co do QR15mm to ten patent ma inne znacznie ważniejsze zalety jak szybkość zapięcia koła i brak problemów regulacyjnych przy zaciskach. Jak ktoś nie widzi tutaj korzyści tylko skupia się na magicznej sztywności to niech, że sobie dalej siedzi przy 9-ce. Pewne opinie trzeba też ignorować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...