Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

Czy ktoś może doradzić, co do opon przełajowych na zbliżający się okres jesienno-zimowy?

 

Zawsze i wszędzie Panasy FireCross. Sprawdzony, uniwersalny bieżnik, dostępne w wersji 32 i 45c. To jak już będzie naprawdę źle w TPK. A tak na codzień to nie popadałbym w paranoję. Jeździj na tym co masz, unikaj tylko łysoni.

 

... założywszy że to mają być przełaje, czyli mieszany cykl pedałowo-biegowy, a nie Do It All potworzenie, któremu bliżej do emtebeczenia... 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia gustu...

 

Ja przy 179cm wzrostu mam ramę kwadratową 58x58, most 70mm i Myszowatą kierę...

 

Szacunek...

I.

 

Teraz ujeżdżam kozę 57/57... póki w siodle, nie jest źle - no może trochę pozycja wyciągnięta (most też koło 70-80 może mieć). Gorzej przy awaryjnej ewakuacji z siodła na ramę ;) 

 

Założenie mam takie, że chciałbym uniknąć kompensowania za krótkiej ramy mostkiem no i sterówka też powinna być na sensownej wysokości - taka ilości podkładek jak w Gojirze (to się odmienia? :P) jest jeszcze ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivan pewnie dostanie szału, ale zaryzykuję :D Pobawiłem się w bikecada i porównałem Ronina w rozmiarze 58 (rudy)  z Escapadem L-ką (szary) i oto co mi wyszło:

Ronin Vs Escapade

 

Mały opis, bo grafika z naniesionymi wymiarami była nieczytelna:

1. Author ma 5mm niżej suport

2. Cotic ma efektywną górną o 1cm dłuższą

3. Cotic ma dłuższą o 1cm sterówkę i niższy o 8mm widelec, przez co Sterówki są mniej więcej na tej samej wysokości

4. baza kół prawie identyczna, Cotic jest co prawda dłuższy, ale ma kąt główki 72 przy 71,5 Ronina

 

Za punkt "0" przyjąłem oś tylnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze i wszędzie Panasy FireCross. Sprawdzony, uniwersalny bieżnik, dostępne w wersji 32 i 45c. To jak już będzie naprawdę źle w TPK. A tak na codzień to nie popadałbym w paranoję. Jeździj na tym co masz, unikaj tylko łysoni.

 

... założywszy że to mają być przełaje, czyli mieszany cykl pedałowo-biegowy, a nie Do It All potworzenie, któremu bliżej do emtebeczenia... 

 

Szacunek...

I.

Możesz dać namiar na te Panasy? Jak na razie znalazłem tylko rozmiar 45, a ten nie zmieści się w prześwitach.

Ogólnie przełaj to dla mnie taki Do-It-All, chociaż unikam cięższych tras, raczej ścieżki leśne. Na typowo szosową jazdę mam dedykowane szosowe oponki ;)

Co do łysoli, to Grade fabrycznie ma Utrasporty, więc właśnie łysole, na dodatek cięższe od 90% opon przełajowych z bieżnikiem.

Tak myślę, że na razie zostanę przy RaRa, które już mam, a przy okazji promocji na Black Monday popatrzę na opony na błoto.

 

Jeszcze w temacie opon - czy miał ktoś styczność z On-One Gravel Road B.S.C Type 1/Vee Rubber 328? Szczególnie mile widziane porównania do Nano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześwity zmierzone centymetrem krawieckim z braku suwmiarki, a więc nie za dokładne, są w granicach 40-44, także na lato 40-tki typu Nano czy wspomniany On-One jak najbardziej biorę pod uwagę, na zimę raczej do 35, żeby było miejsce na błoto i śnieg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niejaki MoneBikes (a dokładniej Cjell Mone) swoimi modelami El Continente i La Roca zapowiada nam rowerową utopię.  ;) Wszystko fajnie - stal, luty, nowe standardy, przyjaźnie torbiarsko i super tanio. Tylko jakoś dziwnie cen nie podaje.  :D

http://bikepackersmagazine.com/mone-bikes-utopia-has-arrived/ 

CONTINENTETESTCARD.jpg
LAROCATESTCARD.jpg

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..bo po prawdzie można stworzyć i sprzedawać ramy prawie ideały za "normalny pieniądz" , ocierający się prawie o nasze polskie możliwości. Oczywista wracam tu do normalne przemysłówki a nie rzeczy ocierających się o pojedyncze dzieła.
No może bez reynoldsów czy innych maxów columbiego ale na dobrym cr-mo.

A stronka wygląda prawie jak zarzucona wędka na staw - weźmie czy nie weźmie.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prz, dnia 04 List 2015 - 2:08 PM, napisał: Tektro HYRD   Czekam na opinie. Bezpośredna konkurencja przyszłych wyborów to Juin Tech R1   Szacunek... I.

 

 

Chyba chodzi o TRP Hyrd, nie Tektro :)

 

Jeśli tak, to miałem okazję jeździć na rowerze na tych heblach (Specialized Crux, klamkomanetki 105). Technicznie bez zarzutu. Awarii nie uświadczyłem, fajna modulacja i przyzwoita siła hamowania (spodziewałem się nieco więcej), jednak o było na fabrycznych klockach i tarczach. Po wymianie powinno być lepiej. 

 

Do tej pory z "podobnych" hamulców miałem do czynienia z bb5 i Shimano Br-M785 road.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

użytkować różne rodzaje hamulców hybrydowych

 

Kolejne hmmm... nieco na wyrost stwierdzenie jak mi się zdawa :)

 

Ile ich jest? 2 modele? TRP i Juin? Może jeszcze cuś? Do tego 2 czy 3 paraboxy (TRP, Hope i chyba jakaś przeróbka Formuli)...

 

Stad moje zainteresowanie wrażeniami użyszkodnika...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...