Skocz do zawartości

twojastara

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    522
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana twojastara w dniu 7 Sierpnia 2014

Użytkownicy przyznają twojastara punkty reputacji!

Reputacja

52 Dobra

1 obserwujący

O twojastara

  • Tytuł
    Maniak

Metody kontaktu

  • Strona www
    https://www.facebook.com/bikesickcom/

Dodatkowe informacje

  • Imię
    twojastara
  • Skąd
    małopolskie

Ostatnie wizyty

1 562 wyświetleń profilu
  1. w przelotowych osiach stosuje się szybkozamykacz piasty; ale jak masz klucz udarowy 1/2 to nawet zapieczone miski idą gładko...
  2. Jak będziesz rzeźbił to taki tip: zwężając ten szeroki ząbek na wieńcach kaset shimano HG można je potem obracać dowolną stroną; Co to daje? Można wtedy mieszać zębatki z różnych układów/stopniowań tak, żeby rampy/nacięcia hyperglide układały się w logiczny sposób (i poprawiając płynność przerzucania) powodzenia
  3. oj niewielu jeszcze zostało wyznawców tej szkoły, pewnie motywów było wiele - niedobory części, ale też "trenowanie charakteru";) to nie byli zawodowcy wyspecjalizowani w wąskim zakresie, a za to bardzo uniwersalni cykliści obiegani na nartach itd. no i co ważne - wolnobiegi były w pełni rozbieralne, a koronki jako tako dostępne; do tego stopnia, że dało się zbudować wolnobieg 5kowy "mega range" że się tak wyrażę...
  4. prawdę powiedziawszy stare wolnobiegi które wspominasz (czy te Suntoury z lat 70/80 czy francuskie Atom/Maillard itp.) nie mają jakiegoś specjalnego uszczelnienia. Nawet takie droższe zabawki jakie oferuje dajmy na to BLB są właściwie bez specjalnych uszczelnień. Jedyne co mi przychodzi teraz na myśl to White Industries - wolnobiegi ENO faktycznie mają jakieś uszczelki itd.... co generalnie nie zmienia faktu, iż te zwykłe wolnobiegi świetnie sobie radzą bez specjalnych systemów labiryntowych czy oringów; Po prostu te tańsze są miększe i mniej precyzyjnie złożone.
  5. fakt - to m525 i m475 to zły przykład; Ale są takie piasty (albo były na alle) z jednej strony gwint, z drugiej zwykłe mocowanie tarczy is 6 śrub. Takie na pewno "się przerabiało" bo sam to kiedyś robiłem;) singiel albo poklejone druciarsko ostre + tarcza; korpus piasty jest stosunkowo wąski.
  6. kiedyś piasty dla Bontragera robiło i DT i CK A nie było tak, że to rama singlowa/fixie? Do nich standardowo wchodzą piasty 118-120mm, czyli ew. przekładasz podkładki i ośkę (którą też trzeba będzie dociąć) - modele shimano M475 czy M525 idealnie do tego się nadają
  7. nie wygląda na to, że potrzeba aż tak bardzo odsuwać koło w tył (może odcięcie piwotów pomoże); Oczywiście nie znam szczegółów może takie miałeś założenie, żeby zrobić coś w stylu long haul ?
  8. PS. gdyby widelec był mocniej oczyszczony, może ten spaw wyszedłby troszku estetyczniejszy, ale kto by się przejmował;)
  9. Mogę zapytać jaki był zamysł Autora? To jest 69er czy 79er? Gdybyś został przy samych hakach poziomych, koło tylne siadłoby wyżej, przez co obniżyłbyś wysokość suportu i trochę złagodził kąt główki...
  10. Może coś mniej tendencyjnego i zamiast biały z czerwonym -> połączysz biały z zielonym? Na allegro są sztyce i mostki w zielonej anodzie; Za inspiracją Poprada:
  11. serwus.

    Mam taką kierowniczkę z okolic roku 1983-4, produkcja tajwan, ze stoperem pancerza, chromowana, całkowita szerokość 700mm, długość efektywna "mostka" około 130mm, waga 916g. Ale nie zmierzyłem średnicy trzpienia a wielce prawdopodobne że to 21mm, bo wtedy to był standard w góralach zapożyczony z bmxów.

    Wrzucam tyle fotek ile się mieści.

    ps. ja poszedłem w kierownicę typu kwadrat w swoim hardrocku 91

    DSC01403.JPG

    1. kazafaza

      kazafaza

      Servuss,

      Chyba to jest to czego szukam.  Nie bede wiedziec na pewno dopoki nie wrzuce do roweru.  Zatem jak sie dogadujemy - czy ten kierownik jest na wyspie czy w PL, ile talarów sobie winszujesz prosze..?  Mozesz lac wiadomosc prywatna jesli Tobie latwiej.

      POZDRo-:ver

      Tomek

  12. Jest jeszcze takie cudo do kupienia w PL https://allegro.pl/oferta/kierownica-cinelli-double-trouble-gravel-wyprawowa-9400914842?utm_medium=app_share&utm_source=facebook serwus, To jest wszystko jedno i to samo. Sam kupiłem obrandowane przez On-One i sobie cenię. Zdecydowanie polecam używać ich z ergonami, bo od gripów typu ESI zwyczajnie bolą łapy.
  13. imo klucze z długą rączka wymyślono tylko ze względu na koła z gęstym "uszprychowieniem" (obręcze 48h czy po prostu małe kółko 16" z gęsto upakowanymi nyplami); Jeśli szukasz "one tool to true it all" to bezapelacyjnym zwycięzcą jest żółty Spokey, zrobiłem nim setki kół a wciąż jest w doskonałej kondycji.
  14. Jarek w Cyklocentrum ul. Wileńska, najlepszy tradycyjny kołodziej w mieście.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...