Skocz do zawartości

[kierownica] Do enduro >700 mm


timex550

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Za jakiś czas będę zmieniał ramę na amortyzowaną. Chcę zacząć swoją przygodę z enduro. Szukam w tym celu nowej kierownicy. Chciałbym, żeby była z alu i miała mocowanie 31,8. Do wydania mam około 150-170 zł. Jednakże górny limit to jakieś 250 zł, jeśli naprawdę będzie warto dopłacić. Wiadomo - im mniej tym lepiej. Zależy mi na dobrym stosunku cena/waga. Stawiam bardziej na wytrzymałość niż na lajtowanie sprzętu. Nie wiem tylko na jaką szerokość się zdecydować. 700? 710? 720? 740? Więcej niż te 740 nie chcę. Rozglądałem się już trochę i wynalazłem takie cuś:

- http://www.rowerowy....xtreme/twenty14

- http://www.rowerowy....treme/boogielow

- http://www.rowerowy....eme/husscomp318

- http://www.rowerowy....kcje/extreme/v2

A może coś innego? Napiszcie co proponujecie.

Poza tym nie wiem na jaki wznios się zdecydować. Brać większy, czy mniejszy? Jaka jest różnica w prowadzeniu, skręcaniu itp. między 2 takim samymi kierownicami, tylko o różnych wzniosach (dajmy na to 20 mm a 40 mm)?

Napisano

ja może Ci nie doradzę, ale wiem, że dobór kierownicy to sprawa indywidualna :thumbsup:

jednak pamiętaj, że mniej więcej od 700 mm zaczyna się problem z mieszczeniem się między drzewami (zależy od lasu) :whistling:

 

@Piksel

wierz mi, że w drugą stronę też się da ;)

Napisano

700 to trochę mało jak na enduro, ja mam 720 i to nie do enduro i żadnego problemu z mieszczeniem między drzewami nie mam ...

Napisano

A ja 680, wzrost 185 cm, taki se rozstaw ramion i szersza by mi przeszkadzała. Wg mnie nie ma "przepisowej" kierownicy do żadnej dyscypliny.

Kup najszerszą jaka dopuszcza skracanie o kilka cm, obcinaj po kawałku - kierownicy nie wydłużysz jeśli kupisz za krótką, skrócić możesz.

Napisano
Jaka jest różnica w prowadzeniu, skręcaniu itp. między 2 takim samymi kierownicami, tylko o różnych wzniosach (dajmy na to 20 mm a 40 mm)?

Wznios zależy od tego,jaką masz ramę(geometria) i długość rury sterowej.Kierownice,które wybrałeś mają dobre kąty gięcia.Ważny jest kąt gięcia do tyłu.Myślę,że najlepszy byłby w okolicach 10*.

Napisano

Ok. Pochodziłem trochę po sklepach, popatrzyłem, pomierzyłem itd. No i chyba kupię kierownicę 720 albo 740 mm. Ten 1 cm po każdej stronie nie robi mi aż takiej różnicy. Mniej niż 720 odpada. Tylko powiedzcie mi, czy kierownice Dartmoora są ogólnie dobrym wyborem, czy polować bardziej na inną markę?

 

PS. Nie chcę pisać nowego tematu, więc zapytam się tutaj. Jest jakaś duża różnica (wytrzymałość itp.) między tymi mostkami z linków - TRUVATIV HUSSEFELT a TRUVATIV HOLZFELLER - czy też różnią się tylko kolorem?

Napisano

Jeśli zależy Ci na niskiej masie to najlepszym wyborem będzie Dartmoor Funky, ale ma tą wadę, że jest dość drogi.

Co do kierownicy to unikałbym Dartmoor Scand, bo nie dość, że droga to się lubi łamać. Inne ich kiery są na pewno spoko.

Wracając do szerokości to ja mam już od kilku lat 680mm, ale myślę delikatnie o czymś szeeeerszym:)

Napisano

Sugerując się tym, co napisał kolega stpman poszedłem do jednego ze sklepów w Katowicach i wyjaśniłem o co chodzi. Moim wyborem będzie Dartmoor Boogie. Muszę się tylko zastanowić nad wariantem kolorystycznym, bo w ramach wywalczonego rabatu mogę mieć dowolny kolor za 150 zł.

Dziękuję wszystkim za pomoc. PozdRower!

Napisano

Sugerując się tym, co napisał kolega stpman poszedłem do jednego ze sklepów w Katowicach i wyjaśniłem o co chodzi. Moim wyborem będzie Dartmoor Boogie. Muszę się tylko zastanowić nad wariantem kolorystycznym, bo w ramach wywalczonego rabatu mogę mieć dowolny kolor za 150 zł.

Dziękuję wszystkim za pomoc. PozdRower!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...