Skocz do zawartości

[8759g] KTM Myroon, Rychlapl


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam poniżej projekt sprzętu na którym będę w tym roku uprawiał szeroko pojęte kolarstwo górskie;) Trochę czasu zeszło aż udało się skompletować brakujące części, a reszta pochodzi ze starego projektu - Kellys Hacker. Planuję jeszcze dołożenie kilku pierdołek na których myślę uda się zyskać kilka gram. Mam tutaj na myśli lżejsze zaciski kół, zacisk podsiodłowy (mam 16 gramowego Kalloya, jednak wizualnie mi zdecydowanie nie pasuje), śrubki blatów korby, śruby z obejmy klamek hamulcowych, mostek jeśli znajdzie się dobra okazja - chciałbym New Ultimate.

 

Rower przedstawiony na stosunkowo ciężkich oponach jak na light-bikeowy projekt, jednak z takimi będzie używany, więc tak przedstawiam. Wyleczyłem się już z "górskich" opon po 400 gram czy papierowych semi-slicków. Wybór padł więc znów na X-kingi i zakupiłem nowy komplet tych opon.

 

Ramy szukałem długo. Chciałem coś fajnego, nie wydając przy tym ogromnych pieniędzy. Jedyne co udało się osiągnąć to dobra cena KTM-a w stosunku do innych ofert. Oczywiście było kilka innych "dobrych" opcji, jednak ta ramka przypadła mi zdecydowanie do gustu:)

 

Kawałeczek pancerza Shimano, ponieważ raz źle uciąłem i później zabrakło.

 

 

Tak prezentuje się rozpiska (przepraszam, że po angielsku ale tak już skopiowałem do excela i dalej tutaj...):

 

BB Aerozine BB-05-XC-73/68 87g

Cables Turbo Niro / Shimano SIS 61g

Cassette Shimano XT CS-M770 11-32 260g

Chain Shimano XTR 271g

Chainset + Chainrings Shimano XTR M970 698g

Derlr (Front) Shimano XTR M970 E-type Top Swing 126g

Derlr (Rear) Shimano XTR M970 Long/Normal 199g

Fork + Starnut + Poplock + Cable Rock Shox SID Worldcup 11' 1454g Frame + Hook KTM Myroon 11' 1192g

Head Set Ritchey Pro Drop-in 85g

Gear Shifters Shimano XT 233g

Grips + Bar Plugs KCNC EVA 18g

Handlebar NewUltimate Carbon 600 mm 120g

Pedals Crank Brothers Egg Beaters C 290g

Rotor Front + Bolts Ashima Aro-08 160 mm 94g

Rotor Rear + Bolts Ashima Aro-08 160 mm 94g

Seat Selle Italia SLR FIBRA 144g

Seatpost clamp Miche X-Carbon 26g

Seatpost KCNC Ti-ProLite 162g

Shifter/Brake (Front) Shimano BR-M985 XC 730 mm 210g

Shifter/Brake (Rear) Shimano BR-M985 XC 1350 mm 230g

Skewers Soul Kozak Steel 64g

Spacers KTM Carbon 4g

Stem Ritchey WCS White 110 mm 123g

Tyre (Front) Continental X-King 2.2 RS 500g

Tyre (Rear) Continental X-King 2.2 RS 502g

Top Cap: Accent Airplane

Wheel Front: DT 240s IS + ZTR Alpine + Sapim D-Light + DT Prolock 634g Wheel Rear: DT 240s IS + ZTR Alpine + Sapim D-Light + DT Prolock 758g Tape + Valve + Milk (50ml) 130g

 

Suma: 8769 gram, bez neoprenu i koszyka na bidon - ale ze śrubami.

Waga "do ryb" pokazała 8,73 (sądzę, że przekłamanie wynika z niedokładności urządzeń...)

 

Zamieszczam póki co zdjęcia "poglądowe", lepszy aparat będzie po świętach. Pogoda również nie zachęcała do sesji w plenerze.

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

Wszelkie uwagi i opinie mile widziane:)

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemny dla oka rower :)

Gratuluje udanego projektu a przede wszystkim wagi

 

Oponki dostałeś trochę ciężkie, mi udało się dostać identyczne egzemplarze po 470g

Jak by co to one lubią niskie ciśnienie i wtedy pokazują co potrafią. Mam za sobą cały poprzedni sezon na nich, jak dla mnie są genialne i niesamowicie uniwersalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej napisałem, to już mój drugi komplet X-kingów, cały zeszły sezon jeździłem na takich. Poprzednie ważyły po 474 gramy każda. Tegoroczne są chyba z założenia cięższe bo wszędzie podają wagę w okolicach 500 gram. Nie bierze się to znikąd, mają więcej gumy na bokach. Napompowałem bez mleka, popsikałem boki opony płynem do mycia naczyń i jest zdecydowanie szczelniejsza od poprzednich lżejszych egzemplarzy.

 

Chwyty to także mój drugi komplet. Poprzednie po pewnym czasie zaczęły się obracać więc w ruch poszły metody takie jak lakier do paznokci, do włosów itp... Tak się przykleiły, że teraz przy demontażu musiałem je zniszczyć;/ Nowe założone na WD40 bo nie chciały wejść (kierownica oklejona cienką folią bezbarwną).

 

Na żywo wygląda dużo lepiej, słabe te zdjęcia bo i aparat słaby;/

 

 

Gdybym mógł jeszcze prosić Adminów o poprawienie rozpiski, nie zdążyłem wszystkiego wyedytować...

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czerwca wytrzymał oryginalny komplet organicznych klocków XTR... Należy jednak zwrócić uwagę, ze "na codzień" jeżdżę szosą a pogoda podczas maratonów była raczej łaskawa w zeszłym sezonie.

Kurcze mam mały problem bo sztyca wjeżdża mi troszkę w ramę... Będę musiał chyba jutro kupić pastę do carbonu. Przeczyściłem to benzyną i pod wieczór pójdę się przejechać. Zobaczymy, może pomogło.

 

Kilka nowych zdjęć w albumie:)

https://picasaweb.google.com/Rychlaa/KTM?authkey=Gv1sRgCN2pkY3PpqPp0QE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam pastę FinishLine, miałem to samo. Co prawda jak dostałem ramę, ze sztycą była ona jakimś specyfikiem posmarowana, nawet go nie ścierałem, ale po kilku jazdach sztyca wjechała na 2-3cm w ramę (efekt trochę zdarte malowanie skali, no ale mówi się trudno...).

Nie za bardzo masz sztycę wyciągniętą..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro kupie taka paste pewnie...

 

Wedlug prawidel jest troche za wysoko( nie dotykam pieta pedalu w najnizszym polozeniu, ale tak mi sie jezdzi wygodnie). Na wiekszy teren troszke obnizam. Mam tez stosunkowo dugie nogi, wiec rama 19' i sztyca 400' wysunieta do 0,5 przed limitem (jak na zdjeciu).

 

(Przepraszam za brak PL znakow ale pisze z telefonu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasta powinna rozwiązać ten problem, w małych porcjach można dorwać pastę z logo fsa (może sklepy mają zachomikowane takie małe porcje). Osadzałem tak sztycę alu w ramie karbonowej i aluminiowe rogi na karbonowej kierownicy, do tego u mnie można było zredykować siłę dokręcenia śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupie raczej taka tubke z Finish Line-a. Kosztuje 30 zl a przyda sie w domu tez do innych rowerow. Dzieki za inormacje o.skutecznosci pasty;)

 

Macie jakies doswuadczenia z zaciskami kol Aerozine?

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc oczekiwałem innej odpowiedzi... Polecasz, polecacie w takim razie coś innego? Chodzi o to, żeby był produkt lekki 40 - kilka gram, najlepiej "kolorowy" i tańszy od KCNC, nie wspominając np o Tune.

 

Byłem dziś popołudniu przetestować sprzęt. Opony nabite mocno, chyba 3,5 bara - chodzi o to, żeby się dobrze uszczelniły, później będę naturalnie jeździł na niższym ciśnieniu. Moje odczucia z jazdy są następujące:

 

Sztywno, sztywno i jeszcze raz sztywno na suporcie i główce ramy. Rewelacja! W porównaniu do Hackera (geometria) na asfalcie jest troszkę jak by mniej wydajnie, albo i nie... Ostatnio jeździłem ciągle szosą więc może to być złudne. W terenie, na okolicznej trasie XC to już coś pięknego. Zdecydowanie lepiej podjeżdża, zjeżdża. Strasznie zwinny ale nie nerwowy, idzie jak strzała w ciasnych zakrętach między drzewami. Mniej trzepie na polnych drogach. Oczywiście dopiero się do niego przyzwyczajam, a opony były mocno nabite więc zobaczymy co jeszcze pokaże:)

 

Wyczyściłem środek podsiodłówki benzyną ekstrakcyjną, zacisk przestawiłem na "Classic" (nie wiem co to zmienia, taka sama tulejka obraca się tylko na zewnętrznej części zacisku?) i nic nie zjechało. Pastę i tak kupię.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie upewnić że szpilka będzie złapana przez nakrętkę, u mnie była na dwa zwoje gwintu przy aerozine. Nie wiem jak bardzo sztywnego zapięcia kół potrzebujesz ale te wszystkie lajtzaciski to są jak uścisk noworodka :) Tu na forum był też kiedyś temat i nawet jakiś link do testu, marnie to wychodziło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już tak kilka sezonów i nie ma problemu. Przy 181 cm wzrostu większa rama jest jak krążownik wojenny.

 

Wszystko spoko, tylko przednia klamka się rozciekła, trzeba odesłać na gwarancję...

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocław trochę dał sprzętowi w kość. Jestem w trakcie czyszczenia wszystkiego bo błoto dostało się chyba w każde możliwe miejsce.

 

Mam tutaj pytanie dotyczące piast. Same kółka kręcą się bardzo ok, jednak przy tych "zatyczkach" na końcach piast słychać i czuć piasek. Oglądałem manule i filmiki, wiem jak rozebrać bębenek ale co z tą "zatyczką" po stronie hamulca? To samo dotyczy przodu. Nie rozumiem tego do końca wiec liczę na pomoc. Byś może wale nie muszę tego otwierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...