Rulez Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 (edytowane) Po równym prostym terenie na otwartym tłumiku ? ja bym raczej zablokował ... nawet w pełni otwarty wykazuje pewne tłumienie a co komu pasuje to indywidualna sprawa, ja bynajmnie po korzeniach jeżdżę na otwartym ... Edytowane 5 Sierpnia 2012 przez Rulez Cytuj
Lumperator Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 To tez pewnie kwestia własnych preferencji. ja wolę troszkę jak mi tłumi, ale powietrza nieco mniej. Przy zjazdach czy nagłych uskokach takie ustawienie daje większa kontrolę w moim odczuciu. Cytuj
Rulez Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 Mniej powietrza to mocniejsze ugięcie na zjazdach, nie wiem czy to dobre jak przód się zapada, dla mnie nie... Cytuj
Lumperator Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 I tu się trochę mylisz. Od tego aby się nagle nie zapadł, służy wolna kompresja. Gdy powoli wciśniesz golenie to i pewnie że da się na sucho wbić amora na 3/4. Ale gdy się to zrobi gwałtownie, trudno nawet do połowy docisnąć. Tłumienie powrotu i tłumienie kompresji nie może się nadmiernie różnić, bo albo amortyzator straci zwinność, albo koło nie będzie trzymać się podłoża. Cytuj
Rulez Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 Wolna kompresja nie ma tu nic do rzeczy, jeśli jest niskie ciśnienie powietrza to na zjeździe amor zapadnie się bez względu na ustawienie kompresji. Cytuj
Lumperator Napisano 11 Sierpnia 2012 Napisano 11 Sierpnia 2012 Wyższe ciśnienie i mniejsza kompresja wzbudza nerwowość w widelcu w trudniejszym terenie, ale stabilizuje jazdę po płaskim. Większe panowanie nad rowerem podczas zjazdu będzie w sytuacji odwrotnej, ale na płaskim zacznie bujać. Trzeba wybrać jakiś złoty środek. Amor się zapadnie, jak dasz wyraźnie mniej powietrza niż zaleca producent, co jest chyba oczywiste. Cytuj
Lumperator Napisano 10 Listopada 2012 Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) Spróbowałem kilku kombinacji z podkładkami. Wpierw jednak podziękowanie dla Manitou za świetne podejście do sprawy. Chciałem zakupić kilka podkładek, wysłałem zapytanie do ich głównej bazy, a za 2 dni otrzymuję odpowiedź od VELO, że wyślą na swój koszt potrzebne podkładki Żeby za dużo się nie rozpisywać, kilka kombinacji i odczucia z jazdy na R7 80mm z olejem w tłumiku 2.5W. Niebieska - blow-off, czerowna - velocity. - 19x0.20t (x2) - Praca z lekką progresją. Dobry kompromis między wybieraniem małych nierówności, a szybką jazdą w terenie. - 19x0,20 - Szybciej zbiera małe nierówności, ale też szybciej nurkuje. Nieco wyższe ciśnienie załatwia problem. - 19x0,15 - Całkowicie liniowa praca, aż za miękko i lekko. Blokada łapie słabo. Może dla kogoś bardzo lekkiego? (40-50kg) - 19x0,15 + 17,5x0,20 - Niemożliwie miękko, praktycznie nie pod ten amortyzator. O zablokowaniu można zapomnieć. - 19x0.20 + 17,5x0,20 - Bardzo miękko i nieco progresywnie. Dobra opcja na wyższe ciśnienie. - 19x0,20 (x2) + 17,5x0,20 - Bardziej terenowa opcja tego co wyżej. Jednak z tej stawki najbardziej pasuje mi standardowy zestaw XC z dwiema podkładkami blow-off 19x0.20 Edytowane 10 Listopada 2012 przez Lumperator Cytuj
bigstuff Napisano 14 Listopada 2012 Napisano 14 Listopada 2012 Witam ponownie, Na moim tłumiku fabrycznie były dwie podkładki, podejrzewam, że 19mm. Obecnie jeżdżę na jednej i wydaję mi się ok, ale pytanie mam na temat czegoś innego. Co jakiś czas podczas pracy amortyzatora słychać lekkie puknięcie, w torze, której byłem właścicielem problem ten niwelowało się poprzez poprawienie oringa, który zsunął sie z części tłumika, czy spotkaliście si z takim czymś w produktach manitou? Mój widelec to Minute LTD (Drake). Pozdrawiam Cytuj
fw66 Napisano 6 Marca 2014 Napisano 6 Marca 2014 (edytowane) Tak wygląda to w wersji MRD: Po zmianie oleju z fabrycznego na Motorex 7,5W zmniejszyła się siła blokady. Wyjęcie jednej podkładki zniwelowało różnicę. Po wyjęciu drugiej jest nieco większy zakres regulacji platformy. Niestety nigdzie nie ma informacji o tuningowaniu tłumika Absolut+ MRD. Podkładki mają inne średnice oraz grubości niż w zwykłej wersji i do końca nie wiadomo które odpowiadają którym. Edytowane 6 Marca 2014 przez fw66 Cytuj
aristo111990 Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 .... ale pytanie mam na temat czegoś innego. Co jakiś czas podczas pracy amortyzatora słychać lekkie puknięcie, w torze, której byłem właścicielem problem ten niwelowało się poprzez poprawienie oringa, który zsunął sie z części tłumika, czy spotkaliście si z takim czymś w produktach manitou? Mój widelec to Minute LTD (Drake). Pozdrawiam Chodzi o ten problem: http://www.forumrowerowe.org/topic/80610-manitou-stukajacy-tlumik-absolute-rozwiazanie/ Sorry, ze tak pozno odgrzewam, ale posiadam akurat Manitou na pokladzie ( Tower Pro 100mm) i temat jest na topie:) pozdr Cytuj
darek2313 Napisano 16 Marca 2019 Napisano 16 Marca 2019 Czy nakrętka którą dokręca się tłoczek w tłumiku musi być skręcona do oporu czy tłok ma się poruszać wzdłużnie /widziałem tak na filmie tłumika od r7/ Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 19 Marca 2019 Autor Mod Team Napisano 19 Marca 2019 W tłumiku ABS nie ma części ,która porusza się wzdłużnie. W R7 mogło tak być w wersji MRD ,która ma zupełnie inny tłumik. Cytuj
darek2313 Napisano 21 Marca 2019 Napisano 21 Marca 2019 Faktycznie to był tłumik MRD. Czyli nakrętka ma być dokręcona do oporu by unieruchomić tłoczek? Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 22 Marca 2019 Autor Mod Team Napisano 22 Marca 2019 Z tym oporem to nie przesadzaj. Jeśli mnie pamięć nie myli to moment dokręcenia jest ok 6Nm, czyli podobnie jak śruby w mostku. Czyli dokręcamy z wyczuciem, po wyczuwalnym oporze lekko dokręcić. Cytuj
darek2313 Napisano 31 Marca 2019 Napisano 31 Marca 2019 W tłumiku , który posiadam brak blokady skoku pomimo wkręconej całej iglicy do regulacji wolnej kompresji.Stan oleju prawidłowy .Tłumik rozebrałem , i ponownie skręciłem jak na dostępnych fotkach , w platformie jest kilka podkładek. Nie zauważyłem wyraźnej zmiany w pracy amorka regulując wolną kompresją. Amorek to circus expert przerobiony na dual air/ sprężyna powietrzna z reby/ Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 1 Kwietnia 2019 Autor Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2019 19 godzin temu, darek2313 napisał: Nie zauważyłem wyraźnej zmiany w pracy amorka regulując wolną kompresją. Amorek to circus expert przerobiony na dual air/ sprężyna powietrzna z reby/ W 8 na 10 przypadków problem wynika z nieprawidłowego poziomu oleju. Jeśli masz pewność co do stanu oleju, to: - jest uszkodzony o-ring na tłoczku ( czerwonym ) tłumika, co umożliwi przepływ oleju poza obwodem LSC - nieprawidłowe ułożenie shimów lub uszkodzone shimy - iglica nie zamyka obwodu LSC Jest jeszcze kwestia ,czy ten amorek jest OEM czy Box- były wersje OEM bez sztywnej blokady, ale to widać w ilości i ułożeniu shimów. Cytuj
darek2313 Napisano 1 Kwietnia 2019 Napisano 1 Kwietnia 2019 Olej wysokość prawidłowa 87 mm , oring dobry , iglica wkręcona do oporu zamyka prześwit w shafcie , podkładki niepokrzywione , zmiana kolejności nic nie daje b być może to wersja bez sztywnej blokady tego nie wiem . Jutro dam foto rozebranego tłumika. Cytuj
darek2313 Napisano 2 Kwietnia 2019 Napisano 2 Kwietnia 2019 A oto fotka tłumika , korek nieoryginalny ale zrobiony na wzór pokrętło iglicy działa/po dokręceniu zamyka cały prześwit/ Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 2 Kwietnia 2019 Autor Mod Team Napisano 2 Kwietnia 2019 Ten tłumik sporo przeszedł patrząc na stan gąbek antykawitacyjnych. Jakie masz wymiary podkładek od strony pokrętła? Czy wkładając tłumik masz go w pozycji Full Open? Cytuj
darek2313 Napisano 4 Kwietnia 2019 Napisano 4 Kwietnia 2019 Przy wkładaniu iglica odkręcona na max - widać cały prześwit w shafcie. Podkładki to 12,5x0,2 13,5x0,15 14x0,2 2szt 19x0,2 -2 szt. ułożone przypadkowo , ale próbowałem różnie. Temat zamykam bo już pewno nic w tej materii nie zrobię , może to tłumik bez blokady ze swobodnym przepływem oleju? / ale po co wtedy regulacja /. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 4 Kwietnia 2019 Autor Mod Team Napisano 4 Kwietnia 2019 Podkładki 19x0,2 powinny być najbliżej tłoczka , 12,5x0,2- najdalej od tłoczka . Załóż 2 podkładki 19x0,2, następnie 14x0,2, później 13,05 i na końcu najmniejszą. Oczywiście tłoczek musi być założony prawidłowo. Jesli mimo to blokada nie działa to problem prawdopodobnie leży gdzie indziej. Cytuj
Lumperator Napisano 4 Kwietnia 2019 Napisano 4 Kwietnia 2019 W niektórych opcjach blokady na sztywno może nie być. Druga sprawa, nie dokręcaj zbyt mocno tej nakretki, bo shimy potrafią się odkształcić i wówczas przepuszczają olej. Cytuj
hawkeye Napisano 8 Lipca 2021 Napisano 8 Lipca 2021 Rozważam wymianę tłumika KT na ABS +. Na forum mtbr spotkałem się z opinią the small bump compliance, especially at low speed is greatly improved Czy może mi ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum dlaczego? Jeśli dobrze rozumiem KT jest zero jedynkowy- blokada całkowita lub brak tłumienia. Dlaczego na ABS+ Jest lepsze wybieranie małych niewierności ? Cytuj
hawkeye Napisano 8 Października 2021 Napisano 8 Października 2021 Czym jest szansa kupić gdzieś w PL te shimy ? Może ktoś doradzić jakie wstępne ustawienie pod 77kg wagi? Cytuj
KSikorski Napisano 9 Października 2021 Napisano 9 Października 2021 Czułość to raczej kwestia konstrukcji sprężyny, ale jeśli tłumik ma duże opony przepływu oleju na samym początku skoku to będzie negatywnie wpływał na czułość. Części do manitou ma w zasadzie tylko dystrybutor, czyli velo w Gliwicach. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.