Skocz do zawartości

Ranking

  1. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      22

    • Liczba zawartości

      2 029


  2. Sztenke

    Sztenke

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      102


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      8 031


  4. szymku

    szymku

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      211


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.09.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo niby księżyc żniwiarzy, a żniwiarzy brak.
    16 punktów
  2. Bo wyjście z zakrętu prosto w poniedziałek.
    8 punktów
  3. Bo w upalny dzień zwierzyna szuka ochłody przy wodopoju: TPK, Gdynia, skrzyżowanie szlaków czerwonego i czarnego, potok przejezdny
    7 punktów
  4. Bo niedziela w Beskidzie Żywieckim: Więcej: http://beskidtrail.pl/zywieckie-emteby/
    7 punktów
  5. Bo jeszcze wczoraj było słonecznie.
    3 punkty
  6. 3 punkty
  7. 3 punkty
  8. Moje podejście jest takie, że kupiłem Sparka, wsiadam i jeżdżę, dla mnie amatora jest wygodny, co ma podjechać podjeżdża, bo jak zacznę się wczytywać w arkusze, to się okaże, że przestanie jeździć ;-) Ze 3 sezony co najmniej zastanawiałem się nad szosą , czy jest bezpieczna czy nie , w końcu kupiłem , nie zastanawiam się tylko siadam i kręcę bez przeglądania wykresów, arkuszów itp. Czasami mam wrażenie, że większość ludzi zauważa , że gdzieś zmienili kąt o 0.5 stopnia , główkę podnieśli o 3 mm i już tragedia a przecież jak weźmiemy 2 ludzi o tym samy wzroście to się okaże, że są całkiem inaczej zbudowani i tak naprawdę to ramę powinno się robić jak buty kie3dyś ... na miarę. Scott nie ma zmian , nie zamierzam chwalić czy ganić ale może doszli do wniosku , że mają całkiem fajny rower którego nie ma sensu poprawiać ? a może wynikiem tego jest fakt, że skoro nie zmieniają to i cena Sparka na tle innych fulli jest atrakcyjna ? Damper ... mieli chyba starsze modele z damperem pod rurą. Czy to coś daje ? Jakby tak prześledzić inne firmy/modele to też chyba robią raz tak , raz tak i wmawiają , że teraz to już jest hyper mega super a za 2-3 sezony zmiana.
    2 punkty
  9. 2 punkty
  10. Bo słońce już zaszło ale nie w aparacie Pozdrower
    2 punkty
  11. Dam tutaj, bo za brak barana by mnie zjedli w galerii przełajek. Zatem prawie gotowy TheLightBlue Darwin https://www.flickr.com/photos/78633376@N06/48736510617/in/album-72157690477105704/
    2 punkty
  12. 2 punkty
  13. 10% dają wszędzie, męcz ich lub zamówcie gdzie indziej. Widelec zmienicie predzej czy później, jak się dziewczę wkręci.
    1 punkt
  14. Tzn. ja od początku byłem bardziej za karbonem na wypadek, gdyby się jednak bardziej wkręciła w ściganie. Ten SX nie jest szczytem techniki, ale wygląda solidnie i przede wszystkim działa. Ciężki, to fakt, ale napęd i tak z czasem się wymienia... Rabat (może nie powinienem mówić ) - niecałe 10%, ale będę chciał urwać coś jeszcze lub jakiś gratis na start. Mnie najbardziej martwi ten widelec Judy... Działa to, ale strasznie ciężkie... Hamulce oczywiście od razu idą do wymiany.
    1 punkt
  15. Bo : jak okiem sięgnąć kukurydza ...
    1 punkt
  16. Ostatni objazd moich WŁOŚCI pełnych OSOBLIWOŚCI.
    1 punkt
  17. A ten plaster, to wcale nie pierwsza próba kontaktu? Bo w tym roku pogoda nie sprzyjała dalekim obserwacjom: Orlické hory, widok na Karkonosze.
    1 punkt
  18. Bo nie każdy spotkany w trasie pieseł chce bikera pogryźć.
    1 punkt
  19. Nie do końca, w pewnym momencie produkcji RS (w który celuje założyciel tematu) pojawiła się cała masa problematycznych bubli. Patrzę na to pod szerokim, serwisowym kątem bo lubię starsze widelce jak i rowery oraz często je mam w warsztacie. Ślizgi też się zużywają i mimo tego, że gołym okiem nie widać to czasem pojawiają się luzy, które można zlikwidować właśnie wymianą rzeczonych tulejek. Ale żeby nie było - znacznie więcej osób nie ma z tym problemów niż jest pechowców. Więc nie ma co demonizować ;-) Odnośnie całej reszty też zgoda - facet mógłby między goleniami dolnymi zamontować szpadel i wybierać między Rebą, a SIDem do przekopania ogródka, bo taki akurat ma kaprys. Co komu do tego, jak wydajemy nasze pieniądze? Ale to u nas norma. Jak ponad 20 lat temu poszedłem do rowerowego w moim małym mieście z chęcią podpytania starszych kolegów jakie części wybrać do drogiego jak na tamte czasy roweru to usłyszałem, że na pewno będę robił za mało kilometrów i po co mi to :-/ Autorze tematu: ja po prostu kupiłbym SID-a. Nawet jeśli kiedyś będziesz chciał wymienić te nieszczęsne ślizgi to da się je znaleźć za granicą. Czasem wypływają nawet w Polsce. To widelce o tak prostej konstrukcji, że przy odpowiedniej konserwacji niemal nie ma tam się co zepsuć. Części są tanie i dostępne, więc nie ma się czego obawiać.
    1 punkt
  20. Tu kiedyś były widoki, a teraz zarosły krzoki
    1 punkt
  21. Bo chmury lgną do słońca Pozdrower
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. 1 punkt
  24. Bo w Chorzowie fajnie jest... Uroczysko Buczyna.
    1 punkt
  25. Obecnie, przerzutka pokonała ponad 150km. Testy mają na celu sprawdzenie działania sterowania, bo to jest najbardziej zawodną częścią przerzutek planetarnych. W takim teście liczy się nie ilość przejechanych kilometrów, a ilość zmian przełożenia. Te 150km zajęło prawie 15h, tak w górę, jak i w dół przy bardzo częstej zmianie biegu. Działanie sterowania przekracza oczekiwania. Przy tym wykonaniu można zmieniać biegi bez przerywania pedałowania, choć nie zawsze. Problem wynika z mniejszej precyzji wykonania, a nie z samej konstrukcji. Gigantom to się nie udało, ponieważ stosowali najbardziej oczywistą metodę. Aby zwiększyć ilość biegów trzeba bardziej skomplikować konstrukcję z czego zawsze wychodzi coś podobnego do Elana. Gdybym chciał zrobić przerzutkę o większej ilości biegów, też bym poszedł tą drogą. Ta przerzutka jest skutkiem ubocznym całkowicie innego projektu, który uwidocznił mi inne podejście do sterowania, niż klasycznie stosowane w przerzutkach. Docieranie i początkowa jazda były prowadzone na oleju. Obecnie przerzutka jest na smarze stałym ŁT-43. Różnicy nie widać. Moment obrotowy maleje wraz ze wzrostem przełożenia przekładni łańcuchowej. Aby zwiększyć momenty obrotowe wewnątrz przerzutki należy zmniejszyć przełożenie. Aby można było testować działanie sterowania na przekładni łańcuchowej zastosowałem koła 28z przód i 15z tył co daje przełożenie na kole 0,69. Przy takim przełożeniu nie ma piachu, po którym nie można by było jechać siedząc na siodełku. Ograniczenia Rohloff wynikają z czego innego. Albo przy dużych prędkościach przekładnie nadmiernie hałasują, albo przy dużych prędkościach czas jakim dysponujemy przy zmianie przełożenia jest za krótki do prawidłowego działania, szczególnie pod obciążeniem. Wykonany prototyp nie nadaje się do odpowiedzi na pytanie o sprawność. Jedynie co mogę powiedzieć, to moje subiektywne odczucie dotyczące oporów jazdy jest porównywalne z nexusem 7 (na odcinku 10 km prędkość średnia była porównywalna). Poniżej kilka zdjęć. Rower jest na stojakach do testów stacjonarnych. Manetka przed złożeniem Manetka na kierownicy (druga sztuka) Sterowanie wraz z przerzutką
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...