Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. Trochę żałuje, że się zabrałem za remont tego roweru. Po złożeniu koła i pojechaniu na serwis z korbą okazało się, że suport też jest w proszku. Więc oprócz korby doszedł też suport, na cały remont wydałem około 250 zł. Więc trzeba będzie trochę tym rowerem pojeździć w sezonie, nie ograniczać się tylko do szosy.
  3. Dawwwid

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    Może https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-pavement-drop-bar-beyond-road-gestalt w standardzie opony 32c, ale można założyć grubsze, to jest model 2019 i jest na Clarisie, ale jak poszukasz na allegro, to są modele 2018 na sorze.
  4. Dzisiaj
  5. Eper

    [wybór szosy] Di2? Tarcze? Stożki?

    Cześć, Tak mieszkam aktualnie w USA i tutaj będę zamawiał rower. Przeglądałem ofertę Rose, jednak dla USA jest wyższa cena i już tak kolorowo nie wygląda. Na razie chyba pozostaje jako 2 wybór. Co na pewno przemawia na plus za Rose - waga. Aeroad jest sprzedawany ze stożkami 62mm, wydaję się trochę dużo. Może ktoś ma doświadczenie z takimi kołami i mógłby się podzielić? Nigdy nie jeździłem na wysokich kołach. Co do outletu, ceny są super, ale tak jak mówisz @heavy_puchatek z dostępnością rozmiarów jest mocno średnio. Z tego co ostatnio mi się przewinęło na FB ktoś narzekał na słabą dostępność Canyona w USA, ale w ostatnich dniach pojawił się w moim rozmiarze (chyba ) właśnie model na Di2 i tarczach. Co prawda tylko jeden kolor - akurat ten który mniej mi odpowiada - ale w razie czego i tak jestem skory do zakupu. Obawiam się również trochę o pozycję. B'twin pod koniec użytkowania już wydawał mi się bardzo "zamulony", "prowadził się jak taczka" , ale Aeroad to już chyba bardzo agresywna pozycja? Za cholerę nie znam się na ocenianiu i porównywaniu geometrii - pomoc mile widziana A może właśnie jakiś inna marka?
  6. Ciekawe czy oryginał https://www.olx.pl/oferta/kierownica-nukeproof-horizon-carbon-800-CID767-IDxsDMb.html#13325aa25f A @Dokumosa chyba kupiłeś taką tylko alu?
  7. kamar59

    [Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie

    Bo woda sobie płynie, bo kiedyś było tu ujęcie tu wody, a i quady sobie czasem przejadą. W niedziele ma być ładna pogoda.
  8. Bo to jest przewrotny nick, "adwokat diabła" co do filmu dobry.
  9. Wczoraj
  10. Roballinho

    [szprychy] kalkulatory długości szprych

    Takie mi cyferki wychodzą, a że zaplatanie kół, to jedyna rzecz, do której się nie zabieram serwisując moje stadko rowerowe, to pytam tu.
  11. kierownica nukeproof horizon 780x38mm niebieska mostek nukeproof horizon czarny 50mm buty 5 10 freerider (poprzednie mi gdzieś zginęły ;))
  12. SoloTM

    [szprychy] kalkulatory długości szprych

    Ja tam "analogowy" jestem zawsze dobierałem na oko, mierząc inne piasty i wysokość obręczy. Nie korzystałem z kalkulatorów. Nie pamiętam żebym kiedykolwiek do kół 20 cali potrzebował 188, a już na pewno 190. No ale może akurat takie są potrzebne u Ciebie. Jutro z ciekawości pomierzę swoją piastę i wpiszę do w/w kalkulatorów i porównam z rzeczywistą długością szprych. ( koło 26 akurat ) Ciekawy jestem co wyjdzie.
  13. Ze swojej strony polecę mostki ritchey'a C220 albo C260 (występują z różnymi kątami i różnych długości). Mają specyficzną obejmę kierownicy (220 i 260 stopni) co pozwala mniejszy nacisk na kierownicę wywierać. Jedyna ich wada to śruby - są praktycznie jednorazowe (od razu lepiej kupić tytanowe na ali). Do trailówki ostatnio sprawiłem sobie mostek nukeproof horizon (i taką też kierownicę) i nie mogę przestać na nie patrzeć
  14. Rulez

    ['Dobór piasty] problem z doborem

    Tyle, że do ewentulnego cięcia i gwintowania nadają się tylko szprychy proste - czyli te najtańsze, robocizna za skrócenie zapewne będzie droższa niż nowe zprychy ...
  15. TheJW

    ['Dobór piasty] problem z doborem

    Wiele serwisów posiada maszynę do cięcia szprych na wymiar i ich gwintowania. To nie takie znowu Rocket Science.
  16. ghostrider91

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    Rozumiem :) dziekuje za pomoc Eazy. Ktoś jeszcze ma jakieś propozycje ?
  17. Roballinho

    [szprychy] kalkulatory długości szprych

    Raz jeszcze, bardzo dokładnie wymierzyłem obręcz i piasty. Poniżej wrzucam wyniki z kalkulatora DT. Czy dla takich wartości będzie ok, jeżeli przyjmę dla strony lewej – 190 mm, dla prawej – 188 mm w obu kołach? Tak, jak wspomniałem nieparzyste szprych DT nie wchodzą w grę, więc muszę wybrać coś z parzystych
  18. Eazy

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    Klasa osprzętu nie przekłada się aż tak bezpośrednio na szybkość. Bardziej chodzi o płynność / 'jakość' zmiany przełożeń, trwałość kasety / łańcucha, ilość przełożeń (Claris 2x8, Tiagra 2x10), etc. Wyższa klasa oferuje lepsze stopniowanie kasety (2 koronki więcej z tyłu).
  19. Krzysiek88

    [Nexus 3] przerobienie na zwykły napęd

    Dziękuje Wam za wpisy, pocieszyliście mnie dziś . Ten z kalkulatorem troche nie zrozumiały. Jutro może zliczę zęby, choć z przodu jest chyba 38 a z tyłu 19ście(liczylem choć do latarki i wychodzi 19ście choć producent widze 18ście podaje ). Najprościej by była mniejsza zębatka i skrócić, ale jeżeli teraz 3 bieg używam rzadko, to jak dam mniejsza zębatkę to mogę chyba zapomnieć o jakimkolwiek używaniu go, no chyba, ze przy zjeździe z mostu , dlatego chyba kupię ciut dłuższy łańcuch (widze, że po 10-15zł są KMC C410 - taki u mnie jest z tego co sprawdzałem) i po prostu zamiast obecnemu DRUGIEMU biegowi dać wyższe przełożenie, dam mniejszą zębatkę i zmniejsze przełożenie TRZECIEGO biegu. Jak zlicze ile tych zębów to jakoś może dzięki Waszej pomocy spróbuję dojść o ile zębów zwiększyć zębatkę, mam nadzieję, że nie wyjdę na tym interesie jak zabłocki na mydle. Jak oceniacie moje Twórcze przemyślenia?
  20. Tui

    [Przerzutka tylna XT] problem z regulacją

    Nie nic więcej, jutro podejście drugie jak nic nie wymyśle porobię zdjęcia.
  21. ghostrider91

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    tiagra będzie szybsza na szosie rozumiem ? Spinam się tak o tą szybkość bo jeżdżę dużo po szosie na czas a wybór na gravela padł dlatego że jest bardziej wszechstronny od typowej szosówki i przypuszczam że jest wygodniejszy.
  22. Eazy

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    We wspomnianym budżecie najlepiej w kategorii cena / osprzęt wypada Serious Grafix, którego wymieniałeś powyżej. Nie wiem, czy ma to dla Ciebie znaczenie, ale w Grafixie masz możliwość zamontowania błotników i bagażnika. W Kellysie nie widzę mocowań. Kross i Kellys to osprzęt Claris. W Serious masz już Tiagrę, która przeważnie występuje w rowerach powyżej 4000-4500zł.
  23. MikeSkywalker

    [szosa/gravel] Trek Domane- Romet Aspre?

    Dla mnie wybór też jest prosty - Trek. Bo nie oszukujmy się, Triban czy Romet to półka najniższa, Domane to półka najwyższa.
  24. SoloTM

    [Przerzutka tylna XT] problem z regulacją

    Dolne kółeczko to raczej wózek, ciężko bez obejrzenia coś z pewnością stwierdzić. Przybliżyć górne kółeczko możesz ( na koronce 32 ). Mógłbyś porobić zdjęcia, ale ciężko je zrobić tak, żeby było dobrze widać linię łańcucha, kąt wózka itp. Nic więcej nie zmieniałeś ? Piasty, korby, suportu itp ?
  25. ghostrider91

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    dobrze wiedzieć jednak ja szukam czegoś w stylu soota albo eskera.
  26. Eazy

    [Gravel na 2019] do 3500zł.

    Stal to nie jest magiczny amortyzator Tutaj chodzi o mikro drgania, które potrafią z czasem zmęczyć nadgarstki, czy dać się odczuć w krzyżu. Nawet jazda po ścieżce rowerowej, która jest np. z polbruku, będzie na dłuższy dystans bardziej komfortowa na stalowej ramie. Oczywiście do ramy alu zawsze można wrzucić jakiś węglowy wideł dobrej jakości i też będzie ok. Ogólnie stal daje o sobie znać (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) na dłuższych dystansach.
  27. Tui

    [Przerzutka tylna XT] problem z regulacją

    Byłem jeszcze raz posprawdzać wszystko i tak. Raczej zakres H i L ustawiony prawidłowo po ponownej regulacji wadzi mniej ale wadzi. Poprzednia kaseta była 11-34 teraz jest 11-32 może sprężyną regulacyjną napięcie przerzutki zmniejszyć jej odległość od największego trybu? Jest po wyżej 5 mm między zębami kasty a kółeczkiem górnym przerzutki. Jutro planuje jeszcze rozkręcić i przejrzeć dolne kółeczko. Zauważyłem że podczas krzyżowania łańcucha tzn najmniejsza z przodu i z tyłu podczas kręcenia łańcuch spada z tego kółeczka (dolnego kółeczka sprawdzałem wszystko podczas regulacji). Może jednak skręcony wózek? Sam nie wiem.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×