Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. @chrismel w Shimanowskich napędach grawelowych 2x10 z kasetą 11-34 i 1x11 z kasetą 11-42 też masz te swoje ulubione 15-17-19-21, obydwa Kellysy mają te napędy: Soot 80 ma 2x10 a Soot 90 ma 1x11. Z Gear Calculatora wynika, że stopniowanie w zakresie 20-30 km/h czy nawet 20-35 km/h jest bardzo podobne, oczywiście w napędzie 1x11 procentowe skoki będą delikatnie większe bo między 11 a 15% a w napędzie 2x10 między 10 a 13% ale żaden amator tego nawet nie poczuje. Jedyna różnica na minus dla napędu 1x11 jest, że jest on jednak delikatnie twardszy, że prędkość maksymalna będzie mniejsza (czyli, że z górki czy z wiatrem nie dokręcimy tele co w 2x10) no i że jednak w napędzie 1x11 będziemy używać przy tych prędkościach de facto tylko i wyłącznie tej twardszej połowy kasety a w 2x10 idealnie środkowych zębatek Jakby się w tym napędzie 2x10 wymieniło kasetę na 11-36 to już w ogóle byłoby idealnie bo początkowe, ciasne stopniowanie pozostaje te same od 11do 21 (tracimy 23) ale rozpiętość to aż 502% i da się już nawet po górach pojeździć (czytałem/oglądałem, że sakwiarze czy bikepackingowcy wstawiają kasety 11-42 i przedłużkę haka bo w górach nawet 11-36 przy obciążonym rowerze jest za twarde):
  3. Moim zdaniem nie zrobisz fajnej maszyny na asfalt i teren jednoczesnie. osoboscie po to wzialem gravela z canyona ze sztyca amortyzowana i zmienilem opony na bardziej asfaltowe. Jest przeznaczony glownie na asfalt ale jak chce pojechac w teren to obnizam cisnienie i jest ok. wiec rozwac tez gravela jak chcezsz glownie jezdzic po miescie a da tego lekki teren. Zaoszczedzisz tez na serwisach Na mazowszu tez mozna cos pojezdzic i to nawet w warszawie tak ze 130mm skoku to za malo blokade amortka mam w ht i przestalem jej uzywac bo zbyt czesto zapominalem odblokowac. Moim zdaniem te blokady to tylko na zawody
  4. Dziękuje za poradę. Jeśli ta osłona nie pomoże za wiele, a zamontowanie na osi piasty może być problematyczne to nie ma to sensu.
  5. No to życzę powodzenia. O ile Rometa czy Kellysa uda się od kogoś pożyczyć, a Sensę może udostępnią do testów szybkierowery, to nie wiem skąd wytrzaśniesz Fuji.
  6. Nawet nie będę próbował bo mam już rower i przestałem śledzić rynek. Uczulam tylko kolegę na co zwrócić uwagę bo na rynku panują stereotypy w stylu - napęd 2x = lepsze stopniowanie. A jak widać nie zawsze i nie dla każdego jest to prawda. Dla osób jeżdżących wolniej niezłym rozwiązaniem może się okazać poczciwe 2x10 bo niewykorzystane (oprócz zjazdów) pozostają 3 przełożenia a nie 5 jak w przypadku 2x12. Cena będzie niższa albo można za różnicę kupić porządne koła, np. CSC na Ali.
  7. Z długością faktycznie jest różnie ale ja, jak pisałem, nie oklejałem całej górnej rury tylko miejsca pod rzepy. Ta folia w rolce jest rozsądną alternatywą ale potrzebowałbyś chyba dwóch szerokości albo jedną szeroką i ewentualnie ciąć na pół na węższe rurki. No i na główkę ramy używałem tych okrągłych naklejek tylko w miejscach styku przewodu z ramą a nie oklejałem całej bo główka ramy się zwęża i też trzeba by było rzeźbić
  8. @chrismel proszę wskaż mi w rozpatrywanym budżecie i wśród wymienianych "kandydatów" z napędem 1xx chociaż jeden rower z kasetą 9-25? Piszesz o GRX 1x12, który generalnie ma taką samą rozpiętość i stopniowanie jak napędy 2x10 czy 2x11, bez kompromisów typu albo miękkie przełożenia albo twarde a my tu znajdujemy w budżecie przewidzianym przez autora wątku co najwyżej 1x11, więc...
  9. Jeżeli te 25-35 km/h jest realne to raczej celowałbym jednak w 2x. Ale w konfiguracji z korbą 30-46 a nie 32-48. Z mojego doświadczenia wynika że bardzo mało osób przekracza na gravelu 30 km/h ale Ty sam najlepiej znasz swoje możliwości. Przy 1x zwróć uwagę na kasetę. 9-45 to absolutna nówka. Na razie dostępne są gravele tylko z wersją 10-51. Do MTB jest całkiem spoko. Ale miałem ją w gravelu w zeszłym roku. Założyłem na Alpy bo potrzebowałem naprawdę miękkich przełożeń. Sekwencja 21-18-16-14 jest dla mnie nieakceptowalna jeżeli ma to być podstawowy zakres w którym się poruszam. W 9-45 jest 21-19-17-15. Zresztą wystarczy porównać dlaczego. Znów kadencja 80 i 40C. Różnica niby tylko 2 km/h ale w praktyce bardzo męcząca.
  10. Z orbea udało mi sie przeczytać tyle ze jak sie cos popsuje w zawiasie jak chodzi o full to jest długi czas oczekiwania na części zamienne.
  11. @chrismel ! Twoja wiedza i sposób jej przekazania w tak przystępny, wręcz „łopatologiczny” sposób dla laika — bezcenne! 🙏 Naprawdę wielkie dzięki, bo po Twoim poście temat napędu stał się dla mnie znacznie bardziej zrozumiały. Biorąc pod uwagę, że najczęściej poruszam się w zakresie 25–35 km/h, wygląda na to, że napęd 1x faktycznie może być dla mnie optymalnym wyborem — o ile nie zacznę nagle gonić marzeń o Tour de France i jeździć 40 km/h 😅 Jeśli chodzi o baranka — miałem okazję przejechać się na nim po okolicy (krótsze dystanse, do 30 km) i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu. Dodatkowo planuję zrobić bikefitting, żeby nie skończyć z kontuzją, za którą trzeba by potem płacić więcej niż za cały rower 😬 I oczywiście — zanim ostatecznie kliknę "kup teraz", planuję jeszcze przetestować wybrany model w realnych warunkach. Jazda między alejkami w sklepie to jednak trochę za mało, żeby powiedzieć „tak” na najbliższe lata
  12. Nadają się, nie brakowało nigdzie z długości/szerokości ? Zastanawiam się jeszcze nad folią ochronną na rolce - taka jak np. szara tasma do pakowania pudełek.
  13. To czy napęd 2x będzie miał dla Ciebie realnie lepsze stopniowanie zależy z jakimi prędkościami jeździsz. Jeżeli w przedziale 20-30 km/h to w przypadku użycia kasety 9-45 przy 1x i 11-36 przy 2x stopniowanie będzie identyczne. Rozpiętość przełożeń także. Różnice pojawiają się dopiero przy prędkościach znacznie powyżej 30 km/h. Atutem napędu 1x jest prosta możliwość adaptacji napędu pod własne możliwości i potrzeby poprzez wymianę przedniej zębatki. I tak zakładając: 36T masz odpowiednik 28-44 2x czyli bardzo miękko 38T - 30-46 2x czyli gravelowego 42T - 34-50 2x czyli szosowego Jeżeli będziesz się poruszał z prędkościami 15-25 lub niewiele szybciej to napęd 2x nie ma sensu. Prawie połowy kasety nie będziesz wykorzystywał. Koronki 15-14-13-12-11 przy 46T są użyteczne dopiero powyżej 33 km/h. Do tego będziesz jeździł na przekoszonym łańcuchu albo na mniejszej zębatce. Przy 9-45 i 38T łańcuch będziesz miał z grubsza pośrodku kasety. Druga sprawa. Jeździłeś wcześniej na baranku i wiesz że będzie Ci wygodnie ? Czy wyrobiłeś sobie zdanie na podstawie filmów na YT ? Poniżej zrzut z kalkulatora przełożeń. Kadencja 80, opony 40C więc dość prawdopodobna konfiguracja z jaką będziesz się poruszał. Na zielono zaznaczony obszar w okolicy 20-30 km/h.
  14. do końca nie jestem pewien, ale jakoś tak. Żółty górny ciąg, niebieski dolny
  15. Bardzo dziękuję za Wasze opinie i stanowiska. Są mega cenne. O kablach w kierze nie wiedziałem, że to problem. Mi się to rozwiązanie podoba, jako bardzo estetyczne Orbea ma kable, które wchodzą w ramę, ale nie przez kierownicę, więc może lepiej a cały czas estetycznie… Myślałem o full-u, bo w tej cenie można coś fajnego utrafić, ale: - mieszkam na płaskim Mazowszu… pagórki jak zapakuję rower do samochodu i gdzieś pojadę, ale to też będę uskuteczniać. - nie chciałbym wchodzić w trail czy downhill. Wolę mieć pozycję sportową, dlatego XC, ale też bez przegięcia, a jeśli full to z blokadą - by nie wlec się na płaskim asfalcie. - zakładam, że zmienię opony z 2.4 na 2.1 - żeby lepiej się jeździło po płaskim. Nie ma do końca takich rowerów jak chcę, więc idę w kierunku XC hardtail (ew. full z blokadą), i chciałbym dalej trochę pokombinować, np zmniejszyć agresywność terenową oponami itp., ale też nie tak bym nie mógł podjeżdżać i zjeżdżać. Z tego wszystkiego może jednak Orbea Alma m30 (w cenie teraz 8.900, z 12.000) i dodatkowe środki przeznaczyć na „dostosowanie” do personalnych wymagań. Albo jeszcze poszukać full-a z blokadą, lekkiego, w dobrej promocji (z rocznika 24)…
  16. https://allegro.pl/oferta/kotwa-dybel-lacznik-oscieznic-futryn-10x152-100szt-13454013786 https://duckduckgo.com/?q=collet chuck&iar=images&t=ffab
  17. Coospo BC107 da się "prawie" automatycznie synchronizować ze stravą - jak trasa sciągnie się na apke coospo w telefonie to z apki idzie to już z automatu do stravy.
  18. Na Temu pojawiły się coospo BC107 poniżej 100PLN. Zamówiłem i potestuję.
  19. Chciałbym zamontować w jednym z rowerów 2rzędowego altusa Top Swing, którego kupiłem już jakiś czas temu, coś takiego https://allegro.pl/oferta/przerzutka-przednia-shimano-fd-m2020-2x9s-17499543113 Rower ma zewnętrzne prowadzenie linek i do tej pory linka do 3rzędowej przerzutki była prowadzona od dołu rury podsiodłowej. No i przyznam, że nie mam 100% pewności jak podłączyć linkę do samej przerzutki. Nie znalazłem też żadnego manuala ani instrukcji. Widzę śrubę, do której należy przykręcić linkę ale nie jestem pewien jak ma iść wcześniej. Czy może ktoś z forumowiczów ma taki model w rowerze i mógłby przy jakiejś okazji pyknąć fotkę jak to u niego wygląda?
  20. Mi nie chciało się wycinać więc kupiłem gotowy zestaw na Allegro. Nie pamiętam już co kupiłem ale chyba 3M są dobre
  21. Dlatego jeszcze pytałem.znajomego serwisanta o taki rower gdzie przewody ida sterami. Zdecydowanie mi odpisal: nie kupuj takiego roweru bo to dziadostwo i problematyczne z serwisem. Dlatego kupilem z normalnymi rozwiązaniami. Udziwnień i dziwnych rozwiązań nietypowych nie preferuje.
  22. Chwyty Riderace, 2 zestawy
  23. Nowa wersja (simond) nie ma już tego rzepa, który jest pod zatrzaskiem przy pasku. Materiał ma też trochę inną fakturę, nie wiem czy gorszą, ale inną. Mnie w tych spodniach zawsze wkurzała ta wewnętrzna kieszonka z siatki, na smartfona. Nigdy nie mogłem tam telefonem trafić "na szybko", zawsze mi się gdzieś to plątało Wyciąlem to w diabły we wszystkich moich spodenkach, i teraz jest lepiej Potwierdzam opinię, spodenki nie do zajechania.
  24. Komentarze uzytkowników w necie są raczej w większości nieprzychylne, w testach rowerów też często prowadzenie kabli przez stery jest uznawane za wadę. Są już producenci, którzy się powoli wycofują - bodajże Propain w nowych modelach daje opcję przez stery i po ludzku, a we wcześniejszych rocznikach mieli tylko opcję przez stery. Może jest jeszcze nadzieja:)
  25. Do sprzedania jest Giant Trance 2 29" 2021 M mojej żony. Rozmiar idealny w zakresie 168-178. Specyfikacja jest TU. Żona przesiada się na prąd w góry. Ma jeszcze dwa rowery (miejski i cross), które pewnie robią więcej km. Trance 2 to lekki rower ścieżkowy z dobrym zawieszeniem - idealny do wycieczek. Rower jest w dobrym stanie - jesienią 2024 wymieniono wszystkie łożyska zawieszenia, amortyzatory były co roku serwisowane w autoryzowanym serwisie Fox. W ubiegłym roku wymieniono też oba hamulce (na Deore 6120 z powodu przecieku) oraz tarcze (Swiss Stop). Łańcuch był zmieniany (rotowany), kaseta nadal pierwotna - wygląda OK, trochę pociągnie, ale nowa nie jest - trzeba się liczyć z wymianą łańcucha i kasety, ale na pewno nie od razu. Opony zmienione - przód Maxxis Dissector w dobrym stanie, tył Maxxis Forecaster - zmieniony tydzień temu. Nie fabryczne (model XT) jest tylne koło - oryginał został uszkodzony w transporcie. Siodełko będzie oryginalne (mało używane, bo żona woli inne), pedały - pinowe, plastikowe. Rower nigdy nie skakał, nie jeździł trudnymi trasami (max łatwe czerwone), ale trochę gór widzial (jak na rower Warszawianki). Nie jest zniszczony, amortyzatory bez rys i wycieków. Proponuję cenę 5500PLN . W tym tygodniu rower jest w Bielsku, a od poniedziałku w Warszawie. Polecam bardziej, niż bym polecał swój.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...