Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. Imar

    [przerzutka tylna] RD-M6000 czy RD-T6000

    Jeśli tylna przerzutka jest odpowiednio dobrana(pojemność przerzutki) zassała jest taka: Łańcuch ustawiasz na najmniejszej zębatce korby i kasety. W takim ustawieniu łańcuch powinien delikatnie naciągać wózek przerzutki.
  3. SoloTM

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    Żadna Shimano 9 sp nie ma sprzęgła i telepie tak samo ( czy to będzie rd-m591 czy 592 czy 771 czy 772 ). Dlatego Albo 10 sp ( lub więcej ) i wtedy masz przerzutki ze sprzęgłem. I tak jak mówisz ( wg. potrzeb ) np. 2x10. Ale to droga zabawa. Korba, manetki, przerzutki, kaseta, łańcuch. Albo się nie przejmować, że puka sobie na wertepach i tyle ( oczywiście założyć na ramę jakiś neopren-osłonę łańcucha, będzie ciszej ) a na dłuższe zjazdy zapinać na korbie blat i jakieś większe koronki z tyłu żeby napiąć łańcuch bardziej.
  4. drobny

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    Klasyczna przerzutka była w standardzie. Przed wymianą. Męczyło mnie trzaskanie łańcucha na wertepach - stąd pomysł na shadow. Póki co wszystko działa jak marzenie. Jeśli jesteśmy przy tym temacie Co proponujesz? Przy następnej wymianie korby, kasety i łańcuchów (używam 3 na zmianę) wydumałem sobie 2 x 10 (przód deore, tył XT lub SLX). Napęd 1 na x mnie nie przekonuje z uwagi na duże dziury w kadencji i brak wysokich przełożeń. Tego roweru używam do pomykania po pobliskich leśnych terenach Poznania. Od czasu do czasu jakiś maraton XC gdzie faktycznie 1 na x w zupełności by wystarczyło ale ... ale 2 na x wydaje się bardziej uniwersalne, rozsądniejsze dla mnie. Mimo powyższego chętnie posłucham co o tym myślicie.
  5. CiaoRagazza

    [koła] dt swiss 27,5

    Cześć, samo koło przednie? (Zapleciona piasta z obręczą)
  6. Dzisiaj
  7. SoloTM

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    Przerzutka typu shadow i manetki 9 sp to świński duet. Wszystko musi być cacy żeby to dobrze dzialalo. Dużo mniej wrażliwa na te 3 rzeczy, które wyżej wymieniłem jest klasyczna przerzutka.
  8. drobny

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    Z problemem byłem w serwisie rowerowym. Jeden z większych, wiodących sklepów rowerowych w Poznaniu. "... Hak jest prosty. Coś musi być nie tak z manetką lub przerzutką. ..." Wymieniłem wszystko oprócz haka na to samo co było deore z tyłu, alivio z przodu, upgrade manetek z alivio do deore, kaseta 11-32 zamiast 11-34. i ...... i dzięki Waszym sugestiom zacząłem wyginać hak, który również mi wydawał się prosty. Rezultat? Wszystko zaczęło działać jak trzeba. Wystarczyło wyprostować hak lub wymienić go na nowy (ok 20 zł) zamiast wydawać setki na nowe przerzutki ... Nie ważne. Jutro w końcu po długiej przerwie (2 tyg) spowodowanej problemem w końcu mogę ze spokojem pohasać po lasach. Dziękuję bardzo za nieocenioną pomoc. Dozgonnie wdzięczny ja
  9. marti_ns

    [przednie koło] po serwisie piasty nie jest w osi.

    Tak booba konusy wymieniłem
  10. grzybu

    [przednie koło] po serwisie piasty nie jest w osi.

    Rozkontrowałeś obie strony? Jeśli tak, to musisz dokładnie teraz ustawić pozycje konusów. Zazwyczaj zostawia się jedną stronę nierozkontrowaną, wtedy nie musisz martwić się pozycjonowaniem osi
  11. Sabarolus

    [amortyzator] kolekcja Suntour 2016/2017/2018/2019

    I madra decyzja. Jak zmieniac to tak, aby poczuc realna roznice bez rozkmin od wejscia.
  12. cyganos

    [amortyzator] kolekcja Suntour 2016/2017/2018/2019

    Dzięki Panowie za rady, w takim razie zostaję z reconem, bo do mojej amatorskiej jazdy wydawanie ponad 2k na amorek to była by sztuka dla sztuki. btw. fajnie że można tu zawsze uzyskać sensowną pomoc.
  13. Sabarolus

    [amortyzator] kolekcja Suntour 2016/2017/2018/2019

    Mowisz o tych czarodziejskich niebieskich low friction?
  14. Dokumosa

    [amortyzator] kolekcja Suntour 2016/2017/2018/2019

    Nie. SKFy (te o obniżonym tarciu( są tylko w tych signature, ultimate i select. Tym samym nie ma co ich szukać w rebach itp.
  15. Sabarolus

    [amortyzator] kolekcja Suntour 2016/2017/2018/2019

    Wierze, ze smar daje roznice bo tego nie sprawdzilem osobiscie. Reszte sprawdzilem i efekty pomijalne, nie ma co roboty dokladac bo perskiego dywanu nie uzyskamy. Robote robia dwie rzeczy: tlumik z prawdziwego zdarzenia i dobra sprezyna. Obecnie wszystkie uszczelki w RSach I Foxach to SKF.
  16. iksiorek

    [damper]Uszczelki do Kind shock 501

    A dzięki za radę jutro zajrzę do najbliżego sklepu z uszczelkami u mnie damper nie trzymie oleju :P.
  17. Ja po prostu lubię ręczną "rzeźbę" bez względu kto i co robi. To może być polski fachowiec od obróbki siana, czy japoński mistrz dłubania w drzewie...
  18. I tak najlepsze na końcu
  19. Mój ulubieniec, jeśli chodzi o zabawę z aluminium.
  20. SoloTM

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    No to albo krzywy hak, albo za długi/ za krótki pancerz ( szczególnie ostatni fragment ) albo śruba B za mocno wkręcona. ( lub mix tych 3 )
  21. Quell

    [Aliexpress] Sprawdzone zakupy

    Trochę toporne,ale chyba się zdecyduję,bo wielkiego wyboru nie mam
  22. lewocz

    [nowa marka produktów] Eyen

    Nic tam nie ma co była by warte chociaż jednej kropki z tego tematu. Żadnych innowacji, zero designu, zwykłe klamoty ..raczej z niższej półki jakich przewala się tysiące na rynku.
  23. Dokumosa

    [Aliexpress] Sprawdzone zakupy

    No ale tego https://pl.aliexpress.com/item/32760269593.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec65c0fGonCE7 bez prob założysz na baranka (obok mostka).
  24. Lawstorant

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    Z linku, który podał to 11-32 czyli powinna działać ok. Coś musi być krzywe, skoro "traci" indeksowanie tam, gdzie kółko jest bliżej zębatek. Linki wymienione ale czy na jakieś dobre? Na pewno chodzą luźno? Nie ma zbyt ciasnych zakrętów na pancerzach?
  25. seraph

    [Przerzutka tylna] problem z indeksem

    Skąd pewność, że hak jest prosty? Objawy sugerują krzywy... A przerzutka? Ustaw biegi tak, żeby wózek był poziomo i spójrz od spodu, a potem żeby był pionowo i spójrz od tyłu. Ma być idealnie równolegle do koła... 9 rzędowy napęd jest bardzo podatny na niedokładności. Nigdy bym nie polecał jako cel modyfikacji.
  26. Quell

    [Aliexpress] Sprawdzone zakupy

    Też mam zawsze coś takiego awaryjnie,ale chciałbym coś jednak stabilniejszego na baranka,albo bawić się w macgyvera i kombinować z inną obejmą w tych klasycznych.
  27. Dokumosa

    [amortyzator] kolekcja Suntour 2016/2017/2018/2019

    Razem z pozostałymi zabiegami daje ogromną poprawę. Zrobiłem już ich kilka w ten sposób. Uzyskuje się aksamitną pracę znaną z dobrych FOXów i najnowszych Pikeów, Lyryków i SIDów (właśnie tych fabrycznie wyposażonych w uszczelki SKF i smar dynamic seal). Pike będzie cięższy (0,5kg w stosunku do reby i ze 300g do recona). Bardziej SIDa ale nowy SID z DBA (innego nie warto) to co najmniej 2,4k. W suntourach uszczelki kurzowe są tak wyszukane że samo to powoduje utratę czułości na starcie. I odnośnie stosowania tokenów - trzeba to robić z głową i nie tak, żeby SAG wyszedł 50%. Da się ogarnąć, że będzie stryjek z siekierką i kijkiem chyba że ktoś waży <60 i więcej niż 120kg wtedy nie ma opcji.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×