Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Explore 2. Bywał w promocjach nawet poniżej 800 zł. no ale to raczej szybko nie wróci..
  3. Dzisiaj
  4. tyle ile będzie trzeba obecnie jeżdzę z telefonem ale: -po kilku godzinach już trzeba jeździć z powerbankiem -strasznie się grzeje i często po kilku godzinach w upale zaczyna głupieć -w letni słoneczny dzień, przez kilka godzin w południe czytelnośc ekranu jest bardzo słaba Dlatego rozglądam się za czymś innym
  5. @nbk, to że Tomek mówił nie oznacza, że tak było naprawdę ( no bo też co miał powiedzieć , żeby go ludzie nie zjedli na mecie) Jechałem i przejechałem MPP już 5- ty raz , tak, że wiem jakie były poprzednie edycje , a trasa z taką koncówką pojawia się już drugi raz, z tą różnicą, że dołożone było za Limanową ( zamiast Skiełka) i zamiast łagodnej Łapszanki Czarna Góra. Tylko w tamtym roku było poniżej 10 koła, bo już się chyba ludzie zbyt irytowali dokładaniem kilometrów i przewyższeń , reszta albo w tej okolicy, lub jak jedna z edycji więcej ;) A MPP jest takie samo , bo jak nie trasa, to pogoda zabija i wychodzi na jedno,- to miałem na myśli
  6. Witam, Po 9 latach rama w moim fullu postanowiła sobie pęknąć. Rower to: https://www.mtbiker.shop/shop/bikes/mountain/full-suspension/gt-helion-275-pro-2016-mountain-bike-p29973.html Spawać się chyba tego nie da, więc trzeba zmienić. Chciałbym zachować jak najwięcej gratów. Niestety nie mogę znaleźć ramy, która by pasowała. Rower ma koła 27,5" oraz widelec bez boosta. Już ta kombinacja sprawia, że wybór jest bliski zeru. Jeśli dorzucimy jeszcze rozmiar XL (~21") i główkę ramy 1-1/2=>1-1/8, by wrzucić amorek, to nie mogę nic znaleźć. Już porzuciłem nadzieję na możliwość zamontowania dampera, bo ten rozmiar jest mocno niepopularny, więc wyszedłby HT. Nie wiem jak szukać? Google jest mocno niepomocny, gdyż nieprzerwanie wciska mi niepasujące ramy Dartmoor.
  7. Widziałem kilka tego typu tematów na forum, ale zamkniętych. Czasami zdarza się, że mocowanie śruby od koszyka na bidon obraca się i nie możemy jej wkręcić, lub wykręcić. Co zrobić w takim przypadku? Instalujemy tzw. nitonakrętkę. Jak to zrobić i jaką nitownicę wybrać wg moich doświadczeń?
      • 1
      • +1 pomógł
  8. Przecież to analogiczny kawałek alu jak oryginał. Czemu miałby nie działać?
  9. MTB w Cieniu Ślęży: Poranek 4 października 2025 roku w Ślężańskim Parku Krajobrazowym przywitał chłodem, typowym dla środka jesieni. W powietrzu czuć było wilgoć, a gęsty, bukowy las tonął w zgaszonych, zielono-brązowych barwach. Według prognoz, choć miało lekko padać, w górach szalał wiatr. Wjeżdżając na pierwszy techniczny odcinek, od razu poczułem jego siłę. W wyższych partiach lasu wiatr gładkał korony drzew, a ciszę zakłócały głośne, strzelające dźwięki. To pnie drzew naprężały się do granic wytrzymałości lub gałęzie pękały pod naporem niewidzialnej siły. Każdy taki trzask przypominał o tym, jak ostrożnie trzeba jechać w takich warunkach. Jazda w cieniu potężnej Ślęży, przy akompaniamencie tych ostrzegawczych sygnałów natury, dodawała wyprawie surowego klimatu. Szlak szybko odsłonił swoje prawdziwe oblicze. Zamiast gładkiej ziemi, pod kołami miałem poligon z gigantycznych granitowych bloków. Niektóre były gładkie i szare, inne porośnięte zielonym mchem, wszystkie jednak zdradliwie śliskie od jesiennej wilgoci. Trzeba było uważać na precyzyjny balans, płynąc między kamieniami, które tworzyły naturalne schody i pochylnie. Odcinek po płytach skalnych, prowadzący w dół stoku, wymagał pełnego skupienia i balansowania. Dalej trasa wiodła przez gęstszy las, gdzie pod warstwą opadłych liści czaiły się korzenie i grube konary. W pewnym momencie wjechałem na sprytnie ukrytą drewnianą konstrukcję – krótki, podniesiony mostek, który służył za platformę do skoku. Szybkie odbicie i wpadłem w powietrze, na moment czując się zawieszony w przestrzeni, a potem miękko lądując na leśnym podłożu. Kilka metrów dalej czekał kolejny drop usypany z ziemi i kłód. To było prawdziwe górskie enduro – mieszanka naturalnych przeszkód skalnych i technicznych sekcji podnoszące umiejętności. W ten sposób czerpałem energię z surowego piękna Ślężańskiego Parku Krajobrazowego. Wszechobecne kamienie – czy to w formie dużych, gładkich płyt skalnych, czy mniejszych głazów usypanych w techniczny 'rock garden' – były wizytówką tego wyjazdu. Gdy dzień powoli chylił się ku końcowi, a słońce zaczęło przebijać się przez gęste korony drzew, oświetlając złoto-brązowe liście na ziemi, dotarłem do końca trasy. Był to świetny dzień spędzony w siodle. https://youtu.be/2fgVnbVKr_s?si=WLsdb20GsExuiV9X
  10. Dzięki, z tym pisaniem to nieco przekombinowałem tu haha
  11. Nie bierz tego w pełni na serio, ale być może powinni Cię zatrzymać na powtarzanie szkoły podstawowej, bo umiejętności pisania nie opanowałeś... Co do Twojego problemu zaś to po trzykrotnym przeczytaniu i próbie zrozumienia myślę, że masz za głęboko osadzone łożysko górne. Skutkiem tego pokrywa sterów nie styka się z pierścieniem kompresyjnym i jest luz. Jeśli moje rozumowanie jest prawdziwe, to "micro spacer" o odpowiednio dobranej grubości pomoże:
  12. Podczas, uznajmy, drugiego dnia wyprawy przekraczamy Włoską granicę, ale zanim do niej dojechaliśmy mieliśmy przyjemność mierzyć się z pogodowymi perypetiami. Ale to był piękny dzień! Przepiękne Austriackie jeziora i szlak rowerowy Alpe Adria to tematy przewodnie tego odcinka. Zabawa dopiero się rozkręca! Miłego oglądania!
  13. Końcówka na MPP co roku jest wymagająca. Ale sam organizator maratonu mówił, że to była najtrudniejsza edycja (10, jubileuszowa i stąd pomysł na 10 tyś przewyższeń). Więc to MPP nie było takie samo 😉 I jak mówili "kolejne edycje na pewno będą łatwiejsze, bo trudniej się nie da (żeby utrzymać dystans 1000 km)". Myślę że dobrym określeniem będzie, że po prostu jeżdżę 😉 Wiadomo że mocniejsze jazdy przeplatają się z luźnymi, ale nie mogę powiedzieć, że mam jakiś plan treningowy. Więc po prostu jeżdżę 😉
  14. Może taka: https://www.szumgum.com/torebka-pod-rame-rockbros-1-5-l-as-052.html
  15. Ale czy ten nie oryginalny przymiar z Ali nada się do Parka 4.3 ?. Park tool już tych przymiarow nie produkuje i z tego co zrozumiałem zaleca teraz centrowanie centrownicy wycentrowanym kołem
  16. Można tak powiedzieć.. Dopiero zacząłem przygodę z e-MTB, który otworzył mi nowe obszary, które były wcześniej nie do przejechania na rowerze fitness i crossowym. Przejażdżki po 50-80km w średnio trudnym terenie - drogi naturalne i offroad. Częste postoje, chillerka, nigdzie się nie spieszy. przykładowa ostatnia trasa: Także chyba można powiedzieć że to dalej turystyczna jazda. Stąd moje turystyczne przezwyczajenia.
  17. Jaka nóżka na "miękkim" podłożu w lesie utrzyma ciężkiego elektryka? To w ogóle możliwe? Jeżeli od położenia roweru miałoby się cokolwiek zepsuć to tym bardziej zepsuło by się podczas jazdy. Grip może Ci trochę ściółki zebrać, albo siodełko delikatnie przetrzeć od oparcia o drzewo, ale na pewno nic się nie zepsuje...
  18. no nie wiem, niekoszernie wygląda połączenia głowki 44mm z widelcem 1 1/8
  19. Cześć, problem mam następujący: rura sterowa w porządku, dobrze ucięta by dało się ściągnąć luzy gwiazdką, stery nasmarowane porządnie i przeczyszczone, gwiazdka jest prosto, coś ma pęknięcie ale jak potrafi ściągnąć wszystko tak że aż ciężko się skręca to raczej się nie przesówa ani nic nie? No i mimo dociśnięcia że aż się ciężko się skręca to i tak nadal wszystko lata przód/tył - szczególnie widać na górze, z 2/3mm się buja.. Co jest grane? Rower: Santa Cruz Bronson AL, Stery: zintegrowane 11/8 - 11/2 tapered Cane Creek 40-series IS42 I IS52 Short już 3 raz to rozbierałem i składałem, może coś pomijam, czegoś nie widzę, na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?
  20. Nie znacie się. O, tutaj jaki rower do "DH" z nóżką:
  21. Czyli jednak to nie jest normalny full do zabawy w terenie tylko e-full na przejażdżki po bulwarach i do parkowania (na nóżce) pod fancy knajpkami
  22. mschossov

    [FAT Bike] Warto?

    Przeczytałem jeszcze raz swoje wcześniejsze wpisy i z ich kontekstu wynika, że dostosowuje ciśnienie do terenu. Wydaje mi się, że korzystam z zalet grubego, ale może mi się tylko wydaje Nie posiadam pomiaru, moje rowerowanie jest zbyt amatorskie aby wkładać 2 koła w pomiar. Odnoszę wrażenie, że napisanie o tych prędkościach ludzie odebrali tutaj jak przechwałki. Miałem na celu zaznaczyć, że jazda fatem nie jest taka ciężka, jak się wydaje. Zekker Ciebie już nie mogę zacytować, to wklejam: (odnosisz się do regulowania ciśnienia w trakcie jazdy) ""Tyle że jazda grawelem to mieszanka terenu i dobrych dróg. W takim przypadku trzeba by co chwila w facie spuszczać lub pompować, a trochę objętości do ogarnięcia jest. XC na oponach +/- 2,4" w tym względzie jest zdecydowanie uniwersalniejszy i łatwiej o jakiś kompromis masy opon, komfortu i trakcji, wydajności jazdy po twardym i w terenie. "" W ogóle nie będę ładował się w dyskusje o słuszności jednego roweru nad innym, bo to często podszyte jest obroną słuszności wyboru własnego roweru. Być może złotym środkiem będzie jakieś 2,4-3.0 cala, kto wie. A co do regulowania ciśnienia, to planując trasę robię to tak, że raz upuszczam przed lasem/terenem i pompuje po wyjeździe z niego. Nie wygląda to jak upierdliwe schodzenie z roweru 6-7 razy w ciągu wyjazdu. Temat dotyczy pytania czy warto posiąść fatbajka, trzeba poznać dobrze swoje potrzeby i absolutnie nie zwracać uwagi na to, co ludzie piszą o tym rowerze. To jest taka nisza, że kiedy sam byłem przed zakupem tego roweru, to filmy o tym oglądałem z 2008-2017 mniej więcej, nic świeżego się nie znajdzie, bo prawie nikt nie jeździ niezelektryfikowanymi fatami. Uznałem, że szukam czegoś z dobrym osprzętem, dobrej marki i idę w to i jest git.
  23. Nie no, weź przestań ludzi straszyć tymi karbonami 🤮 Miałem polecać Surlyego, ale widzę, że AI już wygryza forumowych bywalców z ich roboty!!!!!!!!!1111jeden A tak serio, to brałbym riczeja, wygląda smakowicie-klasycznie 👌
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...