Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie miałem jeszcze plecaka pod którym by się plecy nie pocily czy to przy trekingu czy na rowerze więc nie wiem czy jest sens dopłacać do tych skomplikowanych systemów nośnych. Noszę Gregory Paragon 45 i 55, Gregory Zulu 30, Deuter Bike i Race Wisport Zipperfox 40. Jak temp powietrza przekracza 15 stopni to pod każdym przy wysiłku fizycznym robi się wilgotno.
  3. Z ciekawości zrobiłem aktualizacje. Fajnie się zmieniło. Nie tylko doszły segmenty. Przebudowany widok,zmiany w Climb PRO,aktualizacja mapy PLzmiany w ustawieniach. Ogólnie dużo fajnych zmian na plus. Ale Magenka jutro jedzie już do nowego właściciela 😉
  4. super, też muszę sprawdzić czy mi pomoże... dzięki
  5. Im większa torba tym mniej stabilna. Niektóre mają systemy stabilizacji. Np. ta: https://www.jack-wolfskin.pl/morobbia-seat-bag/2011031.html Jak to działa w praktyce nie wiem. Poszukaj na YT. Ale nawet jak jest jakiś problem ze stabilizacją to i tak wolałbym ją od mokrych pleców.
  6. Cześć, mam 192 cm i nieproporcjonalnie długie nogi i ręce, przekrok 97cm, ramiona 64cm. Mam stary rower Unibike Flash i trochę nowszy Kross Evado 6.0, oba na ramie 23". Oba rowery są dla mnie za małe, pomimo długiego regulowanego mostka wyciągniętego do przodu i odstawionego do tyłu siodełka czuję że mógłbym cofnąć tyłek jeszcze kilka cm dla komfortowej pozycji. Szukam nowego roweru crossowego do +/- 4000zł z pozycją komfortową. Rama 23" to za mało, minimum rozmiar 24" lub 62-64cm to mój target, tak mi z wszelakich konfiguratorów zawsze wychodzi. Znalazłem taki rower Stevens, który wychodzi nawet w rozmiarze 64, czy mi się wydaje czy on jest w dość niskiej cenie jak na zaproponowany osprzęt? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-stevens-6x-gen-1-pd48371/?v_Id=261303 https://www.stevensbikes.de/pl/de/urban-x-cross/x-cross/6x-ht-gen1/ Ważę swoje więc może amortyzator powietrzny byłby dla mnie lepszy, ale nie będę wybrzydał, dziś jeżdżę na podstawowych sprężynowych i żyję. Z innych producentów widziałem że jeszcze Cube (np Nature Pro) oferuje ramę 62cm, będę miał możliwość przymierzyć się do niego w Poznaniu. Czy znacie jeszcze innych producentów rowerów crossowych z ramą w rozmiarze 24" lub 62-64cm? Będę wdzięczny za wasze propozycje i podpowiedzi oraz ewentualnie ocenę stosunku ceny do wyposażenia tego roweru z linka.
  7. Dzięki, to cenna informacja. Mam nadzieję, że dotyczy to również starszych roczników. Jakby ktoś miał organoleptyczną wiedzę w tym temacie to bardzo proszę o podzielenie się nią.
  8. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 13797 km (mtb, szosa + trenażer) [8728 km outdoor] bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) SpinOff - 5904 km (szosa, gravel, trenażer) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) wojtbike - 4059 km (cross) bubulin - 4054 (mtb 27.5 full ciężki / mtb 26 carbon semi slick) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) revolta - 2340 km ( MTB ) CoolBreezeOne - 2304 km (MTB) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) JWO - 1966 km (MTB) Sansei6 - 1777 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  9. Jakie obecnie plastkowe platfusy z czterema łożyskami są warte uwagi? Definitywnie żegnam się z zatrzaskami i pozostała mi tylko wymiana w gravelu.
  10. Ty się obruszasz gdy ktoś powie,że jesteś ze wsi? Ja się cieszę jak nazwie się mnie wieśniakiem a czuje się obrażony jak nazywają mnie miastowym, bo to,że większość życia mieszkałem w mieście nie znaczy,że jestem miastowy. Ja jestem wieśniak i jestem z tego dumny😁 Taka ciekawostka bym powiedział, nie widzę nic w tym złego a sensu wielkiego nie musi mieć. Ja 2 razy jechałem 60km/h raz jak zjeżdzałem ze Stogu izerskiego a drugi raz jak jeszcze byłem "miastowym" w Poznaniu na cytadeli tam też są spore zjazdy. Oba zjazdy na mtb, opona 2.2 cala. To było w 2015 i 2017 od tego czasu już nigdy nie próbowałem rekordu pobić. Za to na nartach mam rekord 87km/h wg gps-u, chce pobić 100km/h ale zawsze ktoś lub coś mi to uniemożliwia, może w następnym roku. Tak wiem,że to nie w temacie😁
  11. Dzisiaj
  12. Jak odpalisz maszynę, to daj znać jak wrażenia z jazdy.
  13. Udało mi się zniwelować luz na kole przez dokręcenie drugiego endcupa do osi co wymaga ściągniecie tego wciskanego endcupa . luz na wciskanym endcupie względem osi widać nawet gołym okiem na wymontowanym kole ale po zmontowaniu koło nie ma luzu. Chyba piasta wchodziła ciut szerzej niż 148mm w widełki ramy i stąd ten luz na kole .
  14. Takie coś widzę w nie najgorszej cenie. Teoretycznie jakaś alternatywa dla plecaka, 10L pojemności, niska waga i wodoodporność https://www.centrumrowerowe.pl/torba-podsiodlowa-geosmina-seat-bag-pd22262/
  15. Zdania są podzielone, aczkolwiek jeżeli taką chcesz, to wysupłaj na nią sporo kasy. Te tańsze w większości są niestabilne.
  16. Parę dni temu jechałem trasę Krasnystaw - Siennica Różana - Boruń - Chełmiec - Kraśniczyn - Krasnystaw. Na odcinku Boruń - Kraśniczyn jest obecnie nowiutki, świetnej jakości asfalt, a po drodze zjazd, na którym fajnie się dokręca. Pewnie dałoby się więcej gdyby wiatr w plecy był mocniejszy), ale i tak fitnessem te 72 km/h osiągnąłem (na 53x11). Cała trasa (43 km) wyszła ze średnią dokładnie 30 km/h. Góra Chełmiecka z Wólka Krasiczyńska - Profil podjazdu
  17. Ma, bo dobrej klasy plecak kosztuje 300-500 złotych, a zestaw dobrych toreb ze 2000. Znacznie mniej czasu trwa pakowanie takiego plecaka i bardziej komfortowo z niego się korzysta niż z wielu toreb, ma miejsce na bukłak. A i mimo że zazwyczaj nie są takie plecaki zbyt lekkie, to i tak są zazwyczaj lżejsze niż zestaw toreb. Lepiej się także plecak sprawdza w terenie. A już np. kamizelka biegowa to cudowne rowiązanie: mikro-waga, nie czujesz jej i jest super-praktyczna.
  18. Moja partnerka też jest bardzo zadowolona z Borealis Cinder. Po prostu te wartwy, które zakładasz muszą być elastyczne, wówczas nie będzie/będzie znacznie mniejsze uczucia krępowania.
  19. Plecaki są projektowane do wędrówki z nimi w wyprostowanej pozycji. Jak się pochylisz na rowerze to wszystkie rozwiązania mające poprawić oddychalność przestają działać bo plecak jest dociskany do pleców pod ciężarem własnym i zawartości. Na rynku jest teraz dostępny ogrom rozwiązań które pozwalają umieścić bagaż na rowerze więc kupowanie plecaka nie ma żadnego sensu.
  20. Bo światłopadanie przez korony drzew.
  21. Ten z siatką ma lepszą wentylację, ale... jest też mniej praktyczny. Na środku jest strasznie zwężony. Dlatego też ja wybrałem opcję numer 2. Ma deuter race 14+3 (ten moim zdaniem ma trochę za wąskie szelki co jest odczuwalne jak się go trochę "doładuje") oraz trans alpine 30.
  22. Ja kupiłem 7 lipca i już przejechałem 200 km na wspomaganiu Eco, okazjonalnie większym i ok 50 km bez wspomagania. Poza podejrzanym "swiergoleniem" hamulców na razie wszystko ok. Podejrzewam że technologia wycinania tarcz zawiodła. Może się dotrzeć bez nadmiernego ubytku klockow. Podczas jazdy bez wspomagania po płaskim będzie się nadspodziewanie lekko, jak na zwykłym góralu. Zużycie baterii po 40 km próby z grubsza tak jak na początku było na wskaźniku bez żadnych niespodzianek na końcu baterii. Generalnie póki co dobry stosunek ceny do jakości. Centrum Rowerowe - w zasadzie po wyborze roweru i ramy i dobrej obsłudze i radach sprzedawcy dalej pasmo porażek Bateria "zapasowa" jak już tu opisano. NB Rok produkcji 22 ale być może pod tym względem była jeszcze ok. Nie wiadomo ile ma ta w rowerze. W mojej opinii kompromitacja. Zwróciłem. Dobrze że od razu przymierzałem. W związku z nadzieją na dopłatę do elektryka, i warunek wyprodukowania max 2 lata przed datą sprzedaży, po zapłacie poprosiłem sprzedawcę o podanie w fakturze daty produkcji. Sprzedawca Serhii M. odmówił nawet odręcznego dopisku twierdząc że nie ma miejsca na fakturze i nie wie jaka jest data. Może w serwisie mi podadzą. Słowem zapłaciłeś to albo zwróć towar albo spadaj. Serwis wpisał na moją prośbę do książki gwarancyjnej rok modelowy 24. Roku produkcji też nie znają. Serwis gwarancyjny po 300 km (dla zwykłego roweru to niewiele a co dopiero dla elektryka) lub 3 miesiącach. Książka obsługi i karta gwarancyjna tylko po niemiecku ale podesłali mi linka do polskich warunków. Na serwis zapisałem się mailowo następnego dnia ale dostałem termin ok. 30 dni z zastrzeżeniem że rower będzie u nich dodatkowo 7 dni. Czyli kupiłeś rower ale jeźdź mało bo się nie zmieścisz z gwarancją. Cena serwisu 245 zł. Wykaz czynności nie przewiduje kontroli silnika. Dam sobie spokój chyba z gwarancją bo patrzę na reputację Centrum i tak znajdą pewnie winę po mojej stronie a ze względu na terminy na urlopie nie pojeżdżę. I jeszcze jedno spostrzeżenie na temat opinii o Centrum. Na Ceneo są fatalne a na Opineo rewelacyjne. Ktoś chyba manipuluje.
  23. Deuter w swoich nowych rowerowych plecakach nie stosuje już siatki na "plery", Mam tego starego Race i do wygodnych on nie należy. Na krótkie wypady na "grila" za miasto spoko. Ale tak naprawdę na takie trasy to po stokroć wolę nerkę . Jak chcesz na dłuższe wypady i upierasz się przy plecaku to bierz Deutera Trans Alpinę .
  24. Dobra, nie było tematu, to nie ma sensu
  25. Pozostaje jeszcze opcja złożenia tego na samych kulkach (tej samej średnicy, oczywiście trzeba ich więcej) - jest to dużo trudniejsze i trzeba mieć jakiś lepki smar, ale da się. Kiedyś tak 3-biegowego Sachsa składałem znajomemu, bo koszyczek (już nie pamiętam z której strony) był połamany, a kulki były w jakimś popularnym rozmiarze.
  26. @Fiszu10...źle przeczytałeś. Pisałem o napędzie 2x10 vs 1x11. Giant Store= autoryzowany sklep Gianta, inne sklepy też oczywiście mają...jak jest na stronie to możesz chyba zamówić sobie do giant store i przymierzyć (info do sprawdzenia) Giant Revolt- w nim masz korbę FSA 48/32, a kaseta jest Tiagry 10r. Przełożenia 48/32 i 11/34 są w gravelu zupełnie wystarczające. Idzie się w miarę rozkulać na płaskim, niemal każdy podjazd na nim zaliczysz, na zjazdach jak nie lubisz prędkości pow.50kmh to taki mały blat nie będzie problemem (zresztą to nie są rowery do szybkich zjazdów, są bardzo stabilne, ale w zakrętach nie kleją tak jak typowe szosy z mniejsza bazą kół przy większych prędkościach). Najważniejsze w gravelu to dobre hample, grx na tyle (lub coś innego ze sprzęgłem), szosowa przerzutka na przodzie nie jest jakimś ograniczeniem. Rower musi się podobać i musisz się na nim czuć. Tak...V.Rysel czy Triban to marki decathlona...i tak zgadzam się, mi też wizualnie nie leżą, ale masz tam też gravele Rometa, a te są bardzo poprawne. Jeśli chodzi o Rose to masz tam pełnego GRX'a 2x10 z mniejszym blatem na przodzie 46t i dość przyzwoite opony pod warunkiem ,że to wersja zwijana ( a pewnie tak). Jak zakup internetowy nie wadzi to zobacz jeszcze ofertę Canyona- może coś tam znajdziesz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...