Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Znam gościa który regularnie jeździ w dżinsach gravelem, myślałem ze to Ty
  3. A Camber czy B Trail trzymają wymiar ? Miałem CST Trail Fiend 2,1 i z tego co pamiętam miały sporo poniżej 50mm
  4. @ernorator racja https://dme.pbs.edu.pl/upload/media/default/0001/08/fff81c75b20c7d6f9412c83c7a233907f4f32cf7.pdf
  5. Gravel czy MTB?
  6. Mnie irytuje głównie wszelakiej maści hajp na tych kanałach. Na większości kolesie nie mają nic do powiedzenia ciekawego, jakieś pierdoły z których nic nie wynika. Jest dosłownie kilka wartościowych kanałów gdzie można znaleźć ciekawy kontent rowerowy, ale większość to jakiś chłam który nic nie wnosi do tematu. A trasy można brać od ludzi ze Stravy, część osób które publikują na YT mają na Stravie otwarte profile i można łykać do woli.
  7. Jak do tej pory jeździliście po płaskim to to jest normalne i po prostu mięśnie czy może bardziej stawy muszą się przyzwyczaić. Zwyczajnie przejdzie z czasem i nic nie trzeba kombinować. Mnie też boli jak pierwszy raz w sezonie pojadę na jakiegoś Twistera. Druga sprawa to pewnie Twoja żona boi się prędkości i hamuje cały czas, ale na to nie wiem co pomaga. Wyprostowana sylwetka i luźna wiatrówka dająca opór powietrza Przecież nie rozpędza się do nieskończoności i może da radę powoli się przyzwyczaić do wyższych prędkości. A hamować może pulsacyjnie, a nie cały czas i to też pomoże. Czyli zwolnić z 50 do 30 i znowu się grawitacyjnie rozpędzać.
  8. Na przygotowanym stoku, (oczywiście rozważamy nieprzewidziane sytuacje) jak wylecisz za trasę na drzewa, albo w powietrze na hopce lub na innym „użytkowniku” to wszystkie części ciała są w grze o przetrwanie… a poza trasą to inna historia. Jeżdżę z plecakiem więc lepiej z ochroną niż bez. Co ważne Evoc Fr Trail ma odpinaną “właściwą” część plecaka i można jeździć w samym ochraniaczu, czy to na rowerze czy na nartach. Oczywiście można też wyjąć wkładkę ochronną i jeździć bez ;)) Evoc jest ceniony właśnie za takie rozwiązania, które minimalizują ograniczenia z korzystania ich produktów.
  9. @emski Nie do końca tak jest https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/files/nhtsaabst4finalrpt.pdf
  10. Dzisiaj
  11. ABS nie jest po to żeby wydłużyć/skrócić drogę hamowania, tylko po to żeby auto było sterowne (reagowało na skręt kierownicą) przy hamowaniu - > tak ABS wzdłuża nieznacznie drogę hamowania szczególnie na suchym, bez abs jest pełna blokada -> pełne tarcie koła/nawierzchnia, z abs "pulsacyjne" blokowanie. to tak w skrócie.
  12. Na nartach to chyba tylko przy off-piste ma to sens, choc już sam upadek na plecy na przygotowanym stoku mając na sobie taki plecak może być kontuzjogenny.
  13. Gdyby nie mowa o kanale to pomyślałbym o sobie 😅. Dodałbym jeszcze obowiązkowy GPX.
  14. Na rowerze może i trochę trudniej o glebę na plecy, choć to całkiem możliwe ;)), a na nartach to już nie ma żadnego uprzywilejowanego kierunku, a przeważnie przy glebie to wszystko się zalicza ;))))
  15. Jestem chyba jakiś inny ale przez 15 lat jazdy głównie po wertepach to zawsze gleby miałem na twarz albo na bok. Jak żołnierz pada na plecy to już czapa..
  16. Evoc to ogólnie droga marka.
  17. Lżejsze osoby to do ilu? Bo ważę ok. 99kg obecnie, ale docelowo zbijam do ok. 86-8 Mam teraz RS Paragona Gold w takim jakby trekingowym rowerze i zdarza się wjechać w cięższy teren i nie zauważyłem problemów z 30mm goleniami. Te 30mm w Manitou i Judy będą problemem przy już ostrzejszej jeździe? Jak te problemy będą się objawiać? Patrzyłem na chińczyka Bolany 34 i tego Nanlio X7 PRO, ale odrzuca mnie losowość wykonania tych widelców oraz tandetne rozwiązania, także odpadają (choć ten Bolany był testowany mocno przez YTbera Wolftick czy jakoś tak i nie zmarł). Skłaniam się zatem ku Judy, ale chyba tylko ze względu na dostępność części i fakt, że mam już płyny itp. od Paragona. Także zostanę chyba w systemie RS. No chyba, że macie jeszcze coś innego do polecenia w kwocie do 1300 zł?
  18. SRAM Rival DUB 2x12-speed Crank 48/35 172,5 mm – Śmieszna cena https://www.bike-discount.de/en/sram-rival-dub-2x12-speed-crank-48/35-1?number=20130099-40353739
  19. Gięcie i długość to już indywidualna sprawa. Ja akurat wolę dłuższe, bo jest dodatkowy chwyt, który czasem przy ściganiu się przydaje Czasem , więc nie ma problemu jak się tam nie złapie. Tak wracając,- to typowy kompakt
  20. Zdradzę niektórym tajemnicę, że zazwyczaj jakieś systemy ratują gdy coś poszło nie halo czyli własnie za szybko czy blisko. Tak ogólnie problem z Panem marvelo jest taki, że on "ogląda" to i tamto i potem przekłada to na swoje. I to nie jest samo w sobie złe ale jak pitoli jak tutaj o kołach w enduro gdzie nie zrobił nawet pół zjazdu współczesnym fullem albo wypowiada się o hamulcach gdzie nie ma takich a nie innych czytaj współcześnie-nowoczesnych to jest lipton. I to nie podlega dyskusji a jest nawet śmieszne. Temat w ogóle poruszony od d..py strony bo dziś największym kłopotem w motoryzacji, bezpieczeństwie są smartfony, tablotoza z brakiem fizycznych przycisków/pokręteł czy taka tragiczna pomyłka jak brak normalnych lusterek. Fajnie, że policmajstry gdzieś tam na wysięgnikach lukają czy kierowcy w zestawach nie oglądają czegoś ale ile jest potencjalnie wypadków z powodu tych zakichanych pseudo-lusterek to już nikt się nie zainteresuje. Przy tym wszystkim kto ma jaką skrzynię i jakieś pierdy o szkoleniach są niczym. Ja się nie boję o swoją jazdę bo znam swoje możliwości i auta a boję się o innych a jak jest jakikolwiek system, który pomoże innemu w razie "W" to ja temu przyklaskuje. Nie wiem jak inni ale ja się nie spotkałem z taką zmasowaną krytyką pewnych systemów dla ludu u choćby kierowców rajdowych za to dużo do gadania mają jakieś "łosie" co gdzieś tam dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. Na koniec skoro musimy czytać jakieś pierdy o związku choćby ABS-u z przebytą grypą to prosił bym łaskawie szanownego marvelo by wprost napisał konkrety kiedy to współczesny ABS wydłuża drogę hamowania? Ponoć twierdzi, że jest wiele takich sytuacji wiec prosił bym o tylko dwie. A uj jedną.
  21. Osobiście zacząłbym od treningu, czyli próby wzmocnienia mięśni dłoni i nadgarstka. https://sportmed24.pl/pl/menu/trening-dloni-1011.html
  22. Dobry kanał na YT by miał sens powinien mieć wstęp czyli mniej więcej opis gdzie co i jak włącznie z potencjalnym parkingiem bo wielu szuka darmochy zamiast płacić cwaniakom. Potem w trakcie jazdy opis słowny gdzie się jedzie, jaki szlak, co widać dookoła. Proste? Proste i jest kilka fajnych kanałów, które idą w tym klimacie choćby tu jednego z forumowiczów od wpadania głazów w tylne przerzutki. Niestety jakoś tak mi się wydaje, że im coś jest lepszego tym widowni coraz mniej ale jak ci się chce to próbuj. Opisy techniczne jakoś specjalnie za kilkoma wyjątkami nie mają żadnego sensu obecnie przy tym rozrzucie umiejętności. To już trzeba się wspomagać konkretnym odcinkiem czasem u kogoś innego, szukać fotek a najlepiej mieć to gdzieś bo kamery strasznie zniekształcają rzeczywistość.
  23. Jeżdżę z plecakiem Evoc FR Trail, który ma ochronę pleców, na górskie trasy oraz na narty. Taka ochrona może okazać się bardzo przydatnym “dodatkiem”…
  24. Jeszcze hamowanie bardziej przodem niz tylem (70%/30%)
  25. To już jakaś bardziej rzeczowa odpowiedź - bo wypowiedź Tomka595 była merytorycznie na poziomie wypowiedzi polskich czołowych polityków wszelkich opcji.
  26. Plecaki z wbudowanym ochraniaczem pleców, mniej więcej tyle kosztują. Taki ochraniacz to jedyna kosmiczna właściwość.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...