Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Udało mi się zniwelować luz na kole przez dokręcenie drugiego endcupa do osi co wymaga ściągniecie tego wciskanego endcupa . luz na wciskanym endcupie względem osi widać nawet gołym okiem na wymontowanym kole ale po zmontowaniu koło nie ma luzu. Chyba piasta wchodziła ciut szerzej niż 148mm w widełki ramy.
  3. Takie coś widzę w nie najgorszej cenie. Teoretycznie jakaś alternatywa dla plecaka, 10L pojemności, niska waga i wodoodporność https://www.centrumrowerowe.pl/torba-podsiodlowa-geosmina-seat-bag-pd22262/
  4. Zdania są podzielone, aczkolwiek jeżeli taką chcesz, to wysupłaj na nią sporo kasy. Te tańsze w większości są niestabilne.
  5. Parę dni temu jechałem trasę Krasnystaw - Siennica Różana - Boruń - Chełmiec - Kraśniczyn - Krasnystaw. Na odcinku Boruń - Kraśniczyn jest obecnie nowiutki, świetnej jakości asfalt, a po drodze zjazd, na którym fajnie się dokręca. Pewnie dałoby się więcej gdyby wiatr w plecy był mocniejszy), ale i tak fitnessem te 72 km/h osiągnąłem (na 53x11). Cała trasa (43 km) wyszła ze średnią dokładnie 30 km/h. Góra Chełmiecka z Wólka Krasiczyńska - Profil podjazdu
  6. Ma, bo dobrej klasy plecak kosztuje 300-500 złotych, a zestaw dobrych toreb ze 2000. Znacznie mniej czasu trwa pakowanie takiego plecaka i bardziej komfortowo z niego się korzysta niż z wielu toreb, ma miejsce na bukłak. A i mimo że zazwyczaj nie są takie plecaki zbyt lekkie, to i tak są zazwyczaj lżejsze niż zestaw toreb. Lepiej się także plecak sprawdza w terenie. A już np. kamizelka biegowa to cudowne rowiązanie: mikro-waga, nie czujesz jej i jest super-praktyczna.
  7. Moja partnerka też jest bardzo zadowolona z Borealis Cinder. Po prostu te wartwy, które zakładasz muszą być elastyczne, wówczas nie będzie/będzie znacznie mniejsze uczucia krępowania.
  8. Plecaki są projektowane do wędrówki z nimi w wyprostowanej pozycji. Jak się pochylisz na rowerze to wszystkie rozwiązania mające poprawić oddychalność przestają działać bo plecak jest dociskany do pleców pod ciężarem własnym i zawartości. Na rynku jest teraz dostępny ogrom rozwiązań które pozwalają umieścić bagaż na rowerze więc kupowanie plecaka nie ma żadnego sensu.
  9. Bo światłopadanie przez korony drzew.
  10. Ten z siatką ma lepszą wentylację, ale... jest też mniej praktyczny. Na środku jest strasznie zwężony. Dlatego też ja wybrałem opcję numer 2. Ma deuter race 14+3 (ten moim zdaniem ma trochę za wąskie szelki co jest odczuwalne jak się go trochę "doładuje") oraz trans alpine 30.
  11. Dzisiaj
  12. Ja kupiłem 7 lipca i już przejechałem 200 km na wspomaganiu Eco, okazjonalnie większym i ok 50 km bez wspomagania. Poza podejrzanym "swiergoleniem" hamulców na razie wszystko ok. Podejrzewam że technologia wycinania tarcz zawiodła. Może się dotrzeć bez nadmiernego ubytku klockow. Podczas jazdy bez wspomagania po płaskim będzie się nadspodziewanie lekko, jak na zwykłym góralu. Zużycie baterii po 40 km próby z grubsza tak jak na początku było na wskaźniku bez żadnych niespodzianek na końcu baterii. Generalnie póki co dobry stosunek ceny do jakości. Centrum Rowerowe - w zasadzie po wyborze roweru i ramy i dobrej obsłudze i radach sprzedawcy dalej pasmo porażek Bateria "zapasowa" jak już tu opisano. NB Rok produkcji 22 ale być może pod tym względem była jeszcze ok. Nie wiadomo ile ma ta w rowerze. W mojej opinii kompromitacja. Zwróciłem. Dobrze że od razu przymierzałem. W związku z nadzieją na dopłatę do elektryka, i warunek wyprodukowania max 2 lata przed datą sprzedaży, po zapłacie poprosiłem sprzedawcę o podanie w fakturze daty produkcji. Sprzedawca Serhii M. odmówił nawet odręcznego dopisku twierdząc że nie ma miejsca na fakturze i nie wie jaka jest data. Może w serwisie mi podadzą. Słowem zapłaciłeś to albo zwróć towar albo spadaj. Serwis wpisał na moją prośbę do książki gwarancyjnej rok modelowy 24. Roku produkcji też nie znają. Serwis gwarancyjny po 300 km (dla zwykłego roweru to niewiele a co dopiero dla elektryka) lub 3 miesiącach. Książka obsługi i karta gwarancyjna tylko po niemiecku ale podesłali mi linka do polskich warunków. Na serwis zapisałem się mailowo następnego dnia ale dostałem termin ok. 30 dni z zastrzeżeniem że rower będzie u nich dodatkowo 7 dni. Czyli kupiłeś rower ale jeźdź mało bo się nie zmieścisz z gwarancją. Cena serwisu 245 zł. Wykaz czynności nie przewiduje kontroli silnika. Dam sobie spokój chyba z gwarancją bo patrzę na reputację Centrum i tak znajdą pewnie winę po mojej stronie a ze względu na terminy na urlopie nie pojeżdżę. I jeszcze jedno spostrzeżenie na temat opinii o Centrum. Na Ceneo są fatalne a na Opineo rewelacyjne. Ktoś chyba manipuluje.
  13. Deuter w swoich nowych rowerowych plecakach nie stosuje już siatki na "plery", Mam tego starego Race i do wygodnych on nie należy. Na krótkie wypady na "grila" za miasto spoko. Ale tak naprawdę na takie trasy to po stokroć wolę nerkę . Jak chcesz na dłuższe wypady i upierasz się przy plecaku to bierz Deutera Trans Alpinę .
  14. Dobra, nie było tematu, to nie ma sensu
  15. Pozostaje jeszcze opcja złożenia tego na samych kulkach (tej samej średnicy, oczywiście trzeba ich więcej) - jest to dużo trudniejsze i trzeba mieć jakiś lepki smar, ale da się. Kiedyś tak 3-biegowego Sachsa składałem znajomemu, bo koszyczek (już nie pamiętam z której strony) był połamany, a kulki były w jakimś popularnym rozmiarze.
  16. @Fiszu10...źle przeczytałeś. Pisałem o napędzie 2x10 vs 1x11. Giant Store= autoryzowany sklep Gianta, inne sklepy też oczywiście mają...jak jest na stronie to możesz chyba zamówić sobie do giant store i przymierzyć (info do sprawdzenia) Giant Revolt- w nim masz korbę FSA 48/32, a kaseta jest Tiagry 10r. Przełożenia 48/32 i 11/34 są w gravelu zupełnie wystarczające. Idzie się w miarę rozkulać na płaskim, niemal każdy podjazd na nim zaliczysz, na zjazdach jak nie lubisz prędkości pow.50kmh to taki mały blat nie będzie problemem (zresztą to nie są rowery do szybkich zjazdów, są bardzo stabilne, ale w zakrętach nie kleją tak jak typowe szosy z mniejsza bazą kół przy większych prędkościach). Najważniejsze w gravelu to dobre hample, grx na tyle (lub coś innego ze sprzęgłem), szosowa przerzutka na przodzie nie jest jakimś ograniczeniem. Rower musi się podobać i musisz się na nim czuć. Tak...V.Rysel czy Triban to marki decathlona...i tak zgadzam się, mi też wizualnie nie leżą, ale masz tam też gravele Rometa, a te są bardzo poprawne. Jeśli chodzi o Rose to masz tam pełnego GRX'a 2x10 z mniejszym blatem na przodzie 46t i dość przyzwoite opony pod warunkiem ,że to wersja zwijana ( a pewnie tak). Jak zakup internetowy nie wadzi to zobacz jeszcze ofertę Canyona- może coś tam znajdziesz.
  17. Jak się powinno prowadzić biznes rowerowy ? W angielskim sklepie Westbrook Cycles zakupiłem pewną część zamienną do widła. Przysłali ale zamiast na lewą stronę w opakowaniu było na prawą . Opakowanie miało dobre prawidłowe oznaczenia ale ktoś gdzieś podczas konfekcjonowania się pomylił . Poprosili o zdjęcia i przyznali mi rację. Przeprosili równocześnie oznajmiając iż takie dostali od dystrybutora. Poprosili też o skan nadania zwrotu do nich . Po przesłaniu dowodu nadania ( fizycznie przesyłkę dostaną za parę dni ) od razu zwrócili całą kasę . Wymiana maili i reakcja - błyskawiczna. Mało tego poinformowali mnie , że w związku z zaistniałą sytuacją jak tylko dostaną z USA prawidłową część ( w Anglii okazało się ,że nie ma ) to wyślą do mnie gratis. Dla tego kocham robić zakupy w "zachodnich" butikowych sklepikach gdzie gwarancja i inne sprawy " późniejsze" są załatwiane od strzała . Dla mnie mega zaxxxste podejście do klienta i dla tego WIELKI POZYTYW dla NICH.
  18. Właśnie powiem tak jak kiedyś kupowałem finish line czerwony to był zdecydowanie lepszej jakości, ale ostatni raz stosowałem go z dwa lata temu to już produkt zdecydowanie odbiegający od tego z przed paru lat, myślę ze to efekt surowca który pewnie musi być eko, a stary eko nie był i podobnie może być z Rohloff Nie operuje slangami forumowymi, ale swoje wyjeździłem w życiu. Oleje typu silnikowy bądź przekładniowy to stosowałem jak nic nie było i to nie było super rozwiązanie, bo łańcuch wyglądał jak breja oblepiony.
  19. Pierwsza konstrukcja zapewnia jakąkolwiek wentylację, w drugiej tej wentylacji praktycznie nie ma, mam dwa deutery, oba z tańszej/niżej półki w czasie wysiłku zawsze mam mokre plecy i miejsca pod szelkami. Ale miałem też plecaki z siatką i tam jest lepiej, ale też nie idealnie, jest minimalny przewiew i jakieś tam parowanie przez tą siatkę i dystans między materiałem a plecami. Moim zdaniem na dłuższe dystanse ze spaniem lepiej pójść w bikepaking/sakwy.
  20. Dodatkowo w drugiej przerzutce ma założony łańcuch, który ją napina. Ruszasz nim w nieporównywalny warunkach, dlatego inaczej się zachowują.
  21. To jest na stronie producenta - https://www.focus-bikes.com/int/bikes/mountainbike-full-suspension/thron#faq w obu podaje 34T.
  22. Uwierz mi, to nie pancerz tak "pręży" Nie chcę odpinać linki, żeby udowadniać swoją rację, bo nie o to chodzi 😉
  23. Jak w temacie, macie jakieś doświadczenia? Warto brać bardziej zaawansowany i cięższy Aircomfort, działa to lepiej? Czy taki system nie sprawia, że plecak jest mniej stabilny i bardziej lata po plecach? Waham się pomiędzy dwoma Deuterami, na kilkudniową wyprawę z noclegami. Alternatywy mile widziane, priorytet to lekkość i przewiewność
  24. Linki wygasły więc wklejam nowe, z YT szybko nie spadną: https://youtu.be/xxibtplT6RQ https://youtu.be/eNJxnPnjWZ4
  25. Sprawdzę to i zmienię ten rozmiar koła ręcznie. Tak jak pisałem, będę testował i jak coś się pojawi to wrócę z pytaniami.
  26. @luker7 i jak zdecydowałeś? Mam ten sam problem, ale myślę, że to na gwarancji nie przejdzie. Ja już łożyska w bębenku zmieliłem przy 1500km około. Serwis (płatny) mi je wymienił wtedy. Teraz koło zaczyna łapać lekki luz. Tu masz łopatologicznie serwis wersji fh-mt410: https://youtu.be/EpVnW11MgpU?si=PJ8uI8AKRFyUndGQ
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...