Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Widzę że kwestia wysyłki i kosztów jest już 'rozwiązana' to dodam od siebie że moje szosowe CSC pod hamulce szczękowa mają już kilkanaście tysięcy km i nie ma problemów. Powierzchnie hamujące są jeszcze na oko przed połową zużycia ale to zależy bardziej od warunków niż samego przebiegu. Łożyska w piastach Novateca toczą się jak nowe, bębenek czyściłem i smarowałem 2 razy ale gdybym nie zrobił tego nigdy pewnie też nic by się nie stało.
  3. Witam W rowerze Merida cyclocross 5 mam napęd z tyłu na ultegrze 6800 kaseta 11 -28 a z przodu korba 36-46. Takie przełożenia do wszystkiego i do niczego o ile szybko nie jeżdżę bo bardziej po dziurach to brakuje mi pary w nogach na podjazdach plus doszła kontuzja kolana. Jeżdżę amatorsko, ale z racji dużej ilości wąwozów w okolicy , sam mieszkam na sporej górce chce założyć większa kastę żeby chociaż 1:1 zrobić plus zepsuta łakotka . Na tym co mam wyjezdzam wszędzie ale męczy to mocno względem MTB to tragedia, ale na wycieczki mieeszane ten rower jest niezastąpiony. Przerzutka 6800 musiał bym z długim wózkiem ogarnąć albo 105 chyba by ogarnęły większa kasetę przynajmniej 32 wolał bym większa ale korba z przodu.? Jest Fsa gossamer bcd 110 36-46. Ewentualnie blat mały na 32? Ktoś jakieś porady żeby coś kompatybilnego z manetkami zestroić.? Rower ma już z 10 lat, typowy przełaj jeszcze przed gravelami go miałem i dzielnie służy . Z góry dziękuję
  4. W ogólności to po prostu modyfikacja, a czy została wykonana metodą bezpośredniej ingerencji w genom czy pośredni nie ma znaczenia. Np. muł jest krzyżówką konia i osła, bardzo duża modyfikacja ale jakoś nikt nie zalicza do GMO, a takich modyfikacji jest pełno, choćby pszenica czy pszenżyto. Wybacz ale ponad godzinny monolog ze wstępniakiem w formie strasząco-sensacyjnej kompletnie nie zachęca do zapoznania się. Mam wybitną alergię na takie materiały. Są dostępne jakieś materiały pisane jej autorstwa?
  5. Dzisiaj
  6. To znaczy, że i tak masz za drogie auto i lubisz żyć ponad stan.
  7. Marvelo, żebyś sie nie męczył z cytowaniem, wrzucam Cię do ignorowanych. Jeżeli chodzi o tematy rowerowe, dla mnie nic nie wnosisz, wiec jesteś w sumie dla mnie tutaj niepotrzebny. Życzę miłego dnia i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia które zbliżają się wielkimi krokami👍
  8. może łańcuch masz już wyciągnięty/ do wymiany. widać rdzy dużo - lepiej smaruj go finishem zielonym? kup sobie miarkę wyciągnięcia łańcucha albo do jakiegoś znajomka podjedź co ma, ewentualnie zaprzyjaźniony serwis. może linka przerzutki też być już zużyta i ciężko chodzić przez co przerzutka nie ustawia się idealnie.
  9. Dziękuję za wszystkie uwagi wstępne. Ten rower ma 30 lat i w całej karierze przejechał ze 2000km max. To jest rower który dostałem na 18-kę i trochę podjeżdżałem 2km na korty i stał z 12 lat, potem krótkie dystanse z dzieckiem i teraz od 4 sezonów jeździ bardziej (tzn jakieś dwa wypady po 120-160 km/rok) plus w miarę możliwości 3-4km z psem na dzień i to jak jest pogoda.Jednak 4 lata temu w Ustroniu podjeżdżając do Kolejorza i chcąc nie zsiadać, zrzucałem dość intensywnie biegi jednocześnie cisnąc mocno na pedały. Wtedy to chrobotanie się pierwszy raz objawiło na drugim biegu (ok 4 lata wstecz). Syf jest codziennie na rowerze, bo jeżdżę teraz codziennie po lesie z psem (trochę ubity piach, igliwie, kałuże jak to las). Płuczę koła wężem z psich odchodów co parę dni razem z łańcuchem i zębatkami. Potem jak nie zapomnę to psikam silikonowym na łańcuch i tylny napęd i tak to teraz jesienią się kręci. Jak ostatnio napsikałem silikonem to chrobotanie zniknęło, ale wraca to na drugi, trzeci dzień jak smarowanie już nie jest takie świeże. Mogę spróbować regulacji śrubą "B", choć biegi wchodzą bez zarzutu tylko na dwójce, na której ciągle jeżdżę z psem jakby wyczuwalne chrobotanie. Dla odmiany u córki w rocznym Romet Orkan 3d, który chyba nie ma 200km i ze 3 lata, chrobocze korba cały czas (pomimo nasmarowania), gdy jest obciążona łańcuchem na każdym biegu jakby łożysko w korbie poszło. Może 100km było wszystko w porządku.
  10. Jeśli sprzedawca w ofercie pisze, że wybierając kosztowną przesyłkę typu Sellers shipping method nie płaci się opłat importowych to znaczy, że importuje to do europy wraz z kontenerem cebuli czy czegokolwiek.innego i dalej wysyła typowym kurierem jako przesyłkę wewnątrzspólnotową. Ważne żeby w opisie oferty stało, że klienci z UE nie płacą opłat celnych. Raz na jakiś czas się zdarza, że coś pójdzie nie tak i jednak przychodzi list z UC rozpoczynający procedurę celną. Wtedy można odmówić przyjęcia przesyłki i sprzedający musi zwrócić całość kosztów (tyle, że trwa to nawet kilka m-cy bo zwrotnie te paczki jakoś bardzo dziwną drogą wracają).
  11. Wczoraj
  12. @marcin_ostrów no właśnie tak kupiłem latem ramę. Całkowity mój koszt to była cena netto oraz koszt wysyłki.
  13. Co więcej , często mam przypadek że odejmuje VAT w koszyku a towar przychodzi bez cła i PL VAT Ostatnio miło się zdziwiłem przy obręczach karbonowych . Puk puk a tu kurier . Zostawił i pojechał
  14. No jakoś to cholera robią jednak. Normalnie jak się robi zakupy poniżej 150 EUR, to nalicza się VAT polski i żadnego cła (w odwrotnej kolejności) i tyle. Cena widoczna na platformie jest ceną, którą płacimy. W przypadku rzeczy ponad 150 EUR powinno być tak, że do ceny netto powinno naliczyć się cło a następnie dopiero całość oVATować. Dlatego przy tych drogich rzeczach płaci się cenę netto z kosztem wysyłki, bo VAT będzie dopiero zależał od końcowej sumy. A w ogóle to cło powinno się naliczyć od wartości towaru razem z kosztami transportu, więc jeśli wpadnie się w pełen proces celny to masakra. No dalej jest ciekawostka. Nie wiem jak, ale niektórzy sprzedawcy to cło omijają. Tak czytałem i tak sam doświadczyłem latem. Ponoć mają jakieś sprawdzone metody i import leci do konkretnego kraju w UE, gdzie jakieś fiku miku następuje, no a dalej to już jest wewnątrzwspólnotowe przemieszczenie i nic się nie dzieje. No a jednak brak cła i VATu powoduje że te rzeczy naprawdę robią się tanie. Bo jeśli cena jest np. 1000, a koszt wysyłki koło 200, to po zdjęciu VAT płaci się wciąż około tysiąca za przedmiot i wysyłkę.
  15. VAT na Ali jest doliczany do towarów do 150€, powyżej tego nie doliczają VATu z automatu, opłaty celne (VAT+Cła) jest po stronie kupującego i wtedy Pocza Polska / firma kurierska się o to upomina. No chyba że sellers shipping albo magazyn EU
  16. Spoko!!! Rotuj w systemie na 3 łańcuchy w karuzeli przez ~55k km, a gdy będziesz na tym etapie, to wspólnie zadecydujemy czy przelatasz następny sezon, a może dwa...🤔 Po szczegóły zajrzyj tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/270814-zębatki-oceniamy-stan-zużycia/?do=findComment&comment=2465161
  17. Kupiłem tyle części, że aż cały rower. Mój pierwszy w życiu baranek, więc cieszę się jak dziecko, które nauczyło się jeździć na rowerze i pierwszy raz wyjechało dalej niż koło płota. Po latach z szeroką prostą kierownicą mam wrażenie, że zaliczę glebę z każdym ruchem kierownicy. Po latach z amortyzatorem każdy krawężnik to teraz Alpy do pokonania. Po latach manetek MTB teraz kombinuję, jak tu te klamkomanetki się obsługuje. Po latach wielkich tarcz mam wrażenie, że rower nie hamuje, mimo iż też na płynie. Ale ogień idzie z kół. Muszę się pewnie rozjeździć.
  18. Hamowanie było już praktycznie po uderzeniu. Nie mam wideorejestratora, więc nie mogę dokładnie odtworzyć przebiegu wydarzeń, ale praktycznie zobaczyłem ją dopiero w chwili uderzenia, może już nawet po odbiciu od karoserii. Sytuacja miała miejsce w tym roku w Bieszczadach, pod koniec sierpnia, tuż po zmroku, na trasie Ustrzyki Górne - Ustrzyki Dolne, przed skrętem na Dwernik (Procisne). Sarna wyskoczyła z lewej strony. Tuż przed zdarzeniem zerknąłem w lusterko wsteczne, gdyż dogonił mnie jakiś samochód i jechał (moim zdaniem) w nieco zbyt bliskiej odległości. Kontrolowałem sytuację, oczekując, że będzie mnie wyprzedzać (sam jechałem wtedy około 70 km/h (dopuszczalne w tym miejscu było 90 km/h). Gdy przyjmiemy, że sarna wyskakująca z rowu ma prędkość tylko 20 km/h, jest to prawie 5,6 m/s. Jakieś dwa, trzy metry przed maską mogła być niewidoczna, bo była w martwym polu za lewym słupkiem. Droga w tamtym miejscu jest dość wąska, bez poboczy, więc pokonanie szerokości jednego pasa to jest moment. Nie miałem szans na żadną reakcję. Może gdyby nie wcześniejsze spojrzenie w lusterko coś bym zauważył, ale trudno powiedzieć, czy nawet po rozpoczęciu hamowania zdąrzyłaby przebiec przez maską, czy tylko znalazła by się większą częścią swojego obwodu (w więc i masy) przed maską.
  19. Nie tak na bogato jak ostatnia seria, ale zawsze coś: Shimano SL-MT500-IL. Tak mnie jakoś naszło, żeby inaczej zagospodarować kokpit.
  20. Jak oceniacie stan? Najechane zdaje się ok 8-9k, przyjmie nowy łańcuch?
  21. @Przecietny Jak się uda, to będzie idealnie - przerzutka x3 MTB na manetce x2 MTB, szosowej korbie i suporcie oraz pająku od Sram, a wszystko na jakichś budżetowych zębatkach z Alika i trzymajmy kciuki. Najlepsze, że sam sobie podniosłem poziom trudności w cholerę, bo się na tę osłonę zębatki uparłem, a producenci zakładają, że jak ktoś chce 2X i osłonę, to widocznie mu 180mm q-factor nie wadzi, a jak przeszedłem ze 178 na 145, to mi się stopy wreszcie zaczęły normalnie na pedałach układać
  22. Jeśli wybrane koła są wysyłane z Chin, to bierzesz wysyłkę Sellers's Shopping Method i nie płacisz podatku i cła. Jednak taka wysyłka więcej kosztuje, ale z reguły i tak wychodzi taniej niż cło i VAT.
  23. Niech będzie, że i ja wpadne z moją drobnicą. Mostek GrigioCarbonio Attack T1000 - w momencie pisania tych słów najlżejszy wspornik na świecie. To ta firma, która zawstydziła ostatnio korbę THM Clavicula i pokazała lżejszą. Niestety (a może i stety) wcześniej kupiłem THM. Jako, że to element do mojego projektu (a nie dla mnie), skomentuję też cenę - 750 Euro zważywszy na to, że na mostek i cały anturaż marki najlepiej patrzeć z odległości kilku metrów, wydaje się być odrobinę wygórowaną kwotą 😉 Ale to już ostatni element układanki, niedługo pokażę cały rower 🙂
  24. Jak hamowałeś przed tą sarną? Pedał na maksa w podłogę, czy na granicy działania systemu ABS?
  25. każdy się czasem zdenerwuje, nie każdy umie przeprosić😉 Porażkę? zawsze da sie coś zrobić ale oczywiście trzeba mieć z czego rzeźbić, jak to lubisz to z czasem Ci się towaru uzbiera i bedzie łatwiej. Jest kanał lovemtb na którym koleś czasem testuje kompatybilności, tu jest temat" kompatybilność napędów", na innych forach też sie pojawiają takie informacje. Kiedys gosc od rowerowe porady wstawił artykuł na ten temat, chyba na szosa org tez się coś znajdzie. Trochę ludzi jest zainteresowanych tematem. Ja sobie robie tabelke co z czym już łączyłem i jak działało aby nie zapomnieć na przyszłość Tyle,że ostatnio gdzieś wsiąkła
  26. Za tamten komentarz, w szczególności za wyzwiska, przepraszam. Wówczas byliśmy na etapie "patrz, to mój rower, a jak nie wiesz, o co chodzi, to nie masz wiedzy" i dałem się ponieść frustracji, a gratis zapomniałem, że ten złośliwy komentarz ostatecznie wysłałem (czasem coś piszę dla odreagowania, potem usuwam) i nie zauważyłem, że w temacie, który spisałem na straty, ktoś (Ty i drugi kolega) mi jednak odpisał, wiec tym bardziej byly to słowa niezasłużone i niepotrzebne. Potem przemyślałem sprawę, wywaliłem Cię z listy ignorowanych i postanowiłem zacząć od nowa, ale jak widać, zapomniałem o pewnej istotnej kwestii. Więc za ten, niezasłużony i oparty na błędnych przesłankach, komentarz zdecydowanie przepraszam. Nie oczekuję wznowienia dyskusji, po prostu chciałbym naprawić jakąś część szkód, jakie wyrządziłem. @Przecietny Nie ukrywam, trochę źle się z czasem wstrzeliłem i za wcześnie mnie tu szlag trafił. Bardzo dziękuję za pomoc. Ja wiem, że to raczej niszowy temat, że mało kto się tak bawi, ale jak się okazuje, parę osób jednak cośtam grzebie. Ja grzebię, bo lubię. Ale nie lubię zabierać się za rzeczy z góry skazane na porażkę.
  27. Mam koła CSC, przejechałem na nich około 1 000 km. i jest ok. Wyszukaj na Aliexpress sprzedawcy, który wysyła koła z UE. Moje przyszły z Hiszpani i nie płaciłem VATu, cła itp.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...