Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @wolf24to załóż sobie sklep i sprzedawaj taniej....proste. Żeby nie było....nie pracuje w branży rowerowej, ale zdarza mi się do niej czasami coś dostarczać (producenci) i jest ogromne ciśnienie na cenę ze względu na wysokie koszty produkcji i bardzo niskie marże. W 2022 wszystko szło do góry i nie było wiadomo gdzie jest sufit tego szaleństwa. Dotknęliśmy go w 2023/2024 , rynek wszystkiego stanął od branży rowerowej przez meblową, na ogrodzeniach kończąc. Kto silny to ratuje się jeszcze efektem skali, kto mały to tnie koszty jak może byle się jeszcze utrzymać. I tak sobie myślę...masz sklep, chcesz mieć z niego na czysto załóżmy 10-15 tysi miesięcznie, dwóch ludzi na pokładzie, koszty najmu, energii, podatki, marża 25-30%....przy takiej marży te 100-150k msc obrotu wypadałoby mieć co daje 1,2-1,8mln obrotu rocznie...no to chyba trzeba się nastarać żeby to sprzedać bo każdy od mechanika , przez sprzedawcę po właściciela chce żyć (US i ZUS też). Plus utopiona kasa w towarze. Finał tego będzie taki, że zostaną duże sieci lub bezpośrednia sprzedaż...taki sam problem jest w innych branżach. A dlaczego było drogo....bardzo proszę: koszty energii dla firm od 2022 plus średnio 100-150%, od 2020 do 2022 stal +300%, żywica epoksydowa +300%, alu +150%, farby i lakiery +50% plus zerwane łańcuchy dostaw. To ile te rowery miały kosztować? Ceny surowców/komponentów wracają do normy to i rowery będą tanieć, ale obawiam się, że nie każdy mniejszy sprzedawca uniesie koszty funkcjonowania i zastój na rynku. Podobnie jak w innych branżach na stanach zalegają rzeczy które zostały wyprodukowane na drogim komponencie.
  3. Tutaj nie mam, ale już 45-60min. na południe zaczyna sie Pogórze Kaczawskie, a zaraz dalej Karkonosze, a chce "wrócić do młodości" ( ok.25 wiosen temu , gdzie często stosowałem krótkie , weekendowe wypady z sakwami+namiocik do Jeleniej Góry i okolic, ok.70km i na drugi dzień powrót, a w przyszłym roku powtórzyć kolejną przygodę z młodości- trasę wzdłuż pomorza, może i dalej do Mazur- stąd Panowie raczej muszę iść w kierunku miękkich przełożeń, pod wiatr nawet na płaskiej trasie, bywało wtedy upierdliwie z sakwami. do Powitoł. Cyt. "Zostawiłbym kasetę i przerzutkę, a odesłałbym korbę i poskładał napęd 1x8 " Tak, też i nad tym zastanawiałem się ostatnio, czyli 1- 2 korba x8-10, ale dzięki waszym podpowiedziom, powoli ogarniam temat pojemności i obsługi kaset o dużych blatach przez przerzutki. Cyt. " p.s. Co za rower odnawiasz?" Rower to jakiś market chyba niemiecki, McKenzi, ma pewno z 15 wiosen lub więcej, kupiłem z OLX, ale dlatego się zdecydowałem, bo jak go dosiadłem na próbie, to od razu poczułem całkiem inną jazdę niż na jeszcze starszym posiadanym z 30 wiosen! bicyklu też 28calowym, lepsza i wygodniejsza pozycja i większa rama. Miał już tarczowe na pewno wymienione na nowe niedawno i widelec sprawny, tylko napęd był nigdy nie wymieniany... Wstawiłem opony cieńsze, 700x32, i sunie po utwardzonych nawierzchniach aż miło, po prostu płynie, stąd uparłem się że go reaktywuję, bo mi po prostu pasuje... i przyda sie na planowane trekingowe wypady. Jak porównuję jazdę na bicyklu żony, 26 cali 2.0 typu MTB , Rockrider z 5 lat góra, to zdziwiona mówiła, że kolosalne różnica w ilości energii do jazdy, jak stwierdziła " on sam jakby jechał" do Marvelo cyt: "No i dodatkowo będziesz miał 4 zęby mniej na młynku korby (dla TY301 42/34/24), więc sumarycznie da to już kolosalne zmiękczenie przełożenia. Toż na tym już nawet w Alpy z sakwami można jechać." Jak wyżej, Karkonosze obok, sakwy nowe ( w historii chyba 3cie?), ino pary mniej ,bo 50ka właśnie na karku, stąd szukam rozwiązania na powyższe - czyli miękkiego przełożenia, aby wjechać na górkę, a z górki to mi grawitacja wystarczy i nie muszę osiągać prędkości. do Garlock cyt. "Popatrz na stopniowanie tej kasety: 11-13-15-18-22-27-33-40 Dla porównania Sram PG-850 8-rzędów: 11-13-15-17-20-23-26-30 " Tak, ale mi chyba przyda się ciut więcej niż 30T na kasecie, bo te plany .... Stąd Panowie, kolejne pytanie, czy rozumiem , że gdyby zdecydować się na korbę 2x o blatach np. 22T-36T , np. Schimano Cues FC-U4000-2, to dobranie do niej i do kasety np. 40T lub 45T ( np. w 8 rzędowej choć nie koniecznie, bo myślę i czytam o 9-10 rzędowej kasecie), będzie już łatwiej znaleźć przerzutkę ?
  4. Jest już amortyzacja do graveli z 30mm skokiem 30-40mm
  5. Ciekawe kiedy pierwsze szosówki z amortyzatorem
  6. Brygadóeka tylko przedłużana ma sens żeby rowery weszli 👍
  7. Pytanie jakim terenie, jakich warunkach i o jakich predkościach mówimy Tylko zdajesz sobie sprawę, że są szersze laczki ( np 38), które pojadą tak samo jak te 32, a może nawet i szybciej po asfalcie, a zwłaszcza po kiepskim asfalcie? W terenie dadzą komfort i nie skażą na ciągłe treningi "przypominające" z przełaja, bo wiele błędów w terenie wybaczą Oj tam, oj tam Vintage
  8. https://mycols.app/pl/podjazd/sciana-harnas-rzepiska chodzi o tą? Przecież tam jest maks 14.5%, a średnie nachylenie 6.4% :O!
  9. Dzisiaj
  10. @RabbitHood,raczej wypełniana jest następna luka dająca do wyboru prostą kierę, albo baranka, bo klient chce to producent daje. Do ścigania po lekkim terenie ( szutry premium, przecinki cx) dalej będą obecne road+, endurance, gravele z geometrią optymalną pod dany profil trasy , a w teren właśnie te już xc-kowe Obecne wynalazki terenowe to w sumie nic nowego, bo budując monstera na starej ponad 20-to letniej ramie trekkingowej osiągnąłem to samo co obecny gravel w teren Jedyna różnica to nowsza technologia
  11. To jest tzw. makrokesz, czyli tania atrapa roweru górskiego, wykonana najniższym możliwym kosztem, przez co zastosowane materiały i części są najgorszej możliwej jakości. Szkoda dosłownie każdej złotówki włożonej w jego naprawianie. Polecam zacząć zbierać na nowy rower.
  12. Niestety zapomniałem wczoraj o zważeniu, chociaż wstępnie chciałem to zrobić 😕 Brązowa według specyfikacji ma 20g mniej jak coś. Strasznie się namęczyłem, żeby założyć ją na obręcz DT Swiss-a 30 mm, mam na myśli samo przełożenie gumy do środka. Kawałek po kawałku trzeba było pomagać sobie łyżką, a i tak było ciężko. Tylną 2,25" udało się założyć bez problemów rękami, ale to już była obręcz 20 mm o innej konstrukcji. Żeby obie wskoczyły dobrze na rant pomógł trik z wodą i płynem do naczyń, oraz 35-40 PSI, wtedy się udało.
  13. Faktycznie to FR570 miała 27.5mm szerokości. Wszystkie 3 są pancerne.
  14. @kaido2Czyli wracamy do punktu wyjścia, że gravele ewoluują prosto do XC tylko z barankiem.
  15. Wg specyfikacji fr 541 ma 30 mm https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-dt-swiss-fr-541-pd40284/?srsltid=AfmBOoonfQa5hcsN9PP3UbZBXDVtbBpTSBaD6cJHMLaym45DxezxNIaN, kwestia wagowa jest kompletnie pomijalna u mnie, bo rower waży i tak ponad 16 kg i jeżdżę na assegaiu + dhr2 więc same opony to ponad 1kg na szt. Domyślam się, że wszystkie byłyby wystarczające ale skoro za 300 zł jestem w stanie teoretycznie najwytrzymalszą dostać to wydaje mi sie to najlepsze rozwiązanie. Swoją droga całość poniżej 1000 zł wyjdzie łącznie z piastą szprychami i obręczą wiec jak za takiego koło wydaje mi się to opłacalne przedsięwzięcie.
  16. chudzinki

    [bokserki] z wkładką

    Na pewno. Ja w tamtym roku wziąłem z Decathlonu trzy sztuki i wszystkie oddałem po przymierzeniu. Teraz wziąłem, bo brakowało mi do darmowej wysyłki i zostają ze mną 🙂.
  17. NerfMe

    [bokserki] z wkładką

    Wszystko zależy też od dopasowania ( albo dupy ;)). Ja mam też podobne jw. z Decathlonu tylko w wersji z ochraniaczami, i ta wkładka mnie strasznie uciska i jest nieco za wąska.
  18. A to już zależy dla kogo Ścigałem się na gravelowych gonach po górach na road+ z korbą Ultegry i to samo chce zrobić temu roweru, który uzupełni braki obok karbonowego ścigacza Też zwróciłem na to uwagę, ale jako grvl do terenu z szerszym lacziem ( czyli na gonienie po Watahach po glinie i po ścianach), będzie spoko. Miałem okazję się z tym rowerem spróbować. bardzo dobra opcja w tej kasie
  19. Zasadnicza to szerokość 25mm (ex471), 27.5mm (FR541), 30mm (EX511). Wagowo różnice minimalne. Wszystkie zniosą solidną rąbankę. Gdybym miał dziś składać koła to wybrałbym tą która w chwili składania zamówienia byłaby dostępna w najlepszej cenie.
  20. chudzinki

    [bokserki] z wkładką

    Ostatnio kupiłem https://www.decathlon.pl/p/spodenki-pod-szorty-rowerowe-mtb-rockrider-comfort-900/_/R-p-336983?mc=8677509&c=Czarny Też jeszcze nie jeździłem, ale dla mnie wkładka jest wszyta idealnie, więc pewnie się polubimy, bo dla mnie to jest chyba najistotniejsze.
  21. I jaka jest różnica między tymi obręczami ?
  22. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem https://allegro.pl/oferta/dzwignia-sztycy-ks-kind-shock-southpaw-i-spec-ii-17248793119, ale zapewne jest coś tańszego. Znacie może coś? A pod coś takiego https://www.aliexpress.com/p/tesla-landing/index.html zamontuję każdą manetkę ze zwykłej obejmy?
  23. Na MPP wielokrotnie obok Lanckorony, Ochotnicy, Zachełmnej, Makowskiej , Rdzawki, Łapszanki,, Czarnej Góry, Murzasichle, mamy te podjazdy w zależności od trasy, od 950, do 990 km w nogach i mało kto to idzie z buta, zatem o czym to świadczy? Pożycz i jeszcze raz podjedź te podjazdy Wyszkolenie to podstawa, ale dobry ultralekki karbon v. kiepskie kowadła to jest przepaść. Nie żadne diajtu, a właśnie odpowiedni FS i set kół na starcie.
  24. Popatrz na stopniowanie tej kasety: 11-13-15-18-22-27-33-40 Dla porównania Sram PG-850 8-rzędów: 11-13-15-17-20-23-26-30 Trzy najmniejsze zębatki różnią się o 2 zęby w obu przerzutkach. W Sramie czwarta też jest większa od trzeciej o 2 zęby. Potem kolejne wieksze po kolei o 3 zęby. I największa o 4 zęby. W miarę gładko i równo. A w Acerze czwarta większa o 3 zęby, piąta o 4 zęby, szósta o 5 zębów, siódma o 6 zębów a ósma o 7 zębów. Liniowo to nie jest, spore przeskoki między biegami. Jak Ci to nie przeszkadza, to OK. Ale dla mnie to nie jest takie optymalne.
  25. Możesz też rozważyć EX471 lub EX511 zamiast FR541. Obie są używane przez zawodników w WC DH więc raczej nie masz się co martwić o wytrzymałość.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...