Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
Wojcio odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
Rowery elektryczne też mogą 50, tylko wspomaganie ma się odłączyć przy 25. Hulajnoga elektryczna ma na DDR ograniczenie do 20km/h, a obecnie sprzedawane powinny mieć blokadę na tyle. -
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
Wojcio odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Dziś razem z córką wymieniłem w jej gravelu tarczę 42t na 32t, jutro wejdą opony 2.1 zamiast 40c i jazda w góry…. -
[ciekawe aukcje] Allegro, E-bay i in. Dalszy ciąg dalszy.
wr81 odpowiedział Puklus → na temat → Sklepy rowerowe
Kilka ram marki Kona do wyboru w sklepie z Żyradowa : https://bikerzyrardow.pl/pl/c/RAMY/189 Oferta na allegro - cena +50PLN ale za to dostawa ze SMART dostępna. Rama + widelec Kona Rove AL rozm. 50/52/54 cena 749/799PLN Kona Dew 27.5 rozm , bez widelca 649/699PLN Big Honzo 27.5+ 849/899 PLN i kilka innych, w tym starsze fulle. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
elkaziorro odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Wsi spokojna, wsi wesoła. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
kaido2 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Rower szosowy] Zakup roweru szosowego do 3000 zl
kaido2 odpowiedział bartoluigi → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@KNKS, rower to ostatnie ogniwo w tej całej zabawie i jak już to powinien być zoptymalizowany pod ludzia. Dla jednego przrciętny, dla innego wystarczający do osiągnięcia zamierzonego celu Jeżeli jestem wyżyłowany i rower ogranicza wtedy się nad nim zastanawiam. W tym Trybie wystarczy zmienić koła i robi się z tego zupełnie inny rower. Kierownica to FSA plasma, stara jak ten Trybson -
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to marketing, aby osoba mająca koła 28 i wcześniej opony 28 cali cali kupiła właściwą dętkę do szerszych opon. To musi być ta sama dętka, ale produkt marketingowo rozbity na 28 i 29 cali. Najchętniej bym dętek nie stosował, ale obręcze są zwykłe i mi na to nie pozwolą. Jest też wersja Continental "light" https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-light-pd6106/ , wymagająca jeszcze częstszego dopompowywania i jest na Prestę. A ja mam rozwiercone pod Schrader. Nie mam porównania do zaworu Presta, ale swoje nowe dętki Continental po napompowaniu do 3,5 - 4,0 bara ciągle nie trzymały ciśnienia. I to by się potwierdzało, że zawory samochodowe Schradera, nie trzymają wysokich ciśnień, często jeżdżę na stację dopompowywać. Nie jest to nieodwracalne i można zastosować redukcję gumową https://allegro.pl/oferta/trezado-redukcja-adapter-tubeless-do-zaworu-schreader-2szt-15509096744 i mieć Prestę. Natomiast Continental "light" - pisze w ulotce, którą dołączyłem wcześniej, że " Zauważalna optymalizacja masy i oporów toczenia dzięki cieńszemu materiałowi. ! Lekkie dętki zazwyczaj wymagają częstszego pompowania". TPU ma same zalety oprócz ceny: waży tyle co nic (ok. 50 gram), odporne na przebicia, powietrze tak nie schodzi w czasie. Z wad to cena: Dwie dętki plus jedna zapasowa to 300 zł. Klejenie kapcia TPU szybsze jak plastrem, ale jak to klejenie - może się udać lub nie. Zadaję sobie pytanie przy TPU - czy to będzie miało sens, że zejdę 150 gram na kole czyli w sumie 300 gram, a za chwilę założę bagażnik i sakwy (puste) - czyli dołożę na plus 2 kg bez załadunku ? Albo mniej ekstremalnie, po prostu wsadzę bidon z wodą (0,5 kg). Na logikę to nie, ale mogę czymś nie wiedzieć. Czasem się śmieję, że można schudnąć 3 kg i wtedy jest największy zysk, oraz najtaniej
-
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
michalr75 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
@KrissDeValnorna ścieżkach można jechać tyle ile na drodze obok ścieżki, czyli w mieście w większości przypadków 50 km/h (bez wspomagania). 25 km/h to mogą jechać rowery elektryczne z blokadą wspomagania, hulajnogi elektryczne zdaje się też. Czy to jest bawienie się w szeryfa czy raczej dbanie o własny spokój ale też bezpieczeństwo tych najmłodszych, to już niech każdy sobie oceni we własnym zakresie. -
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
KrissDeValnor odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
A to nie Ty pisałeś kiedyś o tym, że bez kasku jest mniejsze ryzyko zahaczenia gałęzi ? Teraz wysokość już nie ma znaczenia ? Niby można spaść z oblodzonego krawężnika i zginąć Ja bym jednak wolał siedzieć niż stać. @michalr75 Nie ma co się bawić w drogowego szeryfa, kiedy dobrze wiemy, że sami jeździliśmy czasem kręcąc bez wspomagania te 30 -40 km/h (z górki pewnie i 50) - nawet jeśli na mniej uczęszczanych odcinkach DDR, więc... Ile tam było dopuszczalne ? Chyba 25 km/h dla wszystkich... - Dzisiaj
-
Race King 2.0 jest tylko w wersji Performance czyli do zaproponowanych przeze mnie Hardpack-ów dokładasz 10-12W na komplecie w zależności od ciśnienia.
-
Scalpel 3 Carbon medium 2149EUR https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Cannondale-Scalpel-Carbon-3-29-M.htm?a=article&ProdNr=CANC24401M30SM&p=6&utm_medium=email&utm_campaign=Halber Preis voller Spa&utm_content=Halber Preis voller Spa+CID_9677c8b6d0ab8c4f9dc1d20b4d863162&utm_source=Email marketing software Specialized Stumpjumper Comp Alloy rozm. S3 1575 EUR https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Specialized-Stumpjumper-Comp-Alloy-Gunmetal-Taupe.htm?a=article&ProdNr=SPE-93322-5101&p=6
-
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
Greg1 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
Niemiecka rzetelność i praworządność, a szczególnie rzetelność niestety się skończyła w pandemii. Praworządność wcześniej, wraz z przybyciem milionów uchodźców. Dziesięć lat temu, przez kilka lat mieszkałem w Holandii, pracowałem na kontrakcie w dużej międzynarodowej firmie i moi niemieccy koledzy byli naprawdę rzetelni i pracowali przestrzegając wszystkich możliwych przepisów i procedur. Jak po pandemii pojechałem na kontrakt do Niemiec to przeżyłem szok, Niemcy przychodzili do pracy kiedy chcieli, co najmniej godzinę spóźnieni, wychodzili przed czasem i co drugi dzień brali "home office", a najbardziej rzetelnymi i punktualnymi byli Włoch, Litwin i Polak - brzmi jak żart, prawda? 😁 -
[opony] Zmiana opon w Scott Scale 899 na szybsze po asfalcie - koła 26 cali
bubulin odpowiedział bubulin → na temat → Koła rowerowe
Conti okazały się extra, zupełnie inna bajka niż Rocket Ron - szybkość, przyspieszenie i utrzymywanie prędkości. Polecam na asfalt. Lajtowe szutry dają radę, ze dwa razy nawet jakimś leśnym bezdrożem przejechałem na farta i udało się nic nie pęknąć. Na piasku wymiękają, wystarczy trochę piasku i zaczynają pływać. Schwalbe Marathon Supreme akurat przypadkiem wczoraj widziałem na żywo - wizualnie prezentowały się zacnie, ale właściciel nic nie był w stanie mi o nich więcej powiedzieć. Chyba są troche lżejsze od tych Conti, ale zgaduję że mogą mieć słabsze opory toczenia, które w Conti zmierzyli jako bdb -
[opony] Zmiana opon w Scott Scale 899 na szybsze po asfalcie - koła 26 cali
wisnia3005 odpowiedział bubulin → na temat → Koła rowerowe
I jak te opony dają radę? Zastanawiam się pomiędzy rozmiarem 26x1,75 a 26x2,0? Znalazłem jeszcze Schwalbe MARATHON SUPREME 26 x 2,0. Da się nimi zjechać poza asfalt na jakiś delikatny szuter? -
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
michalr75 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
@Tyfon79 Podaje bo te dzieci stwarzają zagrożenie i są tam w zasadzie nielegalnie. Co innego taki typ na elektryku - jak jedzie ze wspomaganiem do 25-ciu i kręci korbą to się nie mam w zasadzie prawa go czepiać. I tak, przynajmniej kilka razy zwracałem dorosłym ludziom na takich rowerach uwagę że ich miejsce nie jest na DDR, gdy jechali na manetce powyżej 25 km/h. Wiadomo jaka jest skuteczność takich działań, ale przynajmniej próbowałem. Problemem w dyskusji z Tobą jest uogólnianie - mówisz o jakichś "wszystkich", stosując jeden wzorzec dla całej populacji rowerzystów - to jest błędne myślenie, bo są tacy co szanują zasady i tacy którzy nie szanują. Podnosząc ten temat nie interesuje mnie czy jakiś jeden dorosły się zderzy z drugim, czy będzie miał kask, jak szybko będzie jechał, itp, itd. To są dorośli ludzie, odpowiadający za swoje czyny. Natomiast w przypadku dzieci temat jest zupełnie inny - tutaj dziecko samo nie odpowiada, odpowiada za to rodzic, który jeśli nie nabierze świadomości, to może się to dla niego i jego dziecka skończyć źle. Serio, wydaje mi się ze nietrudno jest zrozumieć o czym jest rozmowa, bez dodawania do tego jakiejś ideologii o roszczeniowych rowerzystach i temu podobnych kawałków. -
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
Tyfon79 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
@michalr75 bo znowu dajesz przykład rodzica z dzieckiem...? Co do kumania to raczej stanowczo nie kumam z perspektywy miejsc typu blokowiska i tak dalej gdzie masz przepisy a życie jest zupełnie inne. Ja nie ogarniam z jakiej choinki się wielu urwało, że właściwie wymagają wszędzie na tych DDR-ach pierwszeństwa. Kurna auta złe bo w sumie każdy ma się najlepiej przed Jaśnie Państwem kłaniać na przejazdach, dziecko wejdzie to złe, babcia z dziadkiem coś pomyli i też jazda, ... psy najlepiej powybijać. Ja się cieszę, że nie jadę ulicą i to mi styka bez aż tak roszczeniowej postawy. Jak by tak się zastanowił to wychodzi, że tych na rowerach to żadna uwaga, skupienie na poruszaniu się nie musi obowiązywać. -
Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
-
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
michalr75 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
@Greg1przytoczyłem, żeby nie było że nasze rodzime przepisy to jest jakiś idiotyczny wymysł. Natomiast co do tego że te przepisy są łamane to jest jakby inny temat. Przy czym znając niemiecka rzetelność i praworządność mogłem przypuszczać, że tam takie cyrki się jednak nie dzieją, więc jestem trochę zawiedziony. Co jakiś czas bywam w krajach uważanych za cywilizowane i np widzę na drogach ze przepisów raczej się tam nie łamie, szczególnie w krajach germańskich, jak Niemcy czy Austria. Jak jest 80 to wszyscy albo prawie wszyscy tyle jadą, jak jest 50 to też jakieś 95% ruchu zwalnia, więc można założyć że przepisy poruszania się rowerem też są przestrzegane. Praktyka jednak jak widać pokazuje co innego. -
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
kazafaza odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Do trzech razy sztuka - 29er najstarszego młodego w poczekalni na nowe koło przednie więc nastąpiło przeproszenie z Garym. Ale Gary nie wytrzymał i strzelił tam, gdzie poprzednio. Czerwony Marlin to ostatnia rama jaką miałem, muszę szybko poskładać 29era jeśli chcę aby przetrwała bez pęknięć -
Jeśli chodzi o namiot to poleciłbym MSR Hubba Hubba w kolorze zielonym. Można go rozbijać w opcji tylko moskitery, na betonie bez opcji troczenia do podłoża i świetnie też radzi sobie zimą z kopnym i mokrym śniegiem - sprawdzone w boju w każdej w/w opcji. Co do sakw to poleciłbym Ci obejrzeć ten test sakw - szczerze, po czymś takim jak ci ludzie niszczyli sakwy Crosso ja nie widzę żadnych wad (poza faktycznie wizualnymi) w temacie sakw tego producenta.
-
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
Greg1 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
@michalr75 przytoczyłeś zapis przepisu, u nas przepis też mówi mniej więcej to samo a prawda jest taka (mieszkałem 3 lata w Niemczech), że u nich tak samo jest jak u nas - psy, dzieci, wózki i inni piesi na ddr-ach. Kiedyś mało nie wpadłem na taką rodzinkę z wózkiem i dziećmi biegającymi po ścieżce rowerowej zaraz za zakrętem, na części bardzo wąskiej i zarośniętej, że nie było widać. Ledwo wyhamowałem... -
[Nielegalni] na ścieżkach rowerowych
michalr75 odpowiedział tomoa → na temat → Wypadki i stłuczki rowerowe
Dla przykładu, jak wyglądają przepisy w Niemczech, gdzie bardzo wiele osób korzysta z rowerów: A bicycle is a vehicle and therefore belongs on the road. Children must ride on the footpath until their 8th birthday. Children are still allowed to use the footpath until their 10th birthday. Riding on the footpath is not permitted for anyone else; this even applies to parents accompanying their children. Small children are only allowed to ride in a child seat or in special trailers. Reszta tu: https://www.germanroadsafety.de/fileadmin/user_upload/Broschueren/Fahrrad_fahren_in_Deutschland/Cycling-in-Germany_English_2022.pdf A u nas wolna amerykanka - small children na roweruch biegowych zasuwają po DDRach, często przy asekuracji rodziców, albo na zwykłych rowerach, albo pieszo, stwarzając zagrożenie w zasadzie dla wszystkich uczestników ruchu. -
Odnoszę wrażenie, że temat zbacza w jakimś dziwnym kierunku...
-
Słyszałem nawet o zwilżeniu Ludwikiem 😆 I tak pewnie sam nie będę się męczył. Przyjdzie przegląd to razem z tym zrobią.