Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Ach te wielkie uda ;-)) czasem to zwyczajnie sposób prdałowania i prowadzenie kolan, plus waski rozstaw "osi" ...niektorzy zwyczajnie taka maja budowe że jeansy przecieraja w kroku.
  3. Ja miałem tego Ultimate i właśnie ze względu na szeroku 'nos' przestałem go używać. Mnie to denerwowało bo przy mocniej rozbudowanym udzie uderza się o siodełko przy każdym ruchu nogą.
  4. O tych ryet'ach trzeba napisać jeszcze jedno. Są tego conajmniej 3 rodzaje. 1.Ultimate - To z Twojego foto - ono jest powiedziałbym płaskie 2. Sd-k29 - jest pólokragle i ma wyżej podniesiony tył skorupy 3. AirCode - tego nie mialem - ale wyglada na skorupe z ultimate i obitke z sd-k29 1 oraz 2 sa w wersji 135mm (na bank 3d printed bo takie mam na testach) Co ważne siodła te maja dość szerokie nosy 4.5cm - to jak prologo dimmension w wersji TRI. Nie każdemu to pasuje, bo ponoc sa tacy co ocieraja udami. Z Twojej foty wyglada jakby miało waski nos....ale ja bym nie był taki pewien jak to będzie na żywo.
  5. Wygląda na to, że cena się nie utrzymała. Jest dostępny za 3899€, czyli kilka złotych drożej niż u nas (16199). I teraz mam dylemat. W sobotę skoczę do sprzedawcy, który ma tych Scottów więcej na stanie. Zobaczymy, czy będzie skłonny do większych ustępstw niż sklep w Kato (tutaj 500 zł rabatu). Jeżeli nie to czekam dalej. Chyba, że pęknę i wróci pomysł zakupu Cube. Tyle, że innego modelu: https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nuroad-c-62-exc-carbon-n-crisscross/130350 Force 1x13, pomiar mocy w osi i wg. producenta obłędna waga. Po tym jak odpadł temat schowka to ten Cube ma tylko 1 minus - kolor. Nie chciałem czarnego/matowego roweru Z drugiej strony skoro skreśliłem schowek to może i zmienię zdanie w temacie koloru.
  6. Dzisiaj
  7. Tylko jedna osoba chyba o tym wspomniała - jak jazda nocą to moim zdaniem wymienny aku tak by mieć ze sobą zapas i jak coś szybko podmienić to podstawa. Tak samo z tyłu. Wszystko inne to zabudowane elektrośmiecie. https://fenix.pl/product/49046,lampa-rowerowa-fenix-bc26r
  8. @LUKULUS do bębenka daję Molykote TP 42 (DT Swiss sprzedaje go w swoich tubkach) . Smar silikonowy CX80. Tego "silikona" stosuję do smarowania uszczelek gumowych .
  9. To ja wiem, ale czy to jest kładka na odbiciu z drogi mackansena, którą naprawiono przed ostatnią edycją Pomerani w Gdańsku?
  10. A to tak w Gdańsku mamy Jeszcze odnosząc się do wpisu, mimo że to nie są góry to do domu wracam z nabitymi przewyższeniami od 800 do 1200 w zależności co tam sobie jeżdżę. Na proponowane zębatki 36/38 to bym musiał być pro koniem z mocnymi kolanami 😜
  11. Amatorsko używam obecnie łożyskowy Fuchs Silkolene PRO RG2. Syntetyczny, kolor czerwony, lepkość NGLI2. Przy kontakcie z wodą robi się brązowy, co jest dobre, bo widać gdzie się dostała woda. Używam go wszędzie, nawet w amortyzatorze, bo to zwykły sprężynowy uginacz, a jestem na etapie poszukiwania smaru do amortyzatora - o tym poniżej. Fuchs Silkolene PRO RG2 kupiony przez przypadek, zamiast ŁT43. Czy ŁT43 jest zły - odpowiedź brzmi nie. Jest dobry, natomiast DO ROWERU są lepsze smary, bo ŁT43 ma wysoki współczynnik lepkości (NGLI3) gdzie w ROWERZE uważam taki nie jest potrzebny nigdzie, więc są lepsze smary, mniej lepkie o parametrze NGLI2, a są miejsca w rowerze, gdzie należy zastosować smar o parametrze NGLI1 lub nawet NGLI0. Mówię tu o goleniach amortyzatora lub wnętrza bębenka piasty (zapadki i kulki). Do linek stosuję smar PTFE w sprayu, bo nie jest lepki, nie łapie absolutnie kurzu, ciężko nawet nazwać to smarem, po prostu substancja dająca poślizg. I chciałbym poruszyć temat właśnie smarów do konserwacji goleni amortyzatora. Doktoryzowanie się przeze mnie na temat smarów, wyszło od w sumie błędnej informacji, że smar ŁT43 niszczy gumowe uszczelki i stąd nie należy go stosować w amortyzatorach. Okazało się to bzdurą. Chodzi tu wyłącznie o zbyt dużą gęstość (co ma wpływ na responsywność działania amortyzatora) oraz zdolność łapania kurzu, czyli zbieranie się syfu w amortyzatorze. Wszyscy polecają SRAM Butter do amortyzatorów, co jest nazwą handlową smaru SLICKOLEUM (czyli smaru silikonowego). Smary silikonowe mają lepkość NGLI1 lub NGLI0. Mam dwa pytania: 1. Co stosujecie zamiast SRAM Butter, jakie inne smary silikonowe ? SRAM Butter jest drogi, choć przy amortyzatorze za 1200 - 3000 zł to nie jest koszt. Chodzi mi o to, czym go zastąpić w np. w amortyzatorach do 1200 zł aby poprawić parametry ślizgu. Mówię tu o smarze, nie o dezodorancie. Jest środek o nazwie Brunox DEO do goleni amortyzatora, ale to jest dezodorant do goleni (ma za zadanie nadać poślizg uszczelkom i chronić przed przyklejaniem kurzu). Swoją drogą popularny i dobry, pryska się tym jak dezodorantem pod pachę, każdorazowo gdy idzie się na rower, pozwala utrzymać czystość goleni - kosmetyk. 2. Jakiego smaru używacie do wnętrza bębenka piasty (zapadki i kulki) ? Ktoś pisał że daje Shimano Freehub Grease (50 zł za 50 gram) albo Sram Butter (50 zł za 30 gram). Co polecacie ?
  12. Przymierzałem wstępnie ryeta z pianką eva i chciałem je kupić do szosy ale.. Pomiar tyłka na tekturze falistej wyszedł mi śmiesznie małe 10,5cm. Ryety które można dostać w promocjach za ~120 mają standardowo 140cm i nie widzę mniej. Znalazłem w internetach że w najszerszym miejscu pomiar jest dla wyprostowanej pozycji. Dla pochylonej mierzymy już bliżej i najbliżej środka dla sportowej/szosowej sylwetki. Moje pytanie czy brać w ciemno te 140?
  13. Przymierzałem wstępnie ryeta z pianką eva i chciałem je kupić do szosy ale.. Pomiar tyłka na tekturze falistej wyszedł mi śmiesznie małe 10,5cm. Ryety które można dostać w promocjach za ~120 mają standardowo 140cm i nie widzę mniej. Znalazłem w internetach że w najszerszym miejscu pomiar jest dla wyprostowanej pozycji. Dla pochylonej miezymy już bliżej i najbliżej dla sportowej/szosowej sylwetki. Moje pytanie czy brać w ciemno te 140?
  14. Wczoraj
  15. Gadałem w CM, 3T są fajne i polecane przy wymianie. Chciałem sobie zmniejszyć do 380 ale nie rozumiem cen typu 89zl , 300, 500?!
  16. EC90 i długo nic Tylko kiedyś były po 3 dychy a teraz nie widzę nawet za 7 😬 Jak znajdziesz powiedzmy za 5 dych to daj znać 😉 Ed. Czyli ryety fulla carbon pianka eva są gorsze od tych 3d?! bo właśnie miałem brać.
  17. Ergon takie ma, poszukaj.
  18. Rower na zimę przeszedł metamorfozę. Zmieniłem koła na 27.5 na obręczach DT XM421. Opony Continental Top Contact Winter II. Szerokość deklarowana 50 mm, realnie dętkami na tych obręczach 25 mm mają tylko 48 mm, tak ledwo, ledwo. Typowe dla Continentala... Pomijając świetne właściwości jezdne tych opon w niskich temperaturach, to rower lepiej się teraz prowadzi, geometria jest stworzona do takich kół. Poprzednio były 28 z oponami też realnie 48, o bardzo zbliżonej przeczepności. Nowe obręcze lżejsze, piasty identyczne, za to dętki i opony cięższe, w sumie waga zmalała parę gramów na koło, pomijalne - więc masa rotująca prawie identyczna, trochę przesunięta na zewnątrz. Szczególnie w niskich i średnich prędkościach stał się znacznie zwinniejszy, a jednocześnie stabilniejszy, na miasto i leśne ścieżki super. Na szybszych prostych długich odcinkach, wiadomo, gorzej. Suport w tym rowerze jest wysoki, więc 27.5 dodatkowo z tym parametrem współgrają. Czuję też, że długość tylnych widełek też lepiej przy skręcaniu koresponduje z mniejszymi kołami. Na wiosnę jeszcze wrócę do tych 28, bo fajnie się toczą po dobrych szutrach czy słabych asfaltach, ale coś czuję, że ostatecznie zadomowią się 27.5 z szutrowymi oponami 50-52 mm. A na dłuższe wyprawy z bagażem może turystyczne zwijane Schwalbe 650B 55 mm. Bridge Club ponoć zaprojektowano do opon 650B 60 mm - i czuję, że rzeczywiście tak jest. No i zmieniłem zębatkę korby z 36 na 38 - tak się złożyło, że prędkość na danym przełożeniu/kadencji pozostała identyczna, co do ułamka kilometra na godzinę.
  19. Burt Evo SnakeSkin Addix 29x2.25 TLE waży 560 gram.
  20. Jakie są realne wagi tych opon?
  21. Bardzo dobry wybór Sealskinzy z Hydrostopem , wygrały u mnie ze wszystkimi skarpetami tego typu jakie miałem , a przemieliłem tego trochę
  22. Astrud Gilberto Featuring Chet Baker - Far Away
  23. Okej, ale chcę możliwie najlepiej wybrać. Widzę, że większość jest za Spectralem 29, a nie za 125. To już coś. No to na placu boju zostają Trance X, Spectral 29 oraz Radon Slide Trail. Myślę, że czego nie wybiorę z tej trójki, to będę zadowolony.
  24. @emski z tego co pamiętam to od dłuższego czasu: https://www.hibike.com/insolvenz_hinweis_2025-t62816 Z tego co rozumiem (ale prawnikiem nie jestem) to jak już jest syndyk to zakupy są bezpieczne, niebiezpeieczny moment jest chyba tuż przed upadłością jak zapłacimy a nie dostaniemy towaru. Teraz sklep ma wpsiane jako nazwę firmy Merlin Cycles Gmbh https://www.hibike.de/info/allgemein/kontakt-impressum-n698 Dodatkowo co do wysyłania to na mydealz.de pełno okazji o nich., i to świeżych. Jakby nie wysyłali to by się chyba teutońcy pepperowicze połapali... https://www.mydealz.de/search?q=hibike . Jedyne co gdzieś czytałem że anulowali zamówienie (i zwrócili kasę za jakieś ekstremalnie dobre oferty, prawdopodobnie błędnie wpisane). Sam tam nic nie kupowałem więc doświadczeń własnych nie mam. Co do płatności to chyba tylko PayPal.
  25. Hej, jaką decyzję podjąłeś ostatecznie?
  26. Zwłaszcza że zwykły spectral zmalał i teraz ma 140/150 zamiast 150/160 😉 Trudno z takim założeniem. Masz jakieś wyobrażenie, pojeździsz i dopiero wtedy sprecyzujemy swoje oczekiwania i potrzeby.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...