Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jak dla mnie to przymiarka. Przy podobnym wzroście mam krótszą nogę więc sam szedłbym w 53 ( i na 95% dla Ciebie będzie to dobry rozmiar). Trzeba obadać na ile tam sztyca wyjdzie do góry. Slopping tej ramy nie jest duży więc powinno być oki, ale warto sprawdzić. No i pytanie jaki mostek tam siedzi, czy 100 , czy 110 bo o tym po co wspominać przy podawaniu geometrii...
  3. Super, powodzenia...ja jestem po renowacji starej Goplany po dziadku. Cała galanteria poszła ponownie w chrom, niestety rama musiała pójść do piachu i na to wrzuciłem farbę proszkową czarną matową/półmatową...udało mi się dobrać odcień i stopień połysku jak w oryginale (tzn. taka jaka była po latach na ramie). Z częściami to było wyzwanie. Obręcze i piasty udało się uratować, szprychy nowe. Jeśli lakier w dobrym stanie to możesz spróbować pobawić się pasta polerską (polecam manzerna, 3d), chromy -megs metal polish albo mothers mag and aluminium.
  4. Przepracowany smar utrudnia pracę mechanizmu wybierającego biegi, stąd jego leniwa praca. Potrzebny jest serwis, sprężyny nie trzeba wymieniać.
  5. Cześć, W tym roku złapałem bakcyla na MTB jednak mój najtańszy rower kupiony za 1 500 niestety nie daje już rady. Musiałbym z 500 włożyć żeby go doprowadzić do stanu używalności oryginalnej. Do tego zmiana pedałów, przerzutek i hamulców żeby jeździł jakbym chciał więc stwierdzam, że lepiej kupić nowy i z tym zagadnieniem zwracam się do Was. Jeżdżę 75% w lasach i w polach po raczej płaskim terenie, 25% asfalty i ścieżki rowerowe. Chciałbym też przejechać kilka wyścigów MTB ale nie na czas/wynik tylko raczej z ciekawości, chęci zobaczenia trasy. Do tego czasem z żoną się wybrać w trasę 40-50km po raczej płaskim - ona jeździ na elektryku więc musiałbym mieć możliwość "depnięcia". Chciałbym bez przerzutek z przodu ale nie wiem czy będę w stanie za małżonką nadążyć . Ważę 100kg, wzrost 190cm. Z stajni CUBE biorę pod uwagę: https://skiteam.pl/cube-analog/5375-rower-cube-602110-analog-4054571386205.html - można dostać w przystępnej cenie https://skiteam.pl/cube-attention/8913-384489-rower-cube-842200-attention-slx-4054571472441.html#/3288-rozmiar-xl/3460-rama-uniwersalna/74981-kolor-blkmetal_blk SCOTT https://www.scott.pl/produkt/1843/13323/Rower-Aspect-910 Nie jestem przywiązany do marki więc może to być też coś z serii Gianta Talon 0 lub 1 lub Cannondayle z serii Trail SL3 lub TREK. Z góry dziękuję za pomoc!
  6. Sprzedane. Proszę o usunięcie/zamknięcie tematu, dziękuję.
  7. Bo im zimniej tym ładniejsze zachody słońca.
  8. Dzisiaj
  9. To uczucie szybko mija, kiedy zostaniesz potrącony przez samochód. Uderzenie zwykłym lusterkiem w kierownicę wyrwało rower spod tyłka i zostajesz w szoku na drodze. Tego nie da się porównać z żadną kraksą z rowerzystą.
  10. Osobiście poszedłbym w Deore nawet nie patrząc na SRAM`a.
  11. Jakoś nie mam z tym problemu 😀. Trzeba tylko o tym pamiętać. Tył się ogarnie, ale przynajmniej z hamowaniem nie ma problemu...
  12. Zapewne jeszcze do zestawu trzebaby doliczyć bębenek/piastę/ całe koło tylne, bo kaseta GX z małą zębatką 10 wymaga bębenka XD a obecnie z kasetą od 11 masz zapewne HG..
  13. A bo takie słoneczko się zapowiadało na poniedziałek, że wziąłem urlopa na żądanie, wziąłęm gravela z pożądania i wziąłem doopę w troki na SK Tatry plesa se objeździć 😉
  14. Po internetach a dokładniej na Alle mega rozwiązaniem jest opcja Smart. Dla mnie to był game changer jak wprowadzili. Ja już się nie ciacham i odnośnie szmatexów/butexów jak tylko znajdę co mnie interesuje a są 3 rozmiary czegoś, to kupuję ten co mi się wydaje że być powinien, większy i mniejszy i odsyłam ;-). Bardzo często ten środkowy wcale nie jest to to co chcę. Na CR jest z tym jednak trudniej, kosztowniej i mniej wygodnie niż Smart, klinknij zwrot i do OneBox, więc w sumie dobrze że będzie można podjechać i poglądać w tym CR, byle asortyment był.
  15. Zgadzam się, tak jest faktycznie idealnie. Sęk w tym że nie wszędzie się tak da. Może w płaskopolsce gdzie ani pagórka nie znajdziesz, zaludnienie jest 3x mniejsze, domy po wsiach a nawet i poza nie stoją blisko drogi o ile z ogrodzeniami, to owszem tak się da. Zrób coś takiego na lokalnych drogach w Małoposce.
  16. Hej, dziękuję - istotnie, odpuszczenie pedałowania w trakcie zmiany biegu poprawia sytuację o 80%. Nadal jednak jest odczuwalny problem z przerzucaniem w dół, kiedy linka się luzuje. Czy warto w tym wypadku wymienić sprężynę powrotną? Dobrego dnia
  17. W porównaniu do obecnego na wolnobiegu, każda kaseta pokroju 51/50 - 11 będzie miała szerszy zakres. Kwestia ile chcesz zachować lub zwiększyć prędkości, ile mieć lżejszych przełożeń niż obecne. Tutaj jedyną przeszkodą jest maksymalny rozmiar zębatki na korbie jaki się mieści w typowe ramy xc. Pobaw się kalkulatorem i porównaj z obecnym (wolnobieg będziesz musiał sam ustawić, bo nie ma do wyboru). Zobacz jakie rozpiętości kasety będą ci pasować, jakiego rozmiaru z przodu potrzebujesz. Podpowiem tylko, że typowe napędy obecnie to kasety 50-11, 52-10, a korby 30, 32 z opcją na 34 czasami 36. W tańszych rowerach mogą być węższe kasety, jakieś 9-10 rzędowe 45-11. Brak przedniej przerzutki oznacza, że zrobi się miejsce na manetkę do sztycy. Jak masz kasę, to warto mieć droppera, sporo pomaga na stromych zjazdach, czy przy jeździe po większych przeszkodach. Przy tańszych rowerach ze zwykłymi sztycami, warto sprawdzić czy mają wewnętrzne prowadzenie linki do sztycy oraz jakąś sensowną średnicę rury podsiodłwej (30,9, 31,6).
  18. Dziękuję pięknie to idę na stronę, edukuje się i testuje.
  19. Hej, jakieś 8 lat temu robiłem dokładnie to samo. Korba jest prawdopodobnie na klin. Wtedy demontaż to kwestia odkręcenia i delikatnego wybicia klina. Jak zejdzie ramię, to całość można wyciągnąć. Do piaskowania i malowania zdemontowałem wszystkie elementy. Do wybicia misek wskazany jest wybijak. Do ponownego wprasowania można użyć gwintowanego pręta, nakrętki i podkładki. Ten element na widelcu to nakładka/osłona. Są dostępne na OLX w razie niepowodzenia przy demontażu. Warto wymienić od razu stery i wianki. U mnie lokalny, istniejący od dekad sklep rowerowy miał wszystko za grosze w swoim archiwum:) Wiele szos z tej epoki jeździ w Berlinie. U nas to raczej rzadkość. Najsłabszym ogniwem mogą być hamulce. Jeśli robisz to z sentymentu to fajnie. Jeśli masz inną motywację to koszty przekroczą wartość pojazdu. Powodzenia!
  20. Bo spacerek po lesie (niecałe 50km w 5h, za to ponoć >900m w pionie):
  21. Witam wszystkich forumowiczów. Proszę o radę ponieważ mam dylemat. Posiadam Treka na napędzie SRAM SX. Liczyłem, że napęd dobrze ustawiony bedzie zdawał egzamin...otóż nie. Planuję kombinację typu: przerzutka i manetka SRAM X01 EAGLE, kaseta SRAM GX EAGLE 12-rzędów 10-52, korba i zębatka zostaje SRAM SX. Co myślicie o takim połączeniu i czy po montażu i wyregulowaniu będzie pracować płynnie. Z góry dziękuję za pomoc.
  22. Zmieniałem, obecnie kończę 5 rok na całorocznych (Marathon GT 365) i prawdopodobnie wrócę do zmiany na typowe zimówki. Obecne nie są złe ale po 2-3 sezonach jak lamelki się zetrą, to już tak dobrze na śniegu (ubitym) nie trzymają. Po lodzie dawały radę ale na kolcach jednak pewniej się człowiek czuje i jest zdecydowanie większa kontrola. W góralu ostatnio nie zmieniałem, bo nie było po co. Kendy Klondike (29x2,1) ostatnio się przydały jakoś w 2016-2017, gdzie faktycznie oblodziło w lesie. Ostatnie zimy mam przejeżdżone na WTB Vigilante High Grip i na śniegu trzymają zdecydowanie lepiej niż te Kendy. Tak jak zawsze - dostosować do swoich potrzeb. Jak masz pełną świadomość ryzyka dobijania, większego zużycia ścianek od ugięcia, to można śmiało upuszczać. Czy poniżej zalecanego, to już kwestia twojej wagi i uwagi na nierównościach (nic fajnego wymieniać dętkę na mrozi i wietrze). Zdarzyło mi się na tych Kendach zejść w okolice 1bar (nie wiem na ile pompka przekłamuje), bo dopiero przy takim było stabilne trzymanie na lodzie. Oczywiście każdy korzeń, to był dobry balans, żeby nie dobić. Zalecane wybite na oponach było absurdalne pokroju 3,5 bar - pewnie ktoś się pomylił i zostawił z węższych modeli, obecnie mają poprawione 2,x. Co do modelu, to sprawa na długie dyskusje. W jednych warunkach cienkie crossowe się sprawdzą lepiej, w innych szerokie, a w jeszcze innych bez kolców nie ma co wychodzić z domu. Niestety ale warunki są bardzo zmienne, inna temperatura, wilgotność i śnieg zupełnie inaczej się zachowuje. Z moich doświadczeń im szerzej tym pewniej się jeździ. Na twardym może mniej efektywnie, na świeżym puchu mniej pewnie ale w ogólności jak jest miękko to o wiele stabilniej. Marathony Winter 1,6" najlepiej się sprawdzały na twardych nawierzchniach, ubitym śniegu. Na luźniejszym, cięższym, rozłażącym się były niestabilne. GT 365 2" zdecydowanie lepiej się sprawdzają na luźniejszym, a na twardym nadal przyzwoicie. Także kwestia co się zmieści w rowerze i jaki jest wybór opon w tym rozmiarze. Ja bym chętnie wypróbował te Continentale Top Contact Winter II ale nie ma ich w rozmiarze 28x2". Chętnie bym wypróbował 45nrth Kahva ale 2,25" raczej nie wcisnę lub musiałbym zrezygnować z pełnych błotników, co zimą nie jest sensowne. Także zostają mi 2" zimówki/całoroczne Schwalbe.
  23. Witam, do sprzedania używany elektryczny gravel Wilier Triestina Hybrid z silnikiem Mahle X35+. Rower używany bardzo rekreacyjnie 4 sezony, nie jeżdżony zimą. Przebieg ok. 4.600 km. Bateria w bardzo dobrym stanie (55 cykli ładowania). Deklarowany zasięg ok. 100 km, realnie w zależności od terenu od 60 km (ciężkie podjazdy) do 160 km (płaski teren). Silnik Mahle X35+ umieszczony w piaście, 40 Nm momentu obrotowego, moc 250 W, bateria o pojemności 250 Wh umieszczona w dolnej rurze ramy. Silnik praktycznie niesłyszalny podczas jazdy, bardzo naturalnie i płynnie przekazuje moc na koło. Standardowo trzy poziomy wspomagania. Silnik nie był modyfikowany, ma wgraną ostatnią wersję oprogramowania. Rower na pierwszy rzut oka wygląda jak analogowy. Kupiony i serwisowany na bieżąco w firmie Wertykal, dystrybutora marki Wilier. Specyfikacja: Rama aluminiowa w rozmiarze M, mieści max. opony 38c (40 mm) Widelec karbonowy mieści opony do 42 mm Koła aluminiowe Wilier 700 c tubeless ready Osprzęt Shimano GRX 1x11, korba 40 z., kaseta 11-42. Sztyca karbonowa 3T bez offsetu, siodełko Fizik Terra Kierownica aluminiowa 420 mm z niewielką flarą, mostek 90 mm. W zestawie oryginalna ładowarka i pedały spd Shimano. Waga - 13.5 kg Rower w pełni sprawny, na bieżąco serwisowany. Posiada normalne ślady użytkowania. W setupie jak na zdjęciu ustawiony pod kobietę 173 cm wzrostu. W razie zainteresowania przekażę więcej informacji i zdjęć. Preferuję odbiór osobisty, ale rozważę też wysyłkę. link do aukcji: https://www.olx.pl/d/oferta/gravel-wilier-triestina-hybrid-e-bike-r-m-CID767-ID17ULh8.html?bs=olx_pro_listing
  24. Jeżeli nie wiesz dlaczego chcesz mieć przednią przerzutkę, to jej nie chcesz. Reszta to kwestia dostosowania napędu, i roweru, do swojego sposobu jego eksploatacji.
  25. Będę chwalił gravela jako wspaniałe rozwinięcie erndurenca - ale tak jak pisze przedmówca, to nie jest rower na polskie wertepy. Może w cywilizowanych krajach, gdzie każda gruntówka jest ubita a po lasach nikt nie rozjeżdża ścieżek tirami da się gdzieś zajechać. W Polsce jedyny sens gravela widzę w jeździe po polskich wiejskich asfaltach i dla osób które chcą zacząć jeździć na szosie a nie są gotowe na agresywną geometrię. Co do pytania - nie ma odwrotu od 1x i nawet przy gravelu daje on radę (chociaż i tu zostałbym przy 2x)
  26. W kwestii doprecyzowania, Ty chcesz tym grawelem zastąpić mtb czy będzie to Twój drugi rower? Bo jak zadtąpićyyo grawelem w cięższym terenie sobie nie pojeździsz. Tzn. da się ale nie ta dzielność tetenowa, brak amortyzacji, nie ta kiwrownica, itp., itd.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...