Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Nie przesadzajmy z tą ceną. Dętki TPU można kupić niewiele drożej niż markowe dętki butylowe, praktycznie w cenie klasycznych dętek light/ultralight. I to biorąc pod uwagę cenę z polskim sklepie. Taka powinna dać radę pod oponę 29x2.0: Dętka Ride Now Light 45g SCHRADER 42mm - Biostern Kupiłem już kilka dętek RideNow i do tych pod mtb nie mam żadnych uwag - od prawie roku zero awarii. Jedna szosowa mi się przebiła (ta o wadze 24 g), załatałem łątką samoprzylepną, ale potem gdzieś przy zaworze się rozszczelniła i nie dało się dokładnie ustalić miejsca schodzenia powietrza, nawet w wodzie. TPU tak mają, w szosowej oponie nie lubią miejscowego rozciągnięcia (jak się nierówno ułoży, albo gdy taśma na obręcz jest zbyt słaba i się zagłębia mocno w otwory na nyple) ale jak wspomniałem, przy niskich ciśnieniach w mtb nic złego się z nimi nie dzieje. Naprawdę polecam, nawet te z plastikowym zaworem.
  3. No ale co masz kombinować, jak polska firma robi dobre i sprawdzone bagazniki i to jeszcze z 5-letnią gwarancją, jak się zarejestrujesz po zakupie: https://crosso.pl/gwarancja/
  4. Dzisiaj
  5. Tak, wspomaganie do 25 a dalej to już ile noga zniesie😉
  6. Szukaj czegoś z blatem 34, albo 36 (z racji ograniczonej ilości miejsca nie każda rama tyle przyjmie), skoro jeździsz po płaskim, i zgaduję, że nie w terenie (albo pożarówki bez podjazdów). A jeśli tylko DDR, to rozważ raczej rower typu fitness, gdzie nastąpi przesunięcie w stronę środka kasety, czyli ciut lepiej dla żywotności napędu, bo mniejsze zębatki zużywają się szybciej. Przykładowo w Polygon Path F4 jest aż 48 zębów na blacie korby, co w połączeniu z kasetą 10 rzędową da wspomniane przesunięcie.
  7. Który model konkretnie Polecasz tego Gianta Roam? Zastanawiałem się też nad Krossem evado 7 lub Unibikem crossfire gts.
  8. Hamując rowerem nie da się dostarczy tyle energii by cokolwiek uczynić tarczy. Dla przykładu 1H13 (AISI 410) zaczyna się odpuszczać w okolicy 700 stopni Celsjusza.
  9. No to na szybkości nie stracisz.
  10. Tarczom to mogą zaszkodzić głębokie rowki. Klocki mogą być "przypieczone" od gorąca, wtedy przetrzeć okładziny na papierze ściernym aż się pojawi pierwotna struktura (kolor).
  11. DZięki. Będe musiał to rozgryźć. Koła mam 26 calowe.
  12. Opory toczenia nie zależą tylko od szerokości. To jeden z wielu składników. Poczytaj uważnie wyniki testów. Porównaj np. tego Hardpacka z kiepskimi oponami szosowymi: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/maxxis-re-fuse-2019 A potem zobacz na opony typowo MTB, ale bardzo dobre: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020
  13. Nie podałeś jaki masz rozmiar koła aktualnie w tym napędzie 3x7, a to ważne. Zakładając, że masz aktualnie 26 cali to tak wypada porównanie do 29 calowca z napędem 1x12 shimano (10-51) i korbą 34t. Po kliknięciu możesz edytować, wnioski można wysnuć samodzielnie. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328#
  14. Porównaj sobie w gear-calculator.com
  15. Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Mój rower to Rose Count Solo 1, 11 biegów, 32T z przodu i 11-51 z tyłu. Nie do końca zależy mi na zyskaniu szybkości przy zmianie opon, a na zmniejszeniu oporu podczas jazdy po asfalcie. Jeśli miałbym zmienić na 2.0, to moim zdaniem byłaby to stosunkowo niewielka różnica w stosunku do moich obecnych opon 2.2. Dlatego szukam opinii czy 1.8 lub 1.75 ma sens do mojego roweru. Z tego co czytam i info, które uzyskałem, powinno być ok jeśli nie będę pompował kół na maxa jak w szosówce.
  16. Witam Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Czy jestem w stanie z powyższymi napędami odtworzyć to co mam teraz na 3x7 ? Najbardziej chodzi mi po głowie czy dam radę na 1x11 rozwinąć prędkość porównywalną z tym co teraz mam . W moim przypadku to na prostej ok 30km/h Innymi słowy czy na napędach 1x11 czy 1x12 znajdę tak twarde przełożenia jak mam obecnie? Bo spotykam się z opiniami że na prostej rowery z takimi napędami nie są jakieś szybkie.
  17. praca klamki bez zmian, ale hamulce odczuwalnie gorzej/słabiej pracują/spowalniają 😕
  18. Bo pierwszorzędna miejscówa.
  19. Nic się nie robi. Z czasem powierzchnia robocza tarczy się ponownie "nabłyszczy" i tyle. Olej ma wywalone na temperaturę no chyba, że coś było naprawdę tragicznie i są jakieś objawy mechaniczne na pracy klamki.
  20. Tarcze się nie przegrzewają.
  21. elo, byłem w dość wysokich górach 2x przegrzałem hamulce, smród, tarcze są mocno przebarwione, klocków nie oglądałem jeszcze (P-180 RT66, M7120 z radiatorem, T-160 RT66 m7110). Tarcze są do wymiany? czy do odratowania? płyn hamulcowy do wymiany?
  22. Rowery elektryczne też mogą 50, tylko wspomaganie ma się odłączyć przy 25. Hulajnoga elektryczna ma na DDR ograniczenie do 20km/h, a obecnie sprzedawane powinny mieć blokadę na tyle.
  23. Dziś razem z córką wymieniłem w jej gravelu tarczę 42t na 32t, jutro wejdą opony 2.1 zamiast 40c i jazda w góry….
  24. Kilka ram marki Kona do wyboru w sklepie z Żyradowa : https://bikerzyrardow.pl/pl/c/RAMY/189 Oferta na allegro - cena +50PLN ale za to dostawa ze SMART dostępna. Rama + widelec Kona Rove AL rozm. 50/52/54 cena 749/799PLN Kona Dew 27.5 rozm , bez widelca 649/699PLN Big Honzo 27.5+ 849/899 PLN i kilka innych, w tym starsze fulle.
  25. Wsi spokojna, wsi wesoła.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...