Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Cześć wszystkim, szukam szkoły jazdy na rowerze w Warszawie, która uczy dorosłych od zupełnych podstaw (od zera). Czy ktoś z Was zna takie miejsce albo ma doświadczenia, które mógłby polecić? Byłoby super, gdyby taka szkoła wystawiała również vouchery – chciałbym/chciałabym podarować taki kurs w prezencie. Będę bardzo wdzięczny/-a za każdą wskazówkę i sugestię! Pozdrawiam serdecznie 🙂
  3. Przez wiele lat nikt nie potrzebował przyrządów do pomiaru łańcucha - jeździło się aż łańcuch zaczynał przeskakiwać na kasecie ( a właściwie wówczas wolnobiegów) lub łańcuch się nie zerwał. Dopiero gdy wprowadzono wąskie łańcuchy ( 11 - 12 rzędów) do których kaseta kosztuje kilka razy więcej niż łańcuch zaczęto mierzyć łańcuchy by zaoszczędzić kasetę. Co szkodzi wyciągnięty ( według pomiaru) łańcuch który pracuje prawidłowo? Niezłą kasetę 8-9 kupimy za tyle samo za ile dobry łańcuch więc jaki jest sens częstej wymiany łańcucha by zaoszczędzić kasetę?
  4. Rozmiar wygląda na poprawnie dobrany. Porównując do superfly trzeba brać pod uwagę że tam siada tylko przód o ~20mm gdy się wsiada. Cube ma 140mm z przodu i z tyłu, więc usiądzie około 35mm z przodu i około 40mm z tyłu (przynajmniej ja bym tak ustawił), więc jego geometria "netto" różni się bardzo istotnie od geometrii "brutto'. Na pusto może wydawać się bardzo wysoki dla osoby nawykłej do hardtaila XC.
  5. To są walory wylajrowanych na mają rowerów. Lakier ważyłby co najmniej ze 150g
  6. Dzisiaj
  7. I tutaj dochodzimy do innego zagadnienia. Kupowanie podróbek i wspieranie sprzedawców spoza UE, czyli chińczyków, którzy kopiują wszystko na potęgę i zalewają świat tanim szmelcem. Osobiście wolę coś kupić u krajowego sprzedawcy i dać zarobić prawowitemu producentowi/dystrybutorowi, zamiast dłubać i udoskonalać coś, co ktoś spartolił mając w d... jakość wykonania. Tak czy owak jak ktoś lubi to jak najbardziej, może sobie majsterkować do woli. Niemniej jednak pod względem etycznym jest to nader wątpliwe. Potem statystyczny Kowalski biadoli, że kolejny sklep się zamknął, a sam klika te wszystkie Ali, Temu itp...
  8. @Mandoleran niestety nie mam nic do polecenia. @WojtasTaba na gravelu dają radę 😜 A co do potówek to dokładnie tak jest. Dłużej ale tylko minimalnie szerzej
  9. Docisk równoległy to trochę przekombinowane rozwiązanie - zbyt dużo punktów obrotu i jak zrobią się luzy (a nawet w XT się robią) to ramiona są mało stabilne i wszystko lata. Współczesne, podstawowe modele Shimano są bardzo skuteczne i łatwe w regulacji, (bardzo ładnie reagują na kręcenie śrubkami wychyłu lewo - prawo). Przyzwoite są też Tektro, a nawet Promax (choć tu klocki warto zmienić na lepsze). Najtańsze V-ki innych firm to często mordęga z ustawieniem, bo ich sprężyny odbijają w sposób przypadkowy, a śrubkami można sobie kręcić do ... śmierci.
  10. Nigdy nie eksperymentowałem z klockami. Raz kupiłem jakieś trójkolorowe Meridy, działały dobrze i od tego czasu staram się kupować trójkolorowe, wyglądające mniej więcej jak Author 3cc. Wiele firm robi takie (a może tylko firmuje swoim logo?). Mam w rodzinie tylko jeden rower na V-brake - Garego Fishera z 1997 roku, którym teraz jeździ syn (ech, nawet pamiętam, w którym salonie go kupowałem). Tyle, że dzięki temu że V-brake'i są passe, z 10 lat temu udało mi się, za małe pieniądze, kupić i założyć mu świetne używki Shimano XT, z równoległym prowadzeniem klocków, a one chyba z każdym klockiem dobrze działają.
  11. Czarny matowy łapie strasznie dużo kurzu, jest różnica pomiędzy połyskiem a matem zasadnicza. Co do rozmiaru to wrzuć zdjęcie jak na nim siedzisz. Na tym foto załączonym sztyca jest w połowie drogi? To że będziesz miał wrażenie o wiele większego roweru niż sprzęt do XC to normalne, pytanie czy masz potrzebę posiadania takowego.
  12. Brakowało tak jakby lżejszego przełożenia na korbie a z tyłu to pewnie przydałyby się jeszcze większe zębatki jakbym miał to podsumować. Generalnie bikepacking mnie raczej nie interesuje, a oprócz podstawowych narzędzi to 2 bidony i czasami jakieś rzeczy typu powerbank, kurtka, drobne jedzenie. W zależności która torba to obciążenie 320 g 413 g, bagażnik coś koło 550 g, błotniki. Bagażnik dość potrzebny, bo rowerem jeżdżę do pracy w miarę regularnie w trakcie sezonu. Płaski to najczęściej - 11T (zjazdy i jak jest się rozpędzony), bez wiatru to najczęściej 13T, 15T Pod górkę - 30T, 34T Najczęściej to jeździłem ok. 50 km, planuję do ok. 100 km sporadycznie Z obserwowanych fitnessów, szosówek to zazwyczaj to samo bym dostał jeśli chodzi o kasetę (niektóre 11-32T) i korbę z innymi przerzutkami 105/Ultegra dlatego ciekawi mnie ten rower rower KTM X-Strada 20 FIT (46-30 i 36-11T albo 34-11T, bo różnie piszą w specyfikacji u pośredników) i Cube Attention 603110, ale chyba pod swoje zastosowanie nie potrzebny mi widelec czy bardzo grube opony.
  13. @KrissDeValnor w specyfikacji było, że czarny. Kolor jest matowy. Słabo to wygląda. Do tego ten burchel mnie zastanawia czy nie będzie odchodził... Czemu czarny jest słaby w teren? Mam czarnego hardtaila XC w alu i połysku i jakoś tragedii nie ma.
  14. @pawelpiwowarczyk Obejrzą te moje koła, ale biorąc pod uwagę ich zacny wiek, to pewnie i tak decyzja będzie jedna: NOWE. Oba. Co do hamulców, to jeszcze też się zastanawiam, ci tutaj nie lubią v-brake, ale ja nigdy nie miałam z nimi problemów, o ile linki i klocki były w dobrym stanie. Kiedy czuję, że rower nie zatrzymuje się prawie 'w miejscu' idę wymienić klocki. Teraz mam jakieś XLC z przodu i Tektro z tyłu (te Tektro też mają 18 lat…) Więc tak przy okazji: polecasz jakąś markę / model hamulców v-brake, do jazdy babsko-rekreacyjnej?
  15. Bez przesady z tym TCR-em i generalnie Giantem: rower jak dziesiątki innych. Z jakością też bywa różnie np. była cała seria pękających ram w Revoltach. Hak przerzutki np. do Canyona zamawia się w Canyonie i jego dostępność oraz innych części jest często lepsza niż w wielu markach, które sprzedają "tradycyjnie" w sklepach.
  16. @kipcior trzeba uważać na gravele szablastozębne.
  17. Bo jedna jaskinia to za mało i trzeba było wjechać do drugiej
  18. Ostatnio natknąłem się na YT na parametr R.A.D. (Rider Area Distance). Ciekawy temat. Polecam obejrzeć ten materiał - poniżej. https://youtu.be/rHagRovHSYs?si=z7DJ-TxFMCIZkHHq
  19. Podlacze sie do pytania. Juz jeden sezon downcountry - jesli tak mazowsze mozna nazwac ale trasy z dropami 0,5-1metr, tak ze amorki czas dobija. Rowerek podobny do przedmowcy tylko one22 Mysle jakie opony wrzucic po aktualnych: MAXXIS Minion DHF + DHR 2 2,5” przod 2,4” tyl Myslalem nad czyms bardziej pod predkosc: Schwalbe Racing Ralph i Ray 2,35” Ale teren z roku na rok ma coraz wiecej piachu i luznego podloza i nie jestem pewien czy bedzie to dobry wybor
  20. Spojrzalem na ceny serwisu i jestem w szoku jak to mocno poszlo do gory. pelny serwis fulla (nawet nie gwarancyjny) to nawet 2k drozej niz samochodu Czyli 15zl / 1h jazdy lub drozej
  21. 29" to widzę dla osoby o wzroście od 160cm. Dla mojej rodziny przyjąłem: 20" 112 - 125 cm 24" 125 - 140cm 26"/27,5 140/145-160cm 29" powyżej 160cm
  22. Po fali rozczarowań kubkiem termicznym z nierdzewki od Camelbak szukam dalej. Wszystkie 3 na przetestowanie to Elite, ale to akurat zbieg okoliczności.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...