Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mam to samo podejrzenie Najważniejsza w rowerze jest tylna przerzutka. Całą resztę możesz włożyć znalezioną na śmietniku. Klient wejdzie do salonu, rzuci tylko fachowym okiem na ten jeden element i od razu stwierdzi że skoro z tyłu jest Shimano to rower ma dobry osprzęt R500db mają szer. wewn. 22 mm. Jak chcesz przepleść koła to brałbym coś o szer. wewn. około 25 mm. DT ma takie w ofercie. Możesz też rozważyć zakup karbonu od chińczyka, np. CSC, za około 1600 pln masz ratchet i stożki. Szybszy nie będziesz ale ładnie wyglądają i cykają a to przecież najważniejsze.
  3. Witam, Poszukuje roweru do miasta i na krótkie wypada celem pozbycia się brzucha, ale głownie dojazd do pracy około 20 km w jedna stronę . Podpowiedzcie coś . Z góry dziękuję
  4. Smart Bike Lights z Connect IQ zainstaluj w Edku . Tym pięknie wysterujesz Variatkę.
  5. @PawelW84 mam do Ciebie prośbę. Czy mógłbyś zmierzyć wysokość tej torby w miejscu które zaznaczyłem na czerwono. Zastanawiam się czy nie będzie mi zasłaniała lampki mocowanej na sztycy. Nigdzie nie mogę jej trafić stacjonarnie a rozważam jej zakup. Niestety tego wymiaru Ortlieb nie podaje i nie mogę go znaleźć.
  6. Dzięki za rekomendacje. Pytanie co jest nie tak z Orkanem 9 M, a także czy jakiś Crayon z aktualnie dostępnej oferty też daję radę?
  7. @pecio Na "Zachodzie" takie podejście jest bardzo często normą, co prawda to nie była część rowerowa ale jak mieszkałem ładnych parę lat temu w NL to kupiłem system drzwi przesuwnych u nich do nowobudowanego domu bo u nas była to nowość i kosztowały miliony monet a u nich były w rozsądnych cenach. Po ponad pół roku później, gdy wróciłem już do PL i montowałem ten system, okazało się, że nie ma jednej śruby w zestawie. Zadzwoniłem do sprzedawcy, ten poprosił o email z zaznaczeniem, której śruby brakuje na zdjęciu zestawu z ich strony i za darmo wysłał do PL brakujący element. Jak np. zepsuł się tablet mojej córki jak tam jeszcze mieszkaliśmy, to bez słowa (i nawet nie byli zainteresowani moim wyjaśnieniami) oddali pieniądze bo tego modelu już nie mieli w ofercie
  8. Jeździłem w XC5. Były bardzo wygodne i dobrze je wspominam. U mnie pękły po kilku sezonach wielu kilometrach. Zmieniłem na XC-7 i te są świetne. Nie wiem, czy chcesz wydawać więcej kasy, ale porównując XC5 do XC-7 naprawdę warto.
  9. Dzisiaj
  10. Pacjent to nie najmłodszy Mongoose Tyax (26"). Tylna przerzutka Shimano Alivio (9), wózek SIS, łańcuch KMC X9. Jeździł w tej konfiguracji przez ponad rok, ostatnio doszło do zerwania łańcucha. Kupiłem nowy, ten sam model i łańcuch przy obciążeniu przeskakuje na dwóch najmniejszych blatach. Dodatkowo dwa największe blaty nie są obecnie w zasięgu przełączania biegów, jakby sprężyna przerzutki nie dociągała wózka do właściwej pozycji. Mam brzydkie podejrzenia o wycięcie haka lub przerzutki (albo obu naraz). Optycznie wózek przerzutki wydawał się być odchylony od pozycji, został lekko "nastawiony". Hak był już kiedyś prostowany w serwisie rowerowym. To stary rower (chociaż na niezłych komponentach), nie chcę z niego zrobić skarbonki. Podrzućcie jakąś logiczną kolejność działań, żeby nie popłynąć z nadmierną kasą. Jaką ew. przerzutkę można teraz zamontować, żeby pozostawić przełączanie biegów tym systemem łopatek?
  11. Jeśli masz czterotłoczkowe XT i klocki nie są tłuste to inne hamulce raczej nie dadzą mocy razy dwa, tylko dadzą mniejszą różnicę i innę charakterystykę. Dlaczego nie sram i nie magura? Akurat Maven i Gustav to górna półka. Tarcza 220 daje przyrost 10% a nowe klocki mogą zrobić rewolucję jak stare się przypadkiem zatłuściły.
  12. Gdyby piasty to były d791/792 to by się opłacało przepleść na sapim d-light i dt Swiss r500db.
  13. Nie wiem czy 1040 nie zaktualizował mi właśnie Variatki bo wydaje mi się że lampka nie miga w żadnym trybie 🤦 Jest możliwość gdzieś włączenia migania? Aplikacja Varia na telefony? Gdzieś w liczniku sparowanym z Varią?
  14. Jako, że mam już pełny sezon przejechany na soocie mogę się powoli wypowiadać na temat jego podzespołów. Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co kierowało (mam jedno podejrzenie!) projektantami przy wyborze kół. W większości modeli (nawet w 90ce za 9tysi) mamy koła na 32 szprychy o szerokości 17mm. Jestem zaszokowany tym dziwacznym połączeniem - szerokość wskazuje na koło szosowe - piasty novateca i liczba szprych robi z nich ciężkiego muła. Z kolei to co jest zaletą w terenie (czyli właśnie szprychy i piasta) jest całkowicie przekreślana przez szerokość. No bo co ja tam włożę - już fabrycznie montowane szłalby 40c wyglądały jak balon i nie chciały ładnie toczyć się całym bieżnikiem. Nawet z gum 34mm nie jestem zadowolony - przy niższym ciśnieniu potrafią przyjmować niepokojące kształty. Niestety właśnie przez koła rower ten nie spełnia swojej podstawowej funkcji - roweru grawelowego - a przeróbka go na enduranca cierpi przez ich ciężar. Jedyne wytłumaczenie jakie znalazłem to takie, że Słowacy mają cały magazyn zawalony obręczami 32/17 i nie mają z nimi co zrobić...
  15. A no właśnie - ostatnio u Chinoli szukałem "normalnej" wielkości platform żeby wymienić stare MZYRy i większość wielkie jak patelnie. Skończyło się na aluminiowych ztto, które mnie irytują tym, że są z metalu - jednak wolę nylony.
  16. Wczoraj
  17. -na jakiej wersji było jeżdżone? -jaka dokładnie wersja do zakupu? Dodatkowo znaczenie poza typowo dopasowania rozmiaru pod wzrost znaczenie może mieć rodzaj sylwetki/elastyczność ciała i ustawienie mocowania siodełka, długość mostka. Niekiedy przy zmianie na inny typ roweru/ gdzie wymuszona jest inna sylwetka można "dopasować się" do nowej pozycji po przejechaniu kilkunastu godzin.
  18. Jeżeli rozważałeś już rowery od Kross'a to może "Level", albo "Hexagon"? - jeżeli jazda w terenie ma być sprawniejsza. Lub "Evado" jeżeli to tylko ubite leśne drogi. Do przemyślenia: -czy MTB czy Cross/fitness; na rowerze crossowym pozycja też może być "bardziej pochylona"; (np.MARIN FAIRFAX 2 - niska waga, zwinny, przy szerszej oponie poradzi sobie na szutrach); -czy do takiej jazdy napęd 1x czy 2x, ile tego asfaltu i jakie planowane prędkości "przelotowe"; -szersze opony MTB lepiej wybierają nierówności, ale na dłuższych trasach asfaltowych będą dodatkowo "męczyć"; KROSS Evado 3.0 Kross Evado 4.0 KROSS Hexagon 5.0 Kross Level 4.0 KROSS Level 3.0 Kross Level 2.0
  19. -błotniki można dopasować praktycznie do każdego typu roweru, nawet jeśli rama nie ma przewidzianych dedykowanych mocować; Do proponowanych rowerów: Unibike Crossfire Unibike Viper(tutaj napęd 3x); -na obu rowerach pozycja na pewno będzie komfortowa, a trzeba wziąć pod uwagę, że są to rowery dosyć ciężka ~15,4kg jak na "crossy"(przy świadomym wyborze np. trekking to i 18kg nie jest problemem). Polygon Heist X7 -napęd 1x można fajnie użytkować na co dzień, ale nie można być leniwym przy użyciu manetki tylnej przerzutki; Giant Roam 3 -osprzęt będzie już trochę odstawał; Giant Roam 2 -osprzętowo jest już trochę lepiej; Cube Nature Pro lub z osprzętem -do sprawdzenia jako alternatywa; Riverside 920 -kupuje się też "oczami", musi się spodobać to już osobiste preferencje; I jeszcze jakieś alternatywy: Merida crossway 300 Tabou Flow 6.0 KELLYS PHANATIC 90 Warto też pomyśleć, żeby na "start" po zakupie roweru zainwestować w jakieś porządne chwyty.
  20. Dodam, że wolałabym żeby był to rower MTB niż trekkingowy, bo lepiej mi się siedzi w bardziej pochylonej pozycji niż takiej prostej. Myślałam o Romecie Mustangu M1 CS, Giancie Talonie, Krossie Black Edition1, koszt +300zł do tych 2 tysi też wchodzi w grę.
  21. Dokładnie jak @Tyfon79 pisze - tylny hamulec jest po coś, a nie tylko dla zachowania symetrii na kierownicy. Zanim zaczniesz inwestować w nowe hamulce możesz też wrzucić większą tarczę z przodu - 220mm, a jeśli wejdzie to może też z tyłu. Każdej firmie się zdarzają niestety. Hope niedługo wprowadza na rynek linię Evo - trzy modele od DH do Xc, nowe klamki, nowe zaciski, może masz ochotę zostać wczesnym testerem i napisać na forum, czy warto kupić?:)
  22. Cześć☺️ Poszukuję sprzętu głównie do jazdy po asfalcie, ścieżkach rowerowych, czasami jakaś leśna droga, ale to max 30%. Mam 170cm, 55 kg, budżet do 2 tys. Chciałbym by było to coś uniwersalnego, z dobrym osprzętem.
  23. Taaaa... A Mercedes to tylko kremowy... Weź pod uwagę, że nie każdy lubi kolor mydelniczki z PRL... @lukaso_g Wygląda OK. Jeździć, obserwować. Jeśli będą Ci drętwieć dłonie, to mostek krótszy o 10mm.
  24. "Trzeba się ratować tylnym"... co by nie pisać rower elektryczny to nie motor więc polecam nauczyć się obu hebli a nawet w wielu sytuacjach więcej tyłem. Kupa problemów szybko odpada.
  25. Cześć, przymierzam się do zakupu roweru i nie chciałbym kolejny raz wtopić z rozmiarem. Niedawno zakupiłem 2 rowery, które mi nie podpasowały. Triban RC100 w rozmiarze L - za mały, oraz Radon Jealous 6.0 w rozmiarze xl(22"). Triban jest za mały, Radon chyba za duży i ogólnie niewygodny, długi. Przez te porażki i 2 rowery, które muszę teraz sprzedawać chciałbym mieć pewność dobrego zakupu - do 3 razy sztuka. Na eskerze jeździłem w rozmiarze XL i był przyjemny, jednak nie testowałem rozmiaru L. Na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie
  26. Też je mam i póki co nic się nie dzieje. Tzn MZYRH 926. A Wheelupy zamówione u nas jedne od nowego się nie kręciły, a po wymianie po kilku miesiącach już miały luzy.
  27. Ja mam. Są lepsze od tych dawnych, prawilnych wheelupów ze względu na 3 łożyska vs 2 oraz większą i bardziej płaską platformę.
  28. Trochę to uprościłem, chodziło mi oczywiście o oddalenie kierownicy od siebie, czego chciałbym uniknąć.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...