Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[speedbox] chip pod gianta syncdrive 2
chudzinki odpowiedział grzech1991 → na temat → Akcesoria rowerowe
Ale co miałem niby pisać? Że dla co najmniej 95% użytkowników nie ma solidnych podstaw do kupowania elektryka? A może mam pisać, że nie zgadzam się z większością osób twierdzącymi, że 60 Nm to za mało do MTB? Po co? Póki rozmowy nie wchodzą na tematy odbiegające od rowerów to rzadko kiedy odzywam się w tych kwestiach. Ja wiem swoje i to mi wystarczy 🙂. A już najbardziej śmieszy mnie podejście do zakupu elektryka przez wartości Nm i Wh pomijając inne kwestie 😏. Jeżeli natomiast temat zaczyna odbiegać od rowerów to nie pozostaję obojętny... -
[Aliexpress] Sprawdzone zakupy
Greg1 odpowiedział milosh → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Ja na Ali kupiłem koszulkę mtb na długi rękaw POC, więc Endura też pewnie jest 😁 -
Odnoszę nieodparte wrażenie, a wręcz jestem pewien, że ja mam na myśli duuużo gorsze warunki i dlatego nie dagadamy się w tym temacie... 😏
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Greg1 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo mi ktoś kłody rzuca pod nogi... a raczej pod koła -
[Nowy rower] Trek Procaliber vs Cube C:68 elite
KNKS odpowiedział lucixx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Szkoda że w swej mądrości nie dowiedziałeś się że do AXS jest już "nowe firmware" które niweluje do zera początkowe niedociągnięcia 😉. ...po którym następuje "duży przegląd" który już potrafi zdublować ten z SID'a. Zarówno kwota jak i częstotliwością. Wiem cos o tym, bo od lat jeżdżę na Fox. @thetere Co zrobić. Musisz z tym żyć, bo współczesny HT, przeznaczony do ścigania, musi mieć płaski kąt główki i do tego 120mm skoku. Po co ? A po to, żeby chociaż próbować trzymać koło za współczesnymi XC FS, które to obecnie stanowią 90% stawki, nawet na wyścigach o Puchar Sołtysa wsi Orczuchy. A jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to oba przedstawione rowery, przynajmniej w założeniu, służą do ścigania. A stopień trudności wyścigów uległ, w ostatnich latach, znaczącej zmianie preferując rowery o określonej geometrii. Na ryby/grzyby/schadzki możesz jeździć czymkolwiek, ale wyścigowy HT to właśnie rower taki jak Procaliber. Nawet nadwaga tej konstrukcji nie jest przeszkodą, bo i tak jest o jakieś 1,5kg niższa niż porównywalny FS. Poza tym ma na wyposażeniu przyciężkawy dropper. Postępu nie zatrzymasz, nawet jeśli obwiesisz przestarzałą, "kwadratową" ramę gadżetami z logo XTR pochodzących z poprzedniej generacji. Świat już zapomniał o kabelkach 🤣 i nawet złote lagi Kashimy tego nie uratują. - Dzisiaj
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Sansei6 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Aliexpress] Sprawdzone zakupy
Roballinho odpowiedział milosh → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To jest wątek o Aliexpress, a Wy proponujecie Endurę. -
[E-bike] pasek - przekładnia w tylnej piaście - silnik Bosch SX.
pc131 odpowiedział 2marekm → na temat → Elektryczne - e-bike
ja ma Eco Plus w Bosch Performance CX Gen 4 od lipca i w sumie używam tylko tego programu, wspomaha tylko kiedy jest jakiś konkretny opór. Dzięki temu na baterii 625Wh mam zasięg ok 170km, przeliczając to co jeżdżę do tej pory. -
thetere obserwuje zawartość → [Nowy rower] Trek Procaliber vs Cube C:68 elite
-
[Nowy rower] Trek Procaliber vs Cube C:68 elite
thetere odpowiedział lucixx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera. Wiesz w ogóle skąd się wzięła " współczesna " geometria ? Rozumiem, że jest ona uniwersalna niezależnie od tego jak jeździ i gdzie mieszka użytkownik roweru. Oczywiście progresję - płasko, nisko, długo; będziesz polecał mieszkańcowi Mazowsza, Wielkopolski, czy ziemi Lubuskiej, bo to jest optymalne rozwiązanie dla płaskich borów sosnowych. Nie wiem gdzie autor mieszka, nie pokuszę się o sugerowanie jakiejkolwiek geometrii, choć dodam że nawet z nieprzystosowanego do lokalnych warunków MTB, można zrobić adaptacje, zmieniając trochę sześć wpływających na geometrię. PS. Ten Cube jest o pół kilo lżejszy nawet od najdroższego w ofercie Treka Checkpoint, a ma amortyzator 100mm. -
Kupię jak w tytule. Rozmiar M (178cm) Najlepiej na shimano.
-
Tu masz bardzo dobry kanał poświęcony zawieszeniu, w tym amortyzatorom sprężynowym, gdzie gość na bieżąco testuje prawie wszystko, co jest na rynku: https://www.youtube.com/@OtterMTBtech/playlists Z jego testów wynika, że obecnie najlepszymi sprężynówkami są EXT Storia i Ohlins TTX m.2, przy czym ten drugi jest łatwiej ustawić, niewiele tracąc na jakości pracy. Minusem Ohlinsa może być cena w okolicach 4000 zł (vs ok. 2000-2500 za Vivida).
-
[13000] mtb - który z tych dwóch za taką kasę, chodzi o osprzęt
Galvatron odpowiedział zusia → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Sprawdź, czy masz w okolicy serwisy robiące Panasonica. -
Dzień dobry, Jestem studentem informatyki, który przygotowuje się do tematu pracy dyplomowej. Z racji mojego hobby, jakim jest mechanika, chciałbym, aby temat pracy był związany z serwisowaniem pojazdów. Prowadzę analizę na temat problemów, z jakimi na co dzień zmagają się serwisy rowerowe. Moim celem jest zrozumienie, czy istnieje realna potrzeba stworzenia nowej, dedykowanej aplikacji, która rozwiązałaby problemy, z którymi nie radzą sobie obecne programy. Chodzi mi o coś więcej niż tylko fakturowanie i magazyn. Z moich wstępnych obserwacji wynika, że wiele frustracji i straconego czasu generują tematy związane z komunikacją z klientem i dokumentacją: Ciągłe telefony z pytaniem "czy już gotowe?". Spory z klientami dotyczące stanu pojazdu/sprzętu przed naprawą (rysy, uszkodzenia, których "wcześniej nie było"). Trudność w budowaniu historii serwisowej, która byłaby łatwo dostępna dla klienta i podnosiła wartość pojazdu/sprzętu przy odsprzedaży. Brak czasu na rzetelne dokumentowanie każdego etapu pracy (np. robienie zdjęć "przed" i "po"). Dlatego mam do Was, praktyków, kilka kluczowych pytań: Co jest Waszym największym "pożeraczem czasu" lub źródłem frustracji w codziennej pracy, a co nie jest związane z samą mechaniką/naprawą? Czy korzystacie z jakiegoś oprogramowania do zarządzania serwisem? Jeśli tak, to czego Wam w nim najbardziej brakuje? Co Was w nim irytuje? Jaka jedna funkcja w takiej aplikacji sprawiłaby, że powiedzielibyście: "Tak, tego właśnie potrzebuję"? Alternatywnie, proszę o wypełnienie poniższej ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkbBFKm4rDaif4shDPfIqjTs3Bo7yIbyMWy1456HCGnl5z6A/viewform?usp=send_form Będę ogromnie wdzięczny za każdą, nawet najkrótszą opinię. Wasze doświadczenie jest bezcenne i pomoże mi zrozumieć, jakie rozwiązania mogłyby realnie ułatwić Waszą pracę. Dzięki!
-
[Nowy rower] Trek Procaliber vs Cube C:68 elite
Galvatron odpowiedział lucixx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Trek będzie stabilniejszy na zjazdach z racji większego rozstawu kół i bardziej płaskiego kąta główki ramy. Kierownica zintegrowana z mostkiem utrudnia ustawienie kokpitu pod siebie. AXS to nie tylko baterie, o których ładowaniu trzeba pamiętać, ale także dodatkowe elementy, które mogą ulec awarii. Tłumik Rush warto by było w przyszłości wymienić na Chargera. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: mojserwis12d
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
kazafaza odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo morze, może wiać nie będzie -
[Aliexpress] Sprawdzone zakupy
Rafał87 odpowiedział milosh → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Nie dodałem że chodziło mi o coś obcisłego. Z luźnych długich mam endure hummvee choć w nich powyżej 10stopni to już gorąco. -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
marvelo odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
[Nowy rower] Trek Procaliber vs Cube C:68 elite
cervandes odpowiedział lucixx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. No i sam flat top tak sobie jednak pracuje, mnóstwo jest wątków o ludziach którzy przesiedli się ze zwykłych eagli na transmission i nie są zadowoleni. No i waga - Treka jest raczej zaniżona, bo podana bez uszczelniacza. Cuba natomiast zawyżona, tj podana na fabrycznych dętkach Aerothan i łatwo można kolejne 50g urwać nie wydając prawie nic. -
[E-bike] pasek - przekładnia w tylnej piaście - silnik Bosch SX.
dfq odpowiedział 2marekm → na temat → Elektryczne - e-bike
Zawsze jak coś jest jeszcze do SXa battery extender bardzo łatwo zakładany więc nie ma strachu. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Jurek63 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
https://www.gear-calculator.com
-
[Rower crossowy/trekkingowy] damski, cena bez znaczenia
wr81 odpowiedział smw44199 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Trekingowy powietrzny Suntour jest dostępny za 30EUR więc ew. podmiana sprężynowego to niewielki koszt (uwaga - rura taperowana) https://www.bike-discount.de/en/suntour-sf17-ncx-e-rl-air-28-63-disc-tapered-remote-1 -
[13000] mtb - który z tych dwóch za taką kasę, chodzi o osprzęt
Patron920 odpowiedział zusia → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ja bym szukał z Boschem gen 5 jeżeli dą radę w tych pieniądzach. Najważniejsza geometria i wygodna pozycja, reszta później. -
[rower miejski lub trekingowy] Rower dla mamy do 1200zł
StrayRider odpowiedział braders2 → na temat → Miejskie i trekkingowe
W takich typach rowerach(błotniki, osłony) w niższym budżecie trzeba się liczyć z waga 16-18kg. Jak 3 bieg by wystarczały to: INDIANA Moena - koła 28' INDIANA Moena A3B 26 - na kołach 26", ale niższa waga. Coś na 6-biegach: INDIANA X-Road 1.0 Ale tak jak pisałem wyżej warto poszukać lokalnie, w obrębię kilkunastu kilometrów, można na pewno kupić używany rower do planowanego przeznaczenia. Ewentualne ogłoszenia, ktoś na pewno oceni, a dodatkowo można taki rower sprawdzić na miejscu - nie powinno być problemu z jazdą testową. -
[rower miejski lub trekingowy] Rower dla mamy do 1200zł
Greg1 odpowiedział braders2 → na temat → Miejskie i trekkingowe
Nie ma na rynku rowerów z biegami tylko z przodu (nie mówię o jakiś eksperymentalnych wynalazkach)