Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo w lesie e-ulepek czuje się świetnie.
  3. Sorki nie ten link https://www.cube.eu/pl-pl/cube-reaction-slx-slateblack-n-black/843200
  4. https://www.forumrowerowe.org/topic/274643-opony-pirelli-p-zero-race-tlr-speedcore-40/#comment-2539941 https://www.bicyclerollingresistance.com/ Semislick jest przydatny w bardzo określonych warunkach. Np. podczas szybkiej jazdy po suchych nawierzchniach szutrowych. Ja w takich sytuacjach wolę trochę zwolnić i mieć pełny slick który jest szybszy na asfalcie. A na piach czy błoto jest potrzebna zupełnie inna opona - taka która na pewno nie nadaje się na asfalt.
  5. Dealer Treka z Wrocławia twierdził, FX Sport Al 3 (na 2026 rok) to będzie od teraz „podstawowa” wersja FX sporta - na Alu ramie. Rower ma teraz dostać szersze opony w standardzie więc de facto przez najbliższy rok będzie kanibalizujące starcie pomiędzy FX a Dual Sportem - co woli rynek, zostanie w sprzedaży.
  6. @WojtasTaba dzięki za odpowiedź - za dużo info, ale poczytam, może przebrnę https://www.cube.eu/pl-pl/cube-reaction-tm-one-goldenlime-n-black/844100 jakieś opinie na temat cube reaction?
  7. Dzisiaj
  8. Siema Potrzebuje dobrych opon ktore nie przebijaja sie od byle akacji na drodze, teraz mam jakieś do du... opony ktore byly fabrycznie zamontowane i chce je zmienic Mam gravela. to są obrecze: 19 622x23 32h tlr I chce dobre opony na jazdę głównie po ścieżkach rowerowych w miescie/asfalt i tylko 5% jazdy po parku - nie lubię po prostu A dlaczego gravela mam a nie szose skoro glownie jezdze po miescie i asfalcie? A no dlatego ze mam na nim super wygodną pozycje i jezdze tylko w weekendy przy slonecznej pogodzie 2-4h chillowej jazdy, wiec nie obchodza mnie zadne waty, spdki, biale skarpety po kolana itd. Raczej tylko chillowa jazda w wolnym czasie, ale lubie sobie troche deptać w palnik i tak Chce aby można było coś szybciej na nich pojeździć, szerokość najlepiej 33-40mm bo wtedy czuje się najpewniej na drodze i zakrętach (nie mam doświadczenia na wąskich oponach, raz jechałem szosą 25mm opony to mega dyskomfort przy skręcaniu) Jak potrzeba jakieś parametry roweru to piszcie bo totalnie zielony jestem, kupilem rower i jeżdżę, jest to moja tylko poboczna zajawka I powiedzcie co sądzicie o oponach typu: po środku łysy bieżnik, a po bokach są wypustki np te: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-goodyear-county-pd45171/ albo cos takiego https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-grand-prix-urban-pd24214/ Da rade po mokrym przejechac na zakrecie? Jeszcze cos takiego wpadlo mi w oko https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-terreno-zero-g2-0-pd20321/?v_Id=135371
  9. Skoro oba urządzenia są sparowane z czujnikiem prędkości to w którymś musiałeś nie wpisać obwodu koła albo masz ustawiony na auto.
  10. Bo przerąbane, że to już niedziela wieczór
  11. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 14806 km (mtb, szosa + trenażer) [9696 km outdoor] SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) wojtbike - 4059 km (cross) bubulin - 4054 (mtb 27.5 full ciężki / mtb 26 carbon semi slick) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km smw44199 - 3835km (cross) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) revolta - 2340 km ( MTB ) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) Sansei6 - 2001 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  12. Ja bym obstawiał wadliwą uszczelkę tłoczka w klamce. Wysyłaj na gwarancję, a jeszcze lepiej reklamuj z tytułu rękojmi. I nie słuchaj bajeczek o "przepaleniu" bo to jawne robienie klienta w balona.
  13. Jak możesz 400 zł dołożyć to chyba nie ma w tym budżecie lepszej opcji niż Cragger: https://www.bike-discount.de/en/radon-cragger-7.0-3 6.0 jak nie możesz dołożyć, będzie miał chociaż chwalony widelec i, w odróżnieniu od Krossa, czterotłoczkowe hamulce: https://www.bike-discount.de/en/radon-cragger-6.0
  14. Witam, od właściwie samego początku jak kupiłem rower, mam problem z prawą klamką od hamulca oraz z tarczą. Pierwsze naciśnięcie klamki, klamka dosyć mocno się zapada i po 2-3 krotnym naciśnięciu, robi się bardzo twarda i piszczy tylna tarcza. Lewa klamka pracuje cały czas tak samo obojętnie ile razy bym jej nie wcisnął. Rower był już w 3 serwisach, w 2 lokalnych koło mojego miejsca zamieszkania, natomiast, 3 , to już serwis "gwarancyjny" w sklepie/serwisie gdzie rower był kupiony. Diagnoza w 2 pierwszych serwisach na 100% zapowietrzone i trzeba odpowietrzyć. Odpowietrzenie 2 razy robił serwis numer 1 i nic, dalej to samo, serwis numer 2 to samo, odpowietrzali kilkukrotnie, w tym jakąś starą metodą od shimano i nic, kazali odesłać na gwarancję, bo prawdopodobnie uszkodzone są tłoczki w klamkomanetce. Rower pojechał na gwarancję. Po kilku dniach otrzymuje informację, że gwarancja nie będzie uznana, ponieważ hamulce zostały przypalone i z racji złego użytkowania roweru, nie można uznać tej naprawy jako gwarancyjnej. Rower ma przejechane jakieś 1500-2000km aktualnie, w mojej okolicy maksymalny zjazd ma może z 400 m, więc nie wiem jak miałbym te hamulce spalić. Ok, na szczęście bez większych przepychanek, częściowo gwarancję uznali. Przelali ponownie cały układ nowym płynem, usunęli nagar z tarczy, wyczyścili klocki i przetarli papierem ściernym. Odbieram rower od kuriera, wciskam hamulec a klamka wpada całkowicie dotykając kierownicy i dopiero kilkukrotne wciśnięcie klamki sprawia, że hamulec zaczyna działać prawidłowo. Po chwili jednak ta sama sytuacja, klamka wpada i dopiero napompowanie przywraca poprawne działanie hamulca. Pisk tarczy jak był tak jest nadal... Pojeździłem przez weekend rowerem i sytuacja z klamką trochę się poprawiła. Jednak pierwsze naciśnięcie klamka dość miękko wpada (nie wpada już cała dotykając kierownicy) i dopiero drugie naciśnięcie sprawia, że hamulec zaczyna poprawnie hamować. Aktualnie po zgłoszeniu, że hamulec w sumie działa jeszcze gorzej jak przed wysyłką do nich, sklep chce hamulec zgłosić i wysłać do shimano. Załączam jeszcze wideo jak zachowują się hamulce i tarcza. Klamka prawa https://streamable.com/m9xoo2 Klamka prawa 2 https://streamable.com/ap28wp Klamka lewa https://streamable.com/enid5h Tarcza https://streamable.com/nohg5q Pytanie do Was, bo nie za bardzo chce znowu być bez roweru przez kilka następnych tygodni. Czy takie zachowanie, to może być problem bardziej z zaciskiem? Bo z zapowietrzeniem na pewno nie. Nowy zacisk z tego co sprawdzałem to koszt +/- 300 zł, więc byłbym skłonny wymienić go na własną rękę, ale nie mam w 100% pewności czy to na pewno zacisk. Pozdrawiam
  15. Cześć, 180cm 78kg Szukam roweru do śmigania tylko po górach. Póki co trasy 30-60km i najwyżej dla średnio zaawansowanych. Dotychczas kilka razy jeździłem na Rockrider race700 i nie przypadł mi do gustu ze wzgledu na pozycję. Na moim eskerze 1.0 bardzo lubię leżeć, jednak na rockriderze po 30km rozbolały mnie plecy po całej długości. Myślałem nad spróbowaniem czegoś bliżej roweru trail. W tym budżecie jedynie Kross Level 6.0 na osprzęcie sram wpadł mi w oko. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-6-0-sram-pd42036/?v_Id=228514 Wymagania to napęd 11 lub 12, sztywne osie, widelec powietrzny, mile widziane jak najszersze opony. Co przekonuje mnie do levela: dobre heble, napęd 12, dropper Czego sie obawiam: amor powietrzny suntour, rozmiar (wypadam rowno pomiedzy 17" a 18"), patrzyłem po całym Wrocławiu i nie ma gdzie na nim nawet usiąść Jestem otwarty zarówno na XC jak i Trail Pozdrowienia Kuba
  16. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie jeden mały problem. 1x12 34T 10-51 nadal ma większą rozpiętość niż 2x10 38-26 i 11-36. I normalnie 1x12 10-51 istnieje jako grupa Deore. Obojętne czy zawodowcowi czy amatorowi - lepiej, fajniej się jeździ na 1x. Wygodniej się reguluje, czyści, taniej wymienia. Przednia zębatka NW jest o wiele trwalsza od zwykłej bo jest o wiele grubsza. A kasety Shimano 12 rzędowe się regeneruje poprzez wymianę pojedynczych, powszechnie dostępnych koronek.
  17. Hej, porównywał ktoś u siebie wyniki ze BCS300 vs jakikolwiek sprzęt Garmina? Pojechałem wczoraj z BCS300 i zegarkiem Garmin forerunner 255 BCS300 - 40km / / średnia 19km/h / 1900kcal / 570m przewyższenia / kadencja max 121 / puls identyko Garmin - 43km / średnia 17,4km/h / 1400kcal /690m przewyzszenia / kadencja max 111/ puls identyko Oba sparowane jednocześnie z czujnikami kadencji, prędkości, pulsu firmy Magene więc tu nie powinno być rózbieżności na dystansie i prędkości a jednak są. Przy kaloriach bardziej wierzę Garminowi, ale co z prędkością i dystansem? Mapy na stravie narysowało praktycznie identyczne. Czy zakładać, że Garmin liczy dokładniej? Nawigacja po lesie trochę się gubiła, ale jeśli dystans bierze z czujnika prędkości to nie powinno to mieć znaczenia.
  18. Grupy XT i XTR z serii M780 i M980 normalnie były produkowane z opcją 40-28 Nie ma nic w złego w napędzie 1x i jest to bardzo dobry napęd dla zawodników, zwłaszcza jak ma się kilka kaset i kilka zębatek do korby, za każdym razem można sobie dopasować rower do terenu i mieć tylko te przełożenia, które są potrzebne. Problem pojawił się, gdy wmówiono "zwykłym" klientom sklepów, że trzeba kupować takie rowery bo tak jest dobrze. Ze zwykłego, wszechstronnego MTB zrobiono wyspecjalizowany sprzęt tylko do jazdy w terenie, najlepiej zawieźć go samochodem na miejsce i tylko tam jeździć bo tylko do tego on jest. A dalej to już poszło z górki - ramy nie mieszczące większych zębatek, brak możliwości przykręcenia przerzutki, brak miejsca na mocowanie przewodów itp. Oczywiście zaraz w brakującą lukę wynaleziono gravela czyli szosę z grubszymi oponami i napędem rodem z MTB. I tak, zamiast zwykłego MTB hardtail, mamy MTB tylko w teren i gravela do jazdy 50/50 "na twarde drogi z nutką terenowej zabawy" czy jak to tam jutubery reklamowały Sam zostałem przy starej szkole, mam korbę 38/26 i kasetę 11/36. Nie startuję w zawodach, nie liczę kadencji, tętna, nie ścigam się z innymi na ułamki sekund. Jestem zwyczajnym rowerzystą, który chciał mieć rower do pojeżdżenia w terenie w weekend i do pojeżdżenia szybciej asfaltami godzinkę przed pracą albo wieczorem po pracy. I takich ludzi z takimi potrzebami jest sporo tylko teraz nie daje im się wyboru jeśli chcą coś lepszej klasy, powiedzmy od Deore 😕 Bo nawet jak grupa jeszcze oferuje takie napędy, to ram już zbytnio nie ma...
  19. @NerfMe Wczoraj się za to zabrałem i jest znacznie lepiej, klamka nadal klika ale już znacznie ciszej i nie denerwuje już tak na postoju Podczas jazdy faktycznie ciężko to wychwycić i jest zauważalne może tylko przy lekkim hamowaniu na równym asfalcie, i to też jak zwrócimy na to szczególna uwagę. Natomiast w naturalnym środowisku MTB (albo E-MTB jak mój ulep) zupełnie tego nie czuć. Film jak to teraz działa: KLIK Oraz zdjęcie krzywki przed polerowaniem i po: Przed Po Dla porównania lewa klamka której nie ruszałem, teraz to ona jest głośniejsza ale póki co dam jej spokój skoro podczas jazdy nie jest to jakoś wyczuwalne (chyba że kiedyś znów będę miał za dużo wolnego czasu to i do niej zajrzę ) Lewa bez polerki/smarowania. (na zoomie dźwięk jest wyostrzony więc klikanie jest dość mocno wyeksponowane/wyolbrzymione).
  20. Ja mam tylko w wersji na ramie TFS III. Big Nine są na ramach o bardziej skortowych, albo bardziej komfortowych. Te komfortowe są opisywane jako seria TFS (III, albo IV). Ten co wysłałeś wydawało mi się, że to TFS IV, ale w opisie jest, że to rama o geo sportowej, więc trzeba przyjrzeć się bardziej żeby połączyć kropki. Bardzo spoko rower. A biorąc pod uwagę, że jeśli lubisz jeden blat z przodu to można kupić w super cenie - https://cicloscorredor.com/es/p/bicicleta-merida-big-nine-500-es-2024-rojo#/10-color-rojo/30-talla-xl Zwróć tylko uwagę na amor, bo jest interesujący, ale pod warunkiem, że nie jesteś ciężkim gościem. Jest kilka innych ciekawych opcji na rynku, ale biorąc pod uwagę ceę tej oferty to moim zdaniem nie ma 😜 Oczywiście podkreślę, że może nie tędy droga. Może Twoje problemy wynikają z inych przyczyn - np. samego ustawenia roweru.
  21. Przecież dziś chyba bardziej się ryzykuje spotkanie z takim kamikadze na zwykłej drodze bo na DDR-ach to jest choć cień szansy, że zwolnią; Na serwisówce w górach jeden zaliczył zgon ale jaki tam był spadek drogi. Teraz wyoobrażmy sobie, że ktoś tam jedzie spokojnie rowerem i trafia na takiego i kłopoty murowane. Powinno się to tępić jak gatunki inwazyjne czyli mamusia z tatusiem przez rok czasu mają bana na 800+ w razie czego plus srogi mandat. Ale nie bo mamusia jeszcze ryja drze jak synalków namierzyli prawie na drodze ekspresowej. Kiedyś miałem pisać o czymś podobnym do mody gdzie w łatwym terenie nawet miejskim widuję nie małą liczbę młodych osób na rowerach w kaskach typu fullface. Taki ogólnie przerost formy nad treścią. Trzeba mieć siano we łbie by w dzisiejszych czasach info w ręce z filmami włącznie śmigać hulajką bez jakiegokolwiek zabezpieczenia głowy. I znowu złapany młodzian bez kasku to cyk banik na piniądz i sroga kara. Rok czasu góra dwa i mamy 3/4 problemów mniej.
  22. nie wierzę że to przeczytałem. Myślałem, że jestem jedynym człowiekiem na świecie, który robi się blady nawet na widok fajnej centralnej lampki, ale na na tyle wąskim ramieniu, że nie jest idealnie na środku mostka. Latarki cylindryczne montowane gdzieś na kierownicy to dla mnie najgorsze estetycznie zło w rowerach Kupiłem manetkę cues w wersji z krótkim skokiem (dodatkowo jest to wersja z ekranem). Zawsze mnie drażniły długie skoki manetek, dlatego dla mnie jest to jedyny argument za elektrycznymi przerzutkami. Ciężko to dostać, ale pojawiło się na bike24. Faktycznie pomiary wychodzą jak w opisach. Poza tym też trzeba dodać, że skok jest krótszy o chbya kilkanaście procent i (ale) górną dźwignią zmieniamy maks 2 zębatki, a nie 3. W praktyce miałem nadzieję na bardziej spektakularny efekt. A jest tak... "chyba lepiej".
  23. Co to jest rozsądna kadencja? Dla mnie jest to zakres z grubsza 60-100 obr/min. No, może do 120 obr/min przy dokręcaniu, ale na pewno nie na dłuższą metę. Taki najczęściej używany to raczej 75-90 obr/min. Rower górski ma mi dawać możliwość wdrapywania się na strome podjazdy z prędkością nawet poniżej 10 km/h, ale i pozwalać pociągnąć po asfalcie 40-50 km/h bez konieczności przebierania nóżkami jak chomik na kołowrotku. Dlatego nie kupiłem roweru z napędem 1x, ani nawet 2x, tylko 3x, gdzie nawet w góralu 29" mam zakres 521%, czyli więcej niż najszersza kaseta w napędzie x1. No i co to jest ta prędkość przelotowa? Bo czasem przelotowe może być 20 km/h (pod wiatr i lekkie wzniesienie), a czasem 50 km/h (z wiatrem i lekko w dół).
  24. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 14806 km (mtb, szosa + trenażer) [9696 km outdoor] SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) wojtbike - 4059 km (cross) bubulin - 4054 (mtb 27.5 full ciężki / mtb 26 carbon semi slick) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) revolta - 2340 km ( MTB ) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) Sansei6 - 2001 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...