Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Witam. Od ponad pół roku posiadam swojego pierwszego gravela. Wybór padł na Kross Esker 6.0 Rival. Mam w nim opony: WTB RESOLUTE COMP 700x42C Obręcze to: WTB ST I23 Niestety zdarza się że dość często łapię kapcia. Poza tym bardzo ciężko mi się zakłada opony na obręcz. Nawet w warunkach domowych się męczę, a na trasie to jest dramat. Spodziewałem się, że po kilku założeniach nie będzie sprawiać problemów - jednak nadal jest słabo. Zbliża się sezon zimowy i pewnie będę się z tym bardziej męczyć. Jeździłem wcześniej na rowerach crossowych i nigdy takiego problemu nie miałem. Chciałbym dobrać inne opony do tych obręczy, tylko nie wiem na jakie parametry zwrócić uwagę. Moje trasy są mieszane - miejskie i pozamiejskie trasy szutrowe / płytowe - 100km+. Rocznie pokonuję 5000km+ i jestem trochę sfrustrowany, że muszę wymienić opony po kilku miesiącach... Parametry na obręczach to: Aluminium Alloy ETRTO Rim Size 23-622 Inner Rim Width: 23mm Recommended Tire Section Width: 30mm-64mm 29"/700C Dobrze rozumiem, że rower posiada obręcze 29" i opony 28" przez co słabo się ją zakłada? Polecilibyście jakieś opony z wkładką antyprzebiciową, z którymi nie będę się męczyć? Co do oporów toczenia to nie ma dla mnie większego znaczenia.
  3. Będziesz zakładał w jednym czasie dwie pary spodni bo kupiłeś mało sensowny model? W mojej ocenie bez sensu (będziesz więcej czasu poświęcał na poprawianie całości niż jazdę), lepiej dokupić jedne dobre. Nie wiem też czy Northwave Arctic GTX sprawdzą się przy niskich temperaturach, podobno bardziej na włoską zimę ale to zasłyszana opinia. Niemniej co do spodni może coś znajdziesz, bywały takie Gorewear z windstopperem, możesz też szukać w biegowych modelach skoro wkładka niepotrzebna. Większy wybór w niemieckich sklepach niż polskich. Nie wiem jak z długością przy takich parametrach, na mnie L przy 187 cm wzrostu są przykrótkie.
  4. Kilka źródeł i platform, na których inni poszkodowani wymieniają swoje opinie: Trusted Shops – profil sklepu rowerowy.com https://www.trstd.com/pl-pl/reviews/rowerowy-com?sort=date 19 opinii na jedną gwiazdkę (stan na dzień 2025-10-20) YouTube - SKLEP ROWEROWY.COM CO SIĘ Z NIM DZIEJE ??? https://www.youtube.com/watch?v=z6IgflhWtB8 Wiele komentarzy wskazujących na nieprawidłowości w sklepie Artykuł „Co się dzieje z Rowerowy.com? Klienci czują się oszukani” https://4rowery.pl/co-sie-dzieje-z-rowerowy-com-klienci-czuja-sie-oszukani/ Facebook – Post z grupy „Jelenia Góra Podaj Dalej - Ciekawostki, Absurdy, Interwencje, Wypadki” https://www.facebook.com/groups/jeleniagorapodajdalej/posts/1950796808764304/ Strona internetowa poświęcona zebraniu wszystkich faktów oraz wskazówkami dla poszkodowanych (w budowie) https://rowerowycom.pl/
  5. Dzisiaj
  6. Suport najczęściej "pyka" co pełny obrót. Sprawdziłbym: mocowanie koła tylnego - pewnie masz QR - odkręć i jeszcze raz przykręć koło. Sprawdź pedały - nie masz SPD więc będzie Ci dość trudno pedałować jedną nogą - ale może uda Ci się jeśli drugą nogą będziesz tylko delikatnie podciągał sprawdzany podciągał do góry. Sprawdź sztycę. Jeśli masz suport HT2 BSA - zobacz czy nie masz luzu na osi korby. Zobacz czy któraś szprycha nie jest wyraźnie luźniejsza w naciągu od pozostałych.
  7. ....a pamiętam jak dobry wynik na BikeMaraton w Polanicy zrobiłem kiedyś na GT na Alivio i amorze Suntour XCM i mechanicznych hamplach Tektro. Ale tak serio pod starty w górach to warto zainwestować w dobrego amora z manetką, hample i napęd. Swojego czasu decathlon miał dobrą ofertę na XC. Z tego co pamiętam bo po x latach startów mtb porzuciłem temat na rzecz szosy i gravela.
  8. Dzień dobry 🙂 Może zacznę od początku. Żona zmieniła rower na gravel i jak kiedyś ona goniła mnie na MTB(miała Cannondale, a ja jej Cube'a), tak teraz ja ją muszę gonić. Mam rower elektryczny Cannondale Trail Neo 4 rozmiar L (link poniżej) i stary rower żony Cube access race woman w rozmiarze M (ma 182 cm wzrostu, więc chyba rower trochę za mały na mnie) Sam jeżdżę elektrykiem, ale jak jeżdżę z nią, to nie będę brał elektryka, więc jeżdżę jej starym Cube'm. Cube fajnie się jeździ, fajnie siedzi ale np: po 40 km jestem zmachany, a żona w dobrej formie. Na swoim Cannondale elektrycznym często potrafię jechać dłużej i 27km/h gdzie silnik już nie pomaga. Siedzi mi się na nim idealnie. Rower marzenie, ale waga i silnik. Powoli wyrastam z elektryków. Próbowałem graveli, ale jakoś nie czuję tej pewności na tym rowerze. Najlepiej siedziało mi się na gravelu Romet NYK 3.0 SRAM, ale to gravel i nie czuję się pewnie jak na MTB. Znalazłem taki rower w fajnej cenie. Romet Monsun 3.0 lub 3.1. Osprzęt mi się wydaje, że jest spoko. Pytanie, który ma lepszy ? Czy w ogóle rower jest wart uwagi ? Na pewno bym brał ramę XL. Moje dzieci biorą udział w Poland bike marathon to może i ja kiedyś wezmę udział 😁 Czy jednak przekonać się do graveli ? Nie wiem czy pomoże, ale napiszę reach i stack dla Rometa i Cannondale. Romet reach: nie znalazłem , stack dla XL :635 Cannodnale: reach: 45.0 stack: 63.4 Mam nadzieję, że da się zrozumieć to co napisałem. W razie pytań pozostaję do dyspozycji 🙂 Najgorsze, że nie ma gdzie zobaczyć tego rometa w pobliżu Warszawy w rozmiarze XL. Linki do rowerów: Cannondale trail neo 4 Romet Monsun 3.1 Romet Monsun 3.0
  9. Pamiętaj, że miałem niżej siodełko, patrząc na Twoje foto to tak z 10cm niżej, a przy wygiętej podsiodłówce to się przekłada na większy efektywny kąt podsiodłowej, więc miałem efektywnie krótszą TT. Do tego mostek 31mm i kierownica z gięciem do tyłu 12 stopni i taką geometrią, że faktycznie przybliżała chwyty do fotela, więc wszystkie te rzeczy trochę skracały pozycję. Ale na grawele nie plujemy. Grawele są dobre, miłe i pożyteczne:) A niektóre nawet ładne. Moxie to dla mnie też był eksperyment, a dokładnie eksperyment pod tytułem "czy przy moim wzroście da się jeździć na bardzo długim rowerze". Eksperyment był udany i nie żałuję niczego:) Upewnił mnie w tym, że dzielność roweru w trudnym terenie to głównie sprawa geometrii, oraz że stylem jazdy można opanować rower za długi według powszechnych przekonań. A to taka piękna rama była...
  10. musisz koło wysunąć w widełek, żeby mieć dostęp do osi. Jak masz już linkę założoną to nie wyciągaj koła całkiem z ramy Na pieście/osi masz znaki które mają pokrywać się ze znakami na tej blaszce z prowadzeniem linki, potem bierzesz ten mały pierścień (jest luzem) "lockring'. On też ma oznaczenie (żółty punkt zdaje się), ustawiasz go tak aby pokrywał się z punktem na prowadnicy linki, jak się ustawi, to przekręcasz "lockring" w prawo (będzie czuć klik).
  11. Wygląda to na problem z geometrią ramy, więc niewiele z tym zrobisz, a kombinując z offsetem tylko zepsujesz prowadzenie roweru.
  12. Pod względem wyposażenia najlepsze opcje to: 1) Radon; 2) Stevens; 3) Lapierre; Niestety nie wiem, jakiej jakości jest rama Stevensa. Unikaj przerzutki SX, bo jest bardzo słabej jakości i możesz mieć problem ze zmuszeniem jej do poprawnej pracy. Kupowanie widelca Rock Shox Silver to też ryzyko, bo trwałą, dobrej jakości powłokę górnych goleni ma dopiero wyższa seria Gold.
  13. Ja to w ogóle nie wiem jak Ty na tym jeździłeś dla mnie jest na styk, jestem dobre 10cm wyższy, a i tak zamówiłem do niego najkrótszy mostek jaki znalazłem. Oczywiście tak jak mówisz, jak jest stromo, i nieważne czy w górę czy w dół, to jest zupełnie inna rozmowa. Te "bez sensu" to z przymrużeniem oka oczywiście, bo od kiedy to rowery muszą być racjonalne? Dla mnie to poligon doświadczalny do zrozumienia geometrii, lubię jeździć na wszystkim (poza grawelami, hatfu). No i zainspirowany od jakiegoś czasu podejściem Petera Verdone co do "forward geometry", postanowiłem wskoczyć na tego kunia i organoleptycznie przekonać się, z czym to się je. Jest kilka niedociągnięć pomiędzy Moxie a tym, o czym rozprawia Pioter, ale ja mam czas i palnik. Będę informował o przebiegu eksperymentu, może kogoś to zainteresuje. A temat doświadczenia brzmi następująco: Czy nowoczesna geometria MTB ma zastosowanie w rowerze ATB - moim zdaniem (i nie tylko moim) tak, chociaż może się okazać, że akurat nie w przypadku dyskutowanego tutaj egzemplarza. Pyrsk!
  14. Trudno mi będzie to powiedzieć bo właśnie kupiłem o rozmiar większą żeby mieć luźniejszy krój na mtb i żeby lepiej pasowała na 'cywilne' ubrania Wg producenta powinna być dopasowana ciasno jak typowa koszulka szosowa Van Rysel RCR2, ma też przypięty w środku 'chlapacz' który może sięgać jeszcze niżej (albo być dodatkową warstwą ocieplenia kiedy jest złożony).
  15. jak tą zębatke osadzić na tej piascie. Jest luznaaa jak widac.
  16. jeden z powyższych tematów jest mój, podobnie jak ty mam problem bo mnogość tego wszystkiego przytłacza. Potem idziesz do sklepu, a tam Ci mówią zupełnie co innego. Sam najmocniej zastanawiam się nad tym https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/ , tylko ponoć ma on bardziej sportową sylwetkę i nie za bardzo wiem czy będzie mi to pasowało ...
  17. p.s. bo nie mogę edytować. Warto spytać w jakim terenie chcesz tej szosy używać. Poza samą ramą i pozycją ważne też będą przełożenia i noga jaką dysponujesz. Dla przykładu Defy vs Tcr to mamy tutaj 50/34-11/36 vs 52/36-11/34....czyli Defy ma bardziej miękkie przełożenia , którymi ogarniesz każdy chyba podjazd, a jak na zjazdach nie zależy Tobie na jakiś kosmicznych prędkościach to 50 blatu wystarczy. Z tego co piszesz to może faktycznie Defy, czy RoadMachine mogą być dobrym wyborem. Na kanale YT roadracing.pl masz testy/recenzje tych dwóch rowerów.
  18. Miałem podobną sytuację w szosie i byłem przekonany, że dziwne dźwięki pochodzą ze strony napędu, nasilałby się wraz z mocniejszym pedałowaniem, okazało się, że wydobywały się one z piasty i starczyło zrobić jej serwis, również w innym przypadku w fullu strzelały mi szprychy podczas pedałowania dając złudne wrażenie, że pochodzi to z okolic napędu.
  19. Jak słowo uzupełnienia - 5 stów to tylko żeby usunąć awarie i braki, upgrade to dodatkowy wydatek dlatego myślę o czymś nowym. W obecnym najbardziej przeszkadzają mi pedały, przerzutki (dramat) i hamulce. Amor i waga jest drugorzędna. Dzięki waszym wskazówką zacznę zatem od tych elementów (oprócz pozycji na rowerze bo to najważniejsze imho.).
  20. @DyktaTusek bierz raczej L. Ja przy moich 182/82 biere XL czy to YkYWBike, Rion i pasują dobrze.
  21. Takie gadanie wariata, to forum rowerowe nie tylko Ty nastukałeś 100 tyś. Jeździsz na tym rowerze szosowym i nigdy nie uciekałeś do rowu, pobocza, bo ktoś wyprzedzał na 3? Nikt nie wyprzedzał cię na na szerokość liścia? Ja jak jeżdżę to jak widzę drogę podporządkowaną to już mam odruch trzymania ręki na klamce od hamulca, chyba z trylion razy miałem wymuszone pierwszeństwo. Dziwi mnie twoje zaufanie do kierowców, rozejrzyj się po znajomych co mają prawojazdy, ja widzę to przynajmniej 1/3 zabrał bym to uprawnienie, a jeżdżą. W którym kraju więcej ludzi jeździ na rowerze, tam gdzie jest rozbudowana sieć dróg rowerowych, czy tam gdzie ich nie ma?
  22. Pewnie się przestraszyli, że Garmin ich kupi
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...