Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. I taką jazdę to ja szanuję. Ostatnio zaszłyszane w niedzielę na szlaku: "omijam kałuże lub przejeżdżam wolno bo chce mieć czysty rower" - ja tego nie rozumiem, im więcej błota na rowerze tym więcej mam radości
  3. Hej ! Totalnie przespalem temat zmiany lancucha i kasety w tym roku (i w poprzednim tez) w swoim Eskerze, jak sprawdzilem stan napedu to widze ze stan zebow na blacie jest oplakany, co ktorys praktycznie jest krotszy o polowe. Dodatkowo zaczely sie jakies stuki z okolic korby. Poradzcie co z tym zrobic ? Czy mozna po prostu zmienic sama tarcze czy szukac nowej korby? Korba jest na kwadrat do tego wiec nie wiem jak z dostepnoscia tego typu tematow. Korba jest 46/30t, 110/80 BCD, naped 2x8 na Clarisie. Pozdr !
  4. Dawno nie widziałem czegoś podobnego 🙂.
  5. bo pan ze Słoweni spotkany na jednym z campingów w Austrii tym pojazdem zwiedził pół Europy
  6. Dla dzieciaka kup z takimi pinami jak środkowa pozycja ze wskazanych - czyli piny od strony podeszwy zakończone na okrągło. Nie ranią goleni jak w przypadku pinów ostrych (czyli np. tych gdzie pinem jest gwint śruby).
  7. Okazja rządzi na pepperku więc za chwilę zniknie
  8. Zależnie od stanu parę stówek, rower może być mało używany w dobrym stanie a może być zajechany. Amortyzator najtańszy uginacz może być już w środku skorodowany i słabo działać a one długowieczne nie są. Napęd może być zajechany do wymiany. Hamulce hydrauliki pytanie czy gdzieś nie ciekną, czy wszystkie tłoczki w miarę równo pracują. Nic nie napisałeś o stanie roweru a to jest najważniejsze.
  9. Bo figurka.😉 Pozdrow'er😘
  10. Chciałbym raczej nim po szosie polatać i przywrócić go do stanu "jak z fabryki". Napęd 3x8 raczej zostawię. Na tą chwilę rower jest w sklepie Giant i czekam na wycenę naprawy. W klamkomanetkach nie mam śrub kontrujących do regulacji linki. Zębatki zjechane już jak zęby rekina (jak to Pan w serwisie ujął), łańcuch przyrdzewiał. Koła niestety też do wymiany, nie ma co tam ratować.
  11. Cześć. Poszukuję bardzo lekkich platform aluminiowych z wkręcanymi pinami. Pedały będą używane w ogólnie pojętym MTB dla chłopca 8 lat (35 kg). Używa butów Five Ten, rozmiar 38. Na co zwrócić uwagę?: Ilość pinów? Jak rozmieszczone piny na platformie? Wymiar platformy? Wstępnie wybrałem takie trzy pozycje: https://pl.aliexpress.com/item/1005009054755575.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000047735641047"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/1005001998526605.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000045889188038"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/32955146100.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000025411310230"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol
  12. Dzisiaj
  13. Tak jeżdżą zawodowcy: https://www.youtube.com/shorts/Ry6fOtsc83w A tak jeżdżą mistrzowie: https://www.youtube.com/shorts/mdVDyOyp434 Nie nazywasz się Peadcock? Prawdopodobnie nie umiesz w tarcze. Jeżeli nie ma konieczności - bo już nie ma innej konfiguracji w zakresie cenowym, który Ciebie interesuje, to w życiu nie kupiłbym ani tarcz, ani hydrauliki. Nie muszę wchodzić w zakręty pięćdziesiątką. Trzydziestka daje radę. Bez kompleksów i bez napinki. Polecam. 🙂
  14. A może jakaś "świeża" używka? Np. coś w tym stylu: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-gwarancja-CID767-ID16U6eJ.html Tak jak ktoś radził powyżej możesz pochodzić po sklepach (pojechać nawet do CR we Wrocławiu), posadzić tyłek na jednym rozmiarze i drugim, przejechać się wokół parkingu i zobaczyć co powiedzą pierwsze odczucia. Czytałem niedawno jakieś opracowanie, gdzie obalono tą teorię. Przebadano ileś tam osób i były podane wyniki. Jak znajdę to wkleję
  15. Tylko największy rozmiar cię interesuje. Ale to jest damski rower i rekomendacje są dla kobiet. Kobiety mają inne proporcje ciała niż mężczyźni - przy tym samym wzroście dłuższe nogi i krótszy tułów = potrzebują krótszej a wyższej ramy żeby niwelować różnice wysokości pomiędzy siodełkiem a kierownicą. Wybierając rozmiar (patrząc na fizyczne długości rur a nie jakieś oznaczenia producenta) kierując się "męskimi" kryteriami pozioma 551 jest na te max ~180 cm wzrostu.
  16. Tak jak pisałem - nie wiem, jak to działa ale sam jestem ciekaw, jak będę miał chwilę to może coś na YT się znajdzie
  17. Wczoraj
  18. Jedź do sklepu, pomacaj i usiądź. Zapłać więcej, ale wybierz lepiej dopasowany rower. U mnie sprawdził się gabaryt dla "wyższej" osoby z rozmiarówki producenta, do którego dokupiłem korbę z krótszymi ramionami. Przez internety - sorry - nie da się. Ale też powiem, że z Rometem się udało mi dogadać, że jeżeli rama nie będzie mi pasować, to mogę wysyłkowo zwrócić rower. Oczywiście powiedzieli, że jak będzie widać, że rower jest jeżdżony (np. piach w łańcuchu, czy ślady choćby niewielkie, na oponach), to mi kasy nie zwrócą*, ale sposób zapakowania przy zwrocie nie musi być idealny (ale ma być bezpieczny!). *Wykombinowałem większą salę do sprawdzenia.
  19. Na forum dominują wątki w stylu: "szosa za X PLNów, jaką polecacie". Chciałbym podejść do tematu w nieco inny sposób. Nie znam się na wszystkich detalach, niektóre rzeczy we współczesnych rowerach są dla mnie przereklamowane, a wartości innych zupełnie nie rozumiem. Ale co zrobić - przecież nie obrażę się na życie. 🙂 Oczywiście są też i takie ficzery w aktualnych rowerach, które mi się podobają. I to bardzo. Obecnie śmigam na najtańszym krosie i na szosie sub-entry. Po robocie rower nie odrzuca mnie i spokojnie kręcę ok. 40-60km, a w weekendy jak wymyślę fajną trasę, to robię dłuższe wypady 100 - 150, czasem 200. Choć tu z powodu bezpieczeństwa i przejazdów przez miasta często wygrywa kros. Do tego mam w pobliżu fajny podjazd, z którego dość chętnie korzystam. W każdym razie trend jest stały i utrzymujący się, więc jestem skłonny przesiąść się na ciekawszą szosę. Mam świetne doświadczenia z clarisem i odczułem korzyść po przesiadce na tiagrę. Jednak nie mam obsesji w przejściu z dziesięciu rzędów na dwanaście. Tu wyznacznikiem byłaby dla mnie raczej korzyść w przejściu na elektronikę. A z drugiej strony chętniej bym rozważył za zaoszczędzoną kasę dokupić drugi komplet kół - choćby po to, by mieć dwie konfiguracje kaset (co z pierwszej strony pewnie by załatwiła dwunastorzędowa kaseta...). Czego bym chciał? Przyjeżdżam do jakiegoś sklepu/salonu rowerowego. Mierzą mnie w tę i we w tę, zamawiamy ramę i osprzęt (chyba, że jakimś cudem wszystko mają na miejscu), montują to, dopasowują i dokręcają do moich gabarytów, wyjeżdżam szczęśliwy. Szosa raczej aero. Zakres kosztów 8-15k, żeby mieć fajnie dopasowany rower z pedałami. I tu podkreślę: wolę mieć lepiej dopasowany "gorszy" rower niż gorzej dopasowany "lepszy". Gdzie? Najlepiej południowo-zachodnia Polska. Chociaż jak będzie warto, to do Poznania, czy Krakowa też dojadę. Więc dla jasności: gdzie najwygodniej kupić szosę?
  20. Co prawda nie robiłem, ale chętnie się uczę, dlatego nie stanowi to problemu. Za to brak narzędzi już może nim być, bo średnio kalkuluje się kupować dedykowane narzędzia pod jakąś cienką piastę, a do bębenka potrzebowałbym je dokupić. Także temat bębenka odpuszczam, ale chcąc jeździć łożyska muszę przesmarować, a już przeciągnąłem interwał biorąc pod uwagę to o jakiej "jakości" piast mówimy. I tak muszę jeszcze dokupić klucze do konusów bo okazuje się, że do przodu trzeba 20, która jest jakimś nietypowym i słabo dostępnym rozmiarem. Sugerowałbyś wymianę na coś konkretniejszego i bardziej współczesnego? Przyznam że po głowie chodzi mi wymiana kół, ale już nie w tym sezonie.
  21. @Mihau_Moje wymiary to 177 cm wzrostu, przekrok - 87 cm, tułów - około 60 cm na siedząco. Ramię - 60 cm. Waga - ok. 70 kg. Więc jak miałbym brać to i tak nie wiem, czy miałbym zamówić rozmiar 53,5 cm, czy 55 cm. Według CR to na mój wzrost jest 55, ale na innych stronach widzę inne rekomendacje dla tego modelu, np. na szybkierowery.pl (https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-emilia-disc-tiagra-2025/) jest taka przedziałka: – XS/48 (na wzrost ok. 154-162 cm) – S/51 (na wzrost ok. 162-172 cm) – M/54 (na wzrost ok. 172-179 cm) – L/56 (na wzrost ok. 179-186 cm) Czy mógłbyś mi jakoś pomóc z doborem rozmiaru? Czy z takimi wymiarami mogę brać któryś z tych rozmiarów w ciemno, czy może skorzystać z jakiegoś kalkulatora?
  22. Dzięki za odpowiedź. W mojej błogiej nieświadomości nie wiedziałem, że da się z misek na koronki zrobić stery na łożyska maszynowe. Teraz wiem... Kupiłem stery Tokena TK035A-55-BK. Mam dobre doświadczenie z firmą token i mam nadzieję ,że się nie zawiodę.
  23. No rozmiary małe są, największy tak na ~180 wzrostu. Masz też szersze siodełko ale to akurat i tak trzeba pod siebie dopasować więc żaden problem. Zwykle też damskie wersje mają węższe kierownice ale to już sobie poszukaj czy w tym przypadku też tak jest. Nie da się kupić w tym budżecie nic lepszego sprzętowo, to jest genialna oferta. Tylko hydraulika. Szczęki można brać kiedy kupujesz jakąś ciekawą używkę za dobrą kasę a nie przy nowym rowerze.
  24. Dzień dobry, zastanawiam się nad zakupem pierwszego roweru szosowego do ok. 3000 zł i jest to już raczej górna granica. Stawiam na nowy rower. Ma to być rower do szybkiego kręcenia kilometrów i jeżdżenia też na dłuższe, ale szybsze trasy typu 200 km. Ważne jest też dla mnie, żeby rower był tani w utrzymaniu.Teraz sezon zacząłem kupując gravela Rometa Finale (https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-romet-finale/_/R-p-X8951920), ale zauważyłem, że lwią część "dupogodzin" spędzam na asfalcie i chciałoby się jednak coś lżejszego i stworzonego do szybkiej jazdy. Czy w ogóle ma sens taka zmiana? Najchętniej bym zostawił sobie Rometa na luźne kręcenie kilometrów z dziewczyną po lasach i ścieżkach, a samotnie wybierałbym się na szosę, bo czuję, że prędkość na asfalcie daje mi najwięcej frajdy. Natrafiłem na taką sensę https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-emilia-disc-tiagra-pd23168/?v_Id=261260 , wydaję się to być przyzwoity rower w tej cenie. Jedynie zastanawiam się czy to nie będzie problem, że jest to wersja damska, a jestem mężczyzną? Czy Waszym zdaniem to dobry wybór w tej cenie, czy może lepiej jeszcze poszukać czegoś innego? A może opłaca się poczekać do zimy na wyprzedaże i wtedy w podobnym budżecie da się dorwać coś lepszego sprzętowo? Iść w tiagrę i hydrauliczne hamulce jak w tej Emilii, czy może celować w jakąś niepełną 105 i hamulce szczękowe? Dziękuję i pozdrawiam. 😁
  25. Masz regulację napięcia wstępnego sprężyny. Może trzeszczeć bo nie ma tam oleju a powinien być.
  26. Na te piasty szkoda czasu. Ale jak już chcesz się w to bawić to pytanie czy już kiedyś to robiłeś i czy masz potrzebne narzędzia.
  27. Jakieś 1000km temu złożyłem sobie rower na starej ramie univega alpina 570 (26")z napędem 1x8 38x11-42. Przejście na tarcze 32 to tak mniej więcej zmian o jedno przełożenie lżej. W założeniu miał to być rower na dojazdy do pracy, a okazało się że nadaje się do wszystkiego. Zarówno na szosę i wycieczki typu Kraków-Kudłacze, jak i Lasek Wolski. Czasem na dłuższych podjazdach ponad 15% trochę brakuje, i przy dokręcaniu na zjazdach przy ponad 50km/h też się kończą obroty. Tak że jak będziesz miał zestaw z tarczą ~32 lub 34 i kasetą 10-5X to na 99% ci wystarczy.
  28. Zachód słońca chwilę po deszczu sam sobie nakłada filtry na aparat.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...