Witam. Jestem posiadaczem Scotta Sparka 970 z roku 2020 . Co jakiś czas dokonuje ulepszeń ze względu na jego ograniczenia sprzętowe. Wymieniono:
przerzutka z SX na NX,
manetka z SX na GX,
hamulce z MT200 na SLX,
suport z SRAMOWSKIEGO PF na Token Press Fit BB4129 DUB,
pedały na SLX.
Czas na upgrade bębenka bo już zaczyna pokazywać ślady zużycia. Jeżeli chodzi o piastę przednią jest tam boost i sztywna oś (Formula CL811 / 15x110mm). Z przodem jest, wiadomo, OK. Tył zaczyna mnie lekko mówiąc denerwować. Nie dość, że nie ma tam sztywnej osi tylko szybkozamykacz, to jeszcze jakość piasty Formula CL2241 / 5x141mm jest dyskusyjna. Ciągle coś strzela, kaseta faluje...Czas na ulepszenie.
W związku z powyższym mam do was specjalistów kilka pytań:
- Czy w tym modelu jest szansa na zmianę z szybkozamykacza na sztywną oś? Wiem, że sztywność będzie albo mało, albo wcale nie zauważalna ale uznałbym to i tak za upgrade do którego dążę. Jeżeli da się to dokonać to proszę o informację jak to zrobilibyście i czy jest to opłacalne. Wiem, że łączyłoby się to pewnie z wymianą piasty, przeplotem koła, zakupem haków i sztywnej osi. Nie wiem jedynie czy da się to zrobić w mojej ramie bazowego Sparka.
- Jeżeli nie da się przemianować na sztywną oś, to co zrobić z piastą Formula CL2241 / 5x141mm. Jakie są zamienniki i co ewentualnie trzeba zrobić żeby inny rozstaw niż 5x141mm pasował. Jeżeli chodzi o piastę nową to ile wydać by stosunek jakość/cena działał w pełni.
- Jeżeli odradzacie wymianę piasty to co zrobić? INACZEJ, CO BYŚCIE ZROBILI NA MOIM MIEJSCU...