Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. "7Anna powstała 24 lata temu, ale nawet w branży mało kto kojarzył, że to ta firma stała za takimi markami jak NS Bikes, Octane One, Creme czy później Rondo." Tu właściwie można przestać czytać, za chwilę i tak jest paywall. Kobyliński bez dwóch zdań zrobił kawał dobrej roboty, bez niego było już tylko gorzej. Rondo - bardzo fajne rowery, ale... Sama firma 7Anna to jakaś kpina. Dodzwonić się do nich nigdy nie dało (bo i znaleźć aktywny (!) nr telefonu to jakaś abstrakcja. Na maile odpisywali różnie - czasem w jeden dzień, czasem po tygodniu, najczęściej w ogóle. Załatwienie jakiejkolwiek sprawy urastało do rangi niemożliwego. W panelu b2b praktycznie nigdy niczego nie było, nie mówiąc już o perypetiach z dostępnem do niego. Także z mojej perspektywy - nic dziwnego.
  3. Akurat TEN przymiar to jest arcykozacki i szanuj go. Zwykłe blaszki są gówno warte, ale ten pokazuje precyzyjnie poziom wyciągnięcia bez konieczności rozpinania łańcucha i jego wieszania. A do autora: raz w życiu miałem HG40 i też doleciałem do 700km przebiegu i był 1% HG71 kupuj. Bardzo je sobie lata temu na ósemce chwaliłem.
  4. Jest sens rotacji łańcuchów nawet tych w 8 biegowych napędach. Rachunek jest prosty. Kupujesz kasetę i 2 łańcuchy. Razem za ok 300 zł Jeździsz rotując łańcuchy aż zajeździsz oba i przy okazji kasetę. W drugim wariancie kupujesz łańcuch i kasetę za ok 200 zł. Zajeżdżasz napęd i znowu kupujesz łańcuch i kasetę. Po zajechaniu 2 łańcuchów wydałeś w sumie 400 zł. Przykładowy zestaw to: W porównaniu do pierwszej opcji o 100 zł więcej. Opłaca się rotować?
  5. sugeruję zajrzeć w tabelki, bo to jest taka dosyć długa M-ka, zwłaszcza jak na pełnosztywny rower - 610mm ETT i 445mm ricza - także taka niby emka, ale trochę elka
  6. Dzisiaj
  7. No i bracie właśnie o tym piszę! Dlaczego ja mam "dbać" o polskie firmy? Dlaczego mam psuć wolny rynek? Jeśli ktoś nie potrafi odnaleźć się w biznesie to niech wraca do PRL i gospodarki kierowanej.
  8. Sprzedam, tel. 694524542
  9. @Rybus85 Nie zrozumiałeś. Nie widzisz różnicy między chińskim producentem, który prowadzi zarejestrowaną działalność w UE, urządza sieć dealerską, która zatrudnia pracowników w kraju przeznaczenia, płaci podatki, a firmą krzak z Temu/Ali która wysyła badziewie do UE w zawoalowanych paczkach licząc że oszuka system podatkowy/akcyzowy ? Jeśli nie widzisz, to nic nie poradzę 🙄. Trzeba było zostać w PRL. W systemie kapitalistycznym sam musisz zadbać o siebie. Co nie zmienia faktu że "chińskie" platformy sprzedażowe działają na szkodę przedsiębiorców w krajach UE. Inny punkt widzenia ma przedsiębiorca, a inny statystyczny Janusz, tyrający za najniższą w systemie trójzmianowym cieszący się że kupił dętkę 12zł taniej, czekając 24 dni na dostawę. Życie...
  10. Bo Trójstyk granic PL-LT-RUS (Wiżajny): Dacie wiarę, że znad Wigier i z powrotem, na 120 km było ponad 800 metrów przewyższeń?
  11. Widać to jak podchodzi do klienta producent europejski i chiński 🤦 To co ostatnio prezentują nowe europejskie auta w porównaniu do chinoli to kpina. Wystarczy spojrzeć chociaż na ostatnie nowe Mercedesy. Robione na odpałę. Klient i tak kupi... Niech tak robią dalej. A potem zdziwienie że chiński rynek coraz bardziej się rozwija i wypiera rynek europejski.
  12. Ale chodzi o to, że to @Wojcio dobrze liczy, a my mamy manierę i liczymy po swojemu. Przekładnie mechaniczne - przełożenie, obliczenia, rodzaje, dobór - EBMiA Przełożenie kinematyczne przekładni mechanicznej Podstawową cechą każdej przekładni mechanicznej jest przełożenie. Przełożeniem kinematycznym przekładni nazywa się proporcję prędkości kątowej koła czynnego do prędkości kątowej koła biernego. Przełożenie kinematyczne można jednocześnie określić jako stosunek prędkości obrotowych: W zależności od wartości przełożenia rozróżnia się następujące rodzaje przekładni: – reduktory (przekładnie zwalniające, >1) – prędkość kątowa koła biernego jest mniejsza od prędkości kątowej koła czynnego – multiplikatory (przekładnie przyspieszające, <1) – prędkość kątowa koła biernego jest większa od prędkości kątowej koła czynnego.
  13. /edit Nie doczytałem, że tylko roweru z decathlonu wchodzą w grę. Jest bardzo fajna promocja teraz, za ~2400: https://www.pepper.pl/promocje/kona-mahuna-rockshox-deore-1x10-1100080#comments
  14. Aha, aha a później na pewno, na sto procent te prawa ekonomii zadbają o statystycznego Kowalskiego. Nie będzie tak, że statystyczny Janusz o którego ten Kowalski dba wyda zarobioną kasę na jacht za granicą a nie na "obieg w którym sam się obraca".
  15. Statystyczny Kowalski powinien zdawać sobie sprawę z podstawowych praw ekonomii, w tym tych mówiących o obiegu pieniądza, zamiast ekspediować swoje PLN poza obieg w którym sam się obraca...
  16. Jeżeli to jest bąbel i pracuje przy naciskaniu to bym reklamował ( chyba, że wyrwałeś rower w jakieś super cenie ), ale jest prawdopodobieństwo, że prędzej czy później to odpryśnie. Mam rower w czarnym macie, jest ciężki w utrzymaniu czystości, ale nie ma takich przebarwień, tu jest albo ultracieńka warstwa, albo jest to po prostu karbon pokryty bezbarwnym i stąd takie przebarwienia.
  17. Bardziej by mnie interesowało co było nie tak z camelbackiem.
  18. Statystyczny Kowalski powinien zacząć dbać o własne dobro a nie przejmować się biznesami innych ludzi. Patriotyzm ekonomiczny to raczysko.
  19. Kellys soot 20 - sam wciągnąłem w zeszłym roku. Rama o bardzo przyjemnej geometrii. W tym roku włożyłem do niego kilka gravelowych gratów i też jest nieźle. Jedyny minus wąskie obręcze - prawdziwego gravela się z tego roweru nie zrobi.
  20. Ja bym burchla w nowym rowerze nie zaakceptował. Przebarwienia by mi nie robiły.
  21. Wczoraj
  22. A brales te 5mm wiecej? ja mam problem ze w zaleznosci od buta rozni sie dlugosc potrzebnej wkladki, juz nie mowiac o jego szerokosci. nike mam 28.5cm, adidas 28cm a new balance 29.5cm ja się przymierzam do xc502 wide tylko że nigdzie nie ma mojego rozmiaru 45/46
  23. Cube produkuje wersję easy entry w rozmiarze 62 cm, na bike- discount są 4 modele w cenie trochę powyżej 2500 euro. By jeszcze podnieść kierownicę można zawsze zmienić mostek na regulowany. O rower o rozmiarze powyżej 62 cm jest ciężko. Zacznijcie od przymierzenia się do największych rozmiarów różnych firm by wiedzieć jakiego rozmiaru szukacie - potem dopiero możecie szukać odpowiadającego wam modelu w odpowiedniej cenie.
  24. Odnośnie rozmiaru, to (raczej) będziesz Pan zadowolony.
  25. Zawieszenie swojego fulla serwisuje raz w roku, przed sezonem. Jakbym miał serwisować co 125 h jazdy to chyba wolałbym co roku kupować nowy rower, byłoby taniej
  26. Dodatkowe zdjęcia na siedząco. Tak. Zatrzymałem ją mniej więcej na takiej wysokości aby nie było za wysoko. Co z tymi przebarwieniami? Tak powinno być? Wygląda to słabo. Jeszcze gdyby nie ten burchel, którego można naciskać. Może na zdjęciach nie jest to widoczne, ale wygląda to tak jak by pod spodem było trochę powietrza.
  27. Przełożenia to jedno, a kondycja to drugie. Co do porównania "ciężkości" przełożeń, to zawsze dzieli się ilość zębów na korbie przez ilość zębów wybranej zębatki kasety, a czasem nawet nie potrzeba kalkulatora (np. 34/34 = 1, a 32/50 = 0.64 - w uproszczeniu >1 jest ciężej, a <1 lżej). Liczenie tak jak @Wojcio nie ma sensu, bo korba jest z przodu, a nie z tyłu (zresztą w takim układzie wspomniane 1.7 byłoby twardsze, a nie lżejsze)... Tu przypomina mi się maniera pewnego użytkownika na podawanie ciśnienia w amortyzatorze w bar, zamiast w Psi (chociaż wtedy chodziło o większą precyzję i łatwiejszy dobór przy Psi, a tu mamy kompletne odwrócenie)... Jeżeli ambicją jest w miarę możliwości podjeżdżanie, a nie spacer z rowerem, to im lżejsze przełożenie, tym mniejsza szansa na zejście z roweru - jazdę w terenie pomijam, bo tam dochodzą jeszcze pewne niuanse dotyczące nawierzchni i sensowności podjeżdżania w ogóle (w niektórych stromych miejscach nawet zawodnicy prowadzą/podbiegają, bo nie dojechali i/lub tak jest szybciej, tyle że tam bywa stromiej niż te wspomniane 12%, albo decyduje specyfika terenu i podłoża - piach, błoto, kamienie, korzenie, techniczne zakręty). Tu widzę, że chodzi o asfalt.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...