Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Ta podkładka to jest element jakiegoś starego suportu, jest to osłona i uszczelnienie łożyska. Korba Tiagra z trzema blatami jak i też Sora miały podkładki na ośi korby ale były one dużo grubsze.
  3. - Look MTB Trail Fusion. Pedały do roweru żony.
  4. Zawsze możesz to zmierzyć. Natomiast jeżeli ta wyssana z palca teoria by się okazała prawdą, to idę dzisiaj zagrać w Lotto.
  5. To popatrz na np. CS-R7000 którą można dostać za 150zł. Odnośnie kosztów eksploatacji tutaj jest sedno, czyli ile tych kilometrów faktycznie jeździsz. Jeżeli te kilkanaście raz na weekend, to wychodzi do 1000km rocznie. W takim przypadku napęd powinien wystarczyć na minimum 5 lat bez ceregieli z rotacją łańcuchów itp. Przy lepszym utrzymaniu i komponentach może z tego wyjść 12 lat. Tak czy inaczej nawet 1000zł na wymianę całego napędu co tyle lat to chyba nie jest dużo. Jeżeli częściej jeżdżone, to pewnie wyjdzie 3-4k km rocznie. Wtedy lepszy napęd powinien wystarczyć na 3-4 lata. W gorszym przypadku 2 lata. Wymiana kasety, łańcucha, zębatek korby pewnie zmieści się w 600zł (obecnie). Jak się odłoży np. 30zł miesięcznie, to spokojnie się uzbiera na wymianę w ciągu 2 lat. W grawelowatym mam złożony napęd 2x10, kaseta sunrace, łańcuchy kmc X10E (jeżdżę rotując co 500km), zębatki korby jakiś mix deore i alivio. Jak na razie przekroczone 5k i na oko zrobi przynajmniej drugie tyle. Zeszło 5 lat ale to nie jedyny rower, do tego miał roczną przerwę z powodu awarii i zamieszania z niesłownym serwisem/serwisantem. Obecnie bardziej kusi zmiana dla zmiany, lepsze dopasowanie pod siebie niż z konieczności wymiany ze zużycia. Koszt napędu (bez przerzutek i klamkomanetek) to około 500zł (ceny sprzed pandemii). W fullu napęd wymieniałem po niecałych 11k km ale po pierwszych 5k dałem nowy łańcuch. Obecnie napęd dojeżdżany awaryjnie w mieszczuchu jak muszę dać koło na przegląd (piasta z biegami). Zajęło mi to około 5 lat, bo tak samo to nie jedyny rower. Koszt około 1,5k ale poleciałem po bandzie z kasetą Garbaruka (2/3 kosztów). Największe przebiegi robi mieszczuch, tutaj napęd zwykle wystarcza na 2 lata, czasem 3. Po prostu to jest jazda dzień w dzień, średnio 100km tygodniowo, rocznie około 4k (bywały lata >5k, bywały <4k). Tutaj ciężej podsumować co ostatnio było wymienione, bo poszło na raty. Generalnie wymiana to koszty rzędu 200-250zł. Podsumowując nie ma co patrzeć na ceny jednostkowe, bo niby te z mieszczucha najniższe ale są zdecydowanie częściej.
  6. Dzisiaj
  7. Ma to sens co piszesz, Mufa ma niby 68mmm ale może faktycznie coś nie zagrało albo u producenta albo podczas wymiany korby za pierwszym lub drugim razem, znając moje szczęście pewnie ma 67 xd
  8. To nie jest element ani korby, ani suportu Shimano który masz. To jest schemat korby: W obydwa ramiona wchodzi element #5, ale jest to malutki metalowo gumowy pierścień. Tyle że jest on mocno wciśnięty w ramiona korby i trzeba się natrudzić żeby go wyjąć. Ten element który pokazujesz jest totalnie zbędny i ciężko powiedzieć po co jest u Ciebie zamontowany. Jedyne co mi przychodzi do głowy, ale zahacza to o absurd, to sytuacja kiedy mufa suportu z jakiegoś powodu by była za wąska i zamiast mieć 68 mm, miałaby 67 mm. Ktoś wtedy mógłby uzupełnić przestrzeń taką podkładką, co także nie ma sensu, bo lepiej w takiej sytuacji umieścić podkładkę pomiędzy mufą a suportem. No ale takie rzeczy się nie zdarzają, taki teoretyczny wywód.
  9. Bazuje na OSM, ale na ile są dokładne i aktualne, to zobaczymy jak dotrze👍 W sumie cały czas zastanawiam sie, czy dobrze zrobiłem, chociaż cena była mocno konkurencyjna wobec innych urządzeń
  10. A niedawno była w rozkwicie
  11. FC-4700, raczej jest to element tej korby chociaż wymieniał mi ją serwis i ręki nie dam sobie uciąć że przełożyli to ze starej. Wcześniej miałem Sore 3 blatową, zamieniłem ją na Tiagre 2 blatową i został mały luz przez co korba chodziła lewo prawo i może dlatego wsadzili ta podkładkę ze starej korby, może, tego nie wiem.
  12. Dziękuję uprzejmie Waszmości, ale nie tylko o bieżnik się rozchodzi. Wielki napis BONTRAGER CHUPACABRA to jest to czego pragnę, bo cienkimi literkami zaserwowany 'problem zespołowy' mniej mnie się podoba. Wiem że skazany jestem na używki, bo nowych raczej się nie uświadczy, ale co zrobić
  13. Cześć, A który model korby Tiagra masz? Jeżeli 4700, to na 100% to nie jest element korby. Zresztą 4600 też raczej nie, bo ma typową budowę korb HT2, a wydaje mi się że Twój opis właśnie wskazuje na taką konstrukcję. Ogólnie taki element nie występuje w korbach Shimano HT2. Nie jest to także element który niweluje luz, bo za to jest odpowiedzialna śruba wkręcana w oś korby, która dociska ramię do łożysk suportu. Jesteś pewny że to nie jest jakaś osłona łożyska suportu? Ja bym sugerował kupno suportu Shimano, bo koszt to zaledwie 60 zł.
  14. Cześć, szukam podkładki do korby Tiagry ta która zakłada się bezpośrednio na wałek przed samym założeniem lewego ramienia korb i ma ona na celu zlikwidowanie luzu który sprawiałby że cała korba latałaby w prawo i lewo. Poprzednia mi eksplodowała i musiałem ja wyrzucić i teraz mam problem ze znalezieniem jej w necie, nie bardzo wiem po jakiej frazie szukać bo wpisując dystansowa podkładka wyskakują te wsadzane gdzieś do środka suportu. Szukam takiej jak na zdjęciach, najlepiej na grubosc 0,7mm lub 1mm. Pomógłby ktoś? Najlepiej na Allegro. Pozdro! *Ta podkładka jest akurat na prawą stronę, lewa z tego co pamiętam nie miała tych dwóch wypustek możliwe że nie była taka szeroka.
  15. A w czym przeszkadza faktura z EU? Też można w koszty wrzucić etc.. Jedyny problem to teoretycznie serwis i gwarancja, ale to też zależy od marki. A ceny wysyłkowe w DE (zwłaszcza) potrafią być o wiele lepsze niż w PL. Niedawno kupiłem karbonowego fulla na Shimano EP801, bateria 630 a waga 24kh, poniżej 3k euro. Także ten..
  16. Moim zdaniem jest sens "pchać się" w fulla nawet do jazdy po szutrach i drogach polnych. Po co fundować sobie masaż od wykrzywionych płyt jumbo lub tarki od przejazdów ciągników.?
  17. Wiem że troszkę późna odpowiedź, ale akurat znalazłem ten temat to chciałem się podzielić doświadczeniami. Największe mam z jazdy motocyklem, gdzie zależało mi na dobrej muzyce i komunikatach z komórki. Problem oczywiście pojawia się przy prędkościach, tyle że na rowerze od tam 30km na motongu powyżej setki - szum wiatru potrafi zagłuszyć wszystko. Moje rozwiązanie które zadziałało w moto - zatyczki piankowe (czy inne) do uszu żeby odciąć dźwięki zewnętrzne a potem słuchawki dokostne. I to działa przepięknie. Przy używaniu zatyczek jakość dźwięku z dokostnych się wyraźnie poprawia, nawet trochę basu się pojawia, no ale wiadomo - to nie jest dla audiofilów. Tutaj mała dygresja - dyskusja nt jakości dźwięku PODCZAS jazdy czymkolwiek - czy to moto czy rowerem jest poniekąd bez sensu bo szum otoczenia z bardzo dużym zapasem zniweluje jakąkolwiek różnicę w jakości słuchawek. Ja rozumiem w domu, w cichym parku, ale podczas jazdy? Także ten, chodzi o to żeby coś było słychać i tutaj dokostne działają super. Ewolucja - najpierw miałem Shokzy ale ten pałąk z tyłu głowy jednak był kłopotliwy bardzo w przypadku motocykla, trochę w przypadku kasku rowerowego. Więc znalazłem słuchawki dokostne nauszne bez pałąka - https://www.amazon.com/dp/B0CSNG6JKT i działają tak jak należy, tj, pałąk nie przeszkadza a z ucha nie spadają. I muzyka, czy tam komunikaty ładnie docierają. I tutaj dochodzimy do następnego etapu - czyli słuchawek nausznych (z takim hakiem na ucho) ale nie dokostnych - to jest wg mnie najlepszy kompromis na rower bo jakość dźwięku na pewno lepsza, trzyma się toto ucha, a ilość szumów a wiatru jest do wytrzymania PRZY CZYM jednak coś słychać z otoczenia, co na rowerze bywa istotne. Nie będę polecał jakichś konkretnych modeli, bo tego jest masa, każdy sobie może coś wynaleźć. I jeszcze jedna uwaga, nt słuchawek dokonałowych ( i innych małych) wypadających z uszu - choć to może nie zadziałać z każdym modelem. Kiedyś szukałem co tu zrobić żeby nie wypadały z uszu przy aktywnościach (siłka, itp). Moje rozwiązanie to coś takiego: https://www.amazon.com/Radians-CEP001-R-Custom-Molded-Earplugs/dp/B002XULPSQ9 czyli jakiś rodzaj masy tężejącej którą po prostu oblepiałem słuchawki gdy były włożone do ucha i po utwardzeniu - jakieś tam pół godzinki - były customowe wkładki ze słuchawkami które nie były w stanie wypaść z ucha. To może nie zadziałać z każdym modelem słuchawek - złącza do ładowania? - ale było bardzo skuteczne. A koniec końców, na rowerze teraz jeżdżę w nausznych (z hakiem na ucho) akustycznych - nie dokostnych. Najlepszy stosunek jakości do "upierdliwości". Jakby kto chciał to mogę się też podzielić doświadczeniami z komunikacji pomiędzy dwoma rowerzystami - też wykorzystałem pewne doświadczenia z motocykla i znalazłem (wg mnie) bardzo dobre rozwiązanie.
  18. Od opony, a dokładniej jej konstrukcji Terreno draje 38 na 18 mam 38, Ridlery 37, na tej obręczy są 37, chinole 45 na 17-ce, tez są 45.Natomiast jedne na starej przełajowej 13 miały 32, zaś na tej samej 13-ce Rocket Rony 33.
  19. Da się używać korby MTB z suportem drogowym , nawet z tymi podkładkami
  20. Pilnować zużycia łańcucha, a jak trzeba zmienić kasetę, bądź co innego to chińczyk przyjacielem i wychodzą grosze Ale po co się w to pchać? W czasach gdzie szosowe kasety kończyły się na 28 miało to sens w górach, gdzie nachylenie przekraczało 20% Teraz, gdzie szosowe 2x w kompakcie są miększe od wiekowych 3x?
  21. Mam XC 900 w poprzedniej wersji (czerwony) na oponach 2.3. W porównaniu do szosy na ciśnieniu 1.8 jest miękki jak tapczan. Jeśli nie jeździsz w górach jakiegoś enduro to naprawdę nie wiem czy jest sens pchać się w fula (chyba że nie umiesz unieść tyłka z siodełka).
  22. Zastanawia mnie zawsze, że wielu na ten sezon odchodzi od szosy, bo ja właśnie w tym sezonie jeżdżę najmniej w terenie ze względu na wszechobecne błoto, liście itp. Chyba, że tylko w mojej okolicy tak jest 🙂. Mam skromnego AM 100S i do HT z pewnością bym nie wrócił.
  23. @smw44199, a z jakich map korzysta? Wczytywałeś się?
  24. Bliitz - 21576 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 20786 km (mtb, szosa + trenażer) [13887 km outdoor] provayder - 10459 km (szosa, MTB) bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) michalr - 9389 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) smw44199 - 6004km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Lextalionis - 4074km (gravel) wojtbike - 4059 km (cross) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Revolta - 3186 km (MTB) CoolBreezeOne - 3159 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) JWO - 2870 km (MTB) Sansei6 - 2808 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  25. Bliitz - 21576 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 20786 km (mtb, szosa + trenażer) [13887 km outdoor] provayder - 10459 km (szosa, MTB) bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) michalr - 9389 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) smw44199 - 6004km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) wojtbike - 4059 km (cross) Lextalionis - 3947km (gravel) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Revolta - 3186 km (MTB) CoolBreezeOne - 3159 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) JWO - 2870 km (MTB) Sansei6 - 2808 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  26. Witam wszystkich Przymierzam się do zakupu używanych v brake LX br m 600, mam kilka pytań 1) jak je porównać do do siły hamowania do v brake deore br m 510, Xt br m 770 2)czy klamki typu XTR BL M 950 lub XT BL M 739 będą pasowały do tego hamulca Zdjęcie hamulca poniżej Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...