Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. No to na szybkości nie stracisz.
  3. Tarczom to mogą zaszkodzić głębokie rowki. Klocki mogą być "przypieczone" od gorąca, wtedy przetrzeć okładziny na papierze ściernym aż się pojawi pierwotna struktura (kolor).
  4. DZięki. Będe musiał to rozgryźć. Koła mam 26 calowe.
  5. Opory toczenia nie zależą tylko od szerokości. To jeden z wielu składników. Poczytaj uważnie wyniki testów. Porównaj np. tego Hardpacka z kiepskimi oponami szosowymi: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/maxxis-re-fuse-2019 A potem zobacz na opony typowo MTB, ale bardzo dobre: https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020
  6. Nie podałeś jaki masz rozmiar koła aktualnie w tym napędzie 3x7, a to ważne. Zakładając, że masz aktualnie 26 cali to tak wypada porównanie do 29 calowca z napędem 1x12 shimano (10-51) i korbą 34t. Po kliknięciu możesz edytować, wnioski można wysnuć samodzielnie. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328#
  7. Porównaj sobie w gear-calculator.com
  8. Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Mój rower to Rose Count Solo 1, 11 biegów, 32T z przodu i 11-51 z tyłu. Nie do końca zależy mi na zyskaniu szybkości przy zmianie opon, a na zmniejszeniu oporu podczas jazdy po asfalcie. Jeśli miałbym zmienić na 2.0, to moim zdaniem byłaby to stosunkowo niewielka różnica w stosunku do moich obecnych opon 2.2. Dlatego szukam opinii czy 1.8 lub 1.75 ma sens do mojego roweru. Z tego co czytam i info, które uzyskałem, powinno być ok jeśli nie będę pompował kół na maxa jak w szosówce.
  9. Witam Mam Krossa MTB który ma 3 blaty z przodu ( 24x34x42) i 7 zębatek z tyłu (14-28T) Podczas jazdy używam tylko 2 największych przednich i 4 najmniejszych z tyłu. I to mi wystarcza. Zastanawiam się nad zakupem roweru z przerzutkami 1x11 lub 1x12 np. Korba 34T a kaseta 10-51T korba 32T a kaseta 11-50T korba 32T a kaseta 11-46 Czy jestem w stanie z powyższymi napędami odtworzyć to co mam teraz na 3x7 ? Najbardziej chodzi mi po głowie czy dam radę na 1x11 rozwinąć prędkość porównywalną z tym co teraz mam . W moim przypadku to na prostej ok 30km/h Innymi słowy czy na napędach 1x11 czy 1x12 znajdę tak twarde przełożenia jak mam obecnie? Bo spotykam się z opiniami że na prostej rowery z takimi napędami nie są jakieś szybkie.
  10. Dzisiaj
  11. praca klamki bez zmian, ale hamulce odczuwalnie gorzej/słabiej pracują/spowalniają 😕
  12. Bo pierwszorzędna miejscówa.
  13. Nic się nie robi. Z czasem powierzchnia robocza tarczy się ponownie "nabłyszczy" i tyle. Olej ma wywalone na temperaturę no chyba, że coś było naprawdę tragicznie i są jakieś objawy mechaniczne na pracy klamki.
  14. Tarcze się nie przegrzewają.
  15. elo, byłem w dość wysokich górach 2x przegrzałem hamulce, smród, tarcze są mocno przebarwione, klocków nie oglądałem jeszcze (P-180 RT66, M7120 z radiatorem, T-160 RT66 m7110). Tarcze są do wymiany? czy do odratowania? płyn hamulcowy do wymiany?
  16. Rowery elektryczne też mogą 50, tylko wspomaganie ma się odłączyć przy 25. Hulajnoga elektryczna ma na DDR ograniczenie do 20km/h, a obecnie sprzedawane powinny mieć blokadę na tyle.
  17. Dziś razem z córką wymieniłem w jej gravelu tarczę 42t na 32t, jutro wejdą opony 2.1 zamiast 40c i jazda w góry….
  18. Kilka ram marki Kona do wyboru w sklepie z Żyradowa : https://bikerzyrardow.pl/pl/c/RAMY/189 Oferta na allegro - cena +50PLN ale za to dostawa ze SMART dostępna. Rama + widelec Kona Rove AL rozm. 50/52/54 cena 749/799PLN Kona Dew 27.5 rozm , bez widelca 649/699PLN Big Honzo 27.5+ 849/899 PLN i kilka innych, w tym starsze fulle.
  19. Wsi spokojna, wsi wesoła.
  20. @KNKS, rower to ostatnie ogniwo w tej całej zabawie i jak już to powinien być zoptymalizowany pod ludzia. Dla jednego przrciętny, dla innego wystarczający do osiągnięcia zamierzonego celu Jeżeli jestem wyżyłowany i rower ogranicza wtedy się nad nim zastanawiam. W tym Trybie wystarczy zmienić koła i robi się z tego zupełnie inny rower. Kierownica to FSA plasma, stara jak ten Trybson
  21. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to marketing, aby osoba mająca koła 28 i wcześniej opony 28 cali cali kupiła właściwą dętkę do szerszych opon. To musi być ta sama dętka, ale produkt marketingowo rozbity na 28 i 29 cali. Najchętniej bym dętek nie stosował, ale obręcze są zwykłe i mi na to nie pozwolą. Jest też wersja Continental "light" https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-light-pd6106/ , wymagająca jeszcze częstszego dopompowywania i jest na Prestę. A ja mam rozwiercone pod Schrader. Nie mam porównania do zaworu Presta, ale swoje nowe dętki Continental po napompowaniu do 3,5 - 4,0 bara ciągle nie trzymały ciśnienia. I to by się potwierdzało, że zawory samochodowe Schradera, nie trzymają wysokich ciśnień, często jeżdżę na stację dopompowywać. Nie jest to nieodwracalne i można zastosować redukcję gumową https://allegro.pl/oferta/trezado-redukcja-adapter-tubeless-do-zaworu-schreader-2szt-15509096744 i mieć Prestę. Natomiast Continental "light" - pisze w ulotce, którą dołączyłem wcześniej, że " Zauważalna optymalizacja masy i oporów toczenia dzięki cieńszemu materiałowi. ! Lekkie dętki zazwyczaj wymagają częstszego pompowania". TPU ma same zalety oprócz ceny: waży tyle co nic (ok. 50 gram), odporne na przebicia, powietrze tak nie schodzi w czasie. Z wad to cena: Dwie dętki plus jedna zapasowa to 300 zł. Klejenie kapcia TPU szybsze jak plastrem, ale jak to klejenie - może się udać lub nie. Zadaję sobie pytanie przy TPU - czy to będzie miało sens, że zejdę 150 gram na kole czyli w sumie 300 gram, a za chwilę założę bagażnik i sakwy (puste) - czyli dołożę na plus 2 kg bez załadunku ? Albo mniej ekstremalnie, po prostu wsadzę bidon z wodą (0,5 kg). Na logikę to nie, ale mogę czymś nie wiedzieć. Czasem się śmieję, że można schudnąć 3 kg i wtedy jest największy zysk, oraz najtaniej
  22. @KrissDeValnorna ścieżkach można jechać tyle ile na drodze obok ścieżki, czyli w mieście w większości przypadków 50 km/h (bez wspomagania). 25 km/h to mogą jechać rowery elektryczne z blokadą wspomagania, hulajnogi elektryczne zdaje się też. Czy to jest bawienie się w szeryfa czy raczej dbanie o własny spokój ale też bezpieczeństwo tych najmłodszych, to już niech każdy sobie oceni we własnym zakresie.
  23. A to nie Ty pisałeś kiedyś o tym, że bez kasku jest mniejsze ryzyko zahaczenia gałęzi ? Teraz wysokość już nie ma znaczenia ? Niby można spaść z oblodzonego krawężnika i zginąć Ja bym jednak wolał siedzieć niż stać. @michalr75 Nie ma co się bawić w drogowego szeryfa, kiedy dobrze wiemy, że sami jeździliśmy czasem kręcąc bez wspomagania te 30 -40 km/h (z górki pewnie i 50) - nawet jeśli na mniej uczęszczanych odcinkach DDR, więc... Ile tam było dopuszczalne ? Chyba 25 km/h dla wszystkich...
  24. Race King 2.0 jest tylko w wersji Performance czyli do zaproponowanych przeze mnie Hardpack-ów dokładasz 10-12W na komplecie w zależności od ciśnienia.
  25. Scalpel 3 Carbon medium 2149EUR https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Cannondale-Scalpel-Carbon-3-29-M.htm?a=article&ProdNr=CANC24401M30SM&p=6&utm_medium=email&utm_campaign=Halber Preis voller Spa&utm_content=Halber Preis voller Spa+CID_9677c8b6d0ab8c4f9dc1d20b4d863162&utm_source=Email marketing software Specialized Stumpjumper Comp Alloy rozm. S3 1575 EUR https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Specialized-Stumpjumper-Comp-Alloy-Gunmetal-Taupe.htm?a=article&ProdNr=SPE-93322-5101&p=6
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...