Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jestem zamiłowanym rowerzystą, ale też jeżdżę samochodem, drogowe sytuacje widzę i oceniam z obu stron... Rowerzysta uderzył w stojący samochód !!! 😱🫨😵‍💫😵 Statystycznie rowerzyści częściej popełniają wykroczenia, a jeszcze są wśród nich "nieśmiertelni idioci"😡😂, generalnie rowerzyści słabo znają przepisy ruchu drogowego, wielu nie ma prawo jazdy. @Wazzek będąc na prawo skręcie masz prawo kontynuować jazdę, o ile przejście dla pieszych/rowerowe jest wolne, nie trzeba czekać na zmianę świateł. Gdyby tego nie stosować to skrzyżowania w Poznaniu, i tak zakorkowane, zupełnie by stanęły🥴.
  3. Zgadza się, tak samo jest z zielonym swiatłem na skrzyzowaniach, nie wjeżdża się na zielonym jak inne pojazdy nie opusciły skrzyżowania pomimo zielonego ale czy to znaczy że jak miałem zielone (pierwszeństwo) to mogę walić w inne auto które gdzieś tam stało? Autor z jakiegoś powodu stanął na ścieżce i pytanie gdzie w tym momencie był rowerzysta bo jak daleko od tego skrzyżowania to nie powinien na nie wjeżdżać widząc stojące na nim auto. Rowerzysta nie widział stojącego auta? patrzył w telefon czy może celowo chciał wymusić jakieś odszkodowanie? Autor nie powinien zatrzymywać się na ścieżce ale zdarzają się różne sytuacje i tu rowerzysta sądząc opisu miał czas na reakcje tylko albo nie miał sprawnego hamulca albo glowa w telefonie (czesto takich widuję).
  4. Jak to redukcja do ratowania się, to się pochwalę moim druciarstwem. Najpierw reanimowałem starą ramę Univegi na 26" i złożyłem napęd 1x8 (38, 11-42) w 98% ni wystarcza, ale znalazły się w terenie miejsca gdzie nie dałem rady, a ponieważ korba ma mocowanie 64BCD to dołożyłem 22z bez przerzutki. I jak mam jakieś parę km w cięższym terenie tylko pod górę to "ręcznie" zmieniam.
  5. I to jest odpowiedź! Platformy dla amatorów, takich co jeszcze w croxach i bez kasku, luz nie ma pośpiechu 😉 Amatorator, ale taki ambitny mający parcie na zjazdy czy prędkość nadświetlną ubiera SDP 😉
  6. Dolna i boczne części obudowy w okolicach diody są metalowe i mają podłużne wcięcia - to właśnie tędy jest odprowadzane ciepło. Sigmę Buster 1100 mam i używam regularnie od pełnych 3 sezonów, wielokrotnie również w maksymalnym trybie przez dłuższy czas. Absolutnie nic się z nią nie dzieje - działa wzorowo. Nigdy nie zdarzyło mi się przegrzanie, jakakolwiek awaria ani nieprawidłowe działanie. Ja, na Twoim miejscu, bez wahania zwróciłbym ją jako produkt niezgodny z opisem.
  7. Oboje powinniście dostać mandat moim zdaniem. Nie wjeżdżasz na skrzyżowanie, przejście, przejazd itp nie będąc pewnym że możesz go opuścić/bepiecznie przejechać ustępując oczywiście wszystkim którzy mają pierwszeństwo. Z drugiej strony nie wjedziesz przecież świadomie mając zielone światło w pieszego przechodzącego na czerwonym tylko dlatego że masz pierwszeństwo.
  8. Jeśli Ty stałeś na tym przejeździe nie zajeżdżając drogi rowerzyście to w mojej ocenie jego wina. To że stałeś na ścieżce rowerzysty nie zwalnia z zachowania ostrożności. Równie dobrze mogłeś tam stać godzinę bo np auto się zepsuło i nie było jak zjechać a to nie znaczy że rowerzysta ma prawo w Ciebie wjechać "bo na ścieżce ma pierwszeńśtwo" Tu niestety bez dostępności nagrań z kamer będzie ciężko. Ale jak będzie nagranie i widać będzie że stałeś tam zanim jeszcze rowerzysta się pojawił na skrzyżowaniu i miał dużo czasu na reakcję to spore szanse na wygranie.
  9. Dzisiaj
  10. Dzięki - jest dużo tańsza, ale nie ma odcięcia - to nie jest aż tak bardzo potrzebne?
  11. W wyscigu priorytetem jest szybkosc. Nikt raczej nie zwaza na to ze naped zuzyje sie wiecej o 0.01%
  12. Nie jestem specjalistą, ale skręcałeś czyli zmieniłeś kierunek jazdy więc ustępujesz pierwszenstwa.
  13. To forum doradzilo mi, zeby jezdzic mtb bez spd. Takze jezdze enduro na platformach i nie mam jakos cisnienia na spd. No ale ja nie jestem w czolowce, a raczej w ogonie amatorow
  14. Cześć, Miałem niedawno kolizje z rowerzystą i nie daje mi spokoju, kto w danej sytuacji ma pierwszeństwo. Niestety, nie jestem w stanie jednoznacznie tego ocenić. Czy jeśli ktoś z forum jest na tyle biegły w temacie, mógłby mi lepiej zrozumieć sytuację? Skręcałem samochodem w prawo na zielonym świetle. Przecinałem przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów. Rowerzysta i piesi też mieli zielone. Dojeżdżając do pasów, zauważyłem nadjeżdżający rower z mojej lewej strony (od galerii Wroclavia). Gwałtownie zahamowałem samochód, jednak zatrzymałem się ok. 50cm w głąb przejazdu dla rowerów. W tym momencie, jak się zatrzymałem rowerzysta był mniej więcej w okolicach wjazdu na pierwszą jezdnię (przed nim jeszcze wysepka i druga jezdnia). Mój pojazd stał nieruchomo, oceniam, że 3-4sekundy. W tym czasie rowerzysta przejechał pierwszą jezdnie, wjechał na wysepkę i dopiero zorientował się, że tam stoję. Niestety rozpoczął hamowanie bardzo późno, a ze względu na dużą prędkość doszło do uderzenia w samochód. Na drugim zdjęciu, pokazałem pozycję rowerzysty jak zahamowałem pojazd. Mój samochód stał mniej więcej jak białe auto na tym zdjęciu. Czy w tej sytuacji ponoszę winę ze względu na nie ustąpienie pierwszeństwa, wina jest po obu stronach (dla mnie za zatrzymanie się na PDR a dla rowerzysty za nie zachowanie szczególnej ostrożności i brak wyminięcia pojazdu który już był na przejeździe), czy wina jest po stronie rowerzysty, który nabywa pierwszeństwo dopiero jak pojawia się na wysepce lub jezdni na której doszło do kolizji? Będę wdzięczny za pomoc.
  15. Bo w enduro na trasie tak trzepie, że bez SPD łatwo się oderwać od pedałów.
  16. Mam gravela, jest malutki - WB 1030.
  17. Convoy S2+ z ładowarką i ogniwem będzie kosztował poniżej 300zł.
  18. @JakubMarcisz Tańszego to na pewno https://pl.aliexpress.com/item/1005008318758056.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.226258a4bW4xiq&algo_pvid=02329066-95d8-4a80-936d-da76ed10aad1&algo_exp_id=02329066-95d8-4a80-936d-da76ed10aad1-0&pdp_ext_f={"order"%3A"41"%2C"eval"%3A"1"%2C"fromPage"%3A"search"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!394.20!177.39!!!103.94!46.78!%402103956b17624281059466056e7c40!12000044593360856!sea!PL!1709946939!X!1!0!n_tag%3A-29919%3Bd%3A7677a1c0%3Bm03_new_user%3A-29895&curPageLogUid=2hG4c74f312Z&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A|x_object_id%3A1005008318758056|_p_origin_prod%3A
  19. Sprawdz ten parametr: Moj rower ma 1310mm i tylko jeden Thule mial 1300mm, oczywiscie ten najdrozszy PS. Oba maja max 1250mm
  20. @szamysz83 Jak na stronie producenta jest, to raczej produkują, po prostu słabo z dostępnością. Swego czasu od nich wosk do łańcucha ( swoją drogą kiedyś dość mocno pożądany, ze względu na testy ) też był słabo dostępny, a teraz można go dorwać chyba wszędzie. Kwestia czasu aż znowu się pojawi. Co do Motorexa to faktycznie ta pasta nie posiada granulek, ale nie jest tym samym co ta żywica, więc może się nie sprawdzić. U mnie każda pasta się sprawdza i też wybrałem taką co nie posiada żadnych drobinek, bo nie lubię jak mi się rysuje plastik, nawet od środka .
  21. @szamysz83 A który jesteś sektor PB? Bo to już daje wiele do myślenia na temat odporności napędu na takie zabawy w warunkach wyścigowych - zwłaszcza ze podczas wyścigu wszystko dzieje się w przyspieszonym tempie i jest czasem bardzo mało czasu na reakcję, a biegi trzeba zmieniać żeby zachować dynamikę jazdy
  22. Czy taka lampka jest ok. w przedziale cenowym do 300zł, czy znajdzie się coś lepszego/tańszego? https://allegro.pl/oferta/lampka-rowerowa-do-roweru-szosowego-przednia-led-szosowa-pilot-west-biking-17291071968?utm_feed=b0e62beb-8d45-4675-a20c-dd9e35337ef8&utm_campaign=allegro_RTBHouse_2025_PL&utm_source=rtb_house&utm_medium=DV360_performance&utm_content=feed_BPG_greatprice&rtbhc=lFbLw2cBUGKqBNxUDKRIKMsJ3JOyujOP4V0NEybs7pc.17291071968.1762427139923.0.JNjDPlrXR5IWioPihPf5
  23. @Greg1 Nie, do takich ujęć starczy szajsung S23U, tryb portretowy i lekka obróbka 🫠😉 Pozdrow'er
  24. @TheJWtak sobie pozwolę zapytać: czy te opony CST są warte czegoś? Czy Camber na przód w połaczeniu z JR II Pro na tył, będzie dobrą alternatywą dla Racekinga na tyle a Cross Kinga na przodzie? Głównie mazowieckie szlaki, maratony...
  25. I aparat nie pomoże na ograniczenie megabajtów fotki na forum. Lepiej na zewnętrznego hosta wrzucić.
  26. Ja tam zmieniam pod obciążeniem, szczególnie podczas wyścigu. Wcześniej, jakieś tam kilka lat temu stosowałem taką praktykę "odpuszczania" podczas podjazdów. Posiadam GX na linkę, i łańcuch X01 - jakoś mocnego czy szybszego zużycia napędu, nie zauważyłem. Wydaje mi się że kolega @uzurpator dobrze wyjaśnił temat kilka odpowiedzi wyżej.
  27. @greg1 Pedałów mniej mi żal, bo mogę je bez bólu przeszczepić na rower u narzeczonej + kosztowały 20zł i są już i tak trochę zużyte, a suport jest świeżutki. W czym ci to pomogło i co wniosło do tematu?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...