Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dziękuję za odpowiedź. Czyli jeśli zostanę przy 9 rzędowym łańcuchu, całość powinna zadziałać a ew. tarcie łańcucha o większą zębatkę korby mogę wyeliminować podkładkami w korbie? Albo spróbować z 10 rzędowym łańcuchem?
  3. @Electronite https://en.wikipedia.org/wiki/Softride https://road.cc/content/feature/softride-extraordinary-suspension-tech-never-stuck-311149
  4. nossy

    [Buty] budżetowe na jesień

    jak budżetowo to może decathlon....ja zimą jeżdżę w butach letnich z ochraniaczami lub noskami plus zimowa skarpeta z ekoi.
  5. Z Accentami jest loteria. Mój stalowy trzyma parametry, a aluminiowy jest krzywy i koło nie jest w osi jakieś 2-3 milimetry. Ale to są tanie widelce i chyba po prostu trzeba im to wybaczyć. Mam też dwie stalowe Salsy, i tu, podobnie jak w Surly, aż chce się patrzeć na ich wykonanie.
  6. Nie tak tanie, ale za to proste są widelce Accenta (dwie przygody z chińskimi markami uważam za nieudane - toseek miał coś nie halo z mocowaniem hamulca, drugi, którego marki nie pamiętam, miał źle wspawany hak koła, trzecia przygoda - stalowy brat Surly Ogre - jakość adekwatna do wysokiej ceny).
  7. Dzisiaj
  8. Chciałeś tanio, to i jakość jest z kapelusza. Ja mam taki https://allegro.pl/oferta/widelec-accent-mtb-29-1-1-8-stalowy-czarny-17780391629 Zamontowany w ramie dedykowanej pod amortyzator. Tu A-C jest w granicach 450 mm. nic mu specjalnie nie dolego, poza tym, że jest brzydki inwykonany z rur kanalizacyjnych. Ale taki chciałem. Wielu wymagań nie napisałeś. Jaki materiał,, jaka wysokość, ile to jest tanio? Gdybyś o tym wspomniał, to może dostałbyś więcej, albo lepsze propozycje.
  9. Jakby ktoś miał podobny dylemat to znalazłem analogiczny temat na innym forum i wygląda na to, że tak właśnie ma być. Potwierdza to też instrukcja serwisowa Shimano. Przy szerokości mufy 73mm ma być jedna podkładka 2.5mm po prawej stronie pomiędzy ramą a miską i dla korby M8120 dwie podkładki 3mm po jednej na każdą stronę.
  10. Możesz zrobić np. taki wsad - jedździsz z wyłączonym światłem . Po wykryciu pojazdów z tyłu zaczyna działać w trybie dziennym , po " ustaniu" ruchu na powrót się wyłącza miganie. Wjedziesz do tunelu czy innej czarnej dziury przechodzi z automatu w tryb nocny aby natychmiast po opuszczeniu przejść do standardowej pracy. Tak samo z automatu dzieje się w godzinach wieczornych/ nocnych. Oprócz tego po wykryciu hamowania działa w trybie świateł stopu. I to wszystko równocześnie w ramach jednego wsadu. Varia sama się steruje. Plus tego rozwiązania - o wiele dłuższy czas działania i bezstresowa obsługa.
  11. Łańcuchy 9, 10 i 11-rzędowe mają taką samą szerokość wewnętrzną ale inną zewnętrzną, tzn. czym więcej rzędów tym szerokość zewnętrzna mniejsza, żeby nie obcierał o zębatki w bardziej ścieśnionej kasecie i czysto teoretycznie może się okazać, że zewnętrznie wąski łańcuch 11-rzędowy może się klinować między zębatkami 9-rzędowej kasety. Nie znam tych odległości oczywiście i nie chce mi się szukać. Ale ludzie miksują i jeżdżą i pewnie teoria teorią a praktyka praktyką
  12. Sceptycznie jestem nastawiony do nowej mody na krótsze ramiona korby. W teorii wszystko wygląda super do czasu gdy człowiek uświadomi sobie ile to jest te 5-10mm. Grubsza wkładka w bucie czy inaczej ustawione bloki zniwelują ci tę "przewagę".
  13. No dobra, ale najważniejsze pytanie - dziura na wylot i przepuszcza powietrze?
  14. Ja niestety mam złe doświadczenia z velosteelem - a serwisuję ich sporo u siebie bo dziadkowozy tego używają. Wianki i szpilki są z gównolitu, sama ośka potrafi po 2-3 latach mieć wżery na 2-3mm. No i najgorsze człowiek po łokcie w smarze się upierdzieli przy ich rozmieraniu - a jak nie dasz smaru odpowiednio dużo to ci dziadek wróci za miesiąc.
  15. Szkoda twoich nerwów na łatkę. Próbowałem kiedyś tego wynalazku https://allegro.pl/produkt/zestaw-naprawczy-do-rowerow-gorskich-z-nabojami-co2-tip-top-tt-06-87647851-e057-4826-af14-3c2656290d17?offerId=15649243530 żeby zakleić dziurkę w oponie na granicy czarnego bieżnika i beżowego boku. Nie zdało to egzaminu, łatka powoduje ze opona w tym miejscu jest sztywniejsza i zle się to układa. Po kilku jazdach od sklejenia i tak poszła na śmietnik bo od przecięcia poszła osnowa z płótna i opona dostała guza. Moim zdaniem tutaj pozostaje tylko dętka.
  16. Możesz jakieś przykłady podać ? Patrzyłem na ten programik i w takim razie chyba czegoś nie widze bo znalazlem tylko możliwość zdalnego sterowania z garmina i zmianę trybów. https://maca88.github.io/SmartBikeLights/
  17. Tak, na tublesach jest trudniej - ale też do opanowania, odpowiednia ugniatanie i palcówka robi swoje.
  18. Wczoraj
  19. https://www.blocket.se/annons/stockholm/triathloncykel_softride_med_26_hjul/1213079579 Ktoś mi wyjaśni co tu sie odczynia?
  20. Ewentualnie wulkanizacja od środka gumową łatką. Poza tym obręcz ma wgniotkę, więc może być problem z uszczelnieniem...
  21. Nie jestem optymistą . Dętka , cokolwiek byś nie zrobił.
  22. Rocket Ron to opona na przód i w teren. Tu gość pokazuje jak sposobem zakładać oporne bezdętki (niektórzy łamią łyżki...) - chyba najlepszy filmik jaki widziałem :
  23. Tak, gravelowe - kategoria 2, 420g. Ale do jazdy co najwyżej gravelowej - w crossowym Marinie San Anselmo DS3. Mam tylko trochę obaw co do współpracy obręczy hookless 25mm z oponą powiedzmy 40 (i prawdopodobnie jeszcze z dętką).
  24. Do wszystkich obręczy nieoczkowanych generalnie. XRy to gravelowe o ile pamiętam.
  25. A nie lepiej tradycyjne otwarte w tył lub przód haki ?? Takich ram sporo więcej niż wynalazków z mimośrodem, czy ruchomymi hakami, które to mogą się uszkodzić jak to bywa z elementami przykręcanymi/ruchomymi. Kazafaza, kierownica spoko - typowy zmodyfikowany fajny pomysł z BMX ! ale cena 450 pln i waga 1 kg to porażka Podłączam się wpisem, ale w nowym temacie jeśli chodzi o kierownice ze wzniosem i gięciem w tył: www.forumrowerowe.org/topic/275443-kierownica-wznios-80-100-mm-gięcie-w-tył-min-12-st/
  26. Co polecacie z kierownic w rozsądnych cenach ? Założenia poza tym co w temacie: - marka minimum Zoom, XLC, Kalloy, UNO itp - raczej czarna - miasto i przełaj, bez skoków, może jakieś pojedyńcze zjazdy ze schodków - aluminium lub stal ,ale tak do 350 gram - szerokość do 60 cm, ale dysponuję szlifierką - średnica mocowania 25 lub 31 mm, lepiej więcej Na Ali pod wzgl. ilości sprzedaży prowadzi np Bucklos: https://pl.aliexpress.com/item/1005004600705159.html?spm=a2g0o.productlist.main.16.47eaQsCpQsCpBY&algo_pvid=260fc639-a387-48c8-9b8c-513bea135f4a&algo_exp_id=260fc639-a387-48c8-9b8c-513bea135f4a-1&pdp_ext_f={"order"%3A"1003"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!82.55!56.03!!!21.82!14.81!%4021039a5b17543384985018342efb11!12000044796109940!sea!PL!0!ABX&curPageLogUid=wCt7CK3tl7pd&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A WAKE brak oferty ze wzniosem i kojarzy się z gówniarzami na rowerach po agro tuningu i specializujących się w pseudo stuncie Rynek krajowy, dość ciekawe i taniocha: https://allegro.pl/oferta/kierownica-aluminiowa-kalloy-uno-580mm-25-4mm-wznios-80mm-odchylenie-50st-17507878678 https://allegro.pl/oferta/kierownica-trekking-srebrna-25-4-mm-600-mm-hb-c03-12634195510 Za słowo gięta / riser, widzę, że trzeba absurdalnie dopłacić 300 %, niczym jak za gravel
  27. Czołem, Czy ktoś już zaklejał oponę rowerową MTB tubeless przy stopce i ściance? Mam uszkodzenie praktycznie nowego Maxxis-a Minion i szkoda wyrzucać. Na zbyt niskim ciśnieniu latałem. Znajomi mówili, że to śmietnik lub jazda na dętce, bo to miejsce które pracuje. Jakoś wierzę, że ją się da uratować. Co radzicie? Na zimno? Na gorąco? Pomożecie?
  28. Znalazłem FC-RX600-11 z linią łańcucha 47 mm. Wyczytałem też, że korba 11 rzędowa będzie kompatybilna z 9 rzędowa resztą. Można też zastosować 11 rzędowy łańcuch. Przednia przerzutka Sora ogarnie temat. Zgadzacie się?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...