Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jest podobnie twardo - mam kalkulator przełożeń pod ręką bo szukam kolejnego roweru. Ku mojemu zaskoczeniu nawet niektóre typowo wyprawowe rowery z górnej póki (np. Tout Terrain z Pinion) mają za twardy najlżejszy bieg (ok 20 Gear/inch)
  3. O kurczę, faktycznie, odświeżyli paletę barw, cenę i uwspółcześnili napęd, dali inne obręcze i piasty, pomalowali bagażniki aluminiowe, co oznacza, że po kilku wyjazdach będą miały odrapany lakier od haków. Długo myślałem nad Cuesem i Linkglidem, ale cieszę się z tego, co mam i zgadzam z Tobą co do napędu, choć nie wykluczam, że przełożenia będą porównywalne. Faktem jest, że w starej konfiguracji było trochę za szybko, teraz... nie chce mi się liczyć
  4. Dodam ze wewnętrzna średnica główki ramy to 40.8 mm
  5. Większe tarcze czuje się na klamce - po zmianie 180 na 203 musiałem przekalibrować sobie palec, bo z naciskania zrobiło się dotykanie klamki. Choć oczywiście mógł być to też efekt pozostałych zmian (nowe klocki i nowe tarcze).
  6. Jeszcze taka propozycja: https://www.olx.pl/d/oferta/liv-pique-2-2018r-m-27-5-trail-xc-all-mountain-giant-fox-slx-CID767-ID18975S.html W tych pieniądzach raczej nic lepszego nie kupi.
  7. Niby tak, ale najpierw musiałbym zobaczyć jaka największa zębatka tam wejdzie, bo z 30-tką na asfaltach i szutrach to się zajedzie 😄. Skoro musi być full bez względu na zastosowanie to ja to widzę tak - kupić najlżejszy podobający się rower w tym budżecie, do którego wejdzie co najmniej 34t i cieszyć się jazdą. Im prostsze zawieszenie tym rower będzie lżejszy.
  8. W proponowanym wcześniej Liv Embolden nie ma zawiechy Maestro, tylko zwykły jedno zawias. Maestro jest dopiero w Pique.
  9. Tak, jedną z metod zwiększenia siły hamowania (albo zmniejszenia nacisku na klamkę przy obecnej sile hamowania) jest instalacja większej tarczy. W bonusie masz większą odporność na przegrzewanie, a mówimy o długich zjazdach... Jeśli to są wg Ciebie bzdury, to jak najbardziej warto byś się zastosował do rady z ostatniego zdania Twojego posta:)
  10. Liv i Giant mają inną rozmiarowkę... Jeśli chodzi o Pique to bardza fajny i lekki rower z zachowawczą geometria i świetnym zawieszeniem. My go jeszcze znaleźliśmy za granicą w cenie poniżej 6 k z wysyłką. Jest lżejszy od HT, na którym wcześniej jeździła moja dziewczyna i to jest pierwszy współczesny rower jaki ma, więc jest zachwycona. Od siebie polecam, ale w tej cenie obecnie nie do kupienia. @chudzinki z kolei chyba może się podzielić pośrednimi wrażeniami z użytkowania Emboldena. Poza tematem: @grzech1991 czym się różni VPP od Maestro? Ja żyję w przekonaniu, że Maestro jest rodzajem zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu, podobnie jak np. DW-Link Ibisa. Możenie wyprowadzisz z błędu....
  11. @grzech1991 Akurat mam Deutera do turystki górskiej, kosztował 300 PLN z lekkim hakiem
  12. Wprowadzili nowszy model z dopiskiem ADVT. Poza wyższą ceną i kolorystyką nie widzę by cokolwiek ulepszyli. Nie dodali nawet mocowania do stopki o co wielu klientów prosiło. Napęd zmienili na 2x11 CUES i najlżejsze przełożenie jest nadal zbyt twarde. O ile zmiana na 2 przerzutki jest ok to zmiana z 10 na 11 z tyłu w tego typu rowerze to dla mnie zła decyzja. Napędy 11s, a tym bardziej 12s są znacznie bardziej wrażliwe nawet na delikatne rozregulowanie, skrzywienie haka etc.
  13. evoc to poziom deutera. Cenowo top, czy jakościowo każdy ma swoje zdanie. Ponadto produkty są przemyślane.
  14. idzie w kartonie i jak ma działać? łatwiej jeździ się na szerszych oponach i stabilniej, już do XC zaczynają prosy ładować 2.5 jest tu cały wątek o radonie, radon to raczej problematyczna gwarancja i brak dożywotniej gwarancji na ramę. Gianta zanosisz do serwisu, robisz pierwszy przegląd i elo - sam tak robiłem z dwoma rowerami. Natomiast radon ma ten plus, że będzie wychodził prawdopodobnie korzystniej w podobnych pieniądzach. Widelec bierz powietrzny, tani powietrzny od drogiego, nie różni się tak bardzo jak sprężyna od powietrznego. Napęd najlepiej 1x12 w tym budżecie i to jedyny wymóg jaki powinnaś mieć, bo innego się nie da. To najniższa półka cenowa fulli. Wolałbym shimano. Deore to chyba najbardziej podstawowa i najtrwalszy zestaw, tak ogólnie pisząc. Bo to zależy. XL jest od 185cm na stronie gianta (liv) masz tabele z wzrostem maestro jest pomiędzy horst a vpp chociaż i są ludzie co twierdzą, że vpp = maestro
  15. Dzisiaj
  16. @Maciorra Bzdury wypisujesz. Duże tarcze może pomóc jedynie, w nieznacznym stopniu, przy cyklicznie występującym przegrzewaniu się układu. Pojemność cieplna, szybkość odprowadzenia itp. Poza tym tylko dzwonią i krzywią się od samego patrzenia. Jeśli dla ciebie meritum na zbyt twarde klamki jest wymiana tarcz na większe, to piszesz farmazony i raczej nie powinieneś udzielać rad komukolwiek.
  17. O jak miło zobaczyć odpowiedź po tak długim czasie Niestety po internetach widzę, że nasza dyskusja stała się akademicka - rower zniknął ze strony Decathlonu. Tak czy siak dotarliśmy się ja i on, sztywności już nie czuję, kwestia przestawienia się rąk na brak amora wymagała czasu. Oponki wrzuciłem Marathon Efficiency, fantastycznie niskie opory toczenia. Na zdjęciu pełny załadunek, kiedy jadę na wyprawę. Wyznaję zasadę jednego roweru, więc wokół komina po prostu nie zakładam sakw. Niestety butelka nie może być w tym miejscu z przyczyn opisanych powyżej, zdjęcie jest stare. W temacie korby - wymieniłem jedynie 26 na 24, średnią i dużą zostawiłem. Taki konfig mi bardzo odpowiada. Szerokości!
  18. @KNKS większa tarcza pozwoli na taką samą siłę hamowania, przy mniejszym nacisku na klamkę. A o zmęczeniu dłoni jest ten temat. Szosowcom tyle lat zajęło zaakceptowanie tarczówek, że może kolejnych tyle samo zajmie im zaakceptowanie większych tarcz. W DH prędkości są trochę niższe niż na szosie, a tarcze znacząco większe, czterotłoczkowe hamulce silniejsze od szosowych itp. Dziwne, nie? Argument z czapy, bo nie mówimy o ściganiu się na zjazdach tylko o utrzymywaniu prędkości w ryzach przy jeździe turystycznej. Twoja rada powyżej odnośnie wzmocnienia dłoni ma sens, do tego tarcze tak duże jak zaakceptuje rower (długie zjazdy z hamowaniem to też dużo ciepła do rozdysponowania) i będzie lepiej.
  19. Hej. Moze cos doradzicie odnosnie sterow do szosy triban 540. Rowerek z roku 2016 czyli prosta glowka a-head. Wlasnie serwisuje sobie ten rowerek i dolna bieżnia podczas obrotu szoruje w srodku piach. To sa jeszcze lozyska fabrycznie nowe. Pasuje do lepszego zalozyc na lozyskach maszynowych. Kilka danych ktore zebrałem. Ktos cos doradzi?
  20. Możesz zdradzić w jaki sposób wielkość tarczy wpłynie na wymaganą siłę nacisku na klamkę ? Bo to chyba jakaś wiedza tajemna. Dziwne że w szosach, gdzie osiągane są, na zjazdach, prędkości zasadniczo wyższe niż osiągane na trekkingowych elektrykach, nikt nie stosuje dużych tarcz 😉.
  21. Nie wiem co to za koła, ale 500 zł => https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-endurance-ln-23-shimano-hg-cl-28-wheelset 1700 zł => https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-gr-1600-spline-25-28-disc-shimano-wheelset Drugie mam w gravelu i jestem bardzo zadowolony. PS Kilka dni temu pierwsze były za 400 a drugie za 1600
  22. Hej. Jeste, już zdecydowany. Podpowiedzcie Te? https://pl.aliexpress.com/item/1005008589426313.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000045862916514"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol Czy te https://pl.aliexpress.com/item/1005007474577291.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000040903602842"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol czy te https://pl.aliexpress.com/item/1005001626363184.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000036637859141"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol Czy to w sumie wszystko jedno
  23. Hej, mam okazję kupić ww koła z oponami conti Urban za 1500(pewnie do negocjacji). Mają mieć +2 lata i ok 3000 km. Na zdjęciach wyglądają ok, ale że mało się znam, to nie wiem czy to dobra okazja. Widzę te koła po ok. 2k nowe. Drugie pytanie, one maja iść do gravela w zamian za środkowe koła i chciałbym tam wrzucić coś szerszego na zimę np. 45-50mm, wejdę na te obręcze?
  24. No teraz tak patrzę i faktycznie tam jest "otwieralny" tylny trójkąt - w takim razie to dobra oferta bo samych ram pod pasek za dużo nie ma.
  25. Rozumiem, że stosujesz te wszystkie techniki jazdy/hamowania w swoim archaicznym aucie bez ABS`u i jesteś skuteczniejszy od kierowcy z takimi "nowinkami" 👍
  26. Zapewne już przybliżyłeś jej klamki maksymalnie do gripów? To (bardzo) dużo daje.
  27. Nie, to nie ja. Jakoś mi nie po drodze z barankiem😉
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...