Skocz do zawartości

Puklus

Mod Team
  • Liczba zawartości

    22 383
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana Puklus w dniu 24 Lutego 2017

Użytkownicy przyznają Puklus punkty reputacji!

9 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kamil
  • Skąd
    Ostróda/Bergen

Ostatnie wizyty

17 203 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Puklus

  1. Witam, mam pytanie czy znasz jakiegoś elektronika który umiałby naprawić BMS z baterii do Cortiny ecomo - 24V 7S5P 11,25ah.

    Z góry dzięki za informację

  2. Witam, Mam na sprzedaż rower elektryczny kalkhoff b9 z bodajże 2018r. Kolor czarny mat, męska rama 20", na silniku Bosh active. Rower jest mój, przywiozłem go osobiscie z roboty, używałem jakiś czas na dojazd do roboty. Silnik jest zmieniony, ma symboliczny przebieg 1300km, bateria wytrzymuje w norweskich dość górkowatych warunkach ok 40km na max wspomaganiu. Koła także mają taki przebieg. Hamulce posiadają nowe klocki jest nowy łańcuch nowa linia przerzutki, napęd 1x10 deore. Rower jest w całości sprawny kable, lampy. Na zdjęciach widać. Brak zamka ponieważ się zaciął a klucz niestety złamał w zamku, więc zakupiłem wpaść je nowy zamek abusa. Cena to 4000pln. Na rower daje gwarancję rozruchowa. Najnowszy soft w materi silniku i wyświetlaczu. Nie ma błędów. Nie był pochowany, myty I zdjęcia nie miały pokazywać z jak najlepszej strony rower był dla dziadka ale dziadek pojeździł i stwierdził że w sumie to nie chce. Mam wszelkie części zapasowe.
  3. Tak to jest dokładnie ten dźwięk. Nie ma się czym martwić, bo wszystko jest ok, znaczy z hamulcem. Jak dźwięk denerwuje, zmienić klocki.
  4. Film jest prywatny, musisz mu nadać ogólne uprawnienia. Tutaj, odnośnie tarcz nie ma znaczenia, stal to stal. OK, jest stal miększa, wiec na twardym klocku zużyje się szybciej. Ale ile tarcza kosztuje by się tym przejmować. Najważniejsze by tarcz przeznaczonych do klocków wąskich czyli rt 64, 66 i innych jak xtr, xt nie używać z klockami szerokimi czyli b05s. Czemu zapytacie, otóż bo są grube. ich powierzchnia cierna sięga dalej niż powierzchnia cierna tarczy przez co te wąskie łączniki w np rt66 również się wycierają przez co powierzchnia tarczy nie osiągnęła min 1.5mm grubości a sam nazwijmy to pająk trzymający resztę ma już 0.8mm i tarcza stanowi zagrożenie. Tak że pisze resin pad only, z powodu ze jest to specjalnie miękka stal, specjalnie obrabiana by była cicha i miękka w hamowaniu, by było komfortowo w rowerze miejskim, nie koniecznie misi być kotwica bo nikt kto kupuje mt200 nie oczekuje ze będzie to kotwica. Przy używaniu klocków oryginalnych lub innych markowych nie zauważyłem problemów. Problemy z przydźwiękami po dotarciu sie hamulca występują zazwyczaj w klockach półmetalicznych z niewiadomego pochodzenia. Próbowałem to eliminować, problem powracał po ponownym dotarciu sie klocków. Można kombinować inna tarcza inne klocki, może zmieniać lewy z prawym nie wiem. Hamulec był mocny wiec poza dźwiękiem cała reszta ok.
  5. Link z filmikiem mi sie nie otwiera. Jednak nie istotne czy tarcza jest 56 a klocki są żywiczne poł metale czy metale. Ma działać. nie powinno być dziwnych dźwięków poza typowymi dla hamulców. Owszem tr56 plus oryginalne klocki to komplet co działa niemal bezszelestnie, idealnie na każda pogodę, nawet w deszczu zazwyczaj nie są głośne i owszem ze inne klocki będą głośniejsze ale bez przesady. Ja zauważyłem ze bardzo często klocki poł metaliki lub klocki np tektro mają do siebie to ze zaczynają dzwonić metalicznie. Taki dziwny dźwięk jak by ocierać 2 blachy siebie i z doświadczenia wiem że z tym trzeba żyć lub zmienić klocki bo nic na to nie działa. Jednak oryginalne klocki shimano są może nie najmocniejsze ale za to ciche.
  6. Tutaj bym polecił oryginały srama. Taaa sa drogie. Ale dobre, można używać i do dotu i do oleju. Sa odporne i dają rade w profesjonalnym warsztacie. Wiadomo zestaw srama ma końcówki gwintowane m5, do tego można dokręcić adapter do wszystkiego. Jeżeli miało by to być do odpowietrzenia raz czy dwa razy w ciągu żywota roweru, to polecam strzykawki, z apteki, i wężyk, zwłaszcza do shimano. Końcówki mosiężne można dokupić. Na pewno unikał bym oryginału shimano, nie na darmo na nich napisali sigle use only Kiepskie są. Oryginały od tektro tez sa słabe. Ten podany za 50zł wyglada ok, do uzytku 2-3 razy w roku bedzie ok.
  7. No w piaście kasetowej jedyne opory to są łożyska piasty 2 lub 4, plus łożyska korby, plus kółeczka przerzutki czyli w zasadzie żadne opory o ile ma się wszystko sprawne. W nexusie jest mnóstwo małych trybików, które same z siebie generują opory, kręcą się one w smarze, który generuje kolejne opory i niestety piasty planetarne mimo swojego kompaktowego rozmiaru, mają swoje wady. Takie piasty 7, 8 biegowe kąpie się w oleju shimano, zanurza się je na 90mm z tego co pamiętam, wyjmuje, pozostawia do odcieknięcia, smaruje i składa.
  8. Puklus

    [suport] PressFit, BSA

    Masz adapter i nie trzeszczy to go nie ruszaj i szanuj. BSA nie dość ze tańsze to łatwiejsze w wymianie a nawet naprawiać sobie można, do accenta łożyska kupić i z głowy.
  9. Siema panie, mam taką korbiczkę, stan nie najgorszy, Jak jesteś zainteresowany, to sie odezwij to ci jakieś fotki podrzucę jak ją odkopie z szafek.
  10. Puklus

    [hamulce] Sram

    Posiadam Sram guide jedną sztukę w stanie powiedzmy powystawowym, po pełnym serwisie. Na tą chwilę nie znalazłem klocków z tego hamulca. Jak jesteś zainteresowany pisz PW. Mam tez hamulce sram X9, X0 i X7 w kolorach czarnych i baiałych. Odezwij sie to pokaże ci zdjecia jak to sie prezentuje dlugosci przewodów etc.
  11. Jak najbardziej ! Tyle że, rozumiesz, mieszkam w norwegii a tubylcy znani są z tego ze w sklepach masz 3 rodzaje herbat, 3 rodzaje musztardy itd ... a jak juz coś znajdziesz przypadkiem co cię interesuje kosztuje 300zł. Nooo, więc wolę drutować
  12. Na tył taki : https://allegro.pl/oferta/adapter-zacisku-do-tarcz-shimano-160mm-flat-mount-11457010139 Na przodzie masz, wystarczy go obrócić by było 160mm. O ile masz zaciski FM (flat mount) a nie PM ( post mount).
  13. Korba sama w sobie będzie działać z łańcuchem jak najbardziej. Natomiast czy przerzutka będzie sie dogadywać z korba to zależy od korby. Klasyczny układ 9s to 44/32/22, przy czym dla 10 s to już różnie bywało. Ale ty wybrałeś komponenty trekkingowe, a one były bodajże w tej samej dyferencji co napęd 9s (te same różnice miedzy żebrakami) wiec działać powinno. A to zależy od przerzutki tylnej tylko i wyłącznie. Bo możesz mieć 32t a możesz mieć 55t, nie ma to znaczenia jeżeli masz singla. Znaczenie ma jaką masz przerzutkę. Shimanowskie ss zmieści 11/36max. Jeżeli chcesz 11/42 to najlepiej coś z mimośrodowym kółeczkiem prowadzącym, czyli np rd-m6000 ale z mimośrodem, bo ta bez ( sa niemal identyczne) są do kaset 11/36 i max gdzie będzie działać bez problemów to 11/40.
  14. Macie widelec w którym nie przewidziano mocowań na błotnik ? Ja też mam i zrobiłem o tak o: Ja użyłem dętki opaski i blaszek od tarcz Shimano. Można użyć każdego rodzaju mały winkiel z otworami. Trzyma się to mocno już rok tak śmiga
  15. Do tego są specjalne smary przeznaczone do układów na dot. Natomiast nie powinno się smarować uszczelek na styku tłok uszczelka a w miejscu styku uszczelka zacisk. Mało kto może wie ale tłok ma możliwie ciasno siedzieć w uszczelce ale uszczelka ma się swobodnie poruszać w zacisku razem z tłokiem. Ja polecę zrobić tak wyjmij klocki wepchnij jeden tłok tylko, najlepiej naciskając go symetrycznie z obu stron no przy użyciu 2 kluczy 5mm. Jeżeli wejdzie lekko a inny się wysunie to masz za dużo oleju. Ustaw klamkę tak by odpowietrznik był w najwyższym punkcie, otwórz go i wsun wszystkie tłoki. Tłoki nie będą chciały się wsunąć jeżeli się zwichrowaly ale wtedy też by nie pracowały ładnie. W codach tłoki powinny się schować aż nawet poniżej pow. Samego zacisku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...