Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli koledze popękają uszczelki kurzowe "w głąb" czyli do goleni, bo podejrzewam że na razie popękały koło sprężynki na zewnątrz to zacznie się dostawać brud pod nie potem w gąbki a potem pewnie w tuleje, więc pozostaje ci to obserwować lub wymienić, na allegro jest zestaw uszczelek kurzowych z gąbkami za 122zł,

wczoraj zrobiłem serwis Reby RL która ma przejechane 800km, zmieniałem też przy okazji skok na 120, co się okazało z dolnych goleni wyleciało parę kropel oleju a powinno być kilka ml, gąbki pod uszczelkami były lekko podsuszone a użyłem brunoxa raz może dwa, w tłumiku olej był bardzo mętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się, planuję odwrotnie do kolegi powyżej, mam 120 chcę 80. Nie posiadam jednak podkładek all travel. Na internecie mnogo od ich zdjęć ale potrzebuje jeszcze ich wymiarów. Wysokość raczej oczywista, zależna od tego jaki skok chcemy uzyskać. Interesuje mnie średnica wewnętrzna i zewnętrzna. Jeżeli mógłby ktoś zmierzyć, tobike może masz pod ręką swoje? Pomęczę znajomego może mi coś takiego wykombinuje. Z góry dzięki.

 

edit: Znalazłem gdzieś wymiary wewn 15mm, zewn 21mm. Czy to prawda?

Edytowane przez kenjisan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanie.

 

Mam Rebe na ciśnieniu +110/-100, coś takiego, dokładnie nie wiem, ale mniejsza z tym. Latam po kamienistych szutrach, lasach, lekkich pagórkach i rzeczywiście Reba wybiera prawie wszystko, ładnie pracuje i jest czuła, prawie wcale jej też nie dobijam, no chyba że zawieszony na kierownicy wjadę w dziurę. Wszystko ładnie ale jest mały szkopuł. W takim ustawianiu mój SAG wynosi ok. 2,5cm, przy skoku amortyzatora - 85mm. więc sporo. Teraz pytanie - jak pokombinować z ciśnieniem aby był odpowiedni SAG (20% przy skoku 85mm to ok.-1,6cm) i wideł wybierał nadal jak wybiera czyli by był czuły. Po prostu gdy ustawie by był czuły i ładnie wybierał to jest wysoki SAG, gdy staram sie ustawić odpowiedni SAG to wideł jest sztywny i jego praca nie różni się niczym od mojej poprzedniej Tory. Kombinowałem już na wiele sposobów. Piszecie że wybiera liście i macie odpowiedni SAG, jak to zrobić? ;]

Edytowane przez stefan2810
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym pokombinował dodając lub odejmując odpowiednią ilość powietrza z obu komór, przy zachowaniu aktualnego stosunku ciśnień. Aktualnie masz 110/100 czyli 1,1. Wiadomo, że pompka tak dokładna nie jest ani manometr, ale wkładając 121+ oraz 110- mamy ten sam stosunek ciśnień, a więc charakterystyka widelca powinna być taka sama, jednak ciśnienie odpowiada cięższemu rowerzyście. Analogicznie w stronę drugą, można wpompować 100+ oraz prawie 90-.

 

Takie moje podejście do sprawy, choć jeśli ktoś uważa, że jestem w błędzie, proszę o poprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kenjisan jak wrócę z pracy to pomierzę ci te podkładki.

stefan2810 jeśli chcesz zachować odpowiedni sag to musisz dodać do komory (+) a żeby zmiękczyć amora to musisz dodawać powietrza do komory (-), proponuję na początek ustaw ciśnienie 120+ 130- , nie wiem ile warzysz ale ja przy wadze 86kg mam ciśnienie 110+ 120- , drugie wyjście to zwiększyć skok i dobrać ciśnienia tak żeby sag był większy a pozostała wartość skoku i praca ci odpowiadał.

Edytowane przez tobike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michalbike po części masz rację dlatego proponuje najpierw zwiększenie ciśnienia w (+) potem w (-), najpierw poszukaj interesującej cię pracy czyli stosunek ciśnienia (+) do (-) potem ustawisz sag, ustawiając najpierw sag komorą (+) i dodając do komory (-) zmienisz sag (zwiększy się początkowe ugięcie), jak to mi kolega z serwisu powiedział komorą (-) reguluje się początkowe reagowania na małe przeszkody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najbardziej optymalna metoda dobrania balansu ciśnień w "+" i "-" to taka:

 

Najpierw pompuję "+" do do ciśnienia, przy którym mam optymalny sag (dla mojej wagi 75-80kg jest to ~115 "+").

 

Potem pompuję "-" do momentu, aż górne golenie zaczynają się chować w dolne. Ciężko to zauważyć, więc najlepiej posłużyć się oringiem (który jest w niektórych wersjach reby), albo zaznaczyć cienkopisem. W momencie, jak "stracę" ok 1mm skoku podczas pompowania komory neg. "akcja" jest zakończona. Dla mojego przypadku wychodzi 115 "+" i 110-115 "-"

 

 

 

Edytowane przez stefanX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok problem mam ten co kolega stefan. Doszedłem do sag'u 1.6cm przy 85mm więc tak jak chciałem. W plus jest 90, w minus 85. Tyle, że nie wybiera zbyt dobrze. Te większe przeszkody ok ale już te mniejsze katastrofa. Zmniejszenie cisnienia w + powoduję duży sag 2.5 cm ale za to dobrą pracę.

 

Jaka może być maksymalna różnica między poz., a neg. komorą. Może być np 90(+) 75(-)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przekręcić pokrętło odbicia "Rebound" w stronę króliczka najlepiej na maxa może coś zmieni?

 

Ja przy wadzę 74kg pompuję +90 a -70 Amortyzator chodzi bardzo ładnie. Jak napompuję więcej do pozytywnej to skok się wydłuża ale tym samym amortyzator twardnieje jeżeli natomiast napompuję więcej do negatywnej to skok się zmniejsza i to diametralnie już przy dodaniu 5psi. Więc ciężko jest wypośrodkować odpowiednie ciśnienie. Górne golenie wychodzą mi na równe 100mm jak bym chciał trochę więcej to od razu twardnieje. Mi to wystarczy a sag mam dokładnie 20% czyli 20mm.

 

Amortyzator Rock Shox SID Team

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego zaproponowałem podwyższone ciśnienie w +, twoja metoda jest prosta ale takie same ciśnienia w + i - to żadna zabawa, amor jest wtedy neutralny jak Recon, zresztą nie chcę namawiać was do jeżdżenia na takich proporcjach jak ja, moim zdaniem zachowanie takiego lub podobnego stosunku ciśnień i dobranie wartości pod siebie (zachowujemy stosunki ciśnień i zwiększamy ciśnienie tak żeby uzyskać odpowiedni sag), druga opcja zwiększamy skok w Rebie i rezygnując z części skoku dobieramy interesującą nas charakterystykę pracy. Ja zmieniłem skok na 120 i mogę zrezygnować z części skoku na rzecz miękkiej pracy

Edytowane przez tobike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha. Ktoś myśli, że mając 80mm skoku i Sag 1,5 cm to amor będzie pluszakiem. To są ustawienia na wyścigi. U mnie amor obudził się przy sag 25% czyli tak jak jeżdżą w US. Metoda ustawień: walimy równo na obie komory uzyskując obrany sag. Później w teren z pompką i się bawimy. Geometria, teren, preferencje wszystko ma wpływ. Nikt nie powinien podpowiadać z wartościami ciśnień. Ja dopiero po 2-cach poznałem amor. Aha wartości ciśnień na goleni są zawyżone. Szkoda marnować skoku kosztem "miękkości", więc powinno się pompować "-" do momentu zmniejszania się skoku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem metodą stefanX i jak dla mnie średnio... bez względu jak ustawie pokrętło odbicia to czerwone na dole amor nie wyłapuje dziur tych średnich. Wyrzuca mnie. Na razie 90+ i 85- przy 70kg. Jutro próba na 90+ sag 1.6cm :D i 75-

 

a tak w ogóle to nie mam sianka póki co i jaki lepiej wybrać olej> 5w czy 15w abym mógł zalać do obu komór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ciśnień to proszę sprawdź moje propozycję, po prostu chcę poznać twoją opinię jak ci się na nich jeździ

serwis amora można pełny można robić co 5-10 tyś km (zależnie od warunków w jakich jeździmy) tam praktycznie jeśli uszczelki są sprawne to nie trzeba częściej, natomiast uzupełnianie oleju w dolnych goleniach powinno się raz na 2-2,5 tyś km zrobić.

niedawno zrobiłem serwis u siebie, nie jest trudny, potrzebujesz klucza nasadowego 10 i 24, imbusów i szczypiec do pierścieni osadczych, też użyłem oleju Motorexa 15W i 5W (kupiłem w serwisie 400ml 5W i 200ml 15W), w tłumiku był czysty olej tylko mętny (pewnie połączył się ze smarem), za to z dolnych goleni wyleciało parę kropel oleju a powinno być parę ml więc ten olej trzeba kontrolować, u mnie mimo małego przebiegu dostał się brud pod uszczelkę kurzową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnieniami się bawię z później napiszę co do nich, a na razie:

 

Czy trudno jest wymienić olej, nie chcę sam robić tego ''całego'' serwisu tylko co te 300km sprawdzać stan oleju, ewentualnie dodać i nasączyć te gąbki.

Pełen serwis co ile KM?

 

 

TUTAJ, proszę bardzo, jest wymiana oleju w dolnych lagach ( mało kłopotliwa sprawa ), a TUTAJ jest pełen serwis. Ten drugi jest troszkę trudniejszy ale nie ma co się zrażać :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wróciłem z rowerku. Ustawienia pierwsze 90+/100-. I tak średni. Praca niby nieco lepsza, miększą, dokładniejsza a zarazem większy sag. Trochę więcej w negatywnej i staję się duży sag, praca średnia. Lecz lepiej niż 90+ i 85-. Następne ciśnienie 85+ i 75-. O wiele lepiej, dokładny, bardziej czuły na mniejsze nierówności. Lecz przy większej prędkości podskakuje pupa. Może jeszcze zmniejszyć neg? Mimo to praca jest lepsza, tyle że sagu nie sprawdzałem. Jutro zobaczę. Jeżeli sag mam taki jaki chcę w poz to zostaje zabawa z neg. :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...