Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Mam Rebe Race z 2008, Dual Air. Wczoraj pożyczyłem rower na godzinkę trochę cięższemu koledze (max 10 kg wiecej ode mnie). Po jego powrocie Reba miała skok zmniejszony do około 60mm ze 100mm i za nic nie chciała wrócić do pierwotnej pozycji, każda próba wyciągnięcia/schowania goleni skutkowała "odbijaniem" do pozycji z 60 mm skoku. Jednocześnie jak wsiadłem na rower to od razu pojawił się min 3cm sag. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Niestety nie mam pompki chwilowo, wiec nie mogę nawet ciśnienia w komorach sprawdzić. Spuszczenie powietrza z negatywnej w końcu wróciło amor do nominalnego skoku (wypluł odrobinkę oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam że kolega po prostu spuścił troszkę powietrza z pozytywnej i nic ci nie poweidział. Sag masz większy bo ciśnienie w komorze pozytywnej jest mniejsze. Wszystko co opisujesz jest normalne w tej sytuacji i nie ma tu żadnej nieprawidłowości. Jeśli takie rzeczy nie zdarzały ci się wcześniej to raczej na bank kolega bawił się przy wentylku ;)

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a brak działania blokady stwierdziłeś tylko po przestawieniu manetki? najprostsze co możesz sprawdzić, to ułożenie linki na pokrętle blokady na amorku, możliwe że linka uciekła i nie domyka zaworu do końca. jak linka jest ok to pozostaje wykręcić kluczem 24 (nie trzeba rozbierać amora ani go zdejmować z roweru) tłumik i sprawdzić co jest nie tak... ja stawiam na mały poziom oleju w tłumiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również korzystałem z tej instrukcji, z resztą chyba polecana w tym temacie i nie tylko. jeśli rozłożysz tłumik na części pierwsze naprawdę trzeba uważać przy ponownym montażu, baaardzo łatwo się pomylić i ustawić zaworek w złym położeniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę z innej beczki. Na RS'ach mało się znam, zatem pytam. Czy w Rebie RL 2012 (takiej jak na obrazku 01) da się regulować Floodgate? Naczytałem się, że różnica pomiędzy RLT a RL jest właśnie taka, że w tym drugim regulacja Floodgate jest regulowana, tyle że wewnątrz. Inne głosy mówią, że w RL Floodgate jest zdefiniowana przez producenta i nie można tego zmienić...

 

W związku z tym, że zastanawiam się nad jakąś Rebą, wstępnie rozeznałem temat i widzę, że jeśli chodzi o wersje z manetką, to mamy jeszcze takie jak na obrazkach 02 i 03. Na 02 jest pokrętło do Floodgate, bo to i wersja RLT. Na 03 pokrętła nie widzę, ale rozumiem, że pod zaślepką jest miejsce na imbus 2,5 i kręcimy. Ale niech mniej ktoś uświadomi jak to jest z opcją jak na 01... Można tam wyregulować Floodgate (np. po zdjęciu pokrętła blokady) czy nie?

 

ps. Na wszelki wypadek pliki również załączam, różnie to bywa z tym hostingiem...

 

01a

14.jpg

 

 

01b

15.jpg

 

 

02a

16.jpg

 

 

03a

17.jpg

 

 

03b

18.jpg

post-166177-0-27135400-1372287733_thumb.jpg

post-166177-0-25859100-1372287737_thumb.jpg

post-166177-0-11406200-1372287742_thumb.jpg

post-166177-0-46163000-1372287746_thumb.jpg

post-166177-0-74941800-1372287750_thumb.jpg

Edytowane przez justhe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Posiadam RS  Reba RL. Jestem zielony jeśli chodzi o regulacje amortyzatorów tej klasy. Mam takie pytanie: czy amorek w pozycji zablokowanej powinien sie uginać np. gdy stoje w miejscu i go lekko uciskam? Wydaje mi się ze nie, i włąsnie w moim tak mam, ze się ugina ok 1 cm. Czytałem że jest coś takiego jak awaryjne odblokowywanie gdy się najedzie na jakąs przeszkode, ale to chyba nie to. 

Prosze o odp :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam amor taki jak w temacie tylko ze SoloAir, lecz mam z nim maly problem. Chodzi o to ze raz lekko wysunela mi sie uszczelka przeciwpylowa przy prawej goleni, wdusilem ja z powrotem i juz nic sie nie dzieje. Czy tak moze sie dziac, czy tez moze lepiej oddac amora na gwarancje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Posiadam RS  Reba RL. Jestem zielony jeśli chodzi o regulacje amortyzatorów tej klasy. Mam takie pytanie: czy amorek w pozycji zablokowanej powinien sie uginać np. gdy stoje w miejscu i go lekko uciskam? Wydaje mi się ze nie, i włąsnie w moim tak mam, ze się ugina ok 1 cm. Czytałem że jest coś takiego jak awaryjne odblokowywanie gdy się najedzie na jakąs przeszkode, ale to chyba nie to. 

Prosze o odp :]

Mam podobne pytanie i taki sam amorek: nie wiem ile w cm wynosi to ugiecie, ale amortyzator "siada" o tyle samo w obu pozycjach blokady.

Rower jest fabrycznie nowy, wiec ciezko mnie uwierzyc, ze amorek jest zepsuty, choc to, oczywiscie, mozliwe.

Czy ktos zechcialby mnie uspokoic? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...