Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem cały temat i mam pewną watpliwość, a nie chce czegoś uszkodzić

Sytuacja:

- waga bikera 83kg

- RS Reba RL100mm dualair 2012 (nówka) zamontowana do ramy Unibike Flite

- ustawienie +80psi/-70psi twardszy na początku skoku, lub bardziej komfortowe +80psi/-90psi

W obydwu przypadkach SAG wynosi 20 do 22%

I teraz pytanie...

W obydwy przypadkach zostaje nie wykożystane około 3 cm skoku.

Tak ma być ? Boje się żeby nie dobić i nie uszkodzić amorka ?

 

Jeszcze drugie pytanie...

Przy manetce pushlock i tlumiku MC bez regulacji footgate.

W momencie wjechania w dziure dochodzi do zerwania blokady no i OK.... tylko że...

naciskam manetkę żeby rozblokować, ona nie odbija odrazu tylko po dluższej chwili kiedy amor zaliczy kilka dziur dopiero kółko blokady sie cofa wyciągając linke i manetkę do pozycji rozblokowany. Po zerwaniu blokady kółko kompresji jest lużne można je ręką obracać bez oporu. Wystarczy jedna dziura i odskoczy do pozycji początkowej.

Tak ma być ?

 

Pozdrower !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3cm zapasu są normalne.

 

Czy przy tak niskich ciśnieniach amortyzator się nie zapada?

Sam ważę 73kg i 100/90psi to optimum mam około 15% sag. Przy 80/70 zwiększał się do ponad 20%.

A może coś jest nie tak z moją rebą?

 

Edytowane przez rlk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś powiedzieć jak się reguluje floodgate?

Nie wiem które to pokrętło trzeba przekręcić ... 

 

 

 

 

A jaki masz amorek? Bo możliwości są dwie albo za pomocą imbusu lub masz pokrętło. Jeśli imbus to ściągasz tą zaślepkę i tam masz śrubkę na imbus. Jeśli chodzi o ustawienie to ja robię tak jadę na jakiś ostry podjazd i ustawiam tak by przy podjeżdżaniu nie bujało. Czyli kręcę po trochę do momentu kiedy nie buja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3cm zapasu są normalne.

 

Czy przy tak niskich ciśnieniach amortyzator się nie zapada?

Sam ważę 73kg i 100/90psi to optimum mam około 15% sag. Przy 80/70 zwiększał się do ponad 20%.

A może coś jest nie tak z moją rebą?

 

 

Co do tego zapasu to mnie uspokoiłeś :thumbsup:

Czy ja wiem... trochę się zapada przy ostrzejszym hamowaniu, ale za to jest bardzo czuły na małych nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...ustawiam tak by przy podjeżdżaniu nie bujało. Czyli kręcę po trochę do momentu kiedy nie buja"

 

Sonix, ale że niby co floodgate ma wspólnego z "bujaniem". Jedynym jego zadaniem jest określenie progu "zerwania" blokady. Ni mniej, ni więcej.

 

Chyba, że to właśnie miałeś na myśli ale jakoś w mocno zawoalowany sposób przelało Ci się przez klawiaturę. ;)

 

Edytowane przez kadargo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...ustawiam tak by przy podjeżdżaniu nie bujało. Czyli kręcę po trochę do momentu kiedy nie buja" Sonix, ale że niby co floodgate ma wspólnego z "bujaniem". Jedynym jego zadaniem jest określenie progu "zerwania" blokady. Ni mniej, ni więcej. Chyba, że to właśnie miałeś na myśli ale jakoś w mocno zawoalowany sposób przelało Ci się przez klawiaturę. ;)

Chodziło mi o to że jak masz ustawione floodgate na dość czuło to przy podjazdach amorek lubi się poddawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam trochę wytartą anodę na wysokości uszczelek, a w jednym miejscu (szerokość ok 1mm długość niecały 1cm) wytartą całkowicie... wygląd jest jak w rocznikach 2006/7/8 ale właściwie nie wiem jak dokładnie sprawdzić(?). ogólnie wydaje mi się, że gdyby był częściej serwisowany i ktoś by o niego lepiej dbał, anoda byłaby w dużo lepszym stanie. tak czy siak mam zamiar jeździć na nim do jego śmierci bo mimo wad radzi sobie naprawdę dobrze (kilka dni temu robiłem mu serwis, w tym nowe uszczelki kurzowe i gąbki). kupiłem bardzo okazyjnie więc nie ma co płakać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś z was ma wytarcia w okolicach uszczelek  ? jeśli tak to po jakim czasie :)

 

 

Może nie wytartą, ale mam przebarwioną. Ja nim przejechałem jakieś 2000, ile poprzedni użytkownik zrobił, nie wiem, ale dotarł w stanie bdb+, więc albo niewiele, albo dobrze serwisował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

czy ktoś z was ma wytarcia w okolicach uszczelek  ? jeśli tak to po jakim czasie

Zadbana reba czy inny model np sid czy revelation, regularnie czyszczona spokojnie 10 000km przejedzie. Niestety kilka błotnych maratonów, zwłaszcza leśnych ( piasek nieźle ściera), gzie nie ma ochrony goleni przed syfem potrafi pozbawić anody w bardzo krótkim czasie. Co prawda niczemu wielkiemu to nie grozi, widelec nadal będzie szczelny, dobrze bedzie pracował jednak już nie będzie dobrze wyglądał :P i prawdopodobnie straci na czułości w początkowym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...