sivesgaard Napisano wczoraj o 12:29 Napisano wczoraj o 12:29 Temat jest prosty. Nadleśnictwo czy ktokolwiek odpowiedzialny za wycinkę lasów zniszczył mi w regionie WSZYSTKIE trasy tłuczniem i innym dziadostwem, po którym jeżdżenie na gravelu z laciami 50c stało się mordęgą. Pomyślałem więc o fat bike. Plusem byłaby możliwość jazdy po śniegu zimą. Czy ma to sens? Czy przesiadka z full carbon gravela z di2 nie będzie zbyt bolesna na stalowego kloca? Cytuj
RafalxM Napisano wczoraj o 12:40 Napisano wczoraj o 12:40 29x3.0 FTW ! a serio to zachwalam bo mam, uważam to za 'złoty środek', bo koła typu 26x4.0 wprowadzają takie ograniczenia że nie da się specjalnie na nich jeździć 'na dłuższe trasy po twardym' - głównie przez bieżnik. Na takich 29 jest miękko, a zawsze można zamontować rozmiar mniej terenowy, dla mnie to średnica bardziej uniwersalna. 1 Cytuj
kipcior Napisano wczoraj o 17:31 Napisano wczoraj o 17:31 4 godziny temu, sivesgaard napisał: stalowego kloca Czemu stalowego? Normalny jest z alu, a z carbonu też znajdziesz, choć nie było ich dużo i będą drogie. Na pewno była taka wersja Canyon Dude i Trek Farley. Znam trzech takich co mi udowodnili, że da się jeździć dłuższe trasy. To tylko kwestia kondycji. Opon też. Jakaś Kenda Juggernaut to kotwica, ale takie Schwalbe Jumbo Jim jako tako jadą. Czy przesiadka będzie bolesna to zależy czego oczekujesz. Fat nie przyśpiesza i sam się nie toczy. Przestajesz pedałować to od razu hamujesz. Ale za to jest banan na gębie z racji jazdy czołgiem. Ja już się z 5 lat zastanawiam czy sobie nie kupić 2 Cytuj
kazafaza Napisano wczoraj o 19:56 Napisano wczoraj o 19:56 Kupiłem szkielet fata chyba dwa lata temu i jak był śnieg to zapomniałem nim wyjechać. Też mam 29x3” jak @RafalxM i również uważam to za najlepszy kompromis między fatem a góralem. Ba, jeżdżąc na „krosiarskich 2,4” mam wrażenie jazdy grawelem 🤡 Pomijając fakt, że taki sprzęt można przeinaczyć w 29x2,6” z błotnikami oraz nie ma tam dziwnych tzn. fatowych standardów piast, suportów, widelców itepe… p.s.: nie bądź taki delikatny, przesiadka może i będzie bolesna ale tylko chwilowo, zawsze można wrócić na karbą grawą Di2+ w innym rejonie albo chomikować na trenażerze. 1 Cytuj
sivesgaard Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu kurcze zachęciacie widelec amortyzowany czy twardy wystarczy? Cytuj
akkwlsk Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Czy będziesz jeździł wolniej? Tak. Czy będziesz nabijał przez to mniej kilometrów? Owszem. Ale czy będzie to bolesne? W żadnym razie, wręcz przeciwnie! Kolejny wyznawca 29x3.0 z tej strony, miło mi Mam dwa zestawy opon - "grawelowe" 29x2.6 oraz "zimowe" 29x3.0. Sztywny widelec absolutnie wystarczy. Jeżeli będziesz miał problem z namierzeniem ramy pod laczka 29x3.0, to uprzejmie informuję, że większość ram 29er przyjmuje bez większego problemu 29x2.6, a to już i tak jest bardzo przyjemny rozmiar na szutrowanie. Przy masywnych oponach kluczowe jest przejście na tubeless, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś, oraz dobór bieżnika do terenu, po jakim się poruszasz. W skrócie - to opony robią taki rower, więc trzeba się przyłożyć do ich dobrego wyboru. Co do kół - jeśli zostaniesz przy 2,6 to obręcz 35mm wewnętrznej szerokości w zupełności wystarczy, ale do 3.0 zaleca się szersze - od 40 do 50mm ID. Nie jest to must have, wciśniesz też laczka 3.0 w obręcz 35mm ID, ale w moim odczuciu jednak całkiem sporo zmienia. Wspaniałe czasy przed Tobą, tyle jeszcze tylko powiem Cytuj
sivesgaard Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu Jechałem w śniegu na początku roku na mtb na 2.6 i jednak było mi trochę mało. Po ubitym przez ludzi/auta super, ale na świeżym było kiepsko stąd pomysł na fat bike. Czyli 26x4.0 + sztywny widelec, rama aluminium, napęd jakaś bieda 32t + 50t największa korona. Ma to sens prawda? Cytuj
akkwlsk Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu A to przepraszam, jakoś pominąłem wątek śniegowy - wtedy owszem, jedynie FAT dale pełnię szczęścia. Ma to sens, a do tego fajnego fata można teraz wyrwać za śmieszne pieniądze. Cytuj
spidelli Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 12 godzin temu, kipcior napisał: Ja już się z 5 lat zastanawiam czy sobie nie kupić Mam a raczej miałem podobnie, chwilowo mam nadmiar rowerów ale i trochę bogatszy w doświadczenia jestem. Mnie chodził po głowie fat albo sztywny góral, np. stary Pine Mountain na stalowej ramie. Mam takiego staruszka-sztywniaka Scotta i miałem z nim trochę frajdy ale koło 26" to jednak mało. Potem trafił mi się aluminiowy full 29", którego próbowałem używać też w roli nadgravela do włóczęgi po okolicy ale jednak masa zniechęca. Fakt, że trasy po których jeździłem gravelem mogłem pokonać szybciej na zjazdach ale podjazdy, mimo bardziej miękkiego napędu - dramat. Trailówka to jednak kloc. Dlatego zdecydowanie szukałbym czegoś lekkiego, może nawet jakieś XC? Marin Team? Co do zmiany opon - też to w fullu robię, dokładnie oryginalne na grubym klocku traktuję jako zimowe, a na lato wrzucam bieżnik, który nie wyhamowuje podczas toczenia p[o prostej Ja co prawda nie bawię się w mleko ale to chyba nieco upierdliwe przy wymianie opon. Z drugiej strony - jeśli to miałby być sztywniak.... Opcja do przemyślenia.... Edyta: w tzw. międzyczasie wpadły wątki zimowe - jeździłem na moim fullu i dawał radę. Nie pamiętam już, jakie tam mam opony, ani rozmiaru ani nazwy, bo rower stoi i się kurzy Cytuj
Tyfon79 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Szutrówki w LP nie mogą być wyłożone ostrym tłuczniem to co to za lokalizacja i ile tego musi być by rezygnować z gravela na rzecz czegoś takiego jak fat? Szczerze nie mam w pamięci kiedy ostatnio kogoś na tym dziwadle widziałem więc radzę przemyśleć temat zamiast słuchać dość specyficznych użytkowników. Ten by chciał, drugi ma niby plusy w drugich kołach, trzeci ma pińcet rowerów a czwarty robi grubasem 5km, ... 1 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 godzin temu Mod Team Napisano 12 godzin temu Czyli szukasz czegoś pokroju : https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/kona-wo-26-advent-x-2024-rower-gorski/141538439/p @Tyfon79 A o śniegu czytałeś ? Cytuj
Tyfon79 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Rozumiem, że jazda po śniegu, którego u nas jest najwięcej w maju ma być wyznacznikiem zakupu fata zamiast typowego szutrowca... No jak to któryś rower w szopie to tak a tak to chyba coś tu się srogo nie klei. 1 1 Cytuj
sivesgaard Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu 34 minuty temu, Tyfon79 napisał: Szutrówki w LP nie mogą być wyłożone ostrym tłuczniem to co to za lokalizacja i ile tego musi być by rezygnować z gravela na rzecz czegoś takiego jak fat? Szczerze nie mam w pamięci kiedy ostatnio kogoś na tym dziwadle widziałem więc radzę przemyśleć temat zamiast słuchać dość specyficznych użytkowników. Ten by chciał, drugi ma niby plusy w drugich kołach, trzeci ma pińcet rowerów a czwarty robi grubasem 5km, ... Nie tylko tłuczniem ale i gruzem ze szkłem (dosłownie). Tłuczeń w lasach na południe ode mnie ubili po tym jak w kwietniu zabiła się tam kobieta właśnie na tym tłuczniu. Jednak lasy przy moim domu nadal są niszczone. Na zmianę błoto i koleiny po maszynach do wycinki i tłuczeń. Region to Katowice/Ruda śląska. A gravele mam 2 w garażu. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 godzin temu Mod Team Napisano 12 godzin temu 23 minuty temu, Tyfon79 napisał: zamiast typowego szutrowca... A może właśnie coś nietypowego, jak ta grawelowa łaciata "pokraka" FS od Treka ? Cytuj
kazafaza Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Godzinę temu, Tyfon79 napisał: Szczerze nie mam w pamięci kiedy ostatnio kogoś na tym dziwadle widziałem więc radzę przemyśleć temat zamiast słuchać dość specyficznych użytkowników. No tak, skoro TY nie widziałeś to sensu nie ma 🤣 1 Cytuj
akkwlsk Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu dyskusja o stopniowaniu kaset za 3...2... 2 Cytuj
Sobek82 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Gdzie jest mój przerobiony Accent na fata? 😉 To był rower marzeń jeśli chodzi o patologię leśną 😀 O, znalazłem, jak wejdziesz w mój profil i w załączniki to na stronie 251/252 jest i on. 🫠😉 https://www.forumrowerowe.org/attachments/?page=252 Cytuj
Tyfon79 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu @sivesgaard wiesz mam kumpla w Gliwicach i tam jest większy potencjał niż ja mam koło siebie od Niepołomic po Tarnów. Dlatego pytałem o lokalizację, ile km tłuczesz na wypadzie. Nie mniej skoro masz dwa gravele nie ma tematu. Godzinę temu, kazafaza napisał: No tak, skoro TY nie widziałeś to sensu nie ma 🤣 Serio nie zrozumiałeś tego co napisałem? Masz fata jako jeden rower czy ogólnie miałeś ich dziesiątki a obecnie kilka i jak to się ma do nazwijmy to przeciętnego Kowalskiego? Nie zakładałem, że pytający ma już dwa gravele i tyle. Cytuj
kazafaza Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Nie zrozumiałem Twojej słabo zawoalowanej pasywnej agresji ale wiem, że każdy ma czasem gorszy dzień Nie wiem o co Ci z tym fatem skoro go nie polecałem. Jak to się ma do przeciętnego Kowalskiego? Otóż tak, żeby sobie kupił i czegoś nowego doświadczył, żeby budował jakieś doświadczenie zamiast teoretyzować lub żałować że „jednak trzeba było”. Wydaje mi się, że AT przemyślał temat i do konkretu nie dotarł - stąd pytanie na forum, gdzie dostał jakieś od nas wskazówki a od Ciebie, moim zdaniem, niedowierzanie i bagatelizowanie problemu. Dlatego się uruchomiłem, rozumiesz? Cytuj
kipcior Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Ja jeszcze mogę dodać że przejechałem się fatem sztywnym, ht, fullem i e-ht. Jak nie elektryk to osobiście szukałbym sztywniaka, szczególnie jak chcesz tym zimą jeździć i najwyżej dołożył mostek Redshifta. Amor to zawsze większe koszty, a i tak na mrozie to tępo pracuje. No i zawsze to dodatkowa waga w rowerze który już z założenia jest za ciężki. Oczywiście do ostrej jazdy po górach duży balon amora nie zastąpi i nie ma się co czarować. Ale poza tym nie musi go być. Inna rzecz co się na rynku trafi, bo zwyczajnie nowych za bardzo nie ma i trzeba polować na to co jest. Nie wiem gdzie @Tyfon79 jeździsz, może nie rozglądasz się zbyt uważnie czy coś. Ja tam widzę kilkanaście fatów rocznie. Część z tego to jakieś paździerze z marketu ale prawilne też jeżdżą. Nie jest to częste zjawisko ale nie jest to jakiś niezwykły widok. Cytuj
Tyfon79 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Godzinę temu, kazafaza napisał: Nie zrozumiałem Twojej słabo zawoalowanej pasywnej agresji ale wiem, że każdy ma czasem gorszy dzień Cóż Cię tak zabolało i było agresywne? "Specyficzni użytkownicy"? A to nie jesteś taki czy @Sobek82? Nic tu negatywnego nie było poza moją myślą, że gościowi z jakimś małym zagajnikiem za rogiem i jednym rowerem zaczynają doradzać i "naganiać" osoby co mają zupełnie inną o 180* sytuację. Kupi i jeszcze nie będzie miał gdzie go spożytkować. Gość wyjaśnił więcej i jak widać nie mam za bardzo więcej nic do dodania. Pisząc jaśniej tak ma to teraz sens. @kipciormieszkając pod Wieliczką raczej szutrowo zostają mi Niepołomicko-Bratucicko-Radłowskie klimaty. Może cały Kraków siedzi gdzieś pod Olkuszem w tym na fatach bo serio nie pamiętam kiedy to widziałem w tych rejonach. W ogóle tu jest kiepsko choćby gravelowo czego zupełnie nie ogarniam a jak tłuczesz się cały dzień i tyle ogólnie km to ciężko na dłuższą metę pewne trendy przegapić Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 godzinę temu Mod Team Napisano 1 godzinę temu @Tyfon79 Nie doczytałeś, ale to nie jest usprawiedliwienie Autor pytał o fat'a, więc dostał na ten temat odpowiedzi - proste, nie ? Kaza i Sobek zostali jednak w końcu oficjalnie odpicowani na "Specyficznych Użytkowników" - tego się trzymajmy, i za to Grawele są po prostu przereklamowane - prędzej sobie elektryka kupię, serio. Cytuj
Tyfon79 Napisano 15 minut temu Napisano 15 minut temu @KrissDeValnor zostawmy temat bo chyba tylko w 4 oczy dało by się wytłumaczyć mój tok rozumowania. Co do graveli nie w tym rzecz. Mam jakieś dziwne wrażenie jakoby te rowery głównie służyły do jazdy asfaltami zamiast tam gdzie powinny być. Są wyjątki ale jak dla mnie na tak spore miasto z przyległościami, możliwościami okolicy to jest żenująco mało. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.