nctrns Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu To ja dorzucę swoje dwa grosze. Od ponad roku jeździłem na Defy ze 105 Di2 i po jego uszkodzeniu wróciłem do roweru na mechanicznej 105 i powiem tak - wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne Zmiana blatów na Di2 to dla mnie miodzio i największa zaleta elektroniki. Z tyłu... Zmiana na cięższe przełożenia jest moim zdaniem nawet lepsza na mechanice niż Di2, pod warunkiem że zrzucamy jeden bieg. Jak trzeba zrzucić więcej, to elektronika ma przewagę - trzymasz przycisk i jedzie. Na elektronice zmiany są też bardziej "kulturalne", a na mechanice za to jest - przynajmniej dla mnie - satysfakcjonujące "strzelenie" jak bieg wskakuje. Przy zmianie w górę mechanika ma taką zaletę, że można sobie przy odrobinie wyczucia i doświadczenia dźwignią bardzo precyzyjnie regulować to jak bieg wchodzi, no i można na raz zmienić 3 (czy nawet 4) biegi. Może nie jest to szybsze niż przytrzymanie przycisku przy Di2, ale za to bardzo płynne. 1 Cytuj
KNKS Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu @nossy Hmm... Nie wiem jak działa 105 Di2, ale w przypadku Ultegry i DuraAce różnica w działaniu, względem grup mechanicznych, jest kolosalna. Po kilku sezonach na Di2, robiłem ostatnio rozjazd na grupie mechanicznej i niespecjalnie mi się podobało. Różnica jest ogromna, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy, że wspomnę tylko o precyzji, szybkości działania i precyzji pracy manetek. O możliwości personalizacji nie wspomnę. Wiadomo, że na dodatkowe waty to się nie przekłada, ale na komfort obsługi już jak najbardziej. Cytuj
Mandoleran Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu I dodać jeszcze brak trymowania, czy brak wymiany samych linek/pancerzy, tym bardziej teraz w modzie jest wszystko pochowane w sterach. Kultura przerzucania biegów nawet najmniejszym paluszkiem bez wysiłku jest bardzo wygodne Moje zdanie jest takie, że jak ktoś chce dołożyć trochę do elektroniki to warto to zrobić, ale jakbym miał wybierać między elektroniką a dobrymi kołami, to raczej tutaj na koła bym postawił. Tyle że też nie mam pojęcia jak jest w innych elektronicznych grupach niż GRX 😀 Cytuj
Michal2008 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu W obecnych czasach to raczej tylko elektronika, tym bardziej że dzięki 105 di2 „dobra” elektronika stała się dostępna dla szerszej grupy osób. Jeżeli pełna integracja przewodów w główce to moim zdanie tylko elektronika. Osobiście wolałbym rower na ultegrze di2 i bieda kołach alu. A za rok od zakupu składam sobie koła pod siebie. Nie widziałem nigdy roweru na jakiś sensownych kołach w omawianym budżecie. Tu dobry dzik, ale po za budżetem, a dokładać można w nieskończoność https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-pro-1-di2-2025 wersja pro, di2, koła karbonowe (hookless) i pomiar mocy. Cytuj
nossy Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu @KNKS...ja nie jeździłem na Dura-Ace, ale serio nie widziałem różnicy między moją mechaniką , a di2 ultegry (canyon endurance cf7 slx, trek madone sl7 gen 8)- choć byłem nieco zafiksowany na zakup czegoś na nowej ultegrze. No takie moje doświadczenie @Michal2008...wolisz rower na ultegrze di2, ale rozmawiamy o budżecie ok.10k. Nie ta półka. Ale rower który wrzuciłeś to serio dobra opcja. Bardzo dobra rama (choć podstawowy karbon), widelec z wersji SL, dobre koła karbonowe mimo , że hookless (ale sam jeżdżę na slr1 i zero problemów) dobre obręcze, piasta na ratchecie i szprychy sapim cxray, pomiar mocy. Przy tym wyposażeniu di2 niemal w gratisie. I oczywiście jeśli w promkach trafi się rower blisko budżetu z di2 to warto brać. Rozmawiamy o budżecie ok.10k więc jeśli autor miałby dołożyć ładnych parę tysi do di2 to serio uważam, że nie warto bo lepiej spożytkować tą kasę na lepsze koła, opony, pomiar mocy i resztę szpeju, ale jeśli trafi się dobra promka to oczywiście że tak. A jak byśmy rozmawiali o budżecie ok.15-20 tysi to temat i tak już sam się rozwiązuje bo w tym budżecie idzie kupić już kompletny rower co pokazuje przykład powyżej. 1 Cytuj
Mkuchar Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu @nossy coś takiego ? https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-1-pc-2025#additional Cytuj
Michal2008 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Budżet to chyba 12k, więc w takim budżecie elektronika obowiązkowo. A jak ktoś preferuje mechanikę to w znacznie niższej cenie szukamy oczywiście patrząc na promki z zagranicy. Chyba że tylko Polska to może być różnie. Ostatnio był czy może dalej jest ridley na elektronicznym force za ok. 13. https://www.bike24.pl/produkty/958387 tylko że została już Ska, ale jak ktoś szuka i monitoruje na bierząco to w tym budżecie można ustrzelić grube ryby. Więc dla mnie rower za 10-12k na mechanice to słaby interes. @nossy w giancie żeby mieć topowy karbonit trzeba trochę pieniędzy położyć. Ten „podstawowy” to też solidny produkt dla amatora, aż za nadto Cytuj
Michal2008 Napisano 25 minut temu Napisano 25 minut temu swojego czasu na CR, był felt za chyba cos 13k PLN, ultegra di2, na kołkach karbonowych Reynoldsa... wiec opcji jest sporo. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.