Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To ja dorzucę swoje dwa grosze. Od ponad roku jeździłem na Defy ze 105 Di2 i po jego uszkodzeniu wróciłem do roweru na mechanicznej 105 i powiem tak - wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne ;)

Zmiana blatów na Di2 to dla mnie miodzio i największa zaleta elektroniki.

Z tyłu... Zmiana na cięższe przełożenia jest moim zdaniem nawet lepsza na mechanice niż Di2, pod warunkiem że zrzucamy jeden bieg. Jak trzeba zrzucić więcej, to elektronika ma przewagę - trzymasz przycisk i jedzie. Na elektronice zmiany są też bardziej "kulturalne", a na mechanice za to jest - przynajmniej dla mnie - satysfakcjonujące "strzelenie" jak bieg wskakuje.

Przy zmianie w górę mechanika ma taką zaletę, że można sobie przy odrobinie wyczucia i doświadczenia dźwignią bardzo precyzyjnie regulować to jak bieg wchodzi, no i można na raz zmienić 3 (czy nawet 4) biegi. Może nie jest to szybsze niż przytrzymanie przycisku przy Di2, ale za to bardzo płynne.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@nossy Hmm... Nie wiem jak działa 105 Di2, ale w przypadku Ultegry i DuraAce różnica w działaniu, względem grup mechanicznych, jest kolosalna. Po kilku sezonach na Di2, robiłem ostatnio rozjazd na grupie mechanicznej i niespecjalnie mi się podobało. Różnica jest ogromna, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy, że wspomnę tylko o precyzji, szybkości działania i precyzji pracy manetek. O możliwości personalizacji nie wspomnę. Wiadomo, że na dodatkowe waty to się nie przekłada, ale na komfort obsługi już jak najbardziej. 

Napisano

I dodać jeszcze brak trymowania, czy brak wymiany samych linek/pancerzy, tym bardziej teraz w modzie jest wszystko pochowane w sterach. Kultura przerzucania biegów nawet najmniejszym paluszkiem bez wysiłku jest bardzo wygodne ;) 

Moje zdanie jest takie, że jak ktoś chce dołożyć trochę do elektroniki to warto to zrobić, ale jakbym miał wybierać między elektroniką a dobrymi kołami, to raczej tutaj na koła bym postawił. Tyle że też nie mam pojęcia jak jest w innych elektronicznych grupach niż GRX 😀

Napisano

W obecnych czasach to raczej tylko elektronika, tym bardziej że dzięki 105 di2 „dobra” elektronika stała się dostępna dla szerszej grupy osób.

Jeżeli pełna integracja przewodów w główce to moim zdanie tylko elektronika.

Osobiście wolałbym rower na ultegrze di2 i bieda kołach alu. A za rok od zakupu składam sobie koła pod siebie. Nie widziałem nigdy roweru na jakiś sensownych kołach w omawianym budżecie.

Tu dobry dzik, ale po za budżetem, a dokładać można w nieskończoność :)

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-pro-1-di2-2025
 

wersja pro, di2, koła karbonowe (hookless) i pomiar mocy. 

Napisano

@KNKS...ja nie jeździłem na Dura-Ace, ale serio nie widziałem różnicy między moją mechaniką , a di2 ultegry (canyon endurance cf7 slx, trek madone sl7 gen 8)- choć byłem nieco zafiksowany na zakup czegoś na nowej ultegrze.  No takie moje doświadczenie

@Michal2008...wolisz rower na ultegrze di2, ale rozmawiamy o budżecie ok.10k. Nie ta półka. Ale rower który wrzuciłeś to serio dobra opcja. Bardzo dobra rama (choć podstawowy karbon), widelec z wersji SL, dobre koła karbonowe mimo , że hookless (ale sam jeżdżę na slr1 i zero problemów) dobre obręcze, piasta na ratchecie i szprychy sapim cxray, pomiar mocy. Przy tym wyposażeniu di2 niemal w gratisie.

I oczywiście jeśli w promkach trafi się rower blisko budżetu z di2 to warto brać. 

Rozmawiamy o budżecie ok.10k więc jeśli autor miałby dołożyć ładnych parę tysi do di2 to serio uważam, że nie warto bo lepiej spożytkować tą kasę na lepsze koła, opony, pomiar mocy i resztę szpeju, ale jeśli trafi się dobra promka to oczywiście że tak. A jak byśmy rozmawiali o budżecie ok.15-20 tysi to temat i tak już sam się rozwiązuje bo w tym budżecie idzie kupić już kompletny rower co pokazuje przykład powyżej.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Budżet to chyba 12k, więc w takim budżecie elektronika obowiązkowo. A jak ktoś preferuje mechanikę to w znacznie niższej cenie szukamy oczywiście patrząc na promki z zagranicy. Chyba że tylko Polska to może być różnie. Ostatnio był czy może dalej jest ridley na elektronicznym force za ok. 13.

https://www.bike24.pl/produkty/958387

tylko że została już Ska, ale jak ktoś szuka i monitoruje na bierząco to w tym budżecie można ustrzelić grube ryby.

Więc dla mnie rower za 10-12k na mechanice to słaby interes.

@nossy w giancie żeby mieć topowy karbonit trzeba trochę pieniędzy położyć. Ten „podstawowy” to też solidny produkt dla amatora, aż za nadto :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...