Mod Team KrissDeValnor Napisano Środa o 15:11 Mod Team Napisano Środa o 15:11 @michalr75 Albo XR391 25 mm, które mają klasyfikację ASTM 3 - w przeciwieństwie do wspomnianych Newmen'ów, które paradoksalnie mają większą dopuszczalną masę (pewnie oba parametry nie są szczególnie istotne w przypadku lekkiej i bez szaleństw jeżdżącej kobiety), i są 40 g lżejsze na sztuce. Na BD 391 są 20€ tańsze od Newmen'ów - tu możesz się uśmiechnąć do @wr81, który zaraz rzuci lepszą ceną (jakby co, to nie będzie na mnie ). Cytuj
wr81 Napisano Środa o 15:27 Napisano Środa o 15:27 (edytowane) te Newmeny XR to gravelove kategoria 2... hookless (no i były kilka tygodni temu po 31 - wklejałem w okazjach) EDIT @KrissDeValnor 🤪 teraz zobaczyłem komentarz, czyżbym był tak przewidywalny? Cóż, trzeb brnąć.. Fala dobrych ofert na Newmeny( koła i obręcze) była na b-d kilka tygodni temu... sam te 25 XR rozważałem do Marina San Anselmo małożonki ale odpuściłem. Obręczy DT luzem bardzo raczej nie śledzę (jestem obkupiony w ich koła systemowe klasy niśzszej i średniej)... Natomiast co do piast to bywają ostatnio ofert na DT, np. na Bike24 jest piasta przód 350 boost 28h IS za 37 EUR, na gt2.bike przednie 49 tylne 89 EUR itp itd. Aby nie było że tylko do Niemca naganiam to na same obręcze (tyle że model chyba "za bardzo w drugą stronę") XM481 jest dość dobra oferta oe velo16 na allegro (230PLN/szt 29 32h) Edytowane Środa o 16:08 przez wr81 Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 16:06 Napisano Środa o 16:06 5 godzin temu, michalr75 napisał: Nie wiem czy już cos kupiłeś, ale właśnie składają się koła do roweru żony, obręcze DT XR331, piasty Novatec 791/792sb, szprychy Sapim D-light, komplet łysych kół 1550g, cena 1600 pln. Potwierdzam, XR331 gną się od samego patrzenia. 1 Cytuj
michalr75 Napisano Czwartek o 07:38 Napisano Czwartek o 07:38 Wygląda na to że jednak trzeba inną obręcz dać niż 331 16 godzin temu, cervandes napisał: A co do kółek to jestem od teraz posiadaczem najcichszych kół w okolicy. Po tekście, że newmeny są ciche poszedłem do piwnicy, zerwałem kasetę z bębenkiem, wyczyściłem, posmarowałem obficie Sram Butter i wygląda na to, że piasta zazębia doskonale a jest cichuteńka. A co to za piasta? Cytuj
cervandes Napisano Czwartek o 07:40 Napisano Czwartek o 07:40 No Fade, 3 zapadki. Rozmawiamy o nich jakiś już czas w tym wątku. 1 Cytuj
chudzinki Napisano Czwartek o 07:46 Autor Napisano Czwartek o 07:46 7 minut temu, michalr75 napisał: A co to za piasta? Gdyby Cię zainteresowały Newmeny z rodzimego rynku to popatrz na ofertę Bike Life na OLX. 1 Cytuj
cervandes Napisano Sobota o 10:44 Napisano Sobota o 10:44 Brygado, update: Sram butter w Fade był cichy przez pierwsze kilkadziesiąt km, po stu km i kilkukrotnym rozpędzeniu się do 50-60km/h smar się ulotnił i odciszył piastę. Najniższa temp w jakiej piasta jechała to okolice 6*C, żadnych problemów z zazębianiem nie było - ale w mojej ocenie to zbyt rzadkie smarowidło. Piasta jak na zapadkową jest znów wyraźnie słyszalna. Cytuj
Dokumosa Napisano Sobota o 14:52 Napisano Sobota o 14:52 (edytowane) U mnie leeepkii mobilith shc460 nic nie lepił i była cisza. Nie bój się eksperymentować z cięższym smarem. Edytowane Sobota o 14:53 przez Dokumosa Cytuj
kudizc Napisano Niedziela o 21:37 Napisano Niedziela o 21:37 Dawno w temacie kół MTB-XC nie byłem, teraz standard to 28 szprych? Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 06:41 Napisano wczoraj o 06:41 Zależy od producenta. DT, Newmen, Fulcrum, FSA i pewnie wiele innych oferuje głównie 28. Mavic 24, 28 lub 32. Cytuj
chudzinki Napisano wczoraj o 07:31 Autor Napisano wczoraj o 07:31 W dniu 1.10.2025 o 17:10, cervandes napisał: Bo chyba zaczęła się jakaś moda na ciche piasty, coraz więcej ludzi o tym wspomina. Trzeba podążać za trendami. Póki co zdecydowanie przeważają głośne, a przynajmniej ja takie mijam. Z mojej perspektywy to była zajefajna decyzja. Nie wiem jak mogłem tyle czasu jeździć z tymi głośnymi, tym bardziej, że w szutrówce mam cichutką... Jedyny minus - na pieszych szlakach ludzie nie słyszą roweru 🙂. W dniu 4.10.2025 o 16:52, Dokumosa napisał: U mnie leeepkii mobilith shc460 nic nie lepił i była cisza. Z ciekawości @Dokumosa - Newmena smarowałeś? Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 09:15 Napisano wczoraj o 09:15 Tak. Ale nie walę do piasty tyle żeby wszystko pływało tylko pędzelkiem na pierścień zębaty nakładam około 1mm grubości warstwę. U mnie starczyło na około sezon. Potem pozbyłem się tych kół na rzecz rantowych. 1 Cytuj
wr81 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu 14 godzin temu, kudizc napisał: Dawno w temacie kół MTB-XC nie byłem, teraz standard to 28 szprych? W takim DT w gotowych kołach 28 szprych to standard nie tylko w XC ale i w enduro... Cytuj
marcin_ostrów Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Nie tylko DT , mam 28 w RF , i o zgrozo karbonowe obrecze . W enduraku . Cytuj
Dokumosa Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu W DT jedyne koła MTB na 32 giętych szprychach to seria do FR. Do niższych zastosowań, w tym zelektryfikowanych, ładują po 28 prostych. Cytuj
Czikol Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Jak mowa o szprychach to ja zapytam o szerokość wewnętrzną obręczy: dla kapcia 2,4’ obręcz 30mm teraz to standard? To ze względu na lepsze ułożenie opony? Jak pogodzić kompromis z ciut większą wagą? Cytuj
Dokumosa Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Tak, 30 bedzie w sam raz. Co rozumiesz przez kompromis? I tak guma 2,4" bedzie ważyła najbiedniej ze 700g. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 godziny temu Mod Team Napisano 3 godziny temu Żeby było lżej przy większej szerokości obręczy, to trzeba iść w karbon - chyba o taki kompromis chodzi. 1 Cytuj
Maciorra Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 13 godzin temu, Czikol napisał: dla kapcia 2,4’ obręcz 30mm teraz to standard? To ze względu na lepsze ułożenie opony? Tak, to obecnie standard, głównie ze względu na marketing. Różnice w układaniu opony 2.4 cala na obręczach 25 i 30mm są minimalne, o ile w ogóle ktoś je w czasie jazdy zauważy. 1 Cytuj
michalr75 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Ciekawe czy podobna różnica jest w przypadku obręczy 22,5 vs 25 A później 20 vs 22,5 Cytuj
Dokumosa Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 47 minut temu, Maciorra napisał: Tak, to obecnie standard, głównie ze względu na marketing. Różnice w układaniu opony 2.4 cala na obręczach 25 i 30mm są minimalne, o ile w ogóle ktoś je w czasie jazdy zauważy. Zależy. Kiedy jeszcze jeździłem na mleku i schodziłem dosyć nisko z ciśnieniem to jednak te 5mm robiło istotną różnicę. Stopka opony miała lepsze podparcie w zakręcie i guma nie latała na boki przy każdej zmianie kierunku jazdy. Na dętkach i przy znacznie spokojniejszej jeździe faktycznie różnica prawie żadna. 1 Cytuj
Talrand Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) 53 minuty temu, Maciorra napisał: Tak, to obecnie standard, głównie ze względu na marketing. Różnice w układaniu opony 2.4 cala na obręczach 25 i 30mm są minimalne, o ile w ogóle ktoś je w czasie jazdy zauważy. W przeciwieństwie do 50g wagi które kaaaaaaaażdy zauważy, jak jazda z kotwicą 🙄 W ogóle jest tu dużo kminienia a na Ali są koła i30 z ratchetem 54t i wagą 1380g za 1300 zł... Edytowane 2 godziny temu przez Talrand Cytuj
wr81 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Prawdziwym kompromisem są proponowane przez przemysł obręcze o szerokości 27-28mm np: https://www.rowertour.com/p/72772/sun-ringle-helix-tr27-sl-obrecz-mtb-29-czarna-32h https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-dartmoor-tomcat-pd46774/ Co do lekkich, karbonowych produktów z Ali to (zwłaszcza dla mtb i jeżdców powyżej 50kg żywej wagi) to mój entuzjazm jest ograniczony.. Były już tutaj ujawniane przypadki lekkich sztyc "sprawdzonych przez kolegów" które jednak się dezintegrowały Cytuj
Czikol Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Kogo możecie polecić do składania kół? Na razie kojarzę tylko lemonbike. 1 Cytuj
uzurpator Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu ten obrazek to bzdura. 46 minut temu, Dokumosa napisał: Zależy. Kiedy jeszcze jeździłem na mleku i schodziłem dosyć nisko z ciśnieniem to jednak te 5mm robiło istotną różnicę. Stopka opony miała lepsze podparcie w zakręcie i guma nie latała na boki przy każdej zmianie kierunku jazdy. Na dętkach i przy znacznie spokojniejszej jeździe faktycznie różnica prawie żadna. Oszukujesz się. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.