Skocz do zawartości

[kupno roweru] Zmiana MTB na fitness / gravel lub konwersja


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

2razy to mało ? :) jeżdżę głównie po mieście podczas ładnej pogody , mimo to powinno się czyścić częściej ? 
 

znalazłem opony continental terra speed 28x 1,5 w jaki sposób mogę sprawdzić czy mi taka opona wejdzie ?

Edytowane przez siara_nh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś na forum temat o kompatybilności opon i obręczy ze względu na szerokość . Żeby cokolwiek trzeba ( znaleźć ten albo podobny temat ) i znać wewnętrzną szerokość obręczy . Jeśli to są jakieś markowe obręcze dobrej klasy to powinieneś gdzieś w necie znaleźć dane katalogowe . Jeśli nie to trzeba zdjąć oponę i zmierzyć . 1,5" to coś ok 700x38 , w sumie bardzo wąska nie jest .

 

 

Tu powinna być odpowiedź

 

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, siara_nh napisał:

Serio ? Tu na forum mi ktoś polecił te opony 

Serio serio 🙂. Na asfalt to strasznie toporna opona... 

Zamiast kupować takie wąskie, nielekkie, Terra Speed wolałbym zdecydowanie przytaczane wcześniej Terra Hardpack 50. 

Odnośnie smarowania - bardzo jestem ciekawy odgłosów wydawanych przez Twój łańcuch 😁

 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do łańcucha i smarowania wydaje mi sie że jest OK , ale na wszelki wypadek wyczyszczę raz jeszcze :D

sam juz nie wiem na jakie opony się zdecydować żeby było wyraźnie łatwiej osiągać większe prędkości

 

Terra Hardpack 50 ma opory toczenia 18,6

a terra speed (700x1,5 ) 17,8

zastanawiam sie jeszcze nad

Schwalbe G-ONE RS Transparent 28x1,5 ma 16,2 Wata

 

( tylko nie wiem czy patrzeć na RP LOW czy na RR Extra Low)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zamiast szukać opon czy roweru to może  skup się na swojej kondycji . kiedyś też miałem problem z kondycją przez nic nie robienie  używki itp ( wejście na 3 piętro z zakupami to była masakra jakaś :) ) na początku też   mi było ciężko jeździć ledwo zipałem jak miałem przejechać 10km  :D teraz robię bez najmniejszego wysiłku 60km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondycja , kondycją ale jak kolega ma w rowerze górskie/terenowe kloce , a jeździ po twardym to warto zmienić .

Te podlinkowane Bontragery są w rozmiarze 650b , to nie jest 27,5" ? I ważą ponad 800g ?

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to są 27,5 . Tak waży tyle mam je w trek dual sport 3 gen 5 . Nie wiem czy jest różnica ale koła mam bezdętkowe 

ja się przesiadłem z  Cube aim pro  na Trek Dual sport 3 gen 5 i powiem tak już nigdy nie kupie roweru z ugniataczem  :D niebo a ziemia jazda na tym Treku . Następny rower to będzie chyba gravel . ( mam obawę co do tego baranka :D ) najwyżej wypożyczę gravela na pare dni i potestuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się jeszcze zastanawiam dlaczego część szerszych opon np 2.25 mtb pokazuje że potrzebuje mniej wat niż np opony gravel o 38/40 mm ( czy te kategorie są jakoś inaczej mierzone i się tego nie porównuje )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mniejsza szerokość nie gwarantuje szybkości - stąd np. szersze opony w rowerach szosowych, nawet u zawodowców...

A co do twojego przypadku, to zastanowiłbym się nad stylem jazdy, bo być może używasz zbyt twardych przełożeń przy zbyt niskim tempie kręcenia, co nie pomaga sprawie.

Mając takie dylematy szedłbym w fitness'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

tylko z tego co widziałem to fitnessy są bez przedniego amora , a jednak wolałbym taki posiadać więc cross dla mnie będzie chyba najlepszym wyborem - tylko chciałbym dobrać faktycznie szybkie opony - i ciężko mi uwierzyć że opona 2,25 ma mniejsze opory toczenia niz np taka 1,5

zgłupiałem bo mimo wszystko zakładałem że zgodnie z zasadami fizyki jeśli mniejsza powierzchnia się styka z podłożem to są mniejsze siły tarcia

 

Edytowane przez siara_nh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na tych moich oponkach jest idealnie szybko się toczą dlatego że w środku są łyse a bieżnik jest na bokach :D a co do amoru to juz nigdy nie kupie z tym dziadostwem roweru , większość ścieżek nie ma wystających krawężników ( przynajmniej w Szczecinie nie wiem jak u Ciebie ) ja mam Crossa . Proponuje Ci wypożyczenie roweru i sam sprawdzisz sobie na jakim Ci się dobrze jeździ  np Decathlon ma swoją wypożyczalnie rowerów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o co powiecie o oponie Continental Speed King II RaceSport

( ja jeżdżę na dętkach ) ona ma dużo lepsze opory toczenia przy szerokości 2,2 w porównaniu do węższych opon gravelowych 40mm - moze tym testom wierzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, siara_nh napisał:

co powiecie o oponie Continental Speed King II RaceSport

( ja jeżdżę na dętkach ) ona ma dużo lepsze opory toczenia przy szerokości 2,2 w porównaniu do węższych opon gravelowych 40mm - moze tym testom wierzyć ?

O tej Conti nie ma co dywagować, bo jej nie kupisz już...

Wg mnie można wierzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2024 o 21:52, siara_nh napisał:

Kondycja swoją drogą ale jednak z oporami toczenia tez chce powalczyć

Te Marathony powyżej będą ok, nie skupiałbym się na Twoim miejscu aż tak bardzo na tych oporach, szczególnie przy zbliżonych wartościach bo to są niuanse. Główną zaletą poza tymi oporami będzie niższa waga, te Twoje Continentale ważą 900g sztuka, powyższe Shwalbe 500g, to jest przepaść i wg mnie ta różnica w wadzę dużo bardziej wpłynie na jazdę i lekkość rozpędzania. 

No a co do powyższego cytatu to wiadomo, że łatwiej coś kupić niż dojść do tego własnymi siłami, dobrze to rozumiem, ale ostatecznie to nie rower Cię ogranicza (a przynajmniej nie w takim stopniu jak Ty siebie sam). Choć wiadomo, że na lekkim i sztywny rowerze będzie się jeździło sporo lżej niż na takim klockowatym mtb jakich by opon nie miał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...