Skocz do zawartości

[Amortyzator] sr suntour aion z wystrzelonymi uszczelkami


fajny123

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, dzisiaj przy spokojnym odpowietrzaniu hebli, nagle usłyszalem dźwiek jakby ktoś dosłownie strzelił u mnie w garażu z armaty. Szybko zoriętowałem się natomiast ze to nie armata a mój świeżo zakupiony amortyzator. Kupiłem go jako używany jakiś tydzień temu, podobno miał on 3 miesiące, natomiast skoro miał on 3 miesiące to dlaczego dzieją się z nim takie rzeczy ? Co mogę zrobić? Dodam jeszcze tylko ze jak już wybiło te uszczelki to postanowiłem napompowac znowu amora, i okazało się, że powietrze ucieka z miejsca, w którym były nabite uszczelki. Obraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suntourowe uszczelki (wszystkie, włączbie z p.kurzowymi) są marnw jakościowo. Uszczelniaxz na tłoku potrafi podczas zjazdu z jakiegoś nieiwielkiego dropa puścić nagle co jest b.nieprzyjemne w skutkach. Remedium na to ma być zalanie komory powoetesnej niewielką ilością oleju przekładniowego (co jesnak wplywa na jakość pracy bo te oleje są b.lepkie i mocno zmieniają swoje parametry z temperarurą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie robiłem dwa serwisy, bo ogolnie wszystko działało na początku tylko dopiero potem zaczeło się chrzanić. Na początku amor przyszedł do mnie jako 160mm ja zmieniłem na 140, bo nie miałem więcej tokenow, wczoraj natomiast mi przyszły i je wlozyłem. Poskładałem amortyzator napompowałem i przy odpowietrzaniu hebli nagle wybuchło. Przebiegu ma mało bo to widać a poprzedni własciciel twierdzi, że jezdźił tylko po ścieżkach rowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor pa pewno nieszczelną komorę powietrzną ( widać, bo na zdjęciu zeszła lewa uszczelka, zaś suntour daje komory po lewej stronie ) więc wystrzeliło z tej strony. Więc albo jest podwinięta uszczelka wargowa na tłoku powietrznym, albo rysa w środku. Generalnie, to problem ze szczelnością  komór powietrznych to w suntourach jest dość standardowa sprawa ( tzn - trafiają się całe serie amorów z tym problemem ) i remedium jest, jak pisze Dokumosa, ~5ml gęstego oleju do komory powietrznej. Najczęściej pomaga - tzn rozwiązuje problem na ~rok, przez ktory czas olej będzie powoli ściekać do dolnych lag. Jeżeli nie pomoże, to amor zaczyna się albo jazda z gwarancją, albo polerowanie komory powietrznej i nowe uszczelki tłoka do tejże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak amor wystrzelił na postoju przy 5barach to co to będzie po jego ugięciu na maksa. Ja bym rozejrzał się za nowymi uszczelkami do komory powietrznej o ile są dostępne jakieś service kity. Kupiłeś amor uzywany, nie wiadomo skąd pierwszy wlasciciel go miał, może był to leżak magazynowy który długo leżał zanim ktoś go kupił i uszczelki już trochę niedomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że jak zmieniałeś skok pewnie coś poszło nie tak... Uszczelka się podwinęła albo uszkodziła (geniusz wymyślił, że uszczelka wargowa musi przecisnąć się przez gwint w goleni). Kup sobie nową uszczelkę zanim rozbebeszysz ponownie. Uszczelka tłoczka do Auron/Aion/Durolux 35mm (sgl.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...