Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Prosty zwykły amor SR Suntour SF16-XCT - serwis, jaki smar ?


lysyxx

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam w swoim mtb taki zwykły amor SF16 XCT DS HLO29 T 100 i jestem zmuszony jego prze serwisować, chyba dostał się brud i przy uginaniu zostaje osad na goleniach. Nie chce specjalnie zamawiać smarów przez neta gdzie przesyłka kosztuje połowę smaru i z tego co wyczytałem rozumiem że potrzebuje smar wapniowy. W pobliskim sklepie znalazłem CX80 smar syntetyczny ceracx

Opis:

Cytat

Wielofunkcyjny smar wapniowy do bardzo trudnych warunków, odporny na wodę.

WŁAŚCIWOŚCI:

  • doskonała stabilność termiczna-odzyskuje swoją oryginalną teksturę po ochłodzeniu do temperatury otoczenia
  • wyjątkowa odporność na wodę-konsystencja nie zmienia się, nawet gdy duża ilość wody przedostanie się do smaru
  • nie zawiera ołowiu ani metali ciężkich, uważanych za niebezpieczne dla zdrowia ludzkiego i środowiska naturalnego
  • temperatura pracy od -35 st.C do +190 st.C


ZASTOSOWANIE:

  • smarowanie wszelkich rodzajów zespołów poddanych wysokim naciskom oraz obciążeniom udarowym, pracujących w warunkach, gdzie smar jest w częstym kontakcie z wodą(także morską ze względu na wzmocnione właściwości antyrdzewne)
  • smarowanie elementów linii ciągłego odlewania
  • walcarki w stalowniach
  • łożyska w mokrych i suchych sekcjach papierni(walce filcowe)
  • w przemyśle gdzie występują trudne warunki pracy(wilgoć, obciążenia, wysoka temperatura, kurz itp.)

Chciałem się upewnić, nada się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rozebrałem amor i rdza złapała golenie. Dodatkowo z tego co pamiętam w górnej lewej goleni od środka poniżej korka też zaczęło rdzewieć. Golenie przeszlifowałem papierem wodnym 2500 gradacji. Wszystko wyczyściłem i nasmarowałem. Zrobiłem tyle na ile potrafiłem. Zobaczymy czy rdza będzie wychodzić. Teraz amor to się ugina tak jak powinien.

Mam jeszcze pastę polerska k2 turbo. Ale nie mam małej końcówki polerskiej do wiertarki żeby to ładnie wypolerować.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

Też niedawno robiłem serwis swojego amora i mam dla Ciebie tipa. Jeśli nie chcesz za dużo inwestować w stary sprzęt to zamiast kupować np nowe uszczelki (nie warto jeśli nie ma wystarczającej gładzi na goleniach) to dużo daje wymiana samych sprężynek. Nowe sprężynki na świeżo lepiej zaciskają gumową wargę na goleni. Ja np sprężynki wziąłem z simmeringów. 2 szt kosztowały mnie ok 6-7 zł. Też zastanawiam się czy nie nalać trochę oleju do lagi ze sprężyną. Jestem pewien, że wystarczy o-ring zwykły dać pod śrubą dolną żeby to nie wyleciało. Daj znać co sądzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@pawelpb Dzięki za poradę, wymienię przy najbliższym serwisie :)

Na razie działa, po jeździe wycieram golenie, smaruje olejem do amorów, uginam i znów wycieram syf. Nie będę wymieniał uszczelek, bez sensu bo i tak to atrapa amora a nie amortyzator. Zobaczę przy serwisie może po sezonie czy rdza łapie, chyba że wcześniej zacznie wychodzić :)
Jak nalejesz olej do lagów to chyba po jakimś czasie wypłuczesz smar który wcześniej nasmarowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...