Skocz do zawartości
Turb0

[Przedni amortyzator] SR suntour Aion QR15 - dziwne dźwięki i brak blokady

Rekomendowane odpowiedzi

Turb0

Witam mam pytanie o poradę odnośnie amortyzatora SR suntour Aion QR15.

Mam ten amorek w rowerze typu Dirt ustawiony na 100mm skoku i mam z nim taki problem że jakiś czas temu blokada skoku tak jakby się przekręciła i kręci trochę bardziej niż powinna (raz amortyzator się blokuje a raz nie i na odwrót) nie drążyłem wcześniej co mogło się stać bo i tak nie używam tego za często ale dzisiaj postanowiłem że pojadę sobie do sklepu rowerem i podskakując na krawężnik (nie uderzyłem w nic tylko wskoczyłem na niego) usłyszałem niepokojący dźwięk jakby amortyzator wciągał powietrze i trochę piszczał (ciężko określić ten odgłos).

Czytałem na internecie że w tych amortyzatorach problem jest z tłumikami i mam nadzieje że mnie to nie spotkało.

Jak by były potrzebne jeszcze jakieś informację to z chęcią ich udzielę 

Bardzo proszę o szybka pomoc

Bardzo dziękuje i pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jeżeli nie ma blokady, to znaczy że coś stało się z tłumikiem. Nie pamiętam jakie tam jest rozwiązanie, ale bez serwisu się nie obędzie. Jeżeli tłumik jest rozbieralny, to trzeba zrobić serwis bo może poszło jakieś uszczelnienie. Gorzej jeżeli tłumik jest w formie zamkniętego kartridża, wtedy będziesz musiał kupić nowy.

To że nie "drążyłeś" tematu to Twój błąd. Blokada to nic innego jak całkowite zamknięcie przepływu oleju w tłumiku. Prawdopodobnie wtedy już doszło do jakiegoś uszkodzenia, a Ty go tylko dobiłeś. Może się okazać ze dodatkowo olej z tłumika wyciekł do dolnych lag.

Czy zmiana ustawienia Rebound wpływa na pracę widelca, czy aktualnie nic nie zmienia? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Turb0
Godzinę temu, skom25 napisał:

Czy zmiana ustawienia Rebound wpływa na pracę widelca, czy aktualnie nic nie zmienia? 

Jak przekręcam Rebound to zmienia się skok tak samo jak był nowy 

Godzinę temu, skom25 napisał:

a Ty go tylko dobiłeś.

Wiadomo jak skacze się na jakiś hopkach to amortyzator wejdzie do maxa jaki ma ustawiony ale nie dobiłem go nigdy za mocno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Dobiłeś w sensie zniszczyłeś. Nie powinno się używacz sprzętu który daje oznaki uszkodzenia.

Rebound i zmiana skoku? To raczej nie to. Rebound to tłumienie powrotu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Turb0
3 minuty temu, skom25 napisał:

Dobiłeś w sensie zniszczyłeś. Nie powinno się używacz sprzętu który daje oznaki uszkodzenia.

Źle zrozumiałem :)

4 minuty temu, skom25 napisał:

Rebound i zmiana skoku? To raczej nie to. Rebound to tłumienie powrotu.

Właśnie o to mi chodziło tylko zapomniałem jak to się fachowo nazywa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

No to jeżeli Rebound działa, to znaczy że olej w tłumiku jest. Tak czy inaczej, serwis.

Polecam activia.sgl.pl, naszego forumowego kolegi @ACTIVIA

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Możliwe że tłumik mu się poluzował czyli rurki na gwincie puściły. Co do oleju to regulacja tłumienia może jeszcze sporo działać chodź chodź olej zaczął wyciekać. Zalecam pilnie rozebrać tłumik 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Turb0

A da rade to zrobić samemu w domowych warunkach ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Jeżeli masz umiejętności i ewentualne części serwisowe, to pewnie tak. Tyle że uczciwie mówiąc, patrząc na pytanie, to raczej nie dasz rady.

Regularny serwis można próbować robić samemu, zwłaszcza jeżeli jest tak dużo materiałów dostępnych w Internecie jak np dla Rock Shox. Tyle że u Ciebie coś padło i w takim wypadku ja bym odsyłał do serwisu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Uszczelki w tłumiku to raczej nie dasz rady wymienić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gosciu3
      Przez Gosciu3
      Witam, mam 13 lat i za jakiś czas będę kupował rower. Przedział cenowy do 1500 zł ewentualnie troszkę więcej. 
      Jestem raczej początkujący. Szukam roweru do robiena podstawowych tricków, do skakania po krawężnikach, zjeżdżania po schodkach ale także czasem to zrobienia dropa w lesie. Zależy mi także na tym, aby rower był w miarę wygodny. Amortyzator tylko przedni. Rower może być używany. Mam 163 cm wzrostu, waże 56 kg
      (jeśli wybrałem złe miejsce na umieszczenie mojego pytania to przeoraszam, jestem tu nowy) 
    • tojeflica
      Przez tojeflica
      Siema mam pytanie czy da się kupić i gdzie rower do 500-600 zł oczywiście DIRT szukałem na olx i na różnych stronkach ale nie umiem znaleźć. Z góry dzięki.
    • PatrykDIRT
      Przez PatrykDIRT
      Witajcie drodzy Forumowicze :),
      Mam 17 lat, ważę około 70kg, wzrost 181cm. Chciałbym zapytać o to jaki rower do dirtu/streetu warto kupić. Dotychczas jeździłem na rowerze B'twin rockrider 340, postanowiłem, że chcę zacząć jeździć w dyscyplinie dirt/street (pod warunkiem, że po 3 latach namawiania rodziców się wreszcie uda :D)... W każdym razie, na rower mam około 2500zł. Dałbym radę złożyć samodzielnie, przygotowałem już listę części(dość długo "siedzę" w temacie z uwagi na to, że jak już mówiłem od 3 lat próbuję namówić rodziców na rower... Wiem doskonale, że wymaga ona kilku poprawek, cóż, budżet nie pozwala na szaleństwa...), która przedstawia się następująco:
      -Rama - Dartmoor Two6Player 2020 (około 850zł),
      -Amortyzator RST Dirt T (około 400zł),
      -Stery Neco H-373 tapered (około 60zł),
      -kierownica - Brand X (około 109zł),
      -mostek Dartmoor FURY V.3 (około 120zł),
      - sztyca Crussis (30zł),
      -siodełko Vader (30zł),
      -Korba+z+s - Sr Suntour Zeron (280zł),
      -Pedały Dartmoor stream (60zł),
      -Łańcuch KMC (30-50?),
      -Tarcza hamulca - Shimano 160mm SM-RT56 (30zł),
      -Hamulec - Shimano (120zł)
      - Dartmoor Raider V2 (160zł za 2 sztuki),
      -Szprychy;nyple - Sapim,
      - Opony - Schwalbe Table Top (160 za 2),
      - Novatec 751SB QR (80zł),
      - Octane One Single Speed Pro (?),
      - Opaska na obręcze (4zł),
      - Adapter hamulca PM - IS - R160 (25zł),
      -Gripy - Odi longneck (60zł).
      Łącznie: około 3000zł
      Teraz pojawia się pytanie: Czy nie lepiej w tej cenie kupić gotowca na przykład ze stajni NS bikes (np. Movement/Metropolis 3) czy Dartmoor (np. model Intro)? Ewentualnie pozmieniać jakieś części na używane (np. ramę, amortyzator czy kierownicy)? Proszę o pomoc. Pomimo ograniczonego budżetu chciałbym jak najlepiej zacząć przygodę z tym sportem. Dodam jeszcze, że nie ma zbyt wielu miejsc do jazdy w mojej okolicy, ale są ławki, asfalt i wiele chęci . Pozdrawiam Was serdecznie, bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję, że mi pomożecie.
       
    • 0pal
      Przez 0pal
      Dzień dobry,
       Syn (14 lat) zapragnął dirta, oglądałam mongoos,  dartmoor,  NS w cenie do 3000 max. Na początek nie chcę wykładać worka kasy bo zaraz może się okazać, że już go to nie kręci. W "śmiesznej" cenie są Kandsy- czy te rowery mogą nadawać się do dirta? Czy to totalna pomyłka i nie zawracać sobie głowy?
    • EndurosBoyee
      Przez EndurosBoyee
      Witam! Najprawdopodobniej moja korba wydaje dziwne dźwięki -(mianowicie: https://megawrzuta.pl/download/7f320b4632b926b03bc31a00810531af.html ) Co zrobić żeby tak nie było?
×