Skocz do zawartości

[Porady] Szukam doświadczonej osoby w cross country.


Rekomendowane odpowiedzi

@Kettler właśnie mam na tyle małe doświadczenie, że cieżko mi na to odpowiedzieć, ale chciałbym żeby to był raczej lekki hardtail, na którym komfortowo pokonuje się dłuższe trasy. Podkreślę, że jeżdżę dopiero pierwszy sezon, więc daleko mi do wyścigowej pozycji na rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależnie od tego, jak wyboiste są te drogi, może wystarczyć rower crossowy (nie mylić z cross-country - XC) lub nawet jakiś fitness.

Ścigacz XC to sprzęt typowo na korzenie i kamienie. Na asfaltach jego masa, terenowe opony będą głównie przeszkadzać.

 

Napisz coś więcej na temat tego, gdzie w  zasadzie zamierzasz jeździc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Galvatron mieszkam poza miastem i mam dużo leśnych, kamienistych i polnych, piaszczystych dróg w okolicy. Chciałbym trenować w takim terenie, ale czasem tez po prostu przejechac sie po asfalcie i lżejszych szutrach ze znajomymi na dłuższych trasach. Dodam, że mam rower szosowy, wiec gdy chce jezdzic tylko po asfalcie to mam czym. Obecnie pożyczam mtb od taty i chyba podobny typ roweru mógłby być w porządku. Załącze jego zdjęcie.

IMG_5714.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach współczesny mtb powinien mieć taperowaną główkę ramy, powietrzny amortyzator i sztywne osie (najlepiej w standardzie boost). O hydraulicznych hamulcach nawet nie wspomnę. Napędy pod ściganie są jednorzędowe, minimum 1x10 Deore, 1x12 są bardzo drogie bo sama kaseta kosztuje grube kilkaset złotych. Złotym środkiem jest 1x11. Napędy 2xx są obecnie bardzo rzadkie i są uważane za rekreacyjne, jeśli więcej jeździ się po szosie lub pod turystykę.

Tak jak napisał kolega Kettler określ budżet. Niemniej jednak bądź świadom, że podstawowe rowery xc kosztują w granicach 4-6 tys. Piszę podstawowe ponieważ rowery te będą miały podstawowe amortyzatory powietrzne typu Santour xcr czy RockShox Judy Silver. Będą miały podstawowe hamulce hydrauliczne typu Shimano mt200 czy Tektro 256 bodajże. Do rekreacyjnej jazdy po nizinach to się nada. Do jazdy w górach hamulce trzeba zmienić na minimum Deore. Będą miały podstawowe i ciężkie koła z podstawowymi piastami, które nadają się na codzień ale jak będziesz chciał się ścigać to trzeba będzie je wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html?dwvar_3273_pv_rahmenfarbe=BK

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-120-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-330101?mc=8616936&c=Czerwony

https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-pro-l-19-13617980324

Trzy przykłady spełniające to o czym pisze @Greg1 Merida z polskiej dystrybucji, Decathlon i Canyon ze sklepu wysyłkowego.

W używany się nie pchaj chyba, że masz naprawdę pewne źródło, w teksty mało jeżdżony i gór nie widział nie wierz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz bardziej "wyścigowy" rower na początek popatrz sobie na Rockrider xc120 - nie sugeruj się napisem na ramie i tekstami typu "rower z marketu" bo pod względem relacji cena vs. wyposażenie rowery z Decathlona są nie do pobicia. RR xc 120 ma naprawdę bardzo dobry osprzęt, za który u innych "normalnych" marek musiałbyś zapłacić co najmniej jeszcze pół tego co tu za cały rower. Możesz też nim spokojnie zacząć przygodę z wyścigami mtb a z czasem zobaczysz co potrzebujesz. Pewnie będzie to rama karbonowa i lżejsze koła. Ostatnio widziałem promocję na Canyona Exceed CF5 z karbonową ramą, dobrym amorem, dobrymi hamulcami i kołami za 6,7 tys. zł - w tych pieniądzach to jest super oferta za rower w którym nic nie musisz zmieniać i którym spokojnie pojedziesz na zawody mtb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 właśnie widzialem tego canyona i chyba jest świetny, tylko ze zostal jeden rozmiar ramy i wydaje mi sie ze moze byc lekko za duża. Jest jeszcze cf4 za 7700. Fajnie jeśli udaloby sie kupic karbonową ramę, bo w przyszłości na tej bazie mógłbym ulepszać ten rower. Warto poczekać aż pojawi się mój rozmiar ramy, czy może wybrać coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kvba22 napisał:

Tam jest dostępny rozmiar L. Nie wiem na ile jest to rzetelny pomiar na ich stronie, ale u mnie wygląda to tak:

IMG_0516.png

Mam dokładnie takie same wymiary jak Ty i przeważnie wychodzi mi L w różnych rowerach ale jak kupowałem swojego mtb, a był to Kellys Gate 30 to też wyszło mi M i taki kupiłem i jest mi na nim bardzo wygodnie. Mówi się, że jak się jest na granicy rozmiarów to mniejszy jest bardziej pod sport a większy bardziej pod rekreację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kvba22 napisał:

@Greg1 poczytam jak wygląda sytuacja ze zwrotami w canyonie, ale jeśli zwroty są to w sumie warto zamówić i na nim siąść.

Zobacz na olx czy ktoś w Twojej okolicy nie sprzedaje tego Canyona lub jakiegoś podobnego - poudawaj zainteresowanego, przejedź się i zobaczysz czy Ci pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...