Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, ogólnie jestem laikiem w temacie rowerów i mam pytanie. Chciałem zakupić rower Marin Muirwoods ze stalową ramą. Użytkowanie to 80% miasto i 20% parki i las. Czyli ogólnie żaden ciężki teren. Wszystko mi się w tym rowerze podoba, ale wyczytałem, że rower posiada szybkozamykacz a nie sztywne osie. Czytałem również, że te sztywne osie sporo dają (zwłaszcza przy hamulcach tarczowych, aby koła się o nie nie ocierały). Czy przy terenie po jakim będzie jeździł rower te sztywne osie są bardzo potrzebne? Czy odczuł bym różnicę? Mam jeszcze inne pytanie, właściwie to najważniejsze - gdzieś czytałem o jakichś adapterach, dzięki którym można na ramie z szybkozamykaczem zamontować sztywną oś (nie wiem czy dobrze zrozumiałem i dlatego piszę ten wątek). Jak miało by to działać i jakie adaptery powinienem kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywna oś polega na tym że rama i widelec mają zamknięte haki i z jednej strony masz gwint. Więc wsadzasz taką sztywna oś w hak gdzie nie masz gwintu przepychasz przez piastę i wkręcasz ją w nagwintowany hak. Niektóre ramy mają wymienne haki. W Muirwoods możesz ewentualnie zastosować szybkozamykacze skręcane na imbus. Ogólnie bym sobie tym głowy nie zawracał. A jeśli chodzi o adaptery to zapewne chodzi ci o wymienne adaptery piast dzięki którym możesz takie koło użyć z szybkozamykaczem lub sztywną osią. To są piasty takich firm jak DT Swiss czy Novatec. 

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew Okej, czyli rozumiem, że te adaptery są po to, że jeśli np. mam ramę roweru lub widelec z szybkozamykaczam a kupiłem koło na sztywną oś to mogę kupić adapter aby móc to koło zamontować? (sorki za głupie pytania, ale tak jak pisałem jestem laikiem, jeśli jestem w błędzie to proszę mnie popraw). Jeśli tak to działa, to czy w tym wypadku takie rozwiązanie działa lepiej niż zwykły szybkozamykacz?

Odnośnik do komentarza