Skocz do zawartości

[koło tylne] DT SWiss 535 26" problem z zaplecionym kołem


Jarek1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem kompletnym laikiem w sprawie zaplatania kół. Stąd moje pytanie.

Zleciłem zaplecenie tylnego koła MTB 26 cali w serwisie rowerowym.

Koło składa się:

- obręczy DT Swiss  535 26” 36H v-brake

- piasty Novatec -802SB

- szprychy DT SWISS Champion Szprych czarna 268mm

- Nyple  DT Swiss mosiężny 2.0 16mm srebrny

- kaseta Shimano  8-rzędowa CS-HG51

- taśma na obręcz

 

4 pierwsze miesiące użytkowania tego koła zero kapci. Natomiast po tym okresie kapcie łapane  co 30 km. Wkurzony często wymianą dętek zdecydowałem się na wizytę w innym najbliższym serwisie rowerowym.

 

Osoba, która spojrzała na sposób zaplecenia koła stwierdziła ze to całkowita fuszerka. Żle zostały dobrana długość szprych i dlatego wystają poza obręcz  nawet do około 3-4 mm.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ba6b8a7377c1581

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4c632c26343d577d

 

Obręcz została podwójnie oklejona taśmą izolacyjną niestety wciąż pod nią znajdują się ostre zakończenia szprychy. Kwestia czasu kiedy taśma się przetrze.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/072e387cae17fa26

 

Proszę o opinie czy serwisant ma całkowitą rację nazywając tę robotę fuszerką? Czy mam podstawy do reklamowania w ten sposób zaplecionego koła?

Czy tak zabezpieczona obręcz pozwoli na przejechania w tym sezonie 300 km bez wymiany dętki (czy można ją lepiej zabezpieczyć).

Po zakończeniu sezonu planuję dać koło do ponownego zaplecenia

Pozdrawiam,

 

Jarek

Edytowane przez Jarek1234
literówka
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dobrze zaplecione koło, to jakaś rzeźnia. Koło ewidentnie do wymiany szprych na krótsze.

Może goście nie wiedzieli, że zaplatając koła zwykle stosuje się dwie różne długości szprych, na lewą i prawą stronę inne.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień serwis :D