Skocz do zawartości

[koło tylne] DT SWiss 535 26" problem z zaplecionym kołem


Jarek1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem kompletnym laikiem w sprawie zaplatania kół. Stąd moje pytanie.

Zleciłem zaplecenie tylnego koła MTB 26 cali w serwisie rowerowym.

Koło składa się:

- obręczy DT Swiss  535 26” 36H v-brake

- piasty Novatec -802SB

- szprychy DT SWISS Champion Szprych czarna 268mm

- Nyple  DT Swiss mosiężny 2.0 16mm srebrny

- kaseta Shimano  8-rzędowa CS-HG51

- taśma na obręcz

 

4 pierwsze miesiące użytkowania tego koła zero kapci. Natomiast po tym okresie kapcie łapane  co 30 km. Wkurzony często wymianą dętek zdecydowałem się na wizytę w innym najbliższym serwisie rowerowym.

 

Osoba, która spojrzała na sposób zaplecenia koła stwierdziła ze to całkowita fuszerka. Żle zostały dobrana długość szprych i dlatego wystają poza obręcz  nawet do około 3-4 mm.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ba6b8a7377c1581

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4c632c26343d577d

 

Obręcz została podwójnie oklejona taśmą izolacyjną niestety wciąż pod nią znajdują się ostre zakończenia szprychy. Kwestia czasu kiedy taśma się przetrze.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/072e387cae17fa26

 

Proszę o opinie czy serwisant ma całkowitą rację nazywając tę robotę fuszerką? Czy mam podstawy do reklamowania w ten sposób zaplecionego koła?

Czy tak zabezpieczona obręcz pozwoli na przejechania w tym sezonie 300 km bez wymiany dętki (czy można ją lepiej zabezpieczyć).

Po zakończeniu sezonu planuję dać koło do ponownego zaplecenia

Pozdrawiam,

 

Jarek

Edytowane przez Jarek1234
literówka
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest dobrze zaplecione koło, to jakaś rzeźnia. Koło ewidentnie do wymiany szprych na krótsze.

Może goście nie wiedzieli, że zaplatając koła zwykle stosuje się dwie różne długości szprych, na lewą i prawą stronę inne.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień serwis :D

Ludzie, jak można takie coś wypuścić. Fuszerka to mało powiedziane, to jest fuszerka przez naprawdę duże F. 

Powinieneś zlecić poprawne zaplecenie koła. Różnica w długości szprych na lewą/prawą stronę to zwykle niewiele, kilka mm, a tu wygląda jakby w niektórych miejscach centymetr tej szprychy wystawał. 

Jakimś półśrodkiem może być materiałowa opaska na obręcz, Zefal takie ma, może jeszcze jakieś firmy - jest grubsza i powinna sobie poradzić do końca sezonu. Potem koło do poprawki, najlepiej przeplecenia na nowych, poprawnie dobranych szprychach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka firm które robią to w sposób profesjonalny, możesz poszukać na forum. Ze swojej strony mogę polecić: https://daveo.pl/ Wizyty w przypadkowych serwisach najczęściej kończą się katastrofą bo ktoś wczoraj wkładał kotlety do hamburgerów a dziś otworzył serwis bo przecież umie zmienić dętkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Różnica w długości szprych na lewą/prawą stronę to zwykle niewiele, kilka mm, a tu wygląda jakby w niektórych miejscach centymetr tej szprychy wystawał. 

Jakimś półśrodkiem może być materiałowa opaska na obręcz, Zefal takie ma, może jeszcze jakieś firmy - jest grubsza i powinna sobie poradzić do końca sezonu. Potem koło do poprawki, najlepiej przeplecenia na nowych, poprawnie dobranych szprychach.

Centymetr to może nie, bo wtedy cały gwint szprychy byłby już poza gwintem w nyplu i nie miałoby co trzymać, ale te 3-4 mm na pewno. W każdym razie i tak takie koło będzie słabsze, bo te nyple trzymają tylko na kilku zwojach. A w ogóle to dziwi mnie, że dały się tak głęboko nakręcić. Założę się, że to koło ma za słaby naciąg. Zwykle nypel da się nakręcić palcami na szprychę tak, że wystaje tylko z milimetr, a dalej to już jest niszczenie gwintu (zwykle w nyplu, gdy jest z mosiądzu lub aluminium) wymagające dużego momentu. Gwint szprychy jest walcowany, czyli ma większą średnicę niż sama szprycha, ale i tak wewnętrzny wymiar gwintu nypla jest mniejszy niż 2 mm (dla szprych 2 mm) i podczas nakręcania wierzchołki gwintu w nyplu ulegają deformacji. Bywają wprawdzie czasem luźniejsze kombinacje nypel - szprycha, ale to i tak nie rozwiązuje problemu zbyt długich szprych.

Czasem ratunkiem (np. gdy ktoś ma komplet dobrych szprych i nie może znaleźć odpowiedniej obręczy, bo wszystkie wymagają nieco krótszych szprych) mogą być nyple typu double square, czyli takie:

Sapim nypel Polyax ALU Double Square 2mm|12mm 4szt - 14GAU016ZSILS - 12370663509 - Allegro.pl

Ale to w przypadku gdy obręcz ma wysoki profil i cały nypel schowa się poniżej łoża obręczy. 

W każdym razie to koło i tak trzeba reklamować lub żądać rekompensaty finansowej i iść do innego fachowca, bo tym to już bym nie ufał. 

  

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...