Skocz do zawartości

[Opony gravel] pytanie o model i wymiary


Rekomendowane odpowiedzi

Mam szosę endurance Scott Addict 10 disc i mam ochotę na gravela. Mogę sobie sprawić gravela ale do tego co chcę z nim robić chyba wystarczy mi moja szosa, jakieś lekkie szutry, polne drogi, trochę lasu. Mam w szosie 37mm miejsca na oponę, myślę, że takie 35mm było by optymalne chociaż i 36 też by weszło, kół mam dwa zestawy 21mm w środku, drugi zestaw 19mm. Mam drugą szosę z miejsce 32mm i schwalbe durano 32 tam wchodzą (mają 31,8mm suwmiarką) i jeździłem na nich chwilę. 

Jaka opona wszystko robiąca była by ok z podanymi wyżej wymiarami. Coś tam jeżdżąca na asfalcie, dająca radę na szutrze czy polnej drodze, na piasku może być bezużyteczna (przyzwyczaiłem się), nie przebijająca się od patrzenia. 

Moje typy

Continental Speed King CX 700x35c - tania, całkiem lekka 400g, widzę w większości dobre opinie

Panaracer Gravel King 700x35c - w sumie też same dobre opinie

Schwalbe G-One Allround Evolution 28 x 1.35" - w sumie dużo ich widzę na drodze, opinie dobre

Schwalbe G-One Speed Evolution 28 x 1.35" - już dużo monet, lepsza na asfalcie niż ta wyżej, gorsza poza asfaltem

 

Proszę o opinie i propozycje, dzięki :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G-One Allround i G-One Speed mają praktycznie te same opory toczenia więc nie wiem skąd wziąłeś opinię że G-One Speed jest lepsza na asfalcie. Najlepiej wejść na https://www.bicyclerollingresistance.com/ i opierając się na podanych tam informacjach wybrać odpowiedni dla siebie model. W necie krąży dużo opinii niewiadomego pochodzenia więc szkoda czasu na branie ich pod uwagę. Na przykład na temat G-One Allround która jest bardzo kiepska a napisałeś że ma dobre opinie. A sporo jest ich na drodze bo ludzie pewnie dostają je razem z rowerem i ich nie wymieniają po zakupie.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy celem jest slik na  większym balonie i odporny na przebicia czy jednak opona która trzyma bocznie off road na jesień…    Jeśli opony bedą zbierać mokrą  ziemię  to nie dobrze mieć prześwit na 2 mm… w internetach popularny krakowski bloger opisywał najpierw sliki od Conti a teraz 

… te Chalange,  dość optymistycznie.   Sam wolę jednak jeśli  w teren - mieć trzymanie boczne właśnie na mokre śliskie małe błoto czy trawersowanie kolein.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na Tufo, mają trzy modele Gravel: Swampero, Thundero i Speedero, wszystkie występują w 700x36. Jeżdżę na Thundero w rozmiarze 700x40 (wybrałem bo dobre opinie na rollingresistance) i nie mam zarzutów, opory toczenia rzeczywiście niskie i w terenie też daje radę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Terra Speed jeździ się świetnie, G-One odpada w przedbiegach, ale:

- przednia opona złapała mi bicie po 500 km, mimo że ułożona jest bez zarzutu

- tylna opona złapała 3 dziury na jednym zjeździe po szutrowej drodze pożarowej

Wspomniany bloger z kolei mocno narzeka na utrudniony montaż opon Challenge, warto mieć to na uwadze.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten znany bloger jedynie co sobie samemu ogarnia to mycie roweru na myjni samochodowej. Ale fakt faktem, challenge się dość ciężko zakłada, ale wszystko jest do zrobienia ;) .

W dniu 29.08.2022 o 09:12, PJ4cK napisał:

Zerknij na Tufo, mają trzy modele Gravel: Swampero, Thundero i Speedero, wszystkie występują w 700x36. Jeżdżę na Thundero w rozmiarze 700x40 (wybrałem bo dobre opinie na rollingresistance) i nie mam zarzutów, opory toczenia rzeczywiście niskie i w terenie też daje radę.

Nie ukrywam że też jestem Thundero zainteresowany, tylko że już słyszałem że kapcie się łatwo na nich robi, a moja jazda to nie tylko asfalty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Tufo speedero wersja 36mm. Zanim zalałem mlekiem to przez dwa tygodnie jeździłem w nich na sucho bez niczego. Śmigałem po lesie i nie tylko, żadnego kapcia nie złapałem. Teraz jeżdżę na mleku i jakoś nie zauważyłem, żeby po jeździe były plamy  na oponie od mleka. Więc @Mandoleran tego łapania gum potwierdzić nie mogę. Druga sprawa, że ja je dość mocno pompuję tak około 3,5 bara ale ja to ciężki jestem i dlatego. 

Zakładanie opon to była prawdziwa walka wchodziły na obręcz naprawdę ciężko.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei na koła wskoczyły 450 km temu CST Pika kaliber 38  beż zwijany... Nie uszczelniały się podłogówką na sucho i aby się "ułożyły" wrzuciłem dętki-  leń mnie złapał, wciąż bez mleka...Płacę za nowe opony z wyraźnym bieżnikiem - na asfalcie to, ale to jak jadą w piachu i to z 3,5 -4 bar nie mogę wyjść z podziwu... generalnie poligonu jak  29x3.00  nie przejadą ,ale łachę kopnego piachu można przepchnąć, a na normalnym piachu peryskopowym jest dobrze... ( dodajcie moje drakońskie ostre 46/16)   Stara cena ok 100 zł naprawdę zachęca do zakupu. Chyba jeszcze są w moim sklepie. Waga ok  500+  chyba taka jak podają.   Z ZTR bezhaczykowego nie spadają.     

No właśnie a jak Wasze Tufo  czy właśnie na huklesach montujecie  bezpiecznie ? 

Przemek spidero zostawisz na jesień? Mieszanka lubi wodę ? Jeździłeś ostatnio w zimie?

 

 

ps dla porządku powtórzę  ( pisałem w innym miejscu) propozycję dla autora zapytania, z racji ciasnej ramy - dla niego jak już Pika drutowa 32, dziwne bo lekka, i dość tania  ok 70 zł... po dotarciu naprawdę przyspiesza na asfalcie, dużo szybsza od 38, ale oczywiście kosztem nośności w piachu, komfortu,  naprawdę polubiłem napędowo w retrograwelu.   Mankament taki że na samym początku uwielbia chwycić między nowe drobne klocki kawałek żwiru lub miejskie mini szkiełko ( bez przebijania) i przez chwilę byłem przerażony, ale wystarczyło chyba zrobić 100 czy 200 km i ta cecha zginęła. W 38 ułożenie klocków jest rzadsze i nic takiego nie występuje.  Oba rozmiary jednak nie mają lekkości toczenia jakią dają sliki albo semisliki  - ważne jeśli rower ma pomykać czasem w gronie znajomych na szosówkach.  Przebieg ok 2tys przyspieszył oczywiście moją drutówkę bo środek się wypłaszcza.

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimie na spidero jeździ się jak na łyżwach. Na zimę ściągać ich nie będę, po prostu przesiądę się na inny rower. Jeśli chodzi o błoto i mokre liście  na speedero jest tragedia. Opony mocno się ślizgają. Na mokrym asfalcie przyczepność jest zadowalająca.

Na swoją obronę muszę dodać, że te opony z tym bieżnikiem to był świadomy wybór. Miało być szybko i w lekki teren po leśnych twardych drogach.  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, itr napisał:

   

No właśnie a jak Wasze Tufo  czy właśnie na huklesach montujecie  bezpiecznie ? 

Kiedyś specjalnie pisałem maila w tej sprawie do samego Tufo:

image.png.4f06856e768410aaad4b26f884bea27d.png

Obecnie większość opon przeznaczonych do gravela bardzo dobrze współpracuje z hookless, ale jest jeszcze kilka wyjątków i jednym z nich są Challenge, oczywiście się da, ale sam producent tego nie rekomenduje. Chyba nawet ten znany bloger nie wiedział o tym montując te opony na koła hookless 🙃.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie w szosie Giant Content AR w drugim zestawie kół Pirelli Cinturato gravel h 700 x 35. Opona bardzo szybka na asfalcie i daje radę na suchych utwardzonych powierzchniach. Na mokrym raczej słabo.  Używałem ich w jesienno wiosennym sezonie. Teraz myślę czy by jednak 38c nie były by lepsze ale to zawsze indywidulana kwestia ile jest miejsca w rowerze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mandoleran napisał:

Mój angielski nie jest wysokich lotów , ale tam podstawy znam i jeżeli gadamy o tym "samym blogerze" i tych samych oponach, to tutaj masz:

 

Nieprawdą jest, że Challenge "nie rekomenduje" używania wszystkich swoich opon z obręczami bez haczyków. Ze strony producenta: Some Challenge tires can be run on ISO/ETRTO compliant hookless clincher rims. Challenge’s handmade TLR clincher tires, in sizes 33mm, 36mm, and 40mm, are approved for use on hookless rims.

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się czepiać to na pierwszym wykrzyknik miejscu ostrzegają że ich opony nie są projektowane do hukles, strada Bianca 36 nie musi być ręcznie robiona, a moja obręcz hukles ztr arch jest jeśli pamiętam propagandę  No Tubes  niższa niż klasyczna 622 …. Miałem dwa wybuchy opon Schwalbe TLR połączone z mlekiem na suficie i ścianie przy ciśnieniach ok 2 atm, po kilku minutach od pompowania, opony po strzale były do kosza gwałtowne zeskoczenie rozrywało im po jednej stronie kord…. Jednak szereg opon tego schwalbe jeździło na Crestach z tej samej epoki ( tylko czarnych) bez żadnych problemów…. Jednak patrząc na ceny opon Challenge nie ryzykowałbym z tą wulkanizowaną wersją Bianca i moim Archem 😀 Jaką wersję ma nasz Lajkonik - darujcie mi i jemu nie sprawdzajmy 😀Ciekawe co założy na zimę,

-zobaczymy pewnie nie długo z filiżanką kawy przy śniadaniu….nawijka o oponach smakuje, gorzej jak jest ekomerse o okularach czy koszulkach, wtedy kawa leci z renowacją samochodów albo inną sugestią u tuba. 😁 Cinturato też było poruszane…   
 

Sam tak, kiedy idzie zimno, sól i dynamo zamiata fotonami przedpole- chyba jednak preferuję megaantyprzebiciowe rozwiązania, ale wszystko zależy gdzie i po czym się jedzie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Chociemir napisał:

Nieprawdą jest, że Challenge "nie rekomenduje" używania wszystkich swoich opon z obręczami bez haczyków. Ze strony producenta: Some Challenge tires can be run on ISO/ETRTO compliant hookless clincher rims. Challenge’s handmade TLR clincher tires, in sizes 33mm, 36mm, and 40mm, are approved for use on hookless rims.

Nigdzie nie napisałem że wszystkich. Zresztą pisze że niektóre 😉

@pawel934 

Bikeshow.cc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...