Skocz do zawartości

[Modernizacja] Kross Level R1 2016 wymiana części


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 2017 r. posiadam Kross'a level R1 z rocznika 2016.

Mam standardowe podzespoły - korba oryginalna, koła oryginalne, natomiast łańcuch i kaseta wymieniana ok. 3 razy.

Rower ma ok. 4 tys. przebiegu (na oko).

 

Chce w tym roku wymienić na pewno tylne koło (padła piasta i szprycha), napęd tzn. korba (głównie wytarte tarcze) + lańcuch + kaseta.

Pytanie - czy montować oryginał czy da się to zrobić jakoś lepiej? Mój budżet to ok. 500zł.

 

Czy np. w korbie da się wymienić tylko tarcze? czy raczej lepiej od razu całą korbę?

Czy może zaproponujecie coś innego niż oryginał?

 

Moja specyfikacja:

image.png.da853cc343c8c6a0eae92d3858f61dbf.png

 

Miałem też sugestie, żeby wymienić cały rower - ale czy to ma sens jak ten kosztował 1700zł kiedyś, a teraz kupiłbym z gorszymi podzespołami za 2500?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję taki zestaw:

- Korba z zintegrowaną osią Shimano FC-MT210 za 179 zł (https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-altus-fc-mt210-9rz-40-30-22t-175mm-11563820127)
- Suport Shimano SM-BB52 za 58 zł (https://biostern.abstore.pl/korby-tarcze-i-suporty-suport-sm-bb52-lozyska,c68,p1386,pl.html)
- Kaseta Sunrace 11-34 za 44 zł (https://biostern.abstore.pl/kasety-i-wolnobiegi-kaseta-sunrace-11-34-csm558av-8rz-czarna,c66,p7715,pl.html)
- Łańcuch KMC X8 za 39 zł (https://biostern.abstore.pl/lancuchy-i-spinki-lancuch-kmc-x8-x114-sreb-szary-oem,c70,p3271,pl.html)

W samym napędzie jest już 320 zł plus jedna lub dwie wysyłki.

Tylne koło, które można polecić bez wyrzutów sumienia będzie w styczniu 2022 kosztowało 500zł lub będzie niedostępne. Polecam zapytać w http://kolo-kola.pl/

Budżet 500zł nie pozwala na jakiekolwiek modernizacje.

Wymiana roweru jest zupełnie nieopłacalna moim zdaniem.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, chrismel napisał:

Jak stwierdziłeś ze masz wytarte zębatki w korbie ? Przy takim przebiegu powinny być jak nowe. Następna sprawa, 4000 km przebiegu, 3 wymiany łańcucha i kasety a teraz 4-ta ? Czy przypadkiem nie jest to opinia "serwisu" i próba naciągnięcia Cię na koszty ?

Sorry, to będzie jednak trzecia wymiana. Przód jest już trochę przetarty i nawet po skróceniu łancucha potrafi coś przeskoczyć - czuć, że coś jest tam nie tak, poza tym krzywe są ząbki w niektórych miejscach, szczególnie na średniej tarczy. Łańcuchy wymieniałem co 1000-1200km, to i tak dobrze chyba - a kaseta teraz będzie zakładana trzecia. Nie oszukujmy się, lokalny sklep wciskał tanie gówno shimano, które miało być "bardzo dobre" - a łańcuchy to shimano hg 40, nie były złe.

 

@KSikorski , a co powiesz o wymianie koła na oryginał https://allegro.pl/oferta/kolo-27-5-tyl-kaseta-8-9-stozek-kross-wzmacniane-11441281629 ? W sumie przejechało sporo, a ja głównie jeżdżę rekreacyjnie po ścieżkach, mieście, jak i nierównych terenach np. lokalny las dookoła jeziora, piach, łąki.

Czy wymiana suportu do tej korby jest konieczna? Wymieniałem go w zeszłym roku, bo się posypał. Za bardzo nie chce go ruszać, żeby nie zruszyć gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak. Wywaliłeś pieniądze w błoto. Skrócenie łańcucha nie powoduje że łańcuch nie będzie skakał. Krzywe ząbki na średniej tarczy są celowo. Ułatwiają zmianę biegów.

HG40 to najgorsza padaka, a nie nie taki zły łańcuch. Zrobiłem 4k na swoim napędzie, a kolega nadal jeździ. Bez rotacji, bez wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem (sądząc po przebiegu) zarówno korba jak i suport nie wymagają wymiany.

Łańcuch proponuję KMC: https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-kmc-x8-silver-grey-pd13925/ Powinieneś przejechać na nim kilka tysięcy km.

Kaseta, jeżeli nie będzie na niej przeskakiwał nowy łańcuch, też jest do zostawienia.

Co do kół. Jeżeli kupisz budżetowe ale solidne koło i nie będziesz za nie zapinał roweru do stojaka to wystarczy na bardzo długie lata. Trzeba tylko zrobić serwis piasty od czasu do czasu. Problem polega na tym że takie koło z sensownych podzespołów kosztuje pewnie około 400 zł dzisiaj. Ja w zeszłym roku wymieniałem tylne koło w rowerze trekkingowym w firmie: https://daveo.pl/ (polecam). Koło w konfiguracji:

Piasta Novatec F162sb 36h czarna
Obręcze DT 535 700c 36h czarna
Szprychy DT Champion czarne + mosiężne srebrne nyple

kosztowało mnie 360 zł. Schodząc z ceny w dół musiałbym już mocno zjechać z jakością podzespołów co bardzo odbiłoby się na trwałości. Koła to z reguły najsłabszy element każdego roweru w fabrycznej konfiguracji. Są drogie więc producenci na nich oszczędzają bo klienci i tak nie zwracają na nie uwagi. Z drugiej strony, przy Twoim przebiegu, jeżeli nie uszkodzisz ich mechanicznie i będą przyzwoitej jakości, posłużą do końca żywota roweru.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zajmę się na początek wymianą łańcucha i koła, wszystko wyczyszczę (wraz z wyjęciem korby), wyreguluje i zobaczę jak będzie zachowywał się napęd. I tak będę zdejmował kasetę, to też mocno przyjrzę się.

A tak już przy okazji, by nie pisać kolejnego tematu - dlaczego po odpowiednim wyregulowaniu hamulców i dokręceniu koła, czasem przy zakręcie koło osuwa się o mm i zaczyna ocierać klocek o tarcze przez co muszę ręcznie regulować hamulce?

Czy to jest wina słabej jakości hamulców mechanicznych oferowanych przez Kross'a, czy może słabe szybkozamykacze? Jest na to jakiś sposób? Szczerze mówiąc wpienia mnie to bardzo, gdy co 50km/100km muszę przestawiać ręcznie zacisk, bo coś się przesuwa i zaczyna mi hamować przód - a co najgorsze niepotrzebnie krzywo wycierają się klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...