Skocz do zawartości
goobie

[szosa] modernizacja czy zakup innego roweru?

Rekomendowane odpowiedzi

goobie

Cześć, postaram się jak najkrócej – mam do rozwiązania taki dylemat:

wariant 1:

modernizacja podstawowej wersji Merida Scultura (aluminium), którą użytkuję od nowości przez dwa sezony:

1.       grupa shimano 105 – mogę ją kupić za ok 2000 zł (R7000)

2.       opcjonalnie grupa Shimano Ultegra (R8000) – którą mogę kupić za 2700 zł

3.       komplet kół Mavic Aksium  - koszt ok 700 zł

4.       koszt robocizny – brak (wszystko robię sam)

KOSZT: 2700 zł (lub 3400 zł)

Geometria mi odpowiada, wygląd roweru mi się podoba, jestem do niego przyzwyczajony. Szeroka główka w ramie i masywniejszy widelec. Wsporniki alu. Waga po modernizacji: ok 8,8 kg

 

wariant 2:

dość okazyjny zakup (chyba) Canyon Endurace AL 7.0 (aluminium, 2017) w konfiguracji od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją (przebieg ok 4000km):

1.       grupa Shimano Ultegra (6800)

2.       Mavic Aksium

3.       karbonowy wspornik siodła

KOSZT: 3200 zł

Geometria też całkiem fajna – jechałem parę kilometrów i wydaje się, że mogę na nim jeździć szybciej. Poza tym jedzie się bardziej gładko/miękko – nie wiem czy to kwestia ramy czy opon i kół. Karbonowy wspornik siodła. Wadą jest wąska główka, jakiś taki bardzo delikatny widelec (tak się wydaje). Waga podobno 8,2 kg, ale nie sprawdziłem tego. No i jeszcze jedno: rama ma delikatne okrągłe wgniecenie z boku rury podsiodłowej, które powstało podczas transportu (niestety nie mam zdjęcia) – i tutaj obawa czy taka mocno wylajtowana ramka Canyona nie posypie się z czasem…

Jeśli chodzi o mój profil użytkowania: jeżdżę nie tak mało – głównie w płaskim terenie. Ostatnie dwa miesiące wyszły po 1000km każdy. Przeważnie są to jazdy po 50, 70 lub 100 km w okolicach AvgSpeed 29 km/h.

Dzięki za wszystkie opinie i porady, bo naprawdę nie wiem co zrobić :)

p.s. pytanie odnośnie netykiety: czy jest sens zadawać to samo pytanie na FB/rowerowe porady lub innym forum czy zostanę za to opieprzony? 

 

Edytowane przez goobie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Canyon na 6700 z uszkodzeniem w takiej cenie to na pewno nie jest okazja. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir

Dozbierać i kupić karbonową ramę/rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz
14 minut temu, goobie napisał:

czy jest sens zadawać to samo pytanie na FB/rowerowe porady lub innym forum czy zostanę za to opieprzony? 

Zaciekawiło mnie to. Skąd pomysł, że to forum jest tożsame z FB/Rowerowe Porady ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Kolega ma podstawową Meridę, aby realnie myśleć o karbonie trzeba zwiększyć budżet 2x.

Najlepszym wyborem wydaję się zakup 105. Jak koła przyjmą kasetę 11rz i nie sprawiają problemów, odpuścił bym sobie zakup aksiumów. W zamian tego kupił bym lepsze opony, owijkę. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
goobie

Tak, rozmawiamy tylko o ALU (alu vs karbon to temat na inną rozmowę). Potwierdzam koła przyjmą 11rz - w tej chwili jest podkładka i informacja na bębenku, że można założyć 11rz. Na łożyskach nie ma luzów żadnych, przebieg tych kół to ok 7000 km, ale to jakieś fabryczne koła Meridy.

To może jednak zamiast kół grupa Ultegra? Czy to już przesada? Zysk na grupie całej to ok 300-400g a różnica w cenie spora.

Dziękuję za odpowiedzi :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
goobie
Godzinę temu, Janu_sz napisał:

Zaciekawiło mnie to. Skąd pomysł, że to forum jest tożsame z FB/Rowerowe Porady ?

hmm, dużo czytam i zauważyłem, że czasem ktoś ma pretensje do użytkownika forum, że zadał dokładnie to samo pytanie w innym miejscu w Internecie. Dziwne to i nie rozumiem takiego podejścia, stąd moje pytanie ;) 

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Canyon na 6700 z uszkodzeniem w takiej cenie to na pewno nie jest okazja

dzięki za opinię

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
10 godzin temu, goobie napisał:

To może jednak zamiast kół grupa Ultegra? Czy to już przesada? Zysk na grupie całej to ok 300-400g a różnica w cenie spora.

To decyzja dla Ciebie. Postaraj się ocenić obie grupy wizualnie na żywo i podjąć decyzję czy warto zainwestować w ultegre.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
b0b3k3

Cześć, ja dokonałem kilka miesięcy podobnej decyzji, kupiłem kilka lat temu fuji ######f 2.1 na clarisie/sora, geometria bardzo mi odpowiadała,  nie chciałem sprzedawać i dokładać do czegoś lepszego na lepszym osprzecie,  postanowiłem że zmienię osprzęt na tiagre 4700 ( wszystko bardzo budżetowo kupowane, część na olx, klamki kupiłem na ali). Jestem bardzo zadowolony, fakt nie mam porównania z czymś lepszym, ale na moje potrzeby czyli trasy maks do 100 mi wystarcza.  :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Kaloryfer
      Przez Kaloryfer
      Witam,
      Mam zamiar zmienić napęd w moim rowerze Merida big.nine 300 z 2017.
      Aktualnie posiadam napęd shimano deore 3x10 40-30-22 / 11-36. Rowerem jeżdżę głównie po okolicznych trojmiejskich lasach. W wyścigach nie biorę udziału chociaż często jeżdże wyścigowe trasy i porównuję czasy aby się nie nudziło. W zasadzie ścigam się sam ze sobą. Rzadko kiedy używam najtwardzego przełożenia ale za to dosyć często najlżejsze. Spowodowane jest to brakiem siły zapewne.
      Chciałbym zmienić napęd aby tak często nie wachlować przednią przerzutką. Dwie przerzutki z przodu by w zupełności starczyły. Jednak ciekawość skłania mnie do napędu 1 rzędowego. Z tego co wyczytałem do mojego roweru mógłbym wstawić srama nx 1x12, bez wymiany piasty (TX505). Wolałbym shimano ale niestety na 11rz jestem za słaby a 12rz wymaga innej piasty.  
      Dlatego proszę o pomoc w doborze , ewentualnie potwierdzeniu czy wymieniony napęd będzie pasował do mojego roweru:
      Sram grupa NX Eagle DUB 1x12rz z korbą 175 (mam 180cm wzrostu) za 1305zł + sram suport DUB BSA 68-73mm za 127zł
       
       
    • maciej93z
      Przez maciej93z
      Cześć, temat zapewne wałkowany nie raz, ale jak wiadomo każdy przypadek jest inny. 
      Zacznę o tego, że jeżdżę na rowerze rekreacyjnie, bardzo amatorsko od około 7 lat, rocznie średnio 2500-4000 km. Od pewnego czasu zacząłem zastanawiać się nad zakupem roweru szosowego, głównie z tego powodu, że mój stary romet rambler, ważący ok. 15 kg, trochę mnie ogranicza na długich- dla mnie, trasach (ponad 100 km ), ciężko utrzymać tym klocem średnią ok. 25 km/h. Budżet jak w temacie. 
      Skłaniam się do rowerów typu endurace, ponieważ, chcę głównie pokonywać długie dystanse. 
      Z takich, rzeczy, które musi posiadać to kompletna grupa co najmniej tiagra, stosunkowo wytrzymałe koła jak na ten przedział cenowy, z możliwością założenia w przyszłości opon 28mm, bądź szerszych.
      Z tego co udało mi się wyszukać na internetach to Canyon Endurace AL 6 wydaję się spoko opcją oraz Romet Huragan 4 z 2019, lecz już chyba ciężko z dostępnością.
      Kompletnie jestem zielony w temacie szos, dlatego też proszę o pomoc.
       
       
    • jaruone
      Przez jaruone
      Witajcie,
      Od prawie 5 lat jeżdżę Unibike Voyager GTS z 2015 roku - nic w nim nie zmieniałem (oprócz łańcucha, klocków hamulcowych i pękniętej osłony), więc ma osprzęt jak w poniższym linku.
      http://sklep.k2rowery.pl/rower-unibike-voyager-gts-2015-p-1576.html
      Lubię ten rower, codziennie dojeżdżam nim do pracy, jak podepnę sakwy to robi za "osiołka" którego można obładować zakupami, a w weekendy jeżdżę sobie po okolicznych lasach.
      Ma oczywiście swoje wady - główna z nich to waga (która wpływa na dynamikę jazdy), jednak jego funkcjonalność rekompensuje je.
      Po obecnym sezonie wydaje mi się, że będzie wymagał gruntownego serwisu - wymiana zużytej kasety, opon (możliwe, że z obręczami) +  ogólne przeczyszczenie z syfu zalegającego w ciężko dostępnych miejscach i zakonserwowanie.
      W związku z tym zrodził się pomysł - czy nie wyłożyć parę PLN więcej i wymienić np. napędu na wyższą klasę, albo widelca ? Może dałoby się nieco odchudzić (tak, wiem przy trekkingu brzmi to lekko śmiesznie  ) i dać mu drugie życie z dodatkowym "pazurem"  ?
      Macie jakieś pomysły i podpowiedzi z własnych doświadczeń ?
      Z drugiej strony - czy warto ? Może lepiej wymienić w wysłużonym trekkingu tylko to co trzeba, bez "cudowania", i odłożyć kasę na jakiegoś gravela ?
      Może już niedługo będę miał warunki (miejsce) , aby móc trzymać kolejny rower - tak więc wysłużony Unibike zostałby sobie do dojazdów do pracy i "osiołkowania" z zakupami, a  gravel na dynamiczniejsze wypady weekendowe?
    • mandrax2150
      Przez mandrax2150
      Witam,
      piszę do Was drodzy użytkownicy bo jestem w rozterce i potrzebuje Waszej rady i rzetelnej wiedzy, a Wiem że niektórzy z Was posiadają ja naprawdę ogromna w tych tematach. No ale do rzeczy. Chce kupić kolejny, bo to już będzie mój trzeci rower w pełni amortyzowany ale do końca nie wiem w którą stronę się skierować. Po latach jazdy na takiego typu rowerach już sprecyzowałem swoje potrzeby i wiem jak chce jeździć i do czego będzie mi ten rower służyć (głównie jako ścieżkowiec, ale na zjazdach też lubię sobie poszaleć - drop tu i tam) w głównej mierze poruszam się po Beskidzie Niskim, rzadziej po Bieszczadach czy Beskidzie Sądeckim. Więc nastawiam się na długie podjazdy i krótkie lecz dynamiczne zjazdy. 
      Wybrałem trzy rowery, które moim zdaniem spełnią moje oczekiwania sprzętowe jak i wizualne, sęk w tym, że nigdy nie miałem okazji ani testować takiego sprzętu jak i go dosiąść - czytaj przymierzyć :) więc pytanie swoje kieruję bardziej do użytkowników podobnych modeli. Jakie macie wrażenia z jazdy, czy są już jakieś wnioski, plusy bądź minusy i czy coś byście w nich zmienili, jeśli tak to dlaczego?  Ewentualnie czy macie jakieś inne typy, które Waszym zdaniem są warte uwagi.
      Typy:
      - Trek Remedy 9.7 2019 27.5"
      - Cube Stereo 140 HPC TM 27.5"
      - Canyon Spectral CF 7.0 27.5"
      Wszystkie rowery w rozmiarze M 17.5" gdyż mam 176 cm wzrostu i jakieś 80 cm w przekroku. Może dodam coś od siebie. jeździłem już na 1-zawiasie jak i na 4-zawiasowym rowerze. Ten ostatni działał o niebo lepiej. Miałem również styczność z DH (to nie dla mnie) jak i również z enduro, które mega mi się podoba. Uprawiam również sakwiarstwo - wspominam o tym gdyż mam Cuba Attention na kolach 29" i chce uprzedzić pytania czemu nie biorę czegoś na 29", otóż wydaja mi się te kola z duże w teren i jakoś mam mniejsza nad nimi kontrole - są jak dla mnie mniej zwrotne, za to na trasę idealne. 
      Napęd to kolejna sprawa. W ostatnim rowerze miałem 1x11 na korbie Saint (32T) i grajdołach od Sram (12T-42T chyba jakoś tak, nie pamiętam) - wiem tylko że napęd działał świetnie wiec również takowy chciałbym mieć w swojej kolejnej zabawce. Wiem ze to są spore pieniądze jak na rower, dlatego potrzebuje Waszej rady a dokładniej spostrzeżeń. Na co zwracać uwagę i który bajk wychodzi lepiej sprzętowo. Chciałbym się ustrzec niespodzianek jeszcze przed zakupem bo raczej prędko go nie zmienię. Nawet nie wiem czy będę chcieć zmieniać :P 
      Co do stylizacji lubię ciemne kolory i raczej malowanie stonowane, ale o tym się nie dyskutuje, każdy lubi co innego. 
      Pewnie niektórzy z Was powiedzą, Stary decyduj jak facet :p - wiem wiem, mam już swój typ ale Wasze zdanie będzie równie pomocne.
      Mam nadzieje ze Was nie zamęczyłem na śmierć - jeśli tak to przepraszam ale tez będę wdzięczny za jakieś mega cenne wskazówki. 
      Pozdrawiam
       
    • christophorus1
      Przez christophorus1
      Cześć!
      Mam na sprzedaż mojego gravela Merida Silex w rozmiarze M.
      Był kupiony we wrześniu zeszłego roku, więc ma jeszcze rok gwarancji.
      Ma przebieg koło 200-300 km, bo okazał się jednak dla mnie za duży.
      Siodełko jest wymienione na bbb, bo fabryczne nie przypadło mi do gustu.
      Wszystko działa i nie ma wad ukrytych.
      Wystawiona jest za 3399, jednak w przypadku, gdy będzie ktoś zainteresowany, to na pewno jeszcze opuszczę i da radę się dogadać.
      Poniżej link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/gravel-merida-silex-200-m-sora-r3000-2x9-CID767-IDAUQKd.html
       
×