Skocz do zawartości
goobie

[szosa] modernizacja czy zakup innego roweru?

Rekomendowane odpowiedzi

goobie

Cześć, postaram się jak najkrócej – mam do rozwiązania taki dylemat:

wariant 1:

modernizacja podstawowej wersji Merida Scultura (aluminium), którą użytkuję od nowości przez dwa sezony:

1.       grupa shimano 105 – mogę ją kupić za ok 2000 zł (R7000)

2.       opcjonalnie grupa Shimano Ultegra (R8000) – którą mogę kupić za 2700 zł

3.       komplet kół Mavic Aksium  - koszt ok 700 zł

4.       koszt robocizny – brak (wszystko robię sam)

KOSZT: 2700 zł (lub 3400 zł)

Geometria mi odpowiada, wygląd roweru mi się podoba, jestem do niego przyzwyczajony. Szeroka główka w ramie i masywniejszy widelec. Wsporniki alu. Waga po modernizacji: ok 8,8 kg

 

wariant 2:

dość okazyjny zakup (chyba) Canyon Endurace AL 7.0 (aluminium, 2017) w konfiguracji od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją (przebieg ok 4000km):

1.       grupa Shimano Ultegra (6800)

2.       Mavic Aksium

3.       karbonowy wspornik siodła

KOSZT: 3200 zł

Geometria też całkiem fajna – jechałem parę kilometrów i wydaje się, że mogę na nim jeździć szybciej. Poza tym jedzie się bardziej gładko/miękko – nie wiem czy to kwestia ramy czy opon i kół. Karbonowy wspornik siodła. Wadą jest wąska główka, jakiś taki bardzo delikatny widelec (tak się wydaje). Waga podobno 8,2 kg, ale nie sprawdziłem tego. No i jeszcze jedno: rama ma delikatne okrągłe wgniecenie z boku rury podsiodłowej, które powstało podczas transportu (niestety nie mam zdjęcia) – i tutaj obawa czy taka mocno wylajtowana ramka Canyona nie posypie się z czasem…

Jeśli chodzi o mój profil użytkowania: jeżdżę nie tak mało – głównie w płaskim terenie. Ostatnie dwa miesiące wyszły po 1000km każdy. Przeważnie są to jazdy po 50, 70 lub 100 km w okolicach AvgSpeed 29 km/h.

Dzięki za wszystkie opinie i porady, bo naprawdę nie wiem co zrobić :)

p.s. pytanie odnośnie netykiety: czy jest sens zadawać to samo pytanie na FB/rowerowe porady lub innym forum czy zostanę za to opieprzony? 

 

Edytowane przez goobie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Canyon na 6700 z uszkodzeniem w takiej cenie to na pewno nie jest okazja. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir

Dozbierać i kupić karbonową ramę/rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz
14 minut temu, goobie napisał:

czy jest sens zadawać to samo pytanie na FB/rowerowe porady lub innym forum czy zostanę za to opieprzony? 

Zaciekawiło mnie to. Skąd pomysł, że to forum jest tożsame z FB/Rowerowe Porady ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Kolega ma podstawową Meridę, aby realnie myśleć o karbonie trzeba zwiększyć budżet 2x.

Najlepszym wyborem wydaję się zakup 105. Jak koła przyjmą kasetę 11rz i nie sprawiają problemów, odpuścił bym sobie zakup aksiumów. W zamian tego kupił bym lepsze opony, owijkę. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
goobie

Tak, rozmawiamy tylko o ALU (alu vs karbon to temat na inną rozmowę). Potwierdzam koła przyjmą 11rz - w tej chwili jest podkładka i informacja na bębenku, że można założyć 11rz. Na łożyskach nie ma luzów żadnych, przebieg tych kół to ok 7000 km, ale to jakieś fabryczne koła Meridy.

To może jednak zamiast kół grupa Ultegra? Czy to już przesada? Zysk na grupie całej to ok 300-400g a różnica w cenie spora.

Dziękuję za odpowiedzi :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
goobie
Godzinę temu, Janu_sz napisał:

Zaciekawiło mnie to. Skąd pomysł, że to forum jest tożsame z FB/Rowerowe Porady ?

hmm, dużo czytam i zauważyłem, że czasem ktoś ma pretensje do użytkownika forum, że zadał dokładnie to samo pytanie w innym miejscu w Internecie. Dziwne to i nie rozumiem takiego podejścia, stąd moje pytanie ;) 

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Canyon na 6700 z uszkodzeniem w takiej cenie to na pewno nie jest okazja

dzięki za opinię

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
10 godzin temu, goobie napisał:

To może jednak zamiast kół grupa Ultegra? Czy to już przesada? Zysk na grupie całej to ok 300-400g a różnica w cenie spora.

To decyzja dla Ciebie. Postaraj się ocenić obie grupy wizualnie na żywo i podjąć decyzję czy warto zainwestować w ultegre.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
b0b3k3

Cześć, ja dokonałem kilka miesięcy podobnej decyzji, kupiłem kilka lat temu fuji ######f 2.1 na clarisie/sora, geometria bardzo mi odpowiadała,  nie chciałem sprzedawać i dokładać do czegoś lepszego na lepszym osprzecie,  postanowiłem że zmienię osprzęt na tiagre 4700 ( wszystko bardzo budżetowo kupowane, część na olx, klamki kupiłem na ali). Jestem bardzo zadowolony, fakt nie mam porównania z czymś lepszym, ale na moje potrzeby czyli trasy maks do 100 mi wystarcza.  :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Ziemoo
      Przez Ziemoo
      Witam, ostatnio kupiłem ramę od roweru Merida Scultura 500 (rocznik chyba 2015) i chciałbym dobrać do niej stery oraz widelec, problem w tym, że nie wiem jak się do tego zabrać. Wiem, że główka ramy jest taperowana, lecz nie znam typu sterów. Zmierzyłem wewnętrzną średnicę główki sterów na górze(3,5 cm) oraz na dole(4,5 cm), mierzyłem wewnątrz tego czarnego elementu widocznego na zdjęciu. Czy potrzebne są jeszcze jakieś parametry, oraz jaki typ sterów oraz widelec potrzebuję do tej ramy?



    • marcinzma
      Przez marcinzma
      Witam, 
      Szukam roweru dla siebie. Czas się przesiąść ze starego Treka, który jest po prostu za mały dla mnie. Mam 190 cm wzrostu i 96 kg.  Szukam czegos na przejazdzki po puszczy, dluzesz wycieczki, całodniowe. DO tej pory wypatrzyłem kilka modeli ale jestem otwarty na nowe propozycje. Dzieki za pomoc:
      https://www.scott.pl/produkt/1048/6551/Rower-Aspect-950-DK-Blue-Green/
      https://trekking24.pl/pl/rowery-gorskie-2019/3270-kross-hexagon-70-29-2019-5904993390924.html
      https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-al-4.0/2031.html?dwvar_2031_pv_rahmenfarbe=BK%2FWH&quantity=1#all-components-section-tab
      https://rowery-indiana.pl/rowery-mtb/130,storm-x6-m-29-2020-29-21-czarno-czerwony
    • MareKKK
      Przez MareKKK
      Witam
      Rozglądam się za rowerem crossowym do jazdy rekreacyjnej. Czytając forum dowiedziałem się, że w kwocie którą chcę przeznaczyć na rower (do 2000zł) najlepszym rozwiązaniem są rowery nowo powstałych marek tj. Lazzaro, Kands czy Vellberg. Osobiście wolałbym jednak sprawdzoną markę jaką jest Merida i dlatego proszę o pomoc lub opinie odnośnie poniższych ofert:
      - https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-merida-crossway-20-v-2017-41cm-24625.html  - model z 2017 roku w dobrej cenie. 
      - https://www.sawera-bike.pl/rowery-crossowe-meskie/2034-merida-crossway-15-d-czarny-2019.html
      - https://www.rowerzysta.pl/rowery-crossowe/rower-crossowy-merida-crossway-20-v-2018.html
      https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-merida-crossway-15-v-2018.html
      - https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-merida-crossway-20-d-2019.html
      Czy osprzęt modelu z 2017 ustępuje tym montowanym w późniejszym okresie? Czy różnica jest tylko w wyglądzie?
    • kamilo202
      Przez kamilo202
      Sprzedam rower Canyon Endurace AL 7.0 Rozmiar M (na wzrost 175-185 cm, ja mam 180 i jest idealny, mostek 100 mm, kierownica 420 mm). Rower kupiony w lipcu 2018r. Przebieg 1800 km. Stan oceniam jako bardzo dobry, posiada normalne ślady użytkowania. W zestawie pudło oraz akcesoria producenta. Możliwa zamiana na ciekawe MTB. Cena nowego modelu to obecnie 5 567 zł. Sprzedaję tylko z takiego powodu, że mnie po prostu ciągnie do lasu  Poza tym bardzo dobra maszyna, polecam. Sprzedaję bez pedałów, licznika, koszyków i torby podsiodłowej.
      Cena: 3500 zł
      Więcej zdjęć w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-lub-zamienie-na-mtb-szosa-canyon-endurace-al-7-0-rozmiar-m-CID767-IDEOdjY.html
      Specyfikacja 
      Rama: canyon endurace al
      geometria sport: wyższa główka i krótsza górna rura oferuje większy komfort na długich dystansach, dłuższe tylne widełki zwiększają stabilność
      rura podsiodłowa maximus zwiększa komfort i sztywność suportu
      tylny trójkąt vcls stays - lekki i komfortowy
      masa: 1350 gramów

      Widelec: canyon one one eight sl
      wykonany z karbonu
      aluminiowe haki koła
      rura sterowa o średnicy 1 1/8"
      masa: 350 gramów
      Stery: acros azx 214 

      Napęd:
      tylna przerzutka shimano 105, 11s
      quick and accurate shifting procedure thanks to a new spring mechanism
      broad gear range
      sh rd-5800
      11-speed
      przednia przerzutka shimano 105, 11s
      fast and precise shifting
      sh fd-5800
      11-speed

      Korba: shimano 105, 11s
      optimised power transmission
      tried and tested four-arm design: stiffer and more lightweight
      sh-fc-5800
      11-speed
      koronki 50 | 34

      Środek suportu: shimano bsa

      Kaseta: shimano 105, 11s
      hg-ev 11-speed cassette
      stainless steel sprockets
      range: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32t
      sh cs-5800


      Koła: mavic aksium
      straight spokes provide stability and rigidity
      wider rims allow for wider tires for greater comfort
      high-quality industrial bearings (qrm)
      inner rim width: 17 mm
      outer rim width: 22 mm

      Opony: continental grand prix sl
      perfect combination of puncture protection, low rolling resistance, durability and grip
      blackchili compound
      width: 25mm

      Manetki: shimano 105, 11s
      adjustable lever reach by up to 10 mm
      effortless shifting with lighter lever feel
      shorter lever travel for down shifts

      Hamulce: shimano 105
      more feedback with improved braking modulation
      10% more braking power
      super slr dual pivot design
      new slr-ev technology
      brake calliper: anodised aluminium
      sh br-5800

      Kierownica: canyon h17 ergo al
      in-house developed canyon aluminium ergonomic handlebars
      short reach and width-dependent drop facilitate a quick change of grip
      variable top handlebar diameter: depending on the width of the handlebar, adapted to average palm size for a perfect ergonomic fit
      compliant with canyon category 2 testing standards

      Mostek:  canyon v15
      kąt +/- 6°
      do rur sterowych 1 1/8"
      zaprojektowany przez canyon bicycles z innowacyjną przednią płytką zwiększającą bezpieczeństwo montażu
      sztywny i lekki dzięki czworobocznemu przekrojowi
      może być używany w rowerach kategorii 2

      Siodełko: selle italia x3 canyon edition
      black alloy rail
      duro-tek cover material
      Waga: 8,4 kg
       
       

×