Skocz do zawartości
szybcior

[Pomoc w zakupie] Szosa czy gravel

Rekomendowane odpowiedzi

szybcior

Witam, 

mam zamiar przerzucić się z MTB na coś szybszego i lżejszego.  Stąd pytanie, czy w dość niewielkim budżecie lepiej kupić szosę i ewentualnie potem dokupić drugi komplet kół które wytrzymają choćby wolny przejazd przez szutrową drogę żeby nie objeżdżać lasów, czy może kupić gravela i dokupić drugi zestaw kół z oponami slick? Budżet ok. 4000 zł

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Do typowej szosy nie zmieszczą się opony gravelowe

Gravel nawet po zmianie kół nie będzie tak szybki jak szosa

Zostaw sobie to mtb i kup szosę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK

@szybcior przeszukaj forum. Jest świeży temat dość wyczerpująco rozkładający na czynniki zady i walety  gravela jako roweru uniwersalnego. Przeczytaj i wróć jak będziesz miał konkretne pytanie na które da sie odpowiedzieć.

Szosa to nie gravel z węższymi kołami. A gravel to nie szosa z grubszymi kołami. 
Dodatkowo i szosy i gravele to nie są zabawy z niewielkim budżetem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nossy

No nie do końca koledzy...temat wałkowany więc wiele można z forum wyciągnąć. Kolego możesz kupić szosę- będzie szybciej, możesz kupić gravela- wyjdzie prawie mtb tylko nieco lżejszy, bez amora i z barankiem. Ale możesz też poszukać roweru szosowego typu endurance, gdzie jesteś w stanie włożyć szersze opony np.: 35c. Mam mtb, mam szosę, brakowało mi trochę czegoś uniwersalnego. Kupiłem gianta contenda ar3 na tarczach, czyli zwykłą szosę tylko rama i widelec daje możliwość wsadzenia opon 35, nawet 38c. Wywaliłem szosowe, wsadziłem gravelowe- powstała lekka , ciekawa szutrówka. Od tej pory mtb służy mi tylko do zabawy na ostrych singlach, szosa do objeżdżania jakiś tam ogórków i nabijania km na asfaltach, a szutrówka wypełnia lukę między nimi. Zatem jesteś w stanie w obecnych czasach znaleźć rozwiązanie i znaleźć szosę, którą szybko zmienisz na lekkiego gravelka i odwrotnie. Nie będzie to jakiś szosowy przecinak/ścigant, ale otworzy horyzonty. Znajdziesz takie sprzęty w ofercie gianta, scotta, tribana itp.

Po drugie do okazjonalnego przejazdu przez mocno ubite szutry szosa też wystarczy. Tłukłem w zwykłej szosie conti gp4000s 700x25 (akurat u mnie rozwinęły się do 700x28) na szutrach, brukach-opony przeżyły, koła proste tylko wygodnie nie było. Na gravelowych oponkach jednak amortyzacja i przyczepność lepsza.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MacPaul

temat faktycznie wałkowany

moja koncepcja do przemyslenia dla kolegi - rower typu cross - przełaj. Opony wg regulaminu do 33 ale czase da się tam zmieścić i większe. Geometria bardziej sportowa więc i na asfalcie będzie szybciej niż gravel czy mtb. Ale ale - nie mówimy o dużych róznicach w prędkości. Myślę, że rzędu 5-10 km/h (od mtb) zależy od Twoich możliwości

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK
15 godzin temu, nossy napisał:

Od tej pory mtb służy mi tylko do zabawy na ostrych singlach, szosa do objeżdżania jakiś tam ogórków i nabijania km na asfaltach,

Widzisz. Jak masz trzy rowery to co innego niż zastępowanie mtb gravelem.
Poza tym jazda na cienkiej oponie po lesie szutrach czy nawet czymś bardziej górskim jest możliwa, ale ma swoje wady. Dla jednego są one d zaakceptowania dla innego nie.

W mtb zamkniesz oczy i polecisz kamienisty zjazd... Na gravelu szczególnie takim jak piszesz z lekką oponą będzie to już zupełnie inna zabawa. 
Jak sie szosą po terenie szlajałeś to przesiadka na oponę gravelową dała Ci wielką swobodę.
Przesiadka z opon mtb na cieńsze gravelove może być silnym wstrząsem, który spowoduje uraz do takiego roweru. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szybcior

Jak na razie to jestem bardziej skłonny kupić szosę, ewentualny szuter albo objechać, albo jechać powoli szosą. Generalnie jazda rowerem nie jest dla mnie męcząca, 50 km na MTB robię bez większego wysiłku. Jak to wygląda, dam radę przejechać szosą przez szuter że nie bardzo? Szosy z podobnym osprzętem są tańsze niż gravele. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

A zamierzasz sprzedać czy zostawić mtb ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Vector

Ja jestem po podobnej operacji. Przesiadłem się z leciwego MTB 26 cali na gravela - i to był mój najpiękniejszy moment rowerowy w życiu - można powiedzieć, że odkryłem ten świat na nowo. Tak mi się spodobało, że w kwietniu kupiłem owego gravela, a w grudniu zeszłego roku dokupiłem szosę - i jest jeszcze fajniej.

Jeśli masz sprawnego MTB moim zdaniem kup szosę. Jeśli jest już trupem skazanym na śmierć jakim był mój, kupiłbym gravela. Bo jeśli szosa będzie miała by być Twoim podstawowym rowerem rozważ czy za bardzo się nie ograniczysz. Gravelem można powiedzieć, że wjedziesz praktycznie wszędzie. Może to nie będzie w terenie tak przyjemne jak mogłoby być na MTB, ale jednak dasz radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK
9 minut temu, szybcior napisał:

Jak to wygląda, dam radę przejechać szosą przez szuter że nie bardzo?

A skąd my to mamy wiedzieć?
To w dużej mierze zależy od Twoich umiejętności. Trochę pewnie też od wagi.  wszystko można przejechać szosą. Jak się wkręcisz to w góry objedziesz na szosie.
Pewnie, że na jakimś grubszym ostrym kamieniu pewnie skartujesz opony, ale przejechać przejedziesz. 
Kwestia jak bardzo chcesz "dawać radę" a jak bardzo jechać. 
Ja na grawelu (opona 30c) nie odpuszczam niemal nigdzie na szutrach czy nawet grubszym kamieniu. Ale mam takie jedno miejsce niepoozorne które na 4 razy trzy załatwiło mi dętkę.  Stromy podjazd kanciaste kamienie i niestety tylko raz starczyło mi umiejętności, żeby nie dobić na którymś (a może to był fart? )

Przejechać się da.  A czy się zawsze uda?
Jak chcesz bezdroży to nie szosa.  Jak chcesz asfaltów ale się zagubisz w akcji raz na ruski rok to może dasz radę jak umiesz jechać delikatnie.

A co do dystansu to umówmy się, że 50km to nie jest jakiś wielki dystans. Wsiądziesz na szosę nie zauważysz kiedy zleciało. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szybcior
1 minutę temu, wkg napisał:

A zamierzasz sprzedać czy zostawić mtb ?

Zamierzam sprzedać, ale głównie jeździć po asfalcie. Jestem lekki, 60 kg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK

A jak chcesz jeździć? NA lekko szybkie przeloty czy bardziej sie włóczyć i robić dłuższe trasy w nieznane? 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

 

23 minuty temu, szybcior napisał:

głównie jeździć po asfalcie. Jestem lekki, 60 kg.

Cóż, rower powinien sprawiać przyjemność. Lubisz asfalt - weź szoskę. Tym bardziej, że przy twojej wadze waga roweru ma znaczenie. Gravel to nie rower na asfalt. IMHO będziesz wszędzie miał poczucie niedosytu. Mi się bardzo podobała jazda na Canyonie Endurace  (obecnie nie do dostania) ale to oczywiście bardzo indywidualna sprawa. 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Iggyspoko
      Przez Iggyspoko
      Czołem,
      Proszę o wycenę roweru ze zdjęć.
      Stan wizualny tragiczny, bo dopiero wyciągnięty z piwnicy po x latach, ale jeździ bardzo płynnie, nic się nie zacina, nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów :). 
      Pozdrawiam




    • juanmoretime
      Przez juanmoretime
      Dzień dobry,
      Posiadam do sprzedania rower gravelowy Kross Esker 6.0, rocznik 2020 w rozmiarze L
      Rower jest nowy, z zerowym przebiegiem. Otrzymałem go w ramach rozliczenia, ale bardziej potrzebuje gotówki niż roweru, więc idzie pod młotek.
      Specyfikacja 2020 poniżej:
      Rama
      ALUMINIUM SUPERLITE
      Widelec
      CARBON
      Piasta przód
      SHIMANO RS470 12x100
      Piasta tył
      SHIMANO TIAGRA RS470 12x142
      Opony
      WTB RIDDLER 700x37 COMP TAN
      Obręcze
      DT SWISS R500
      Przerzutka przód
      SHIMANO GRX RX810
      Przerzutka tył
      SHIMANO GRX RX812
      Hamulec tył
      SHIMANO GRX RX400
      Hamulec przód
      SHIMANO GRX RX400
      Dźwignia hamulca
      SHIMANO GRX RX600
      Manetki
      SHIMANO GRX RX600
      Korby
      SHIMANO GRX RX600
      Suport
      SHIMANO BSA BB-RS500
      Łańcuch
      SHIMANO HG601
      Kaseta
      SHIMANO 105 HG700
      Kierownica
      ALUMINIUM 440 MM 31.8
      Wspornik kierownicy
      ALUMINIUM 90MM/31,8/7°
      Wspornik siodła
      ALUMINIUM SP-218
      Siodło
      WTB VOLT SPORT
      Owijka
      FIZIK TERRA MICROTEX
       
      Cena to 4999pln. Ale możemy rozmawiać.
       




    • SpiNNer2020
      Przez SpiNNer2020
      Cześć, 
      Mam możliwość zakupu w podobnej cenie Eskera 6.0 i Fuji Jari 1.1. Nie mogę się zdecydować, moglibyście mi doradzić, który z rowerów jest lepszy? Początkowo chciałem kupić MTB, wpadł mi w oko Merida Big Nine 500 Lite ale z powodu przeznaczenia roweru głównie do miasta i na weekendowe wycieczki gravel wydaje się bardziej wydajnym rozwiązaniem. Co uważacie? Z góry dzięki za pomoc.
    • szybcior
      Przez szybcior
      Szukam kogoś młodego (sam mam 16 lat) do wspólnej jazdy na szosie. Mieszkam w Siemianowicach 
×