Skocz do zawartości

[hamulec torpedo] Jak się pozbyć hamulca torpedo?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry 
posiadam piastę Shimano z torpedo i nexusem-3. Chciałbym się pozbyć torpedo i założyć hamulec szczękowy, bo ciężko się przestawić po latach jazdy na hamulcu v-brake z klamką. 
Podobno wystarczy wyjąć element nr 2 (link do schematu budowy piasty załączony poniżej), czyli szczęki hamulca i to "odblokuje" możliwość swobodnego kręcenia korbą do tyłu. Problem leży jednak w hamulcu. Rama nie jest do tego przystosowana, nie ma pivotów dla typowego v-brake'a. Musiałbym użyć hamulca szczękowego z mocowaniem na widelcu (w miejscu gdzie zwykle montuje się błotnik) ale boję się, że długość szczęk będzie niewystarczająca żeby sięgnąć do rantu koła. Przeglądam internet i wszystkie hamulce, zarówno szczękowy dual pivot jak i u-brake wydają się być bardzo krótkie (typowe pod szosówki).
Zna się ktoś na tym i coś doradzi jak z tego wybrnąć? Albo jakie dodatkowe trudności mnie jeszcze przy tym mogą spotkać? Bo plan brzmi banalnie, rozkręcić piastę, wyjąć element, skręcić, założyć hamulec, pociągnąć linkę (na gripy do ramy, bo rama nie ma specjalnych tuneli czy dziurek na pancerz linki hamulcowej).

 

schemat budowy hamulca torpedo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, nie wiem hehe, chyba tak, skoro z przodu jest zwykły V-brake (na pivotach)? A koło przód i tył wyglądają na identyczne. Martwią mnie tylko te szczęki, bo nie chcę się bawić w spawanie pivotów czy inne dziwne rzeczy. Liczyłem szczerze mówiąc na jakieś względnie proste rozwiązanie. 
Poniżej wklejam link to poglądowych zdjęć kół (przód i tył):
https://zapodaj.net/0af65c6a6e3f8.png.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda, coś czuję, że wyjdzie w praktyce czy lepiej zostawić i na siłę przestawić swoje v-brake'owe przyzwyczajenia czy odpulić torpedo i bazować wyłącznie na przednim. najwyżej kilka razy zaliczę jakiś efektowny lot przez kierownicę. chociaż kusi, odrobina piasku na jezdni i hample wchodzą jak w '95 pod blokiem na wigry 3 hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Szukam podobnych informacji - jak pozbyć się hamulca z Nexus 3.

Nie wiadomo czy doszło do "wyłączenia" hamulca w piaście czy nie.

Pomoże ktoś w tym temacie?

Zwykle jeżdżę na góralu. Dostałem drugi rower "do sklepu". I właśnie w nim jest Nexus, a ma też V-brejki na obu kołach. Chciałbym zostawić tylko przerzutkę w piaście.

Nie fajnie to jest jechać raz jednym raz drugim, z innym systemem hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie cierpię torpedo, bo ciężko się na taki rower wsiada i kiepsko robi stójki na skrzyżowaniach i pokonuje przeszkody techniczne na małej prędkości.

Ja mam jeszcze inną koncepcję.

Kup wersję tej piasty pod hamulce rolkowy, przepleć koło, a starą piastę sprzedaj. Będziesz miał piastę nówkę (ten rower co dostałeś to nowy czy używany?), coś tam odzyskasz ze sprzedaży starej i wszystko będzie elegancko, bez rzeźby. Na wielowypust do montażu hamulca rolkowego można założyć jeszcze taką gumową osłonę. 

Albo sprzedaj całe stare koło, a na nowej piaście zmontuj nowe z obręczą pod V-brake. Przy okazji możesz wybrać mocniejszą, lżejszą, ładniejszą obręcz (według uznania), lepsze szprychy itp. 

Piasta Shimano Nexus 3 Biegowa SG-3R40 36H rolkowy - ASG3R40A2070 - 13932846975 - Allegro.pl  

 

 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower lekko używany. Obręcze ma pod V-brejki, które działają o niebo lepiej niż torpedo. Stan jak ze sklepu.

Nowa piasta + przeplot koła trochę kosztów jest.

Drążę ten temat, żeby w razie czego można było wrócić do stany pierwotnego

Edytowane przez mistan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten gość z YouTube szczegółowo wszystko tłumaczy. Do usunięcia bębenek od torpedo, 2 zapadki z osiami i sprężynkami i jakaś obejma. Ewentualnie rolki od torpedo, ale to niekoniecznie, od nich tylko dźwięk niepotrzebny może być pod czas jazdy. I trzeba dodać mała uszczelka do kasacji luzu. Po tych zabiegach uzyskujesz kręcenie pedałami do tyłu i zdecydowanie mniejsze opory. Usunięcie samego bębenka (tego co numer 2 na schemacie) likwiduje torpedo, ale pedały się nie będą kręcić do tyłu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też rozgryzam ten fimik. Ciężko bo po rusku. Nie kumam ruskiego, mimo że w szkole próbowali mnie nauczyć 😁.

Wyjaśniłeś mi to bardziej i szybciej. Jeszcze on tam docina i wkłada kawałek dociętego metalu. Konieczne to czy nie?

Jeszcze taki temat znalazłem, ale nie czytałem:

https://www.mtbr.com/threads/shimano-nexus-sg-3c41-can-coaster-brake-be-removed.740332/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to wygląda na konieczne. Bo po usunięciu jakiegoś z elementów powstaję luz pomiędzy tymi 2 czesciami, gdzie on wklada tą  uszczelke, i bez niej będzie gdzieś 1/5 obrotu pedalami bez oporu, jak zaczynasz kręcić i mocne uderzenie jednego o drugi jak one już się "zaziębią". Uszczelka ma wymiary 7x3x1,  on ma to zrobione z rozplaszczonego gwoździa, bo to ma być twarde i wytrzymałe, czyli złożona folia aluminiowa czy kawałek plastyku się nie sprawdzą.

PS spróbuj licznych serwisów tlumaczenia wideo za pomoca AI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...